Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 June 2006, 20:42   #101
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

 
Oud 28 June 2006, 09:33   #102
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Tegen problemen kan je altijd vechten. Ze kunnen niet eeuwig blijven.
Pakspul is offline  
Oud 28 June 2006, 14:21   #103
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Ja ik weet
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 28 June 2006, 19:31   #104
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Ja ik weet
Waarom zeg je het dan
Pakspul is offline  
Oud 28 June 2006, 19:54   #105
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Waarom zeg je het dan
Toen klonk het wel leuk
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 28 June 2006, 21:21   #106
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Toen klonk het wel leuk
Gewoon accepteren van je probleem klinkt ook wel leuk, maar doe het maar eens
Pakspul is offline  
Oud 28 June 2006, 21:34   #107
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Gewoon accepteren van je probleem klinkt ook wel leuk, maar doe het maar eens
Dan ben je er wel t snelst van af
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 28 June 2006, 21:45   #108
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Dan ben je er wel t snelst van af
Ik heb kanker ik ga dood, jeej wat ga ik nog genieten van de laatste 3 dagen van mijn leven
Pakspul is offline  
Oud 29 June 2006, 16:01   #109
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

O.o
 
Oud 29 June 2006, 19:50   #110
Marie-Jean
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja, maar al je door middel van kanker nog maar drie dagen te leven hebt, hoef je geen zelfmoord te plegen. Is de dood ook geen vlucht, en moet je gewoon genieten van de dagen die je nog resten.
 
Oud 29 June 2006, 19:57   #111
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Marie-Jean
ja, maar al je door middel van kanker nog maar drie dagen te leven hebt, hoef je geen zelfmoord te plegen. Is de dood ook geen vlucht, en moet je gewoon genieten van de dagen die je nog resten.
En wat als je nu heel veel pijn hebt? Zoveel dat je niet meer kan leven?
In zo'n geval zou ik absoluut "zelfmoord" willen plegen.
Maar dit zijn fysieke problemen, dat ligt, in ieder geval voor mij, anders dan de psychishe problemen waar sommige mensen mee kampen
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 29 June 2006, 20:06   #112
Marie-Jean
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja oké, als ik echt nog 'n half jaar te leven had en had verschrikkelijke pijn. Dan zou ik het misschien ook doen. Maar Pakspul had het over drie dagen, dan zou zelfmoord niet eens in mijn gedachten komen.
 
Oud 29 June 2006, 20:30   #113
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Marie-Jean
Ja oké, als ik echt nog 'n half jaar te leven had en had verschrikkelijke pijn. Dan zou ik het misschien ook doen. Maar Pakspul had het over drie dagen, dan zou zelfmoord niet eens in mijn gedachten komen.
Als je nog drie dagen te leven hebt ben je aardig dom om zelfmoord te gaan plegen
Pakspul is offline  
Oud 29 June 2006, 20:39   #114
Marie-Jean
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

idd ja, als je nog drie dagen hebt moet je pakken wat er te pakken valt!!!
 
Oud 2 July 2006, 10:05   #115
~Gwen~
Guest
 
Berichten: n/a
Unhappy

Er is altijd nog een kans dat er dingen weer goedkomen
Dat weet je nooit zeker... dus ik vind zelfmoord geen oplossing...

xxx
Gwen
 
Oud 2 July 2006, 11:15   #116
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Marie-Jean
Ja oké, als ik echt nog 'n half jaar te leven had en had verschrikkelijke pijn. Dan zou ik het misschien ook doen. Maar Pakspul had het over drie dagen, dan zou zelfmoord niet eens in mijn gedachten komen.
Je kan natuurlijk ook kijken naar de diepere betekenis van zijn post
Impressions is offline  
Oud 2 July 2006, 11:41   #117
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door ~Gwen~
Er is altijd nog een kans dat er dingen weer goedkomen
Dat weet je nooit zeker... dus ik vind zelfmoord geen oplossing...
Maar als je die oplossing zelf voorlopig niet echt aan ziet komen, waarom dan nog zo lang je door het leven trekken als je er nu in 1 keer van af kan zijn. Dat je daarmee het leven van na die oplossing mist heb je toch niet door, dus dat is geen gemis.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 2 July 2006, 12:39   #118
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy
Maar als je die oplossing zelf voorlopig niet echt aan ziet komen, waarom dan nog zo lang je door het leven trekken als je er nu in 1 keer van af kan zijn. Dat je daarmee het leven van na die oplossing mist heb je toch niet door, dus dat is geen gemis.
Dan ziet het er wel makkelijk uit, hè. Ik vind dat je gewoon je problemen moet proberen op te lossen. Zelfmoord heb je niks aan.
 
Oud 2 July 2006, 20:09   #119
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Ik vind dat je gewoon je problemen moet proberen op te lossen.
Appeltje eitje...
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 2 July 2006, 20:21   #120
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Dan ziet het er wel makkelijk uit, hè. Ik vind dat je gewoon je problemen moet proberen op te lossen. Zelfmoord heb je niks aan.
Wat nou als je een ziekte hebt die je elke dag laat krom lopen van de pijn dan? Operaties kunnen niks voor je doen en medicatie helpt maar licht?

Niet aanstellen en doorgaan?
Pakspul is offline  
Oud 3 July 2006, 12:38   #121
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb dit topic een tijdje niet gevolgt, maar wat ik bedoelde met me vorige uitspraak is dat ik de mensen die daadwerkelijk zelfmoord plegen dat dat de "mietjes" zijn.
Dat het in je gedachten schiet op moment dat je een probleem hebt, of je hebt het emotioneel moeilijk dat snap ik prima dat heeft geloof ik iedereen wel eens en daar is op zich ook nix mis mee.
Maar voornamelijk het uitvoeren van deze daad vind ik gewoon dom omdat je daar vervolgens weer anderen ongelukkig mee maakt en zo langsaamaan de hele wereld doodongelukkig maakt en uitroeit!
 
Oud 3 July 2006, 14:04   #122
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door MrInsane
Ik heb dit topic een tijdje niet gevolgt, maar wat ik bedoelde met me vorige uitspraak is dat ik de mensen die daadwerkelijk zelfmoord plegen dat dat de "mietjes" zijn.
Dat het in je gedachten schiet op moment dat je een probleem hebt, of je hebt het emotioneel moeilijk dat snap ik prima dat heeft geloof ik iedereen wel eens en daar is op zich ook nix mis mee.
Maar voornamelijk het uitvoeren van deze daad vind ik gewoon dom omdat je daar vervolgens weer anderen ongelukkig mee maakt en zo langsaamaan de hele wereld doodongelukkig maakt en uitroeit!
Mensen die zelfmoord plegen zitten daar niet mee dat ze andere leed aan doen, maar aan de andere kant vind ik echt asociaal van mensen die zeggen dat mensen die zelfmoord plegen "mietjes" zijn en dat ze anderen leed aan brengen. Omdat jij normaal wil leven zonder dat er iets ergs in je leven gebeurd moeten anderen, maar een kut level lijden?
Pakspul is offline  
Oud 3 July 2006, 15:02   #123
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Wat betreft dat zelfmoord egoistisch is; volgens mij is iemand die zover is dat hij (/zij) daadwerkelijk zelfmoord pleegt, allang niet meer in staat om te beseffen dat hij andere mensen daar meer pijn mee doet dan dat hij blijft leven.
AmbyPur is offline  
Oud 3 July 2006, 16:07   #124
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AmbyPur
Wat betreft dat zelfmoord egoistisch is; volgens mij is iemand die zover is dat hij (/zij) daadwerkelijk zelfmoord pleegt, allang niet meer in staat om te beseffen dat hij andere mensen daar meer pijn mee doet dan dat hij blijft leven.
Pagina 2 om 17:59
Pakspul is offline  
Oud 3 July 2006, 16:16   #125
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Pagina 2 om 17:59
sorry
AmbyPur is offline  
Oud 3 July 2006, 19:16   #126
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Wat nou als je een ziekte hebt die je elke dag laat krom lopen van de pijn dan? Operaties kunnen niks voor je doen en medicatie helpt maar licht?

Niet aanstellen en doorgaan?
Dat klopt... Dan kun je "zelfmoord" plegen. Maar volgens mij heet dat anders... Ik ben het woord even kwijt.

Maar in een andere situatie dat je bijvoorbeeld veel problemen hebt. Dan vind ik het niet terecht om zelfmoord te plegen. Het zou kunnen dat mensen het ergens anders in de wereld het veel slechter hebben dan jij, maar toch het beste ervan proberen te maken. Je moet steun zoeken bij mensen. Er zijn genoeg mensen die jou niet kwijt willen!
 
Oud 3 July 2006, 20:03   #127
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Dat klopt... Dan kun je "zelfmoord" plegen. Maar volgens mij heet dat anders... Ik ben het woord even kwijt.
Euthanasie.
Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Maar in een andere situatie dat je bijvoorbeeld veel problemen hebt. Dan vind ik het niet terecht om zelfmoord te plegen.
Dus eigenlijk vind jij psychologische schade niet zo belangrijk?
Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Er zijn genoeg mensen die jou niet kwijt willen!
En dat is hun probleem als je dood bent, niet de jouwe. Je staat er verstelt van hoeveel problemen je niet hebt wanmeer je dood bent.

Het zwaard snijdt aan 2 kanten. Aan de ene kant is achterlijk om zelfmoord te promoten (waar dit bijna op begint te lijken), aan de andere kant ga ik ook niet campagne voeren tegen zelfmoord met de verkeerde argumenten.
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 3 July 2006, 20:14   #128
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy
Dus eigenlijk vind jij psychologische schade niet zo belangrijk?
Tuurlijk wel. Maar daar kun je aan werken. Ik weet dat het niet zo makkelijk is. Maar zelfmoord vind ik gewoon niet goed.

Citaat:
En dat is hun probleem als je dood bent, niet de jouwe. Je staat er verstelt van hoeveel problemen je niet hebt wanmeer je dood bent.
Dat vind ik nou egoistisch.

Citaat:
Het zwaard snijdt aan 2 kanten. Aan de ene kant is achterlijk om zelfmoord te promoten (waar dit bijna op begint te lijken).
Niet dus. Iedereen mag zijn mening geven. Dit is niet promoten.
 
Oud 3 July 2006, 20:40   #129
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Dat vind ik nou egoistisch.
Soms moet je egoïstisch zijn . Ergens anders dachten we trouwens dat alles wat een mens doet voortkomt uit egoïsme.
Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Niet dus. Iedereen mag zijn mening geven. Dit is niet promoten.
Totdat er iemand langskomt die wat in de put zit en alleen de voordelen leest en niet de nadelen als het ware (beetje selectief lezen)
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 3 July 2006, 20:47   #130
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Lol. Zucht. Aan iedereen die dat doet, doe dat niet.
 
Oud 3 July 2006, 21:25   #131
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Een studie heeft aangetoond dat zelfmoord acties over het algemeen impuls reacties zijn. Mensen die de actie overleven hebben dan ook later geen spijt dat ze het overleven.
En dat is nu net het probleem, wanneer zijn je problemen zo groot dat je niet meer verder kan leven?
Ik heb het nu trouwens alleen over mensen die psychisch in de knoop zitten (euthanasie is voor mij een heel ander verhaal).
Over het algemeen vind ik de argumenten die gebruikt worden om een zelfmoordpoging te verantwoorden erg zwak.
Ik vind daarentegen wel dat je je ook moet realiseren, als je zelfmoord wilt plegen, dat er mensen zijn die je gaan missen en het waarschijnlijk nogal erg gaan vinden. Dan moet je een goede afweging maken of je drang om niet verder te leven groter groter is dan het geluk van je vrienden (want ja daar kan je zelf ook geluk uit putten).
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Oud 3 July 2006, 21:34   #132
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Tuurlijk wel. Maar daar kun je aan werken. Ik weet dat het niet zo makkelijk is. Maar zelfmoord vind ik gewoon niet goed.
Hoi, ik ben een autist en dat kan ik niet veranderen. Stel nou dat ik daarmee zou zitten, dan zou het een uitzichtloze situatie zijn. Hoe zou je daar tegenaan kijken dan?
Impressions is offline  
Oud 4 July 2006, 19:10   #133
Dunja
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions
Hoi, ik ben een autist en dat kan ik niet veranderen. Stel nou dat ik daarmee zou zitten, dan zou het een uitzichtloze situatie zijn. Hoe zou je daar tegenaan kijken dan?
Ik weet dat het moeilijk is. Het blijft moeilijk. Maar het leven is alles wat je hebt. Als je dat opgeeft heb je helemaal niks meer...
 
Oud 5 July 2006, 00:14   #134
Foetsy
aber, warum?
 
Geregistreerd op: 23 May 2002
Locatie: Zuid-Holland
Berichten: 657
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Ik weet dat het moeilijk is. Het blijft moeilijk. Maar het leven is alles wat je hebt. Als je dat opgeeft heb je helemaal niks meer...
En waarom zou je daarom malen als je dood bent

Gegroet trouwens iedereen...
__________________
It is the things you believe in which make you human
Foetsy is offline  
Oud 5 July 2006, 23:27   #135
flikkenlovertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door appelshampoo
Zou zelfmoord voor veel mensen niet een oplossing zijn? Nooit meer vervelende gevoelens? Nooit meer gepest? Nooit meer last van je eigen onmacht? Of is er altijd nog een reden om voor te leven? Moet je jezelf wegcijferen om bij je familie te blijven? En is iedereen te redden met een goede therapie? Wat denk jij?

Zelfmoord is géén oplossing. Hoe uitzichtloos de situatie soms lijkt, er is altijd wel één of andere oplossing, in eender welke vorm. Er is inderdaad altijd wel een reden om te blijven leven, maar dat wil niet zeggen dat je jezelf moet wegcijferen om bij je familie te blijven. Blijven leven doe je alleen maar voor jezelf, niet voor anderen. Iedereen is het waard om te leven en te blijven leven.

Wat betreft 'iedereen is te redden met een goede therapie'... Ik zeg niet dat therapie helpt, maar bij 99% van degenen die wel degelijk therapie nodig hebben (in eender welke vorm), is het zéker een stap in de goede richting.

Maar ook al helpt therapie niet; zelfmoord is allesbehalve een oplossing. Ikzelf heb in mijn jeugd een héle lange tijd met zelfmoordgedachten rondgelopen, ik heb een aantal pogingen ondernomen ook... Maar uiteindelijk is alles op zijn pootjes terecht gekomen en ben ik kinderpsychologe geworden... Om een paar weken geleden iemand te hebben kunnen weerhouden van zelfmoord. Dit keer stond ik aan de andere kant van de lijn: niet meer de tiener die dood wilde, maar de hulpverleenster die zelfmoord moest zien te voorkomen. En dat is niet leuk; weten dat iemand zo graag wil overlijden, dat die persoon op het punt staat om bij wijze van spreken te springen... En weten dat jij als hulpverleenster alles moet doen om dat proberen te voorkomen. Nu gaat het een beetje beter met dat meisje; je ziet: uiteindelijk komt alles wel goed, hoe uitzichtloos je situatie op dat moment ook kan lijken.


Sylvie.
 
Oud 15 July 2006, 18:24   #136
Cleownd
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zelfmoord is opzich wel een oplossing; ik kan me voorstellen dat mensen het doen.
In de meeste gevallen komt er volgens mij een betere periode aan; het is natuurlijk een beter idee om daarop te wachten. Iedereen kan zich denk ik uit een slechte fase trekken, uiteindelijk, maar ik erken dat dat veel energie kost enz, en als je dat niet hebt, of het er niet voor over hebt, nouja, dan kan het denk ik wel.
Anti depressiva pillen nemen!
en voor je familie en vrienden hoef je van mij niet in leven te blijven.. Behalve misschien als ouder van kinderen die nog in huis wonen, of in zo'n dergelijke situatie. Zo'n gebeurtenis is wel heel erg bepalend in het leven van een kind.
 
Oud 20 July 2006, 14:34   #137
ImaginaryDreams
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Naar mijn mening is het plegen van zelfmoord egoïstisch en erg makkelijk als oplossing voor je problemen.
 
Oud 20 July 2006, 22:58   #138
MrInsane
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Mensen die zelfmoord plegen zitten daar niet mee dat ze andere leed aan doen, maar aan de andere kant vind ik echt asociaal van mensen die zeggen dat mensen die zelfmoord plegen "mietjes" zijn en dat ze anderen leed aan brengen. Omdat jij normaal wil leven zonder dat er iets ergs in je leven gebeurd moeten anderen, maar een kut level lijden?
Ik ben het niet helemaal met je eens als je zegt dat ze het geen ene moer intereseert op dat moment, want ik denk dat ze het juist als een impulsieve actie ook daadwerkelijk doen en daarbij niet stil staan bij de gevolgen.
Dus echt nadenken erbij doen ze niet.
 
Oud 21 July 2006, 23:07   #139
Bobba
Prima
 
Bobba's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 July 2006
Berichten: 1.069
Standaard

Geweldig dit soort threads
Bobba is offline  
Oud 21 July 2006, 23:43   #140
remco-tje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

we gaan er allemaal wel een keer aan...dus geniet ( probeer) er maar van zolang je er bent
 
Oud 22 July 2006, 00:49   #141
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Ik denk eerlijk gezegd dat het nu wel mooi is geweest met dit topic.
Mocht iemand er op door willen gaan kan je een nieuwe openen
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline  
Gesloten onderwerp

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.