Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 15 April 2005, 22:40   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Euthanasie-kit is te koop in de apotheek.

Citaat:
In een aantal apotheken kan je voor-
taan een euthanasie-kit kopen. Daarin
zit alles wat een arts nodig heeft om
euthanasie uit te voeren.

Tot nog toe hadden veel apotheken de
levensbeëindigende middelen niet meteen
in voorraad. Daardoor waren er lange
wachttijden voor artsen en patiënten.

"Soms kon die wachttijd tot een week
duren", zegt dokter Wim Distelmans.
"Dat is in sommige gevallen ondraaglijk
voor de patiënt."

Die problemen zouden nu van de baan
zijn. De kit is leverbaar in apotheken
die lid zijn van de Multipharma-koepels
binnen 24 uur.
Bron.
Ik weet niet of dit wel zo'n goed idee is. Enerzijds kunnen ze mensen vlugger uit hun lijden verlossen, maar anderzijds is de kans dat er misbruik van zal gemaakt worden dan weer groter.
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2005, 22:43   #2
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

ik vrees dat het op de zwarte markt zal terecht komen. dat er handeltjes in zullen ontstaan en dat mensen zo veel rapper zelfmoord zullen plegen, misschine in een of andere vlaag, een opwelling, zonder dat ze het eigenlijk echt willen.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2005, 01:49   #3
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en jullie gaan er van uit dat dat kitje gewoon in een schap ligt?

dat lijkt me stug, ik denk dat die kit wel goed opgeborgen ligt op een plek waar niet iedereen bij kan, en de beredenering dat mensen dan vlugger zelfmoord gaan plegen, je krijgt zon kitje zo 1 2 3 niet, daar moet een arts bij, dan nog 1, dan de famillie, en dan pas word overgegaan tot euthenasie in geval van ondraaglijk lijden van de patient, dus als je denkt dat mensen sneller zelfmoord gaan plegen omdat de hoognodige euthenasie kitjesdie voor terminale patienten bedoeld zijn nu op voorraad zijn zodat die mensen niet onnodig lang hoeven te lijden er toe zal leiden dat mensen vaker en sneller zelfmoord gaan plegen is dikke vette bull-shit.

en als je in een vlaag zelfmoord wil plegen spring je voor een trein, zuip je een fles bleekmiddel op, snijd je je polsen door spring je van een flat of hang je jezelf op, dan ga je niet naar een arts of apotheek met het verzoek om je ff snel van kant te maken omdat je vind dat dat nodig is, komop man.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2005, 08:54   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
en jullie gaan er van uit dat dat kitje gewoon in een schap ligt?
Neen, dat heb ik nooit gezegd. Het is inderdaad zo dat enkel de arts, die aangeduid is om de euthanasiewens van de patiënt uit te voeren, de kit kan kopen. Maar volgens mij is het niet echt een goede oplossing, het dient om de mensen die echt ernstig lijden te verlossen. Het is zo dat het wel eens wat minder gaat als je zwaar ziek bent, maar de week erna kan je je alweer veel beter voelen. Vroeger kwam het juiste medicijn vaak pas na een week toe in de apotheek en kon het dus dat de patiënt net weer dat sprankeltje hoop had. Als de persoon dan net in een dipje zit, maar daarbuiten nog relatief gezien een kwalitatief leven heeft, dan gaat hij te vroeg in mijn ogen.
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2005, 12:11   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

In dat geval is het niet zo schokkend denk ik. De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Een arts kan nu al besluiten tot euthanasie. Of de patiënt op wie hij dat wil plegen nu een week moet wachten of snel uit zijn lijden verlost kan worden is het enige verschil.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 April 2005, 14:53   #6
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
In dat geval is het niet zo schokkend denk ik. De soep wordt niet zo heet gegeten als ze wordt opgediend. Een arts kan nu al besluiten tot euthanasie. Of de patiënt op wie hij dat wil plegen nu een week moet wachten of snel uit zijn lijden verlost kan worden is het enige verschil.
dat zeg je niet goed, de patient kan beslissen over te gaan tot euthenasie en de arts moet het goedkeuren, en dan nog een en dan pas mag overgegaan worden tot het daadwerkelijke zelfdoding.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:41.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.