Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 March 2006, 15:13   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard wlan router kopen

mijn router is nogal brak op t moment, dus ik wou een nieuwe bestellen maar m'n pa die wilt dus nu wireless i-net.
ik zeg goed, leg ik wel aan maar ik heb eigenlijk totaal geen ervaring met wireless.

wat is het verschil tussen een acces point en wireless router, en kan je bijvoorbeeld met een x merk router met een y merk ontvanger communiceren en wat zijn de betere merken ?

hoe timmer je je netwerkje zo goed mogelijk dicht, want er word bij ons veel internet gebankierd en met creditcard online dingen besteld, dus die gegevens hoeft voor de rest niemand te hebben.

waar moet ik nog meer op letten bij aanschaf ??

moeten 2 pc's worden aangesloten, budget is 75-125,- in die richting, maar als t alleen goed kan als t duurder word dan max 150.

ik wil geen geklooi hebben met overvolle routing tables, of ander gezeur, gewoon instaleren en gaan met die banaan.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2006, 17:31   #2
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Het verschil tussen accespoint en router weet ik niet precies (al lijkt me dat een accespoint alleen van een bedraad netwerk een draadloos maakt en een router alles dus route).
Maar ik heb dus een router (sitecom) en mn laptop heeft ingebouwd wlan.
Maar in rpincipe kan je volgens mij gewoon alles nemen, zolang die protocollen maar een beetje door alles ondersteunt worden. dus dat 802.11 b/g, maar dat doen ze zo'n beetje allemaal.
En hier was het heel simpel, stekker dr in, leuke ssid kiezen en een encryptie sleutel bedneken en dan is wel goed en veilig
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2006, 17:32   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

gewoon een linksys wrt54g(c) halen (y)
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2006, 16:19   #4
root
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou Zyxel adviseren; dat zijn de veiligste routers die er te krijgen zijn. Ze zijn wel een tikkie duurder, maar ze zijn extreem goed gecerticifeerd. Meer info door com of nl achter de naam te plakken ;-)

Good luck.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2006, 11:01   #5
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ik heb inmiddels een belkin routertje besteld, en wacht nog totdat k m binnen heb.
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:20.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.