Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 19 May 2003, 19:40   #1
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard zwangerschapsverlof

Oke, naar aanleiding van een programma ging ik nadenken over deze stelling: 'Kinderbijslag en zwangerschapsverlof is onzin, want kinderen zijn niet nodig, het is een hobby, tijdverdrijf'.
Zelf ben ik het hier voor een wel gedeelte mee eens.
Met de kinderbijslag niet echt want de kinderen komen later natuurlijk in onze samenleving en het zou handig zijn als zij dus onderwijs volgen en fatsoenlijk te eten krijgen en kleding krijgen zodat alles een beetje eerlijk verdeeld is, maar zwangerschapsverlof... Het is ten eerste het voortrekken van vrouwen in de maatschappij en het werkt daarbij ook nog eens de emancipatie tegen, aangezien zij dan dus opeens 16 weken lang niet werken en er wordt echt wel gekeken bij sollicitaties enz. of vrouwen potentiele moeders zijn.
Dus ben ik of voor afschaffing zwangerschapsverlof (laat ze maar vakantie opsparen en evt. wanneer het fout gaat mogen ze wel even met ziekteverlof) of voor aanschaffing van zwangerschapsverlof (wat dan natuurlijk babyverlof heet ofzo ) voor de man. Dan hebben we er tenminste allemaal recht op. Tegenwoordig is kinderen krijgen namelijk een keuze en waarom zou het werk of de vrouw of man daaraan moeten lijden?
Graag jullie mening hierover .
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 20:06   #2
inVision
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Beide zijn onmisbaar, je kan een kind in de eerste paar dagen van ze leven niet al naar een opvanghuis brengen... en voortplanting is waar we voor gemaakt zijn, das het allerbelangrijkst! Zonder kinderen geen toekomst sim-pel
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 21:28   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

zwangerschaps verlof aan de kaak stellen, de gedachte alleen al vind ik beangstigend.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 21:29   #4
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kinderbijslag is zeker wel goed want veel mensen kunnen van dat geld net even wat extra's kopen wat ze nodig hebben.

En kinderen zijn heel erg hard nodig vanwege de vergrijzing in de wereld. Voornamelijk door de babyboom van na de tweede wereld oorlog. Zonder kinderen hebben die mensen een groot probleem.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 May 2003, 21:32   #5
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r
zwangerschaps verlof aan de kaak stellen, de gedachte alleen al vind ik beangstigend.
en kinderbijslag is ook zeker wel goed, de meeste ouders willen het allerbeste voor hun kind, en dan kan kindebijslag een behoorlijke meevaller zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 08:03   #6
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

en kinderbijslag is ook zeker wel goed, de meeste ouders willen het allerbeste voor hun kind, en dan kan kindebijslag een behoorlijke meevaller zijn.
kinderbijslag naar inkomen zou dan opzich geen gek idee zijn,
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 08:35   #7
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r


kinderbijslag naar inkomen zou dan opzich geen gek idee zijn,
daar ben ik het mee eens. Laatst stond een leuk artikel over topmanagers in de Elsevier. Die mensen verdienen zo'n 2-4 miljoen euro per jaar. Geef hun dan maar geen kinderbijslag. Kan je het beter aan de wat minder fortuinlijke mensen geven
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 11:37   #8
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r


kinderbijslag naar inkomen zou dan opzich geen gek idee zijn,
nee, inderdaad, daar ben ik ook voor. Het is onzin om zulke topmanagers kinderbijslag te geven, die kunnen dat prima zelf betalen. Kunnen ze dat geld mooi ergens anders voor gebruiken.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 11:46   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by dext0r


kinderbijslag naar inkomen zou dan opzich geen gek idee zijn,
dat is discriminatie, als die mensen die onder onze maatschappij hangen eens meer zouden gaan werken.

Naja ik vind dat je geen kinderbijslag mag krijgen als je boven de 4 kinderen hebt
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 11:52   #10
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP


Naja ik vind dat je geen kinderbijslag mag krijgen als je boven de 4 kinderen hebt
dat is geen discriminatie wou je zeggen?
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 14:36   #11
Clauw
Lid
 
Geregistreerd op: 20 October 2002
Berichten: 780
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri

nee, inderdaad, daar ben ik ook voor. Het is onzin om zulke topmanagers kinderbijslag te geven, die kunnen dat prima zelf betalen. Kunnen ze dat geld mooi ergens anders voor gebruiken.
mee eens, dus ook met dext0r en Dimas, met kinderbijslag kunnen ze voor hun kinderen kleding kopen etc. , en je mag toch zelf weten hoeveel kinderen je krijgt. in deze tijd komen grote gezinnen toch niet meer vaak voor, meeste mensen krijgen 2 of 3 kinderen
Clauw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:36   #12
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by inVision
Beide zijn onmisbaar, je kan een kind in de eerste paar dagen van ze leven niet al naar een opvanghuis brengen... en voortplanting is waar we voor gemaakt zijn, das het allerbelangrijkst! Zonder kinderen geen toekomst sim-pel
Ik vind 16 weken wel veel. Maak er dan 6 weken van.
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 16:46   #13
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kinderen een hobby, das grappig, een hobby is iets wat je op een vrije dag doet of s'avonds na het werken, kinderen heb je je hele leven

maarja, zwangerschapsverlof is nodig, een vrouw die hoog zwanger is, kan gewoon niet werken, ze heeft al moeite om ff op te staan om iets te pakken, ook is de baby de eerste paar weken volledig gericht op de moeder

het is wel zo dat de ouders de zwangerschapsverlof (na de geboorte) kunnen verdelen, de vader zou ook voor het kind kunnen zorgen

over kinderbijslag ben ik het met dext0r eens, gewoon via inkomen doen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 17:31   #14
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Originally posted by Xero

Ik vind 16 weken wel veel. Maak er dan 6 weken van.
dat is 4mnd, persoonlijk vind ik dat zelfs te weinig!
naar mijn mening hoort de moeder vooral in het begin zelf voor het kind te zorgen (samen met de vader natuurlijk, .. )
een kind hoor je niet zo vroeg mogelijk weg te stoppen in een of ander opvangtehuis/centrum
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 18:21   #15
Karliene
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben voor zwangerschapsverlof..

Ten eerste is het werken te zwaar als je (hoog)zwanger bent..Eigenlijk zou je al vanaf de 5e maand halve dagen moeten gaan werken vind ik..En dan vanaf de 7,5e maand op verlof..

Ten tweede is het slecht voor het kind als er niet genoeg aandacht gegeven wordt in de eerste maanden door de moeder. En dus niet door een instant-moeder (uitzondering als de moeder het niet overleefd natuurlijk of dat iemand er niet voor wil zorgen enzo) zoals op de créche ofzo..Waarom neem je dan uberhaupt kinderen denk ik dan..

Ten derde krijg je denk ik later (vaak) spijt als je bijvoorbeeld het 1e glimlachje van je kindje hebt gemist..

Ten vierde, vijfde, zesde en zo kan ik nog wel ff doorgaan, maar ik zit met een defecte wijsvinger, dus typen gaat nu ff moeilijk..
  Met citaat antwoorden
Oud 20 May 2003, 21:44   #16
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Kinderen zijn niet nodig ???

dan zou de mensheid binnekort uitgestorven zijn...

denk wel ff na jah !
  Met citaat antwoorden
Oud 21 May 2003, 20:19   #17
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
dat is discriminatie, als die mensen die onder onze maatschappij hangen eens meer zouden gaan werken.
ben ik et absoluut niet mee eens maar dat is een andere discussie. En et korten van overheidsgeld op inkomen wordt al gedaan dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt dat het niet mag wegens discriminatie

ik ben niet enthousiast over kinderen maar zwangere vrouwen hebben het recht op verlof, net als mensen die ziek zijn bijvoorbeeld. Je kiest tegenwoordig wel voor een kind maar dat doet niet iedereen en ik vind niet dat zwangerschapsverlof gekort moet worden, ook al is het lastig. Je zet soms toch wel je carriere op het spel door kinderen te nemen omdat je dus zo'n tijd uit de roulatie bent, dus dan hoeft daar ook niet nog eens een ingeleverde vakantie bovenop

en mannen hebben dat recht gewoon niet omdat zij geen kind uit hoeven te persen, sorry hoor. Voelen ze zich nu zo achtergesteld dan ineens? elke man die ik ken roept altijd heel hard dat ie blij is dat hij et kind niet hoeft te krijgen dus ik denk dat dat argument een beetje nergens over gaat
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 May 2003, 09:45   #18
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Late reactie door stage .
Citaat:
Originally posted by 0Vera
ben ik et absoluut niet mee eens maar dat is een andere discussie. En et korten van overheidsgeld op inkomen wordt al gedaan dus ik weet niet waar je dat vandaan haalt dat het niet mag wegens discriminatie

ik ben niet enthousiast over kinderen maar zwangere vrouwen hebben het recht op verlof, net als mensen die ziek zijn bijvoorbeeld. Je kiest tegenwoordig wel voor een kind maar dat doet niet iedereen en ik vind niet dat zwangerschapsverlof gekort moet worden, ook al is het lastig. Je zet soms toch wel je carriere op het spel door kinderen te nemen omdat je dus zo'n tijd uit de roulatie bent, dus dan hoeft daar ook niet nog eens een ingeleverde vakantie bovenop [/i]

Nee, daarom... Niet iedereen kiest voor kinderen, waarom krijgen die anderen dan niet 4 vrije maanden om lekker met hun fietsje door het bos heen te fietsen. Misschien hebben zij dat wel heel hard nodig om weer helemaal optimaal (voor deze maatschappij) te kunnen werken.
Citaat:
en mannen hebben dat recht gewoon niet omdat zij geen kind uit hoeven te persen, sorry hoor. Voelen ze zich nu zo achtergesteld dan ineens? elke man die ik ken roept altijd heel hard dat ie blij is dat hij et kind niet hoeft te krijgen dus ik denk dat dat argument een beetje nergens over gaat [/i]
Maar ik wil later wel een man die ook voor de kinderen zorgt. En ik vind dat je zo de allereerste band met de vader al misloopt, die gaat zo al meteen naar de moeder toe... Daarbij is het bij belangrijke functies vervelend dat zij ineens 16 weken vrij hebben, denk aan Femke Halsema. Ik ken trouwens genoeg mannen die zich juist opgelaten voelen doordat hen vrouw een kind krijgen, zij weten niks van de hormonen en de pijn en weten niet zo goed hoe ze nou constant met de vrouwen om moeten gaan, zien hun vrouw pijn lijden, ik weet dat zij er niet mee komen, maar waarom zou een vrouw dat dan niet op kunnen werpen , ookal zou ik als vrouw een kind krijgen, dan hoef ik nog steeds heus niet alle zwangerschapsverlof voor mezelf, de tijd voor de bevalling, en misschien een paar weken daarna, en voor de rest mag de man dan ook wel een paar weken, hij is tenslotte de vader...
Ik moet nu weg, ik reageer nog wel verder.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 May 2003, 22:09   #19
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera


en mannen hebben dat recht gewoon niet omdat zij geen kind uit hoeven te persen, sorry hoor. Voelen ze zich nu zo achtergesteld dan ineens? elke man die ik ken roept altijd heel hard dat ie blij is dat hij et kind niet hoeft te krijgen dus ik denk dat dat argument een beetje nergens over gaat
oja dat argument gaat ergens over net of manner er iets aan kunnen doen dat ze geen abarmoeder hebben. Mannen hebben er net zo goed recht op in mindere mate tenzij je terug wil naar de ozo ongeemancipeerde 50er jaren waar de vrouw voor de kinderen en het huishouden zorgt. Een kind voed je samen op, niet alleen een moeder.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 May 2003, 15:02   #20
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by appelshampoo
Kinderen zijn niet nodig ???

dan zou de mensheid binnekort uitgestorven zijn...

denk wel ff na jah !
Uhuh vast. Er zijn genoeg mensen in de wereld en in Nederland, kinderen blijven wel komen, of je zwangerschapsverlof nou korter zou maken, ook voor mannen toereikbaar maakt of het zo houdt. (en het zou voor de wereld anders helemaal niet erg zijn als de mensheid uit zou sterven en voor onszelf misschien ook wel niet, lijkt me trouwens best heftig hoor, het uitsterven van de mensheid meemaken). Kinderen zijn idd niet nodig, mensen vinden ze leuk en handig ( evt. voor later) en worden er gelukkiger van, anders neem je ze niet...

Zwangerschapsverlof kan fijn zijn (lijkt me zelfs zo ), maar ik blijf het een achterstand van de emancipatie vinden plus eigenlijk te toegeeflijk. Vind je het op zo'n manier gek dat een vrouw die misschien nog moeder wordt minder snel wordt aangenomen? 3 Kinderen is al bijna een jaar vrij met geld dat binnen blijft komen.

Tuurlijk vind ik dat kinderen verzorgd moeten worden, maar dat hoeft niet in het nadeel van het werk (/de werkgever) te liggen, dat moeten de ouders van tevoren maar afspreken vind ik. (of dus gelijk verlof voor man en vrouw, dat lijkt me ideaal als dat mogelijk is. Je kunt het kinderen krijgen (als vrouw) ook juist als iets moois zien).
  Met citaat antwoorden
Oud 6 June 2003, 09:32   #21
FanOfFaith
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het wel eng om te zeggen om zwangerschapverlof af te schaffen of te verminderen..... dan kunnen sommige vrouwen helemaal niet aan het werk of moeten noodgedwongen ontslag nemen (of onbetaald verlof) omdat ze een kind willen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2003, 20:21   #22
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Mijn moeder stond enkele dagen voor dat ze mij kreeg nog gewoon in de winkel, enkele dagen later na de geboorte was ze ook weer aan het werk. Tjah een werkgever heeft geen zwangerschapsverlof...
Ik zeg niet dat het moet worden afgeschaft worden maar we hoeven niet net te doen alsof iemand die zwanger helemaal niet meer kan werken. Het heeft ook met mentaliteit te maken.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2003, 10:11   #23
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
oja dat argument gaat ergens over net of manner er iets aan kunnen doen dat ze geen abarmoeder hebben. Mannen hebben er net zo goed recht op in mindere mate tenzij je terug wil naar de ozo ongeemancipeerde 50er jaren waar de vrouw voor de kinderen en het huishouden zorgt. Een kind voed je samen op, niet alleen een moeder.
Ja ik ben het wel met je eens dat een man ook tijd met zijn pasgeboren kind moet doorbrengen, en om die reden verlof geven aan zo'n pasgeboren vader () vind ik wel terecht.
Maar het argument dat een man achtergesteld wordt aan de vrouw omdat zij wel en hij geen zwangerschapsverlof (door velen gezien als 'vakantie') krijgt vind ik raar, en daarom zei ik dat. Ik vind een eerlijke verdeling van huishoudelijk werk en de zorg voor kinderen juist erg belangrijk
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 07:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.