Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 December 2003, 14:37   #1
Aurora
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down ik zit r ff doorheen...

kan r niks aan doen, maar een aantal gebeurtenissen van de laatste tijd hebben me niet bepaald happy gemaakt...en nu heb ik ook nog eens constant ruzie met mn mams, die me nu een ultimatum heeft gegeven: per 1 januari 2004 moet ik een kamer/flatje hebben anders heb ik een probleem.

Voel me zo klote dat mn moeder me het huis uit wil hebben terwijl ik pas 18 ben...

En als ik nu iets vreselijks had gedaan..maar het is omdat ik weleens wil uitslapen (tot TIEN uur 's morgens,jawel) en omdat ik wel een baan wil zoeken maar zeker wil weten dat het iets is waar ik zekerheid mee heb(een baantje van 4 weken is niet genoeg om mn huur van te blijven betalen)

Maar mn moeder vind me een verwend kreng en een snob omdat ik geen schoonmaakster wil worden en omdat ik nooit weet wanneer ik precies thuiskom(omdat k onregelmatige schooltijden heb)

en er speelt nog wel meer maar heb geen energie om dat allemaal te zeggen nu, voel me al rot genoeg..
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 15:11   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

volgens mij heb je t dan nog erger thuis dan ik dacht

kvind t al helemaal erg als je ouders je op straat gooien als je tegen die tijd nog geen kamer hebt zouden ze toch niet echt doen?

naja sterkte iig en hoop je weer snel te spreken
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 19:00   #3
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Nou het is beter dat je nog een ultimatum hebt dan dat je per direct op straat geflikkerd wordt hoor geloof mij ik kan het weten

Maar goed..sterkte met het zoeken van geschikte woonruimte, want da's heeeeeeeel schaars
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 19:03   #4
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en valt er echt niet met haar te praten? en je vader, wat vind die ervan? en de rest van je familie?

succes iig
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 19:20   #5
Aurora
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bedankt voor het medeleven allemaal
Mijn vader heeft er verder niets mee te maken want mn ouders zijn al ruime tijd gescheiden..
Mijn moeders vriend vind niet perse dat ik er uitmoet per januari, maar heeft wel liever dat ik op kamers ga omdat hij niet tegen de ruzies tussen mij en mn mams kan..
Mijn zusje is al uit huis, mijn opa en oma zijn het met mijn moeder eens..mijn broertje is de enige die het erg vind als ik weg ben...

Mijn moeder en ik denken gewoon erg verschillend over een heleboel dingen en dat loopt uit op ruzie
Meestal zegt mn moeder uit pure frustratie dat ik eruit moet maar deze keer meent ze het.. ze zegt dat ze het al enige tijd meer dan zat is en dat het beter is voor ons allemaal als ik uit huis ga.

Mn moeder en haar vriend zijn het niet eens met de manier waarop ik mn geld en mijn vrije tijd besteed en vinden me onzelfstandig en lui.

Ze vinden ook dat zij onder de arbeidersklasse vallen (iets wat ik hun al heel lang uit hun hoofd probeer te praten) en dat ik vind dat ik boven hun sta(zij hebben nooit gestudeerd en waren allenbei vroeg het huis uit)

Ik heb zelfs een lijst met regels gekregen waar ik me aan moet houden, en als ik dat niet doe moet ik per direct weg

Ik heb wel een kamer gevonden waar ik kans op maak te krijgen maar die is per februari, 4 weken te laat dus....
Maar blijf gewoon kijken en wil de band tussen mij en mn moeder niet helemaal kapot maken, want zij is de enige ouder waar ik nog goed mee kan..(ondanks dit doet ze ook wel dingen goed hoor )
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 19:25   #6
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kan je ook niet bij andere familie terecht?
of tijdelijk bij vrienden?
en je kan dus ook niet tijdelijk bij je vader onderdak vinden??

is dit trouwens wel legaal? dat je uit huis "geschopt" word als je nog niet financieel zelfstandig bent?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 19:42   #7
Aurora
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb wel vrienden waar ik terecht zou kunnen hoor, en op zich ben ik financieel zelfstandig, zou het zelf kunnen en moeten betalen als ik op kamers ga..

Ik kan best aankloppen bij familie en betwijfel het of mn moeder het serieus door zal zetten dat ik zomaar op straat word gezet..
maar zal echt op kamers moeten, en eerlijk gezegd vind ik het niet echt tof om zo thuis te moeten wonen..

Ik hoop gewoon dat ik dat laatste maandje ook nog thuis kan zijn en anders ken ik genoeg mensen waar ik terecht kan hoor, dus daar maak ik me niet zo'n zorgen over.

Het gaat mij vooral om de manier waarop, ik haat het om ruzie te hebben en zeker om op zo'n manier uit huis te moeten gaan..

Ergens zit er wel een goede bedoeling achter van mn moeder, maar ik zie hem op het moment niet en voel me vooral gekwetst dat ik zo word behandeld.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 20:02   #8
Lampie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat jullie alle twee een beetje verkeerd bezig zijn.
Maar dat maakt het niet goed dat je het huis uit word gezet. Jullie kunnen beter met elkaar leren leven dan het zo op te 'lossen'.

Ik wens je veel sterkte en hoop dat het nog goed komt.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 December 2003, 22:50   #9
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ga niet liegen
het kan zijn dat je er idd uit ligt
maar inplaats van je er zorgen over te maken
begin al iets te doen, mijn moeder heeft dat ook een keer willen doen en ben diezelfde dag me nog gaan inschrijven voor elke interim die ik wist
als je nog naar school gaat gaat dat ook, je kan begeleid wonen gaan doen en eventueel nog naar school gaan en een bijjob doen (al is het dat je dan van her naar der gaat)
niemand zegt dat je bij je eerste job moet blijven hangen?
er is altijd hoop
leven kan hard zijn
maar iedereen doet gewoon moeite om te overleven wat er ook gebeurt
je komt er wel door
en je hoeft het niet alleen te doen, vrienden zijn er voor iets
  Met citaat antwoorden
Oud 5 December 2003, 13:09   #10
Aurora
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat weet ik ook wel, en natuurlijk kan ik op de steun van mijn vrienden rekenen.

ik heb al veel gedaan hoor, sta ingeschreven bij 2 woningstichtingen, op kamernet en zoek dagelijks naar een goede baan.

Ik ben alleen van mening dat een tijdelijk baantje geen basis is waarvan ik straks mijn huur kan betalen en mn moeder vind dat ik het wel aan moet nemen omdat ik er dan geld bij heb.

Ik wil gewoon financiele zekerheid..en weet heel goed dat als ik bij de pakken neer ga zitten ik ook niet verder kom.
Vandaar dat ik al in ieder geval per februari een kamer heb, en waarschijnlijk al een begin januari,van de anderen heb ik geen reactie.

Het is dus niet zo dat ik alleen zit te huilen en niks onderneem, ik ben wel degelijk bezig..

Wat de relatie tussen mij en mn moeder betreft,ze zegt altijd wat haar dwars zit en dan is het wat haar betreft afgedaan. Ik voel me echter gekwetst door haar opmerkingen maar kom daar heus wel overheen.

En misschien is het ook wel beter als ik op kamers ga voordat ik de relatie helemaal verpest tussen mij en mn moeder, bij mn vader is dat ook al zo en wil niet ook mijn moeder kwijtraken...
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:25.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.