Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 April 2003, 10:08   #1
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation FC Twente failliet? :{

Belastingdienst eist faillissement FC Twente

8/4/2003 9 :15

De belastingdienst heeft gevraagd om het faillissement van de Stichting FC Twente 1965. De club kan het met de dienst niet eens worden over een naheffing van zo'n drie miljoen euro over de periode 1995-1999.
De voetbalclub is de belastingdienst een bedrag van 2,7 miljoen verschuldigd. Vermeerderd met rente en een boete, brengt dat de totale schuld op 3,1 miljoen euro.

Het verzoek van de belastingdienst dient woensdag voor de rechtbank in Almelo. Daar krijgt FC Twente de mogelijkheid tot het geven van verweer.

Indien het verzoek van de belastingdienst wordt toegewezen, komt het voortbestaan van de club zeer nadrukkelijk in gevaar. FC Twente kampt namelijk bovendien met een schuld van veertien miljoen euro.


?!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 10:21   #2
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja, ik hoorde het net ook op de radio. Maar het zou een schande zijn als Twente niet zou blijven bestaan terwijl Vitesse al tig maal een financiele injectie gekregen heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 11:02   #3
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard

ik denk dat ik maar per direct mn baantje bij de belastingdienst opzeg...

nja, ik hoorde het net ook, denk niet dat het zo'n vaart zal lopen, maar dat er iets drastisch moet veranderen is absoluut een feit natuurlijk... ben benieuwd hoe dat woensdag zal gaan....
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 11:13   #4
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Gezien wat er bij andere clubs is gebeurd zal dit ook wel met een sisser aflopen, maar tis wel een feit dat er bij een hoop clubs gewoon op lucht gefietst is de afgelopen jaren.
Wageningen werd toendertijd voor 750.000 gulden schuld al failliet verklaard, tegenwoordig behoor je dan nog tot de clubs met een goed financieel plaatje....
Ik ben benieuwd wanneer ze echt een club failliet laten verklaren, en ik ben bang als er één club failliet verklaard wordt, dat er een hoop gaan volgen :S
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 12:36   #5
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Overigens niet normaal eigenlijk, ik kijk even op de site van de SOVS.
Het hele nieuws gaat alleen maar over de financiele malaise bij het voetbal, en al 6 verschillende eredivisie clubs worden al genoemd (FC Utrecht,FC Twente, FC Zwolle, NAC, RKC, Vitesse) met grote geldproblemen.
Ik ben benieuwd wie zich aan dit rijtje nog gaat toevoegen

(Om nog maar te zwijgen over ploegen in de GG-divisie...)
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 12:38   #6
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Overigens niet normaal eigenlijk, ik kijk even op de site van de SOVS.
Het hele nieuws gaat alleen maar over de financiele malaise bij het voetbal, en al 6 verschillende eredivisie clubs worden al genoemd (FC Utrecht,FC Twente, FC Zwolle, NAC, RKC, Vitesse) met grote geldproblemen.
Ik ben benieuwd wie zich aan dit rijtje nog gaat toevoegen

(Om nog maar te zwijgen over ploegen in de GG-divisie...)
Voeg maar eens toe:
Roda JC, NEC, Willem II, FC Groningen, (bij degradatie): Graafschap), RBC Roosendaal.. OP Boerenveen en AZ (puur door don Dirk) na denk ik bijna iedereen..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 13:06   #7
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Hoe kom je nou in godsnaam bij de Graafschap als je het hebt over financiële problemen . De Graafschap is één van de financieel meest gezonde clubs van de eredivisie. AZ noem je dan niet, terwijl die laatst nog dikke problemen hadden, beetje jammer bart
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 13:12   #8
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bazzemans
Hoe kom je nou in godsnaam bij de Graafschap als je het hebt over financiële problemen . De Graafschap is één van de financieel meest gezonde clubs van de eredivisie. AZ noem je dan niet, terwijl die laatst nog dikke problemen hadden, beetje jammer bart
Stond tussen haakjes achter in geval van degradatie, Basje.. Dan neem ik aan dat ook bij de Graafschap problemen kunnen ontstaan. Als je goed kijkt heb ik vrijwel alle clubs opgenoemd.. Bij Az hebben se Sinterklaas Dirk Scheringa, die zal altijd wel de beurs blijven trekken
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 13:16   #9
Nickchange
Lid
 
Nickchange's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 May 2002
Berichten: 2.668
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Bij Az hebben se Sinterklaas Dirk Scheringa, die zal altijd wel de beurs blijven trekken
Bij roda hebben ze toch ook zo'n suikeroom?


Maar wat wel opvalt is dat bijna alle clubs met de grootste financiele problemen clubs met een fanatieke aanhang zijn. En het zijn ook levendige clubs .
Nickchange is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 13:27   #10
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Stond tussen haakjes achter in geval van degradatie, Basje.. Dan neem ik aan dat ook bij de Graafschap problemen kunnen ontstaan. Als je goed kijkt heb ik vrijwel alle clubs opgenoemd.. Bij Az hebben se Sinterklaas Dirk Scheringa, die zal altijd wel de beurs blijven trekken
De Graafschap is niet in zo'n positie dat ze na degradatie in de problemen komen!!!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 13:51   #11
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Nickchance

Bij roda hebben ze toch ook zo'n suikeroom?


Maar wat wel opvalt is dat bijna alle clubs met de grootste financiele problemen clubs met een fanatieke aanhang zijn. En het zijn ook levendige clubs .
Roda heeft geen suikeroom, hoor. Hendriks is nu bezig de club kapot te maken, en moet zo snel mogelijk weg. Hij steekt niet blind geld in de club, heeft al zijn geld dat ie erin heeft gestoken teruggekregen.
Enne, Bas, weet je dat heel zeker? NAC was ook gezond voor ze degradeerden....
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 14:00   #12
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik begin wel beetje te twijfelen, maar aangezien er 6 spelers al geen nieuw contract meer krijgen en er zodra er meer bekend is over de positie van de Graafschap in de Nederlandse competities dan wordt pas besloten over de contracten van andere spelers. Er gaan er iig sowieso nòg 6 weg, maar dat hangt dus af van wel of niet degraderen welke 6 dat zullen zijn.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 14:11   #13
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Mocht het zo ver komen dan zou het een verlies zijn voor het Nederlands voetbal denk ik en wat Tank al zegt: er zullen er dan meer volgen. Twente is een leuke club met een mooi stadion en een fanatieke aanhang. Bovendien leveren ze ook nog wel eens een talentje af. Dus het zou erg zonde zijn en eigenlijk ook niet voor te stellen. Maar het zal wel weer gaan zoals het meestal gaat: niemand durft een faillesement van een club op zn geweten te hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 14:14   #14
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Tja.. Het zou idd een groot verlies zijn (om ook ff inhoudelijk op de kwestie in te gaan). Aan de andere kant kan je ook weer zeggen dat er nou toch echt eens op moet worden getreden tegen het wanbeleid van sommige clubs. Als een bedrijf zo'n wanbeleid voert, dan zijn er duizenden mensen de dupe van. Dat heeft dan toch ook iemand op zijn geweten, dus waarom zou dat bij voetbal dan anders mogen zijn?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 14:29   #15
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Inderdaad, Twente is een mooie club. Maar als je ziet wat voor miskopen die gedaan hebben de laatste jaren..... Dat is bijna niet te tellen.. Van twente had ik deze situatie eerlijk gezegt zien aankomen..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 14:34   #16
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

doei twente...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 14:35   #17
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Joy, hou jij je stoere mondje maar, want wat er met Vitesse gebeurd is nog véél zieliger.. Weer de gemeente die ze gaat redden voor 29 miljoen, jah echt iets om trots op te zijn...
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 14:35   #18
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je hebt niet echt recht van spreken geloof ik Joy
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 14:42   #19
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nee ik ben er niet trots op nee... maar wat boeit mij het?! als me club het maar overleefd kerel.. en laat deze man twente ook ff lekker de tering wensen als heel nederland dat bij ons ook al 3 jaar doet...

DANK U!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 14:47   #20
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Joy, houd jij in godsnaam je mond. Kom je hier Twente uitlachen, terwijl nota bene van het belastinggeld van Tuur en Bas jouw club gered wordt. Het enige wat die kunnen doen is bedelen en bedelen. En kom je hier aanzetten met: als mijn club t maar overleefd. Nou, zonder overheidssteun bestond jou club al lang niet meer.

DANK U!
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 14:58   #21
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja und kerel.. wat wil je dan dat ik zeg? Laat vitesse maar falliet gaan want de centjes van bas en tuur wil ik niet? kerl.. laat me lekker lachen jung.. ik snap ook niet hoe we dit allemaal overleven.. ik vind het allemaal wel komisch...

wie kan trouwens dat leuke spandoek herinneren wat er ook bij Twente hing... ?

iets van...

Failliete$$e? ...

en nee.. ik houd me mond niet..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 15:13   #22
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben nooit blij als een leuke club failliet gaat. Zo hoeft voor mij Twente niet failliet, zelfde geldt voor NAC en Utrecht, en ook Vitesse niet. Zaak is alleen dat deze clubs niet beloond worden voor hun schulden, en eindelijk eens saneren en op normale voet gaan leven. En niet Europees halen, of niet degraderen terwijl tot op heden gezonde clubs in de middenmoot leven, of straks zullen degraderen, dat lijkt me niet geheel eerlijk..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 17:26   #23
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard

denk dat t toch best wel eens ernstig kan zijn, dit gehele gedoe.. volgens mij hebben de meeste clubs met schulden deze toch niet bij de fiscus?(correct me if I'm wrong)

las ook ergens dat de belastingdienst gewoon es een daad wou stellen en twente gewoon een makkelijke prooi was.. is natuurlijk ook wel zo

nja, we zullen t wel zien...
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 10:21   #24
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by HugoBoss
denk dat t toch best wel eens ernstig kan zijn, dit gehele gedoe.. volgens mij hebben de meeste clubs met schulden deze toch niet bij de fiscus?(correct me if I'm wrong)

las ook ergens dat de belastingdienst gewoon es een daad wou stellen en twente gewoon een makkelijke prooi was.. is natuurlijk ook wel zo

nja, we zullen t wel zien...
Ja klopt, een club als Sparta heeft bijvoorbeeld maar 600.000 euro schuld bij de fiscus, Twente een aantal miljoenen. De meeste problemen van veel clubs zitten bij het afdragen van geld aan het spelersfonds ed.

Maar wat ik me nou afvraag is, hoe komen al die clubs ineens aan acute geldproblemen? Zoiets moet je toch van te voren zien aankomen?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 11:42   #25
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

De gelderlander vandaag:

Citaat:
'FC Twente kan doorvoetballen'

Door GIJS EIJSINK

ENSCHEDE - Mocht de rechter FC Twente vandaag failliet verklaren, dan zal de eredivisionist gewoon doorgaan met voetballen. "Geen enkel probleem", aldus KNVB-directeur Henk Kesler. "Pas als het faillissement onvermijdelijk is, wordt het een ander verhaal."

Henk Kesler, oud-bestuurslid van de noodlijdende club, noemt zichzelf nog altijd Twente-supporter. "De situatie in Enschede gaat me zeer aan het hart, als inwoner én als oud-bestuurslid", zegt hij. "Maar ik moet als KNVB-directeur mijn Twentse pet even afzetten en zal de affaire zakelijk moeten beoordelen."

Kesler was al langer op de hoogte van de problemen tussen FC Twente en de belastingdienst. "Voor de KNVB is deze situatie geen verrassing, want FC Twente is een nette club die de problemen met de fiscus al veel eerder bij ons gemeld heeft."

Allereerst wil Kesler benadrukken dat de elftallen van de club hun competitieverplichtingen in het lopende seizoen gewoon kunnen nakomen. "Mocht de club failliet worden verklaard, dan zijn er nog mogelijkheden om in beroep te gaan. En als ook dat slecht afloopt, kan de club doorgaan tot de Hoge Raad. Zoiets kan jaren duren. Het is allemaal niet zo spectaculair als het lijkt. Ik schrik niet zo gauw als ik het woord faillissement hoor", zegt Kesler die voorheen als advocaat in Enschede talloze faillissementen heeft begeleid.

Hij wil daar eigenlijk maar mee zeggen dat er voorlopig nog gewoon doorgevoetbald kan worden, uiteraard op voorwaarde dat de salarissen van spelers en personeel betaald worden. Om dat op korte termijn te realiseren hebben de gemeente Enschede en de investeringsmaatschappij Reggeborgh van bouwbedrijf Wessels elk een lening van 500.000 euro toegezegd. Daar moet dan voor het huidige seizoen nog 500.000 euro bijkomen, waarvoor FC Twente binnenkort een aantal sponsors wil benaderen.

Rest natuurlijk nog de belangrijke vraag of FC Twente in het seizoen 2003-2004 nog van de partij is. Volgens Kesler hoeft de club voorlopig niet bang te zijn voor sancties van de KNVB. Maar of Twente voor volgend seizoen een licentie krijgt, is voorlopig zeer de vraag. "We hebben aangekondigd dat we naar al die aanvragen kritischer gaan kijken, dus ook naar die van Twente", zegt Kesler.

"De club heeft inmiddels - zoals het hoorde voor 1 maart - allerlei stukken ingestuurd. Op basis daarvan beoordeelt de licentiecommissie de aanvraag. Uiteindelijk valt medio april de beslissing in de gebruikelijke marathonvergadering. Pas dan wordt bepaald of FC Twente de licentie voor het volgende seizoen wel of niet krijgt."

Er zijn volgens Kesler meestal drie categorieën. Een aantal clubs levert prima begrotingen in en krijgt meteen een licentie. Een tweede groep heeft de zaken slecht voor elkaar en komt niet in aanmerking voor een licentie. En een derde categorie zal nog voor 1 juni aan nadere voorwaarden moeten voldoen. In welke groep Twente valt, is volgens Kesler op dit moment nog niet in te schatten. "We hebben het definitieve saneringsplan van FC Twente nog niet ontvangen. Daar zal veel van afhangen."
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 11:44   #26
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

De Gelderlander ook vandaag:

Citaat:
Ook Roda JC heeft nu betalingsproblemen

Door onze sportredactie

KERKRADE - Roda JC heeft problemen bij het aflossen van de lening van het Parkstad Limburgstadion. De Kerkraadse voetbalclub is in gesprek met het bankenconsortium onder leiding van ABN/Amro om te komen tot een andere betalingsregeling.

Drie jaar geleden sloot Roda de hypotheek ter hoogte van bijna 15,5 miljoen euro af bij de banken. Afgesproken werd dat Roda het bedrag binnen tien jaar zou terugbetalen.

Tweederde van dat bedrag (ongeveer 10,3 miljoen euro) moet in de eerste vijf jaar zijn overgemaakt. Dat betekent jaarlijks meer dan twee miljoen euro oftewel meer dan vijftien procent van de begroting. En dan is de rente niet eens meegerekend.

De eerste jaren leverde die constructie geen problemen op. Na het instorten van de transfermarkt is de situatie echter drastisch gewijzigd. Het geld is op, grote verkopen worden niet meer gedaan. En dus wordt het voor clubs moeilijk om aan hun verplichtingen te voldoen. Om niet afhankelijk te zijn van de opbrengsten uit transfers, wil Roda de begroting binnen drie jaar terugschroeven naar negen é tien miljoen euro.
Nu zal ik niet beweren dat de Gelderlander een kwaliteitskrant is, maar die berichten vielen me wel op...
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 12:05   #27
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat bericht klopt, Bas. Het gaat om het stadion. De gladde managers zijn nu bezig 'een andere oplossing te zoeken', en doen er verdacht luchtig over (deed men dat bij Utreg niet eerst ook ). Dat las ik gisteren al ergens op internet.. Hoe dan ook, ik had niet anders verwacht wanneer alle clubs in problemen komen.. Zo rijk is Roda nu ook weer niet, dus het kon niet anders.. Ach ja, we zien wel, kan met niet voorstellen dat we de hele competitie opdoeken..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 12:07   #28
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dit is de reactie van Roda's algemeen directeur Frank 'Euroneuker' Rutten:

,,We zijn in gesprek met de banken,'' verklaart algemeen en financieel directeur Frank Rutten van Roda. ,,Het is een moeilijk proces, omdat ook zij op de hoogte zijn van de malaise in de voetbalwereld. Toch verlopen de gesprekken dusdanig dat ik hoop dat we eruit zullen komen.''

En zo niet? ,,Dan moeten we iets anders verzinnen.''


Jaja.. We verzinnen anders wel iets ofzo...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 12:26   #29
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Dat bericht klopt, Bas. Het gaat om het stadion.
Ik heb het bericht ook gelezen hoor Bart . Maar goed, dan zal het idd bij min of meer alle clubs in Nederland wel zo zijn dat ze als ze niet oppassen financiële problemen krijgen.

Hoorde trouwens net op het sport-journaal een heel tegenstrijdig bericht ten opzichte van het krantenbericht over Twente. Kesler zou nu weer gezegd hebben dat Twente na een faillissement-verklaring niet meer de aanvraag in zou kunnen dienen onder een van de andere BV's van Twente en waarschijnlijk dan ook zou moeten vrezen voor zijn positie dit seizoen.

Sorry Hugo , maar toen ik dat hoorde van de positie van dit seizoen vroeg ik me als eerste af of dat dan automtaisch nacompetitie betekent voor de Graafschap?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 12:36   #30
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bazzemans


Ik heb het bericht ook gelezen hoor Bart . Maar goed, dan zal het idd bij min of meer alle clubs in Nederland wel zo zijn dat ze als ze niet oppassen financiële problemen krijgen.

Hoorde trouwens net op het sport-journaal een heel tegenstrijdig bericht ten opzichte van het krantenbericht over Twente. Kesler zou nu weer gezegd hebben dat Twente na een faillissement-verklaring niet meer de aanvraag in zou kunnen dienen onder een van de andere BV's van Twente en waarschijnlijk dan ook zou moeten vrezen voor zijn positie dit seizoen.

Sorry Hugo , maar toen ik dat hoorde van de positie van dit seizoen vroeg ik me als eerste af of dat dan automtaisch nacompetitie betekent voor de Graafschap?
Nou ja zeg.. Dat zou nou echt nie in me opkomen Ik zou het bijzonder vervelend vinden als het afgelopen zou zijn voor FC Twente, zou daar eerst diep om treuren, me eens af gaan vragen wat dat betekent voor onze competitie, en me dán eens gaan bekijken of wij er dan bijvoorbeeld die 2 punten die we dit jaar bij twente hebben laten liggen er dan bij krijgen.

Ik denk niet dat clubs moeten oppassen in de problemen te komen, maar dat iedereen er al tot zijn nek inzit, enalleen afwachten is wanneer het openbaar wordt gemaakt. Zo wist ik al láng dat Roda de dans niet zou ontspringen, en datzelfde geldt voor bijna alle clubs. Misschien Heerenveen uitgezondert..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 12:53   #31
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik zou het ook zéér spijtig vinden als FC Twente niet meer zou bestaan binnen het betaalde voetbal. Maar toch, tja.. Het was gewoon het eerste waar ik aan moest denken. Tja.. Sick Mind I guess.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 13:28   #32
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Volgens teletekst heeft de rechtbank de stichting FC Twente '65 failliet verklaart Dat zou dus het intrekken van de licentie betekenen, en in feite t einde voor FC TWente..... Maarja, hoger beroep is mogelijk neem ik aan?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 13:53   #33
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Fok.nl:

Citaat:
FC Twente failliet

De rechtbank in Almelo heeft de Stichting FC Twente '65 failliet verklaard. De Belastingdienst had het faillissement aangevraagd omdat FC Twente voor drie miljoen euro aan belastingschulden open heeft staan.

In de loop van de middag zal de rechtbank een curator aanstellen. De advocaat van FC Twente heeft al aangekondigd dat de stichting in beroep gaat tegen de uitspraak en dat de club dit seizoen door blijft voetballen.

Eerder liet de KNVB al weten dat FC Twente dit seizoen niet uit de competitie zal worden gezet. Voor het seizoen 2003/2004 is de situatie echter onzeker.
NOS Teletekst:

Citaat:

De stichting FC Twente '65 is door de
rechtbank in Almelo failliet verklaard.
De rechter vindt zeker e.1,3 miljoen
van de vordering van de belastingdienst
rechtmatig.Het is nog onduidelijk of FC
Twente de competitie kan afmaken.

(later meer)

Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 13:55   #34
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Volgens mij is hoger beroep wel mogelijk ja, dit zegt vi.nl:

Citaat:
Stichting FC Twente '65 failliet verklaard

9/4/2003 13:45

De rechtbank in Almelo heeft de Stichting '65 FC Twente failliet verklaard wegens een belastingschuld. Het is nog onduidelijk of FC Twente de competitie kan afmaken. Woensdagmiddag wordt nog een curator aangesteld.
Dat de Enschedese club per direct uit de competitie stapt lijkt onwaarschijnlijk. Door beroep aan te tekenen kan de zaak worden gerekt en dus een oplossing worden gevonden. De advocaat van FC Twente heeft al aangekondigd dat de stichting in beroep gaat tegen de uitspraak en dat de club door blijft voetballen.

.....

Door de toewijzing van het rekest van de belastingdienst Utrecht/Gooi is het onduidelijk of FC Twente de competitie kan afmaken. De stichting is licentiehouder. De contracten van de spelers, trainers en andere werknemers lopen geen gevaar. De spelers zijn ondergebracht in het Spelersfonds FC Twente BV, de overige werknemers in de FC Twente BV. Beide besloten vennootschappen staan los van de Stichting FC Twente'65 en vallen buiten een eventueel bankroet.

FC Twente, dat kampt met een totale schuld van veertien miljoen euro, heeft echter meer financiële problemen. De belastingschuld is slechts een deel, de Twentse club kampt ook met acute betalingsproblemen. Een overbruggingskrediet van anderhalf miljoen euro is nodig om aan de verplichtingen te kunnen voldoen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 14:06   #35
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Het is nog allemaal veel te onduidelijk of hoger beroep wel of niet mogelijk is naar mijn mening. Ik hoor het allemaal wel als het zover is. Ik vraag me af of er in deze zaken wel enige aanleiding is om in hoger beroep te gaan? Uitstel is geen afstel van executie of zie ik dat verkeerd?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 15:31   #36
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Opzich blijft het wel hilarisch hoe dan de hele pers, knvb, en talloze clubbestuurders jarenlang beweren dat juist de 'hooligans/fanatieke aanhang' de clubs kapot maken....
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 16:17   #37
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kan me eigenlijk nog totaal niet voorstellen dat een club zoals FC Twente verdwijnt?

Is het niet mogelijk een doorstart te maken zoals Fiorentina? Ik ken de mogelijkheden en voorwaarden daarvoor niet precies, maar misschien verdwijnt twente niet geheel?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 16:21   #38
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Volgens mij weet op dit moment niemand hoe het precies zit. We zullen er allemaal na een tijdje wel achter komen.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 17:25   #39
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard




vin t allemaal nogal erg onrealistisch, zal nog wel tot me door moeten gaan dringen neem ik aan...:S

maar moet t nog zien of t helemaal afgelopen is, kan t me gewoon niet voorstellen
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 20:15   #40
-MOI-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het wel klote moet ik zeggen. Ik vraag me alleen af hoe het kan dat een club als Vitesse wel gewoon door kan gaan... Of lost de gemeente Arnhem dat allemaal op en doet Enschede dat niet ofzo? Nou heb ik er geen verstand van natuurlijk, maar kan iemand me dat ff uitleggen?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 20:47   #41
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 22:43   #42
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Twente speelt het seizoen iig uit, en heeft onder de FC Twente BV de licentie voor het nieuwe seizoen aangevraagd. Als dus het financiële plaatje in orde komt kan Twente onder die BV dus gewoon door blijven voetballen.
Dat heb ik iig begrepen van het sporthjournaal van 22.15...
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 09:54   #43
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het een ronduit schandaal wat men in dat k*nk*r-arnhep doet Ik hoop dat de EU dat allemaal niet goedkeurt, en dat tenminste dat commerciele vites failliet gaat in plaats van een volksclub als twente Neem me niet kwalijk voor deze ietwat ongenuanceerde post, maar ben even heel kwaad
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 12:15   #44
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hehe ik ben ook geneigd te kijken naar de sfeer en het stadion van de club. Ik ben naar verschillende uitwedstrijden van de Graafschap gegaan, maar bij Twente was veruit de beste sfeer vond ik. Prima fanatieke aanhang en aardig stadion. Van mij mag dan eerder fc Zwolle of RBC ofzo eruit gaan.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2003, 13:28   #45
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
hehe ik ben ook geneigd te kijken naar de sfeer en het stadion van de club. Ik ben naar verschillende uitwedstrijden van de Graafschap gegaan, maar bij Twente was veruit de beste sfeer vond ik. Prima fanatieke aanhang en aardig stadion. Van mij mag dan eerder fc Zwolle of RBC ofzo eruit gaan.
Ja, nou, mooi stadion.. Als het vol zit dan hè? Verder de lelijkste stoeltjes van de hele eredivisie
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2003, 17:22   #46
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Ja, nou, mooi stadion.. Als het vol zit dan hè? Verder de lelijkste stoeltjes van de hele eredivisie
zit eigenlijk altijd vol, zie je weinig van die idd belachelijke stoeltjes he
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 12:07   #47
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

twnte en failliet, vitesse en failliet
volgens mij zijn er al heel wat clubs op het randje failliet verklaard
en volgens mij blijft ook elke club gewoon lekker door ballen
wat is er nou aan om een club failliet te verklaren, door die tyfuszooi verdwijnt het hele betaalde voetbal gewoon...of iig de helft
ik heb jaaaaaaaaaaaaaaaren lopen bidde/kaarsje opsteken/duimen/zingen dat Vitesse failliet wordt verklaard... en telkens krijgen ze weer van die vereniging knaken, en dan weer van de gemeente, provincie(mijn moeder was dan ook erg boos op de provincie dat zij een beetje loopt te betalen voro vitesse ), blablabla... Ik vind twente een leuk clupje, en ik durf ook best te zeggen dat ze over 5 jaar nog steeds leuk meevoetballen...
wat is veel erger vind, is dat de hockey club van een klasgenoot van me, 1 miljoen euro heb geschonken aan vitesse..
wtf?!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 12:08   #48
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hehe inderdaad. waarom men voor die vage stoeltjes heeft gekozen is mij een raadsel
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 12:14   #49
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
hehe inderdaad. waarom men voor die vage stoeltjes heeft gekozen is mij een raadsel
Jah, dit is geen geintje, Tuur.. Maar ze waren bang dat het stadion niet vol zou komen te zitten, en met die stoetjes líjkt het dan voller..
Ik dacht eerst dat het de bedoeling was veel kleuren naast elkaar te zetten, maar dat men per ongeluk de stoeltjes heeft laten monteren door het blinden-instituut.. Maar toen hoorde ik dit verhaal, en het leek me nog aannemelijk ook
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 16:02   #50
JoY_RFJK
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Heeft een van jullie misschien een foto van dat Faillietesse-spandoek wat Fallietwente had gemaakt?
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:13.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.