Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 October 2004, 07:43   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard zelf server instaleren

hoi , ik heb samen met een goede maat van me een website , alleen die is op dit moment te duur voor ons omdat er een vrij groot forum achter zit en daardoor de host-kosten beetje veel werden.

ik stap binnenkort over naar adsl , 1024kbps download en 256 upload , is het uberhaupt mogelijk om hier een server op te pleuren ?\\en hoe gaat dat precies in z'n werk dan ?
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 09:15   #2
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

dan heb je 32KB/sec upload

wanneer users dat leeg gaan trekken verlies je ook nog eens een groot deel van je download capaciteit...
ik zie het als een no- go, voornamelijk omdat je zelf al aangeeft dat het een groot forum betreft.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 10:44   #3
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

wat is een groot forum, veel gebruikers? zoja is het niet echt een optie nee.
Als het een groote forum is qua site omvang moet je er msischien aan denken om deze wat lichter te maken, kleine plaatjes of misschien helemaal niet.

maja 32kb is echt niet snel nee, het kan zeg maar net aan voor een normaal websiteje met niet veel bezoekers.

je kan wel een test doen ofzo en kijken hoe het gaat, zoja werkt het goed dan stap je over, zo niet blijf je betalen of zoek je een goedkopere provider!
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 12:06   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

of je zou alle plaatjes e.d op een andere host kunnen hosten, of je abbospace bij je provider ofzo. en het eigenlijke forum zelf op je eigen servert die het denk werk doet en de ondersteuning levert voor php etc
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 16:34   #5
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: zelf server instaleren

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
hoi , ik heb samen met een goede maat van me een website , alleen die is op dit moment te duur voor ons omdat er een vrij groot forum achter zit en daardoor de host-kosten beetje veel werden.

ik stap binnenkort over naar adsl , 1024kbps download en 256 upload , is het uberhaupt mogelijk om hier een server op te pleuren ?\\en hoe gaat dat precies in z'n werk dan ?
Als je de vergelijking gaat maken tussen thuis hosten en remote hosten is de remote host maar een schijntje. Die adsl lijn van je gaat dit NOOIT trekken. Voor fatsoenlijk browsen heb je aan 16K pp net genoeg.. aangezien je maar 32 hebt is dat dus no go.
Daarbij komt nog jouw eigen internet gedrag. uh uh...
Qua bandbreedte trek je dit nooit als het daadwerkelijk een groot forum is. En je provider gaat jouw data verkeer ook niet tolereren Ook onbeperkte bandbreedte is beperkt., dat is alleen marketing technisch.
Advies.. absoluut niet doen op deze lijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 17:08   #6
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

groot forum , er zijn ongeveer 100-250 actieve gebruikers op 1 dag en in totaal 5000 geregistreerde gebruikers ....

kan dat wel ? en als ik een 2046 kbps download met 512 kbps upload neem , is het dan wel mogelijk ?
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 October 2004, 17:31   #7
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
groot forum , er zijn ongeveer 100-250 actieve gebruikers op 1 dag en in totaal 5000 geregistreerde gebruikers ....

kan dat wel ? en als ik een 2046 kbps download met 512 kbps upload neem , is het dan wel mogelijk ?
Hiermee verminder je alleen de pijn.. pijn doet het nog
Zorg op zn minst voor een upload van >1024kb. Zo kan je iig nog internetten en een paar users laten forummen. Maargoed.. bedenk wel heel goed. Je kan dus nooit meer full speed muziek, films, games, apps, etc downen. Ja 's nachts misschien, verder verpruts je je complete lijn ermee.
Maargoed, als je deze aantallen gebruikers wil laten deelnemen zou ik liever een stabiele 10mb lijn hebben.

Verder punten om niet te vergeten: als beginner een drukke webserver opbouwen vraagt er om, om gehackt danwel (d)dos'ed te worden, dus laat iemand met verstand zoiets regelen en kijk evt. mee. Firewall op zn minst noodzakelijk, en dan niet je standaard routertje, winxp of zonealarm of noem die el cheapo rotzooi maar op.
Verder heb je geen recht op vergoeding of wat dan ook als je ADSL lijn dood valt, je moet je server goed onderhouden want ook daar heb je geen extra service bij.
Vergeet ook je back-ups niet, wel apart van je server bewaren. Denk aan je DNS, is je ip static danwel dynamic. Bij dynamic ip wordt et alleen nog maar onzinniger om het zelf te doen.

Verder: leuk idee, ik heb et vroeger ook gehad, maar totaal absoluut niet haalbaar. Een normale ISP geeft goede service tegen een niet zelf concurreerbare prijs.

Hopelijk heb je iig een idee om te beginnen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 October 2004, 18:04   #8
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

ok , dan laat ik t wel hangen denk k.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 October 2004, 00:49   #9
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zoals gezegt adsl is niet geschikt, wel geschikt is dedicated of colocatie.

dedicated is een stuk duurder per maand (ond 100 euro)

colocatie valt wel mee je moet alleen zelf een server kopen. (v.a. 15/30 euro inclusief een dot gb's)

manieren om het goedkoper te doen zijn budget webhosting en reseller hosting. (je kan pm-en misschien kan ik wat voor je regelen daar ik ook weleens resel)

Als je ook genoeg unieke bezoekers hebt, kun je advertentie programma's proberen.

bijvoorbeeld webads, die ook scholieren en dit forum van reclames voorziet.

hiermee kun je dan een gedeelte van je hosting terug verdienen.

ook adverteren met ebayenzo kan je wat opleveren ebay betaalt iets minder als 5 euro per nieuw lid.

In dingen als ebay zijn er meer te vinden misschien dat ik het binnenkort ook aanbied voor mijn bedrijf (een commissie systeem)
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:18.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.