Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 10 May 2002, 20:41   #1
crazyleonie
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb Vaak wordt de term 'zinloos geweld'gebruikt, maar is geweld niet altijd zinloos?

Geweld is toch altijd zinloos?
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2002, 20:52   #2
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tja daar zeg je wat...maja onder zinloos geweld wordt toch meer verstaan iemand in elkaar slaan zonder reden... (als voorbeeld dan he) ik denk dat je het meer zo moet zien..

Als ik iemand in elkaar sla op straat omdat diegene mij iets aangedaan heeft is het met een reden...

Dat denk ik maja tuurlijk is het altijd zinloos...
  Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2002, 21:18   #3
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je jezelf met geweld moet verdedigen tegen iemand die je iets wilt doen, dan vind ik et niet zinloos.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 13:45   #4
crazyleonie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz
Als je jezelf met geweld moet verdedigen tegen iemand die je iets wilt doen, dan vind ik et niet zinloos.
Ik vind dat je geweld moet proberen te voorkomen. Je kan ook weglopen of proberen te praten.
Ok er zijn we gevallen waarin je het moet gebruiken omdat het noodzakelijk is maar toch is het zinloos, want wat brengt het teweeg? nog meer frustratie en boosheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 13:56   #5
Ti_Mu84
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

is het zinloos als de politie een crimineel die ze slaat met geweld oppakt?
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 14:07   #6
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz
Als je jezelf met geweld moet verdedigen tegen iemand die je iets wilt doen, dan vind ik et niet zinloos.
tada het antwoord of er 'zinvol' geweld is...ja dus.

Natuurlijk is het beter om te ontlopen, maar dat kan niet altijd
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 14:30   #7
crazyleonie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

tada het antwoord of er 'zinvol' geweld is...ja dus.

Natuurlijk is het beter om te ontlopen, maar dat kan niet altijd
Maar dan nog is het niet zinvol maar noodzakelijk. Je lost er niets mee op want diegene zal je alleen maar meer gaan haten.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 14:32   #8
crazyleonie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ti_Mu84
is het zinloos als de politie een crimineel die ze slaat met geweld oppakt?
Minder crimineel wordt hij er niet van als hij met geweld wordt opgepakt. Hij zal de politie alleen nog meer haten dan dat hij al deed.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 17:17   #9
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by crazyleonie


Maar dan nog is het niet zinvol maar noodzakelijk. Je lost er niets mee op want diegene zal je alleen maar meer gaan haten.
als iets noodzakelijk is, is het zinvol om te doen
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 18:43   #10
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by crazyleonie


Ik vind dat je geweld moet proberen te voorkomen. Je kan ook weglopen of proberen te praten.
Ok er zijn we gevallen waarin je het moet gebruiken omdat het noodzakelijk is maar toch is het zinloos, want wat brengt het teweeg? nog meer frustratie en boosheid.
Als iemand mij aanvalt zonder reden en zomaar begint te slaan ga ik niet zeggen: "zullen we er even voor gaan zitten en erover praten?" nee sorry, maar als ik mezelf dan met geweld moet verdedigen doe ik dat, dan ga ik geen praat uurtje beginnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2002, 19:30   #11
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by crazyleonie


Ik vind dat je geweld moet proberen te voorkomen. Je kan ook weglopen of proberen te praten.
Ok er zijn we gevallen waarin je het moet gebruiken omdat het noodzakelijk is maar toch is het zinloos, want wat brengt het teweeg? nog meer frustratie en boosheid.
JAh als iemand mij in elkaar slaat ga ik echt niet zeggen 'ik wil er graag met je over praten', dan sla ik echt wel terug hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2002, 20:40   #12
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

ik zal een voorbeeld geven van niet zinloos geweld :

ik loop op straat en zie 2 gal bak jochies een meisje lastig vallen oerduidelijk.. ik zeg daar wat van en krijg een douw of klap in de vechtpartij die nu zou ontstaan vallen gewonden

naar mijn idee heb ik voor een nobel doel de conforntatie aangegaan en daarmee is het geen zinloos geweld
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2002, 20:49   #13
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz
Als je jezelf met geweld moet verdedigen tegen iemand die je iets wilt doen, dan vind ik et niet zinloos.
daar ben ik et mee eens!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2002, 20:51   #14
Fallen_Engeltje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by annestacia
JAh als iemand mij in elkaar slaat ga ik echt niet zeggen 'ik wil er graag met je over praten', dan sla ik echt wel terug hoor
precies! je kunt niet bij alles er over praten hoor! Dat is een beetje tegemakkelijk, want als ik ruzie met iemand heb, hoefen ze bij ook niet aan te komen, met "Ik wil graag met je praten"Ja dag, zoek et maar uit zeg ik dan hoor!
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2002, 21:40   #15
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by MilkyWayz
Als je jezelf met geweld moet verdedigen tegen iemand die je iets wilt doen, dan vind ik et niet zinloos.
ja maar die andere heeft jou dan al wat ZINLOOS aan gedaan duz het blijf ZINLOOS!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2002, 17:38   #16
Denden 100 piek
Guest
 
Berichten: n/a
Red face

Best een ingewikeld onderwerp,geweld vind ik persoonlijk altijd zinloos(behalve in films of games ).
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2002, 18:21   #17
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

2e wereld oorlog is goed voorbeeld van zinvol geweld. Want als de engelsen, canadezen, amerikanen en het verzet dat niet deden waren we nu allemaal moffen en ****.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2002, 18:22   #18
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by miss hutspot


ja maar die andere heeft jou dan al wat ZINLOOS aan gedaan duz het blijf ZINLOOS!
dan is die ander toch dom bezig?! jij verdedigt jezelf toch?!
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2002, 19:03   #19
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Vaak wordt de term 'zinloos geweld'gebruikt, maar is geweld niet altijd zinloos?

Citaat:
Originally posted by crazyleonie
Geweld is toch altijd zinloos?
Hmmm... Als de één of andere psychopaat met een leger Nederland binnen komt vallen doet hij dat vanuit ons perspectief met zinloos geweld. Hij heeft echter een doel, waardoor het voor hem zinvol geweld wordt. Maar, als wij dan gaan terugvechten, dan is het volgens mij alsnog zinvol geweld, vanuit ons perspectief gezien is het dan wel een product van zinloos geweld.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2002, 19:04   #20
Smarthezz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by miss hutspot


ja maar die andere heeft jou dan al wat ZINLOOS aan gedaan duz het blijf ZINLOOS!
Neej, het is in dit geval wel zinvol geweld. Maar het is wel het product van zinloos geweld ja, daar heb je wel gelijk in. Maar als je tegen zinloos geweld bent, zou je je dan in elkaar laten steken? Of zou je dan ineens de zin van het geweld van jou kant inzien?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2002, 21:29   #21
nasiopwieltjes
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light

tada het antwoord of er 'zinvol' geweld is...ja dus.

Natuurlijk is het beter om te ontlopen, maar dat kan niet altijd
neej dan is het alsnog niet zinvol, van jouw kant uit mag het dan wel zinvol zijn, maar niet vanuit degene die jouw geweld heeft aangedaan en zijn reden was zinloos dan is het geweld van jouw uit indirect zinloos maar direct is jouw geweld niet zinloos.

snappie, zeg het anders ff
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 01:07   #22
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by nasiopwieltjes


van jouw kant uit mag het dan wel zinvol zijn, maar niet vanuit degene die jouw geweld heeft aangedaan en zijn reden was zinloos dan is het geweld van jouw uit indirect zinloos maar direct is jouw geweld niet zinloos.
blabla, das bullshit.....indirecte shit, haha laat me niet lachen man. Dadelijk kom je nog met een theorie over oerinstincten die indirect meespelen....

HEt leven is direct, dus wen er maar aan. Het mooie is dat je zelf al antwoord hebt gegeven. Ja er is zinvol geweld. (of dat voortkomt uit iets zinvols of zinloos doet er niet toe...)
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 11:05   #23
Total Eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Fade of Light,


veel geweld is rationeel verklaarbaar.
De term zinloos geweld is naar mijn mening een fictieve term van iemand die nog in de naïeve wereld leeft dat iedereen het goede in zich mee draagt.
Inderdaad iedereen heeft iets goeds in zich, maar of je het nog mee draagt na een aantal gebeurtenissen is een tweede.

Simpel voorbeeld.
Je vriendin heeft net opgebiecht dat ze al zeven jaar een verhouding heeft met haar buurjongen van 12 en dat ze al 9 maanden sex heeft gehad met een colafles.
Vlak na het horen van deze mededeling loop je, gearmd met een blikje bier over straat naar huis. Je staat net half op de straat als er een auto voorbij komt scheuren die je bijna aan weet te rijden. Uit schrikreactie gooi je een blikje bier wat je in je handen hebt naar de auto.
Foute reactie, maar een ieder die zich deze reactie niet voor kan stellen is of levensmoe of heeft geen armen.
In principe spreken we nu van zinloos geweld, want waarom gooide je het blikje?
Je kunt heel makkelijk gaan redeneren en speculatief gesproken is geweld altijd zinloos, aangezien je weg kunt rennen of jezelf gewoon op kunt sluiten in je huis waardoor je de andere Neanderthalers op deze wereld weet te ontlopen.


Geweld is altijd zinloos, maar heeft ook altijd een rationele verklaring.
Geweld is, naar mijn mening, een manier van omgang met je frustraties en emoties.
Agressie maakt plaats voor liefde als je heel erg verliefd wordt en deze liefde maakt weer plaats voor agressie als je gekwetst wordt.
Agressie zit in de mens en de gene die de term zinloos geweld heeft verzonnen heeft of geen emoties of is een wonderkind.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 11:35   #24
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Total Eclipse





Simpel voorbeeld.
Je vriendin heeft net opgebiecht dat ze al zeven jaar een verhouding heeft met haar buurjongen van 12 en dat ze al 9 maanden sex heeft gehad met een colafles.
Vlak na het horen van deze mededeling loop je, gearmd met een blikje bier over straat naar huis. Je staat net half op de straat als er een auto voorbij komt scheuren die je bijna aan weet te rijden. Uit schrikreactie gooi je een blikje bier wat je in je handen hebt naar de auto.
Foute reactie, maar een ieder die zich deze reactie niet voor kan stellen is of levensmoe of heeft geen armen.
In principe spreken we nu van zinloos geweld, want waarom gooide je het blikje?

Als jij een bierblikje naar een auto gooien al geweld noemt....Ik noem dat een (schrik)reactie en geen zinloos/zinvol geweld..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2002, 16:54   #25
dark-annetje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

over het algemeen ben ik tegen geweld
maar als je in elkaar geslagen zou worden, kun je niet anders denk ik.....en over praten kun je dan niet beginnen, maar ik ben zwaar tegen oorlog en tegen mensen die geweld plegen
  Met citaat antwoorden
Oud 28 May 2002, 21:50   #26
cybergirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als je rozijnen welt, terwijl het recept krenten vermeld, zijn die rozijnen dan ook zinloos geweld?
(quote: freek de jonge ofzo)
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2002, 00:54   #27
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Total Eclipse

Geweld is altijd zinloos, maar heeft ook altijd een rationele verklaring.
Geweld is, naar mijn mening, een manier van omgang met je frustraties en emoties.
Dus is het niet zinloos...hehe grapjas ben je
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2002, 18:31   #28
Total Eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Precies!
Geweld is niet zinloos, maar ook niet bepaald zinvol.
De woorden zinvol en zinloos zijn sowieso al ontzettend relatief.
Rationeel verklaarbaar zinloos geweld is misschien een mooie compromis???


P.S.
MilkyWayz, een schrikreactie wordt ook gezien als zinloos geweld.
Een schrikreactie kan ook poging tot doodslag zijn voor de Nederlandse rechtsstaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2002, 19:10   #29
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat een leuke discussie

Er is geen zinloos geweld
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2002, 19:17   #30
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Total Eclipse

Geweld is niet zinloos, maar ook niet bepaald zinvol.

Dan heb je waarschijnlijk de verkeerde gequote, want ik zeg de hele tidj dat er wel "geen zinloos" geweld is
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2002, 13:08   #31
Bloemetjeh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmmz...ik vind geweld altijd zinloos!
Als iemand je in elkaar gekickt heeft
en jij wil dat terug doen bij diegene
dan ben je net zo slecht bezig als
die persoon zelf!
Je gaat jezelf toch niet verlagen naar
zijn/haar niveau!
Ik zou zeggen probeer het eens met
gewoon praten maar dat wil ook niet
altijd helpen he!
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.