Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 14 August 2005, 21:39   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Dierenparken

Al enkele jaren geleden moest de zoo van Lochristi, die een paar apen, een leeuw en nog wel wat andere beestjes telde, de deuren dicht doen wegens de slechte omstandigheden waarin de dieren leefden.

Nu is mijn vraag: hoe staan jullie tegenover dierenparken? Is het toegestaan exotische dieren op te sluiten in een hok of vind jij dat dit echt totaal niet mag gebeuren?
Of toch indien men voldoet aan bepaalde voorwaarden? De welke?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2005, 00:40   #2
kurobu
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maakt mij niet veel uit .. zolang ze mij maar niet opsluiten .
die mensen moeten toch ook hun brood verdienen .. ( zeg wel niet dat ze daarom de dieren onrechtvardig mogen opsluiten / behandelen )

mvg
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2005, 08:11   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

volgnes mij zit het met de kwaliteit van dierenparken hier in nederland over het algemeen wel goed en doen ze er veel aan om bepaalde soorten nakomelingen te laten krijgen, etcetc
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2005, 08:51   #4
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
volgnes mij zit het met de kwaliteit van dierenparken hier in nederland over het algemeen wel goed en doen ze er veel aan om bepaalde soorten nakomelingen te laten krijgen, etcetc
Maar waar halen ze het recht vandaan die dieren op te sluiten?
Wij zijn in het vierde op uitstap geweest naar de zoo van Antwerpen en toen heb ik gezegd dat het echt de laatste keer was dat ik daar nog binnenging. Neem nu de ijsbeer: die was voortdurend van de ene kant naar de andere kant aan het stappen. Hij zit in een voor hem veel te warm klimaat en het enige waarvoor hij daar zit, is omdat de plaatselijke bevolking eens zou weten hoe een ijsbeer eruit ziet. Die dieren worden gewoon gek in zo'n hok, je zou er zelf maar eens hele dagen moeten inzitten.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2005, 09:24   #5
bommelding
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mja in zo een hok lopen ze wel niet de kans dat ze afgeschoten worden om hun vacht of tanden... Alles heeft zijn voor en nadelen zoals altijd.

Ik vindt die grote dierentuinen in de states anders wel machtig en zeker diervriendelijk als je bekijkt wat een ruimte en wat voor een mooi habitat ze daar hebben man man dan zou ik het wel weten.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2005, 12:09   #6
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

bedenk wel dat de meeste dieren die in een dierentuin zitten niet meer zouden kunnen functioneren in het wild, of dat al nooit gekund hebben. doorgaans gaat het om dieren die opgevangen worden omdat ze zijn verstoten, of gewond geraakt of tal van dat soort andere zaken.
de linkse rakkers hier onder ons willen dat punt misschien zelfs niet inzien? Ik zie een dierentuin als een opvangcentrum voor dieren. En daarbij, worden ze tentoongesteld aan de mens welke hierin geinteresseerd is. (wat tevens, niet geheel onbelangrijk, het uberhaupt financiert dat vele van die dieren nu nog kunnen leven ).
Je kunt mij niet wijsmaken dat onder het hedendaags toezicht van diverse instellingen en dierenorganisaties het in de westerse dierentuinen er nog 'slecht' aan toe is.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 August 2005, 12:25   #7
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ok, kan ik ergens mee inkomen, maar als je bijv. naar dierenparken hier in nederland kijkt, zoals de Apenheul, en burgers zoo, daar doen ze echt alles aan om de dieren in een zo natuurlijk mogelijke omgeving te plaatsen. Ik ben daar absoluut voor.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:54.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.