Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 January 2005, 22:55   #51
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Kan zijn dat hij het cynisch bedoelde, oké stom van me dan. Maar hetgeen hij zegt is wel waar. Ik bedoel, hoe kan ik in godsnaam weten dat het geld 100% zeker goed terecht kom??
*Edit* Ja nu je het zegt is het wel nogal duidelijk dat het cynisch was ja sorry was niet goed uitgeslapen . Maar ja ik kan toch niet zeker weten dat het allemaal goed techt komt dus jah...
net of je ooit 100% garantie voor wat dan ook kan krijgen
dat bestaat niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2005, 10:51   #52
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Kan zijn dat hij het cynisch bedoelde, oké stom van me dan. Maar hetgeen hij zegt is wel waar. Ik bedoel, hoe kan ik in godsnaam weten dat het geld 100% zeker goed terecht kom??
*Edit* Ja nu je het zegt is het wel nogal duidelijk dat het cynisch was ja sorry was niet goed uitgeslapen . Maar ja ik kan toch niet zeker weten dat het allemaal goed techt komt dus jah...
schaam je

ik vind het zo sneu om maar niks te storten omdat je niet weet of het allemaal goed terecht komt
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2005, 12:21   #53
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ancalagon
schaam je

ik vind het zo sneu om maar niks te storten omdat je niet weet of het allemaal goed terecht komt
het MOET gewoon een fake account zijn met iemand die ons vreselijk zit te naaien.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2005, 12:34   #54
Ancalagon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
het MOET gewoon een fake account zijn met iemand die ons vreselijk zit te naaien.
haha nou er loopt wat leuks rond hoor op het forum
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2005, 14:14   #55
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Jullie zijn echt grappig Aan jullie gedrag zou je niet zeggen wie er hier 14 is en wie ouder...
En zoals ik zei, tis ÉÉN VAN de redenen waarom ik niks stort. Een andere is dat ik dat evengoed aan iemand kan geven hier in de buurt, én dat ik het zelf ook goed kan gebruiken.
Nog een andere is dat ik het dan evengoed aan een andere organisatie zou kunnen geven. Nu wordt er ineens zoveel ophef gemaakt over Azië, oké, tis erg! Maar er zijn veel ergere dingen in de wereld hoor.
Oké, veel van die mensen zijn familieleden en hun huis kwijt. Maar dan kan ik ook een voorbeeld geven van verre familie van mij (ik ken haar niet goed, maar tis familie en een goede vriendin van m'n tante, ze woont hier in de buurt). Die vrouw is in 2004 haar man verloren aan kanker, en even later haar zoon ook aan kanker. Een week geleden is haar kleinzoon verongelukt , die vrouw heeft het nu MINSTENS even ellendig als al die mensen in Azië. Ze is ook op een jaartje tijd haar dierbaarste familieden verloren...
En dit gaat nu niet over geld, idd, maar tis een voorbeeld dat er hier evenveel ellende bestaat als in Azië. Hier zijn ook arme & dakloze mensen hoor...
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2005, 14:57   #56
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
haha haha haha
ik zit hier geen pleidooi voor het behouden van sociale instellingen te houden. Ik denk harstikke rechts meestal. Jij denkt dat rechtse mensen racisten zijn, maar ik vind ook dat er genoeg nederlandse (blanke) kutmongolen wonen hier.

trouwens dude: in azie wonen geen negers.
kun jij tegenwoordig ook al gfedachten lezen?

niet nou houd je smoel dan met die domme uitgangspositie van je, tuurlijk is niet iedereen die rechts is rascist en zo is niet elke rascist rechts. heeft met dit onderwerp niets te maken , dus probeer niet af te dwalen.

nou dan ga je toch lekker in thailand wonen, kun je mooi mee helpen opbouwen, ja beantwoord mij die vraag eens als jij het zo nodig vind dat er geholpen moet worden waarom ga je dan niet daadwerkelijk helpen ipv. de kapitalist uit te hangen en door een donatie je eigen gevoel voor zelfwaarde op te krikken. nee mij maak je niet wijs dat je superieur bent door te doneren, het enige wat je aan t doen is is je ego masturberen.

ik kom er tenminste voor uit dat dat schijtvolk me geen reet kan schelen, ik heb hier al genoeg problemen zoals het is, en de wereld draait om hun of zonder hun ook wel door. no problem.

en met arme negertjes bedoel ik elke minderheid die geld krijgt.


hey wacht is, is bedelen niet verboden in nederland?
arresteren ze zwerfers neit als die mensen om geld vragen?
doet 555 niet hetzelfde? (ja maar dat is voor arme negertjes dus dan is het goed)

flikker toch op man
  Met citaat antwoorden
Oud 4 January 2005, 17:35   #57
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mijn volgende donatie is een cursus begrijpend lezen en nederlandse taal voor je.
en een cursus relativeren kan er dan ook wel bij.

je post is zo loos dat ik er niet eens op in ga.
daarbij barst het van de rascistische uitlatingen en getuigt het van een dermate laag iq dat ik voor jou later waarschijnlijk ook veel belastinggeld kwijt ben.

Denk dat het toch maar emigreren wordt...
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 00:14   #58
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben geen rascist. dat even voorop.

een laag iq, alleen omdat ik het niet met jou eens ben?

omdat ik er de schurft in heb aan die zelfverheerlijking van mensen. kijk eens hoevaak je hoort:
''ja ik heb al wel geld gedoneerd, wel 50 euro en jij?''
dan heeft die hele ramp er geen donder meer mee te maken maar gaat het eerder om hoe goed je wel niet bent omdat je gedoneerd hebt. nou gefeliciteerd hoor je bent echt goed!

livestrong bandjes, zelfde verhaal
stickers van de wwf dito
allemaal uitingen van ik geef geld, kijk mij eens goed zijn, alstjeblieft zeg, ik kan er wel van kotsen.

en ondertussen wel afval op de grond gooien, een benzineauto rijden, roken, zuipen, verspillen etc. maar zodra er weer een goed doel is staan we voorop de brave borst uit te hangen.

nee in mijn ogen is de hele westerse wereld zo hypocriet dat ze het bijna uit de oren spuit.

ik zeg het nog 1 x. ik doe me tenminste niet beter voor dan dat ik ben.

en ga me niet vertellen dat mijn post loos is, want dat is die niet, erg duidelijk is die eerder want hij draagt mijn mening uit en iemand zijn mening is nooit loos, zelfs die van jou, terwijl je snel conclusies trekt , en onwetende verwerpingen naar me doet slik ik het, en accepteer het want het blijft jou mening, maar dat wil niet zeggen dat ik het er mee eens ben.

dus voordat je weer domme uitspraken doet om een discussie te beeindigen omdat je er je geen raad meer mee weet, denk ff na.

en ik weet het wel, ik heb een grove manier van discusseren, maar dat is meer om te provoceren dan wat anders, en zo te zien is me dat bij jou aardig gelukt
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 02:36   #59
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
mijn volgende donatie is een cursus begrijpend lezen en nederlandse taal voor je.
en een cursus relativeren kan er dan ook wel bij.

je post is zo loos dat ik er niet eens op in ga.
daarbij barst het van de rascistische uitlatingen en getuigt het van een dermate laag iq dat ik voor jou later waarschijnlijk ook veel belastinggeld kwijt ben.

Denk dat het toch maar emigreren wordt...
Het valt me wel op dat je op veel dingen niet ingaat hoor
Eerst zeg je op mijn post 'laat maar' omdat ik nog maar 14 ben, dan zeg je tegen BlackTurtle 'ik ga er niet op in want je post is te loos'. Zo kom je héél overtuigend over moet ik zeggen
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2005, 08:59   #60
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Ik heb 5 euro gestort, tis niet veel maar beter iets dan niets En dat heb ik eigenlijk gedaan omdat ik zo geschrokken ben van die beelden, dat ik echt wel besefte dat die mensen écht hulp nodig hebben.

En mijn gedachte erachter was: Als iedereen 5 euro stort, komen ze een héél eind.

(Wat niet wil zeggen dat ik vind dat iedereen het ook moet doen)
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 08:21   #61
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
..
deze post klinkt al een stuk redelijker.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 08:22   #62
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Het valt me wel op dat je op veel dingen niet ingaat hoor
Eerst zeg je op mijn post 'laat maar' omdat ik nog maar 14 ben, dan zeg je tegen BlackTurtle 'ik ga er niet op in want je post is te loos'. Zo kom je héél overtuigend over moet ik zeggen
al jouw argumenten zijn al verworpen hier hoor, je komt er alleen maar mee dat je geld beter te besteden vindt.
Goed dat mag je vinden, dan hoop ik dat andere mensen dat ook vinden als jij huisloos bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 11:54   #63
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
omdat ik er de schurft in heb aan die zelfverheerlijking van mensen. kijk eens hoevaak je hoort:
''ja ik heb al wel geld gedoneerd, wel 50 euro en jij?''
dan heeft die hele ramp er geen donder meer mee te maken maar gaat het eerder om hoe goed je wel niet bent omdat je gedoneerd hebt. nou gefeliciteerd hoor je bent echt goed!

livestrong bandjes, zelfde verhaal
stickers van de wwf dito
allemaal uitingen van ik geef geld, kijk mij eens goed zijn, alstjeblieft zeg, ik kan er wel van kotsen.

en ondertussen wel afval op de grond gooien, een benzineauto rijden, roken, zuipen, verspillen etc. maar zodra er weer een goed doel is staan we voorop de brave borst uit te hangen.

nee in mijn ogen is de hele westerse wereld zo hypocriet dat ze het bijna uit de oren spuit.

ik zeg het nog 1 x. ik doe me tenminste niet beter voor dan dat ik ben.
Je hebt hier best een punt hoor, het goede doel is soms wel erg 'in' en wordt wel eens misbruikt voor een bepaald imago. Maar ik heb gewoon een bescheiden bedragje gestort op 555 zonder uiterlijk vertoon of onzinnige acties. Moet je dan maar niet helpen omdat je de Westerse wereld zogenaamd hypocriet vindt? Bepaalde delen van de gebieden die getroffen zijn, met name Sri Lanka en Atjeh, kunnen zichzelf absoluut niet redden. De verwoesting is daar zo enorm en de situatie voor de vloedgolf was al bar. Hoe kun je dan spreken over zelfverheerlijking en dergelijken en dus niet helpen? Mensen zijn alles kwijt en verdienen steun, daar gaat het om.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 12:19   #64
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Hoe kun je dan spreken over zelfverheerlijking en dergelijken en dus niet helpen?
Als je wilt helpen dan stort je een bedrag over en zeg je er niks meer over en dan noem je al helemaal geen bedrag dan vind ik het nog wel ok.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 12:58   #65
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ff een kleine update

gele bandjes tegen kanker
oranje voor respect
rode tegen geweld
en nu blauwe voor sri lanka. maar er waren ook al blauwe voor geert wilders dus dat zijn ze nu aan t uitvechten

straks een groene voor de boomknuffelaars?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 13:02   #66
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
. Hoe kun je dan spreken over zelfverheerlijking en dergelijken en dus niet helpen?

omdat er misschien uiteindelijk een kwart van terecht komt, en die andere 75% gaat in de zakken van de hulporganisaties, regeringen, tv zenders(zon benefietavond moet ook betaald worden) etc. als ik zeker wist dat elke euro op zn plek kwam was het een ander verhaal, net als nederland zelf huppa geld naar 555 zijn we dr af, terwijl andere landen vrachtvliegtuigen en militairen sturen om te helpen schoonmaken en ruimen van lichamen.

dan help je die mensen, dat is de bedoeling.

maar ik verrek het die topmanagers met bijpassende lonen van de verscheidene organisaties te spekken.

ken je de unicef affaire van een jaar of anderhalf 2 geleden nog?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 13:03   #67
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik geef er geen cent aan, zou ik daarintegen de mogelijkheid krijgen om daarheen te kunnen helpen opruimen, geef me maar een schep want dan ga ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 13:06   #68
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

de belgen kunnen nu sms'en. vind ik wel handig. 1 euro per sms.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 15:12   #69
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
omdat er misschien uiteindelijk een kwart van terecht komt, en die andere 75% gaat in de zakken van de hulporganisaties, regeringen, tv zenders(zon benefietavond moet ook betaald worden) etc. als ik zeker wist dat elke euro op zn plek kwam was het een ander verhaal, net als nederland zelf huppa geld naar 555 zijn we dr af, terwijl andere landen vrachtvliegtuigen en militairen sturen om te helpen schoonmaken en ruimen van lichamen.

dan help je die mensen, dat is de bedoeling.

maar ik verrek het die topmanagers met bijpassende lonen van de verscheidene organisaties te spekken.

ken je de unicef affaire van een jaar of anderhalf 2 geleden nog?
en dit is dus iets wat niet waar is.
die organisaties worden gecontroleerd en zijn sowieso een stichting en dus in principe zonder winstoogmerk.
zeker in zo;'n geval als dit worden deze organisaties gecontroleerd, door overheid, maar ook door elkaar, omdat ze gezamenlijk het geld verdelen.
Deze organisaties worden voor een groot deel door vrijwilligers draaiende gehouden. Ze doen wat ze kunnen dus die 22/78 zuig je echt je duim.
Als je dat jezelf voor wil houden heb je een argument voor jezelf gevonden. Dat het klopt kan je niet bewijzen en dat het niet klopt ook niet. Ik weet wel wat logischer klinkt.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 15:56   #70
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij hebben ze nu wel genoeg geld, het goede idee wordt onbeschaamd commercieel uitgebuit, ik luisterde vanmiddag even radio 555 en ik werd na 10 minuten al misselijk van die Dj's die hun zakken ten koste van alles vullen met miljoenen en uitgerekend hun gaan zeiken over dat sommige bedrijven best meer kunnen geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2005, 16:54   #71
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Was toch van de week op het nieuws. Dat minimaal 96% van het opgehaalde geld van giro 555 voor het goede doel gebruikt moet worden.

Probleem zit hem niet zo zeer bij 555, maar daar op locatie, daar wordt een hoop geld weggesluisd door lokale leiders. Daar moet een goede controle op komen door de VN.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 00:04   #72
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
en dit is dus iets wat niet waar is.
die organisaties worden gecontroleerd en zijn sowieso een stichting en dus in principe zonder winstoogmerk.
zeker in zo;'n geval als dit worden deze organisaties gecontroleerd, door overheid, maar ook door elkaar, omdat ze gezamenlijk het geld verdelen.
Deze organisaties worden voor een groot deel door vrijwilligers draaiende gehouden. Ze doen wat ze kunnen dus die 22/78 zuig je echt je duim.
Als je dat jezelf voor wil houden heb je een argument voor jezelf gevonden. Dat het klopt kan je niet bewijzen en dat het niet klopt ook niet. Ik weet wel wat logischer klinkt.
waarom krijgt zon manager dan een topsalaris van meer dan een ton in het jaar?

nee dat doe ik niet, stel ze krijgen 10 miljoen, nou 20 topmanagers die de boel coordineren a 10000 euro in de maand is 200000 euro heb ik het mis? benzine voor de vliegtuigen, laad personeel, de goederen zelf.... etc etc etc. ik denk dat die 22 78 misschien nog wel wat krap is ook.

nee ik geloof er niet in, en dat het gecontroleerd word zegt ook geen ene reet dat zou je toch zelf ook wel moeten weten. kijk naar de arbo, ja dat word gecontroleerd , maar bij hoeveel bedrijfen is het dikke puinhoop? hoeveel glazenwassers zie je nogsteeds op een ladder de ruiten wassen, ik bedoel maar.

gij goedgelovige

owja en voordat je denkt dat ik soft aan t worden ben, ik kan er nogsteeds geen nacht van wakker liggen en ik heb dat wijf bij t ns station wat bedelde om knaken voor die 555 tyfuszooi een donderpreek gegeven waar haar de tranen van in de ogen sprongen. bah, stelletje hypocriete flikkers, een wijf voor arme thai laten bedelen kan wel maar een zwerver die bedelt voor wat te vreten en wat drugs om zn leed te verminderen kan niet, alstjeblieft zeg
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 10:07   #73
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
een zwerver die bedelt voor wat te vreten en wat drugs om zn leed te verminderen kan niet, alstjeblieft zeg


sorry hier moet ik ff hard om lachen.....
om zijn leed te verminderen?? hoe denk je dat een zwerver aan veel van dat leed komt

laten we het ff op een rijtje zetten.
jij geeft liever je geld aan een vieze zwerver (kan beter junk zeggen want jij gaat er vanuit dat hij/zij er drugs van koopt) dan aan een arme thaise visser die hard voor zijn geld werkt?

een junk die met zijn stink kop in de metro zit te stinken en rotzooi achter laat? die je fiets jat zodat ze in een ranzig steegje in amsterdam kunnen trippen?
jij geeft een junk liever geld zodat hij op rug ligt en stikt in zijn eigen kots omdat hij niet van de drugs af kon blijven DAN aan een thaise visser die dagelijks hard voor zijn brood moet werken, die nu letterlijk alles is verloren: zijn dochter, zijn vrouw... fok it al zijn bezittingen kwijt!

en verder
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
en ik weet het wel, ik heb een grove manier van discusseren, maar dat is meer om te provoceren dan wat anders, en zo te zien is me dat bij jou aardig gelukt
discussieren is toch heel wat anders, jou argumenten staan vol met drogreden......
- onjuiste vergelijkingen
- persoonlijke aanvallen
- overhaaste generalisatie
- "stok achter de deur"


Laatst aangepast door aarsch : 7 January 2005 om 10:19
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 10:59   #74
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
discussieren is toch heel wat anders, jou argumenten staan vol met drogreden......
- onjuiste vergelijkingen
- persoonlijke aanvallen
- overhaaste generalisatie
- "stok achter de deur"

Ik zag andere ene Anemic en andere linkse klootzakken er eerder mee beginnen
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 12:10   #75
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door aarsch
sorry hier moet ik ff hard om lachen.....
om zijn leed te verminderen?? hoe denk je dat een zwerver aan veel van dat leed komt

laten we het ff op een rijtje zetten.
jij geeft liever je geld aan een vieze zwerver (kan beter junk zeggen want jij gaat er vanuit dat hij/zij er drugs van koopt) dan aan een arme thaise visser die hard voor zijn geld werkt?

een junk die met zijn stink kop in de metro zit te stinken en rotzooi achter laat? die je fiets jat zodat ze in een ranzig steegje in amsterdam kunnen trippen?
jij geeft een junk liever geld zodat hij op rug ligt en stikt in zijn eigen kots omdat hij niet van de drugs af kon blijven DAN aan een thaise visser die dagelijks hard voor zijn brood moet werken, die nu letterlijk alles is verloren: zijn dochter, zijn vrouw... fok it al zijn bezittingen kwijt!

en verder


discussieren is toch heel wat anders, jou argumenten staan vol met drogreden......
- onjuiste vergelijkingen
- persoonlijke aanvallen
- overhaaste generalisatie
- "stok achter de deur"

jij snapt het niet, het is allebei bedelen, maar voor de een mag het neit en voor de ander ineens wel, en dat krijg je er bij mij neit in, je moet dan ook 1 lijn trekken, ik bedoel er mee te zeggen dat je hand ophouden je hand ophouden is. ongeacht wie het doet en het valt mij slecht dat het voor zogenaamde ''goede doelen'' wel is toegestaan en voor een ander weer niet.

je mag het dan misschien niet leuk vinden hoe ik een discussie voer, maar zo doe ik dat, en ik bepaal zelf wel hoe, en jij niet, en als je t niet aanstaat ga er dan neit op in mannetje

hoezo onjuiste vergelijking dan?

ik nam gewoon een bedelend figuur , en vergelijk die met 555 gebedel is dat dan geen goede vergelijking?

nee natuurlijk niet want 555 is goed, en een zwerver niet.

of is dat anders? ik dacht het niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 13:28   #76
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
al jouw argumenten zijn al verworpen hier hoor, je komt er alleen maar mee dat je geld beter te besteden vindt.
Goed dat mag je vinden, dan hoop ik dat andere mensen dat ook vinden als jij huisloos bent.
Ik vind ook dat de regering geld genoeg heeft, waarom kunnen al de regeringen van de landen dan niet helpen?!
Iemand van mijn familie die ik heel goed ken werkt in Brussel op het parlement, hij ziet daar dus alle 'grote' ministers van België enzo. Hij zegt zelf dat veel van die ministers hele dagen dronken rondlopen, niks doen enzo. Er zijn vast ook dagen dat ze wel iets doen, maar véél van die dagen zitten ze gewoon te zitten, rond te lopen, of te drinken. Die ministers worden dan superveel betaald, ook op die dagen dat ze helemaal nìks doen. Ja sorry, wees dan slim en geef dan dat geld aan Azië?! Dus tja, ik kan mijn geld idd beter besteden. Laat de regering maar betalen, die hebben geld genoeg.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 13:43   #77
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Volgens mij is xxxSarahkexxx te vergelijken met die mensen die daar op vakantie zijn/waren tijdens de ramp en vlak daarna gewoon op het strand gaan liggen terwijl op de achtergrond lijken worden gezocht en begraven.. Triest..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 13:52   #78
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
jij snapt het niet, het is allebei bedelen, maar voor de een mag het neit en voor de ander ineens wel, en dat krijg je er bij mij neit in, je moet dan ook 1 lijn trekken, ik bedoel er mee te zeggen dat je hand ophouden je hand ophouden is. ongeacht wie het doet en het valt mij slecht dat het voor zogenaamde ''goede doelen'' wel is toegestaan en voor een ander weer niet.
dit bedoel ik met onjuiste vergelijking en overhaaste generalisatie. iedere bedelaar is gelijk en je moet er maar 1 lijn door trekken

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
je mag het dan misschien niet leuk vinden hoe ik een discussie voer, maar zo doe ik dat, en ik bepaal zelf wel hoe, en jij niet, en als je t niet aanstaat ga er dan neit op in mannetje
je mag van mij lekker "discussieren" zoals je wilt ik wijs je alleen op je fouten... als je ooit op lagerehuis aankomt ofzo kom je met dit soort argumenten niet ver.....
nu noem je me mannetje?? heb je me ooit gezien?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 14:13   #79
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik noem je zoals ik wil ongeacht je omvang

Citaat:
dit bedoel ik met onjuiste vergelijking en overhaaste generalisatie. iedere bedelaar is gelijk en je moet er maar 1 lijn door trekken
overhaaste generalisatie? nee waar het mij om gaat is dat de een ervoor gestraft wordt en de ander niet, vind jij dit neit een klein beetje oneerlijk dan? ik vind het een schande.


linkse rakkers, altijd schreeuwen om gelijkheid maar als het er op neer komt zijn ze zo hypocriet als de ziekte
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 14:13   #80
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Volgens mij is xxxSarahkexxx te vergelijken met die mensen die daar op vakantie zijn/waren tijdens de ramp en vlak daarna gewoon op het strand gaan liggen terwijl op de achtergrond lijken worden gezocht en begraven.. Triest..
Nee, echt niet. Ik vind het héél erg wat daar gebeurd is en ik heb ook medelijden met die mensen. Maar ik vind niet dat het onze taak is om geld te geven. De regering heeft toch geld genoeg?
Trouwens, was ik daar geweest tijdens die ramp en had ik het overleefd, had ik echt wel geholpen hoor
Ik vind het heel erg, maar er zijn andere dingen die even erg zijn in de wereld, maar nu véél minder aandacht krijgen en dus helemaal geen geld meer gestort krijgen. Als ik al geld zou storten zou ik het eerder aan zo'n organisatie geven, omdat die nu helemaal niks meer krijgen.
Maar ik vind dus dat het de taak van de regeringen van de landen is om geld te geven.
Verder vraag ik me af hoe jij denkt over mijn gedrag te kunnen oordelen op basis van een paar dingen die ik op een forum gezet heb en die over geld gaan... Helemaal niet over mijn gedrag. Typisch
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 14:16   #81
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx

Verder vraag ik me af hoe jij denkt over mijn gedrag te kunnen oordelen op basis van een paar dingen die ik op een forum gezet heb en die over geld gaan... Helemaal niet over mijn gedrag. Typisch
uitgeluld door een meid van 14! go bazz
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 14:33   #82
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
waarom krijgt zon manager dan een topsalaris van meer dan een ton in het jaar?

nee dat doe ik niet, stel ze krijgen 10 miljoen, nou 20 topmanagers die de boel coordineren a 10000 euro in de maand is 200000 euro heb ik het mis? benzine voor de vliegtuigen, laad personeel, de goederen zelf.... etc etc etc. ik denk dat die 22 78 misschien nog wel wat krap is ook.

nee ik geloof er niet in, en dat het gecontroleerd word zegt ook geen ene reet dat zou je toch zelf ook wel moeten weten. kijk naar de arbo, ja dat word gecontroleerd , maar bij hoeveel bedrijfen is het dikke puinhoop? hoeveel glazenwassers zie je nogsteeds op een ladder de ruiten wassen, ik bedoel maar.

gij goedgelovige

owja en voordat je denkt dat ik soft aan t worden ben, ik kan er nogsteeds geen nacht van wakker liggen en ik heb dat wijf bij t ns station wat bedelde om knaken voor die 555 tyfuszooi een donderpreek gegeven waar haar de tranen van in de ogen sprongen. bah, stelletje hypocriete flikkers, een wijf voor arme thai laten bedelen kan wel maar een zwerver die bedelt voor wat te vreten en wat drugs om zn leed te verminderen kan niet, alstjeblieft zeg
Volgens mij moet jij eens zaken los van elkaar zien. Kritiek op eventuele verrijking of te hoge salarissen bij managers/directeuren staat namelijk totaal los van de dringende steun die nodig is voor mensen die helemaal niets meer hebben. Die laat jij dus liever creperen omdat de mensen die die hulp moeten aansturen (een niet onbelangrijke functie lijkt me, daarnaast is dat een meer dan fulltime baan en zo iemand zal de kost moeten verdienen - hoe hoog zn salaris dan moet zijn is een andere discussie) het geld niet verdienen? Jij geeft dus liever niets in plaats van een klein beetje te doneren om zo te zorgen dat het bedrag dat overblijft na aftrek van de door jouw genoemde kosten (die je bij internationale hulp maakt, dat kan gewoon niet anders!) veel groter wordt?
Misschien zijn we goedgelovig ja, misschien ben jij aartspessimist die zijn eigen straatje schoon veegt met loze beschuldigingen om maar gierig te kunnen zijn. Denk je nou echt dat er geen controle is over het gebruik van zo'n enorm bedrag waar zowat elk regering in de wereld aan mee helpt? Denk je dat die landen, de VN en de NGO's zomaar al dat geld in een bodemloze put laten verdwijnen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
jij snapt het niet, het is allebei bedelen, maar voor de een mag het neit en voor de ander ineens wel, en dat krijg je er bij mij neit in, je moet dan ook 1 lijn trekken, ik bedoel er mee te zeggen dat je hand ophouden je hand ophouden is. ongeacht wie het doet en het valt mij slecht dat het voor zogenaamde ''goede doelen'' wel is toegestaan en voor een ander weer niet.

je mag het dan misschien niet leuk vinden hoe ik een discussie voer, maar zo doe ik dat, en ik bepaal zelf wel hoe, en jij niet, en als je t niet aanstaat ga er dan neit op in mannetje

hoezo onjuiste vergelijking dan?

ik nam gewoon een bedelend figuur , en vergelijk die met 555 gebedel is dat dan geen goede vergelijking?

nee natuurlijk niet want 555 is goed, en een zwerver niet.

of is dat anders? ik dacht het niet.
Ik denk dat veel mensen het prima snappen en jij niet. Want er zijn nou eenmaal goede doelen en slechte doelen, zo moeilijk is het niet. Een onjuistere vergelijking lijkt me niet denkbaar. Voor gedrogeerde zwervers hoeven we geen landelijke actie op te zetten nee, voor een dergelijke ramp als deze waar 140000 Aziaten en Europeanen zijn omgekomen en hardwerkende mensen alles kwijt zijn geraakt wel. Daar is namelijk het geld wél hard nodig om gebieden weer enigszins op te bouwen. Maar goed, wat dat betreft sluit ik me aan bij Aarsch, die heeft het al geprobeerd duidelijk te maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Nee, echt niet. Ik vind het héél erg wat daar gebeurd is en ik heb ook medelijden met die mensen. Maar ik vind niet dat het onze taak is om geld te geven. De regering heeft toch geld genoeg?
Trouwens, was ik daar geweest tijdens die ramp en had ik het overleefd, had ik echt wel geholpen hoor
Ik vind het heel erg, maar er zijn andere dingen die even erg zijn in de wereld, maar nu véél minder aandacht krijgen en dus helemaal geen geld meer gestort krijgen. Als ik al geld zou storten zou ik het eerder aan zo'n organisatie geven, omdat die nu helemaal niks meer krijgen.
Maar ik vind dus dat het de taak van de regeringen van de landen is om geld te geven.
Verder vraag ik me af hoe jij denkt over mijn gedrag te kunnen oordelen op basis van een paar dingen die ik op een forum gezet heb en die over geld gaan... Helemaal niet over mijn gedrag. Typisch
Wees alsjeblieft niet zo naïef en ga eens na: waar denk je dat een regering haar geld vandaan haalt voor het overgrote deel? Uit de pinautomaat? Neen, van de burgers en economie door middel van belastingheffing. Als je zoveel medelijden hebt, waarom dan niet een handje helpen en dat bedrag zo groot mogelijk maken? Het besteden van het geld is inderdaad een taak van regeringen, organisaties als de VN, e.d. Maar dat bedrag is voor een groot deel afhankelijk van mensen zoals jij, de burgers dus. En hoewel je gelijk hebt dat aan andere grote rampen minder geld gegeven wordt en dat dit onterecht is, is dat natuurlijk geen argument om dan maar helemaal geen geld te besteden aan goede doelen en de mensen in Azië in de steek te laten.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 14:37   #83
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur



Wees alsjeblieft niet zo naïef en ga eens na: waar denk je dat een regering haar geld vandaan haalt voor het overgrote deel? Uit de pinautomaat? Neen, van de burgers en economie door middel van belastingheffing. Als je zoveel medelijden hebt, waarom dan niet een handje helpen en dat bedrag zo groot mogelijk maken? Het besteden van het geld is inderdaad een taak van regeringen, organisaties als de VN, e.d. Maar dat bedrag is voor een groot deel afhankelijk van mensen zoals jij, de burgers dus. En hoewel je gelijk hebt dat aan andere grote rampen minder geld gegeven wordt en dat dit onterecht is, is dat natuurlijk geen argument om dan maar helemaal geen geld te besteden aan goede doelen en de mensen in Azië in de steek te laten.
Ja maar die belastingen komen toch al van ons?
Ik blijf erbij dat het de taak van de regering is om geld te geven! Voor zo'n dingen is de regering er toch? (Onder andere dan hé).
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 14:42   #84
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Volgens mij moet jij eens zaken los van elkaar zien. Kritiek op eventuele verrijking of te hoge salarissen bij managers/directeuren staat namelijk totaal los van de dringende steun die nodig is voor mensen die helemaal niets meer hebben. Die laat jij dus liever creperen omdat de mensen die die hulp moeten aansturen (een niet onbelangrijke functie lijkt me, daarnaast is dat een meer dan fulltime baan en zo iemand zal de kost moeten verdienen - hoe hoog zn salaris dan moet zijn is een andere discussie) het geld niet verdienen? Jij geeft dus liever niets in plaats van een klein beetje te doneren om zo te zorgen dat het bedrag dat overblijft na aftrek van de door jouw genoemde kosten (die je bij internationale hulp maakt, dat kan gewoon niet anders!) veel groter wordt?
* ja , principes heten dat, ik gaf voordetijd al geen cent, nergens aan. om reden 1 dat ik neit geloof dat het op de plek terecht komt, kijk maar naar enschede daar is toen ook voor ingezameld en nu blijkt dat nog geen 5 procent bij de mensen zefl terecht komt. en om reden 2 omdat ik juist vind dat je de zaken neit los van mekaar moet bekijken, 1 lijn trekken is 1 lijn trekken, je kunt niet iets het ene moment verbieden en het andere moment toestaan ongeacht de ernst van de zaak, stuur dan militairen, geef geld aan de staat voor het sturen van hulpgoederen neit aan particuliere organisaties want die vertrouw ik voor geen cent.
bedelen is bedelen, verboden en nu ineens weer neit? *

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Misschien zijn we goedgelovig ja, misschien ben jij aartspessimist die zijn eigen straatje schoon veegt met loze beschuldigingen om maar gierig te kunnen zijn. Denk je nou echt dat er geen controle is over het gebruik van zo'n enorm bedrag waar zowat elk regering in de wereld aan mee helpt? Denk je dat die landen, de VN en de NGO's zomaar al dat geld in een bodemloze put laten verdwijnen?

* jij vind ze loos, dat is wat anders dan dat het ook daadwerkelijk loos is, de tijd zal leren hoeveel er op de plek terecht komt. en dit heeft niets met mijn door jou zogenaamde ''gierigheid'' te maken. misschien heb je gelijk, misschien komt er wel iets op de plek, maar wat er niet terecht komt is in mijn ogen gestolen, laat jij je bestelen waar je bijstaat onder het mom van een goed doel? ik niet. *

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ik denk dat veel mensen het prima snappen en jij niet. Want er zijn nou eenmaal goede doelen en slechte doelen, zo moeilijk is het niet. Een onjuistere vergelijking lijkt me niet denkbaar. Voor gedrogeerde zwervers hoeven we geen landelijke actie op te zetten nee, voor een dergelijke ramp als deze waar 140000 Aziaten en Europeanen zijn omgekomen en hardwerkende mensen alles kwijt zijn geraakt wel. Daar is namelijk het geld wél hard nodig om gebieden weer enigszins op te bouwen. Maar goed, wat dat betreft sluit ik me aan bij Aarsch, die heeft het al geprobeerd duidelijk te maken.
*wedden dat ze het uiteindelijk zonder ons geld ook wel redden, wie hielp ons ten tijde van de watersnoodramp?*

Laatst aangepast door Ar-Tuur : 7 January 2005 om 15:01
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 14:54   #85
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Ja maar die belastingen komen toch al van ons?
Ik blijf erbij dat het de taak van de regering is om geld te geven! Voor zo'n dingen is de regering er toch? (Onder andere dan hé).
Mijn punt is dus dat de regering nergens is zonder de vrijgevigheid van burgers, bedrijven, etc. Ok, jij vindt dus dat de regering de taak heeft om voor ontwikkelingshulp, rampenhulp en wederopbouwsteun te zorgen. Je bent het met me eens dat wij voor de financiering daarvoor moeten zorgen. Je bent het er ook mee eens dat het een enorme catastrofe is in Azië, je hebt zelfs medelijden, en dat geld hard nodig is (deze zaken vallen lastig te ontkennen). Maar toch weiger je zelf je kleine deel bij te dragen om principiëele redenen?
Hoe rijm je dat?
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 15:01   #86
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Mijn punt is dus dat de regering nergens is zonder de vrijgevigheid van burgers, bedrijven, etc. Ok, jij vindt dus dat de regering de taak heeft om voor ontwikkelingshulp, rampenhulp en wederopbouwsteun te zorgen. Je bent het met me eens dat wij voor de financiering daarvoor moeten zorgen. Je bent het er ook mee eens dat het een enorme catastrofe is in Azië, je hebt zelfs medelijden, en dat geld hard nodig is (deze zaken vallen lastig te ontkennen). Maar toch weiger je zelf je kleine deel bij te dragen om principiëele redenen?
Hoe rijm je dat?
Ons geld krijgen ze al via belastingen, die we al genoeg betalen. Dan zie ik niet in waarom ik nog meer zou moeten geven, als ik dat geld zelf goed kan gebruiken. Dus ik ben het er niet echt mee eens dat wij voor de financiering moeten zorgen, die zou, vind ik, moeten gebeuren via de belastingen. Niet dat we nog eens extra moeten storten.
Laat de regering dan eerst maar eens alle onnodige kosten schrappen, zoals het voorbeeld van die ministers dat ik gegeven heb. Dus ik vind dat het de taak van de regering is dat te financieren, mét onze belastingen.
Trouwens, als ik bv. 5€ stort, ben ik er bijna zeker van dat niet die gehele 5€ goed terecht komt. Als ik al iets zou storten zou ik daar wel zeker van willen zijn. Nu is het goed mogelijk dat 1€ van die 5€ in de handen van de regering komt, terwijl zij het eigenlijk zouden moeten betalen. Maar die 5€ gaat in ieder geval niet 100% naar die ramp in Azie gaan, daar ben ik bijna zeker van.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 15:09   #87
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Op het eerste gedeelte van je post ga ik dan maar niet meer in, Blackturtle, want dan ga ik weer dezelfde argumenten gebruiken en die discussie gaat er niet beter op worden. Feit is dat voor welke hulp dan ook in welke vorm, zowel noodhulp en wederopbouw en zowel georganiseerd vanuit regeringen als NGO's enorm veel geld nodig is en dat dat geld van ons af moet komen. Maar goed, dat verhaal heb ik al opgehangen.

Dan naar de grootste bullshit tot nu toe:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
*wedden dat ze het uiteindelijk zonder ons geld ook wel redden, wie hielp ons ten tijde van de watersnoodramp?*
Wedden dat dit niet zo is?
Even wat gezocht op het internet:
Citaat:
... Voor de vele duizenden die het rampgebied verlieten werden opvangcentra ingericht. Militairen namen op veel plaatsen de coördinatie van de hulpverlening ter hand. Ook de hulpverzoeken aan het buitenland begonnen effect te sorteren. Soldaten van het Britse Rijnleger arriveerden dinsdagavond in Zierikzee, Amerikaanse en Britse helikopters gooiden hulpgoederen uit vanuit de lucht. 5000 man Amerikaanse troepen arriveerden in Brabant. Frankrijk stuurde 2000 man pontonniers, Italië 150 brandweermannen. Door de grootscheepse aandacht in de internationale media kwam in de loop van de week hulp uit de hele wereld aan.
Bron: Klik

Dacht je dat Nederland nu zo welvarend was geweest als niemand ons tot hulp was gekomen na WOII? Wat dacht je van de Marshallhulp van de VS en wat dacht je hoe jouw rijke leventje nu daarvan af heeft gehangen? Darnaast is Nederland als een van de rijkere landen ter wereld wat beter in staat zichzelf te beschermen tegen en herstellen van rampen ja. Dat is dus niet te vergelijken met de ontwikkelingslanden als Sri Lanka en Indonesië die nu getroffen zijn. Daarnaast is de watersnood van een schaal die in aantal doden en verwoesting totaal geen verhouding staat met de tsunami waar we het nu over hebben. Daar ga je dus weer met je vergelijkingen
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 16:24   #88
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
Ons geld krijgen ze al via belastingen, die we al genoeg betalen. Dan zie ik niet in waarom ik nog meer zou moeten geven, als ik dat geld zelf goed kan gebruiken. Dus ik ben het er niet echt mee eens dat wij voor de financiering moeten zorgen, die zou, vind ik, moeten gebeuren via de belastingen. Niet dat we nog eens extra moeten storten.
Laat de regering dan eerst maar eens alle onnodige kosten schrappen, zoals het voorbeeld van die ministers dat ik gegeven heb. Dus ik vind dat het de taak van de regering is dat te financieren, mét onze belastingen.
Trouwens, als ik bv. 5€ stort, ben ik er bijna zeker van dat niet die gehele 5€ goed terecht komt. Als ik al iets zou storten zou ik daar wel zeker van willen zijn. Nu is het goed mogelijk dat 1€ van die 5€ in de handen van de regering komt, terwijl zij het eigenlijk zouden moeten betalen. Maar die 5€ gaat in ieder geval niet 100% naar die ramp in Azie gaan, daar ben ik bijna zeker van.
A. De belastingen zijn berekend aan de hand van de uitgavenposten van de overheid. Eigenlijk zou dit zelfs nog meer moeten zijn aangezien er in alle lagen van de overheid grote tekorten zijn. De enige manier om dus net zoveel geld te doneren aan Azië door de overheid zal zijn om de belastingen te verhogen. De kans dat dan echter alles naar de ramp gaat is nog kleiner. De regering heeft nl. het recht dit ook voor andere doeleinden te gebruiken. Zelf storten op 555 is dus niet alleen logischer, maar ook nog eens beter.
B. Hoe kan jij er in godsnaam over oordelen wat er van jouw geld wel of niet naar Azië gaat en in handen van welke regering zou het moeten komen? Niet in de handen van de onze, aangezien ze de btw e.d. van alle acties zelfs weer naar 555 storen. Lijkt me dan erg onlogisch wat je zegt?
C. Als je stelt dat er 1/5 deel van net naar Azië gaat, dan zou je ook kunnen stellen dat je men meer moet storten om in totaal toch een substantieel bedrag wèl naar Azië te laten gaan.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 16:35   #89
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik irriteer me aan het feit dat sommige mensen komen met idiote voorstellen zoals: alle parkeerboetes van de week naar azie en dat soort ongein
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 16:42   #90
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
Ik irriteer me aan het feit dat sommige mensen komen met idiote voorstellen zoals: alle parkeerboetes van de week naar azie en dat soort ongein
ik vind de mensen die daarom bewust verkeerd parkeren nog erger
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 16:53   #91
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
A. De belastingen zijn berekend aan de hand van de uitgavenposten van de overheid. Eigenlijk zou dit zelfs nog meer moeten zijn aangezien er in alle lagen van de overheid grote tekorten zijn. De enige manier om dus net zoveel geld te doneren aan Azië door de overheid zal zijn om de belastingen te verhogen. De kans dat dan echter alles naar de ramp gaat is nog kleiner. De regering heeft nl. het recht dit ook voor andere doeleinden te gebruiken. Zelf storten op 555 is dus niet alleen logischer, maar ook nog eens beter.
B. Hoe kan jij er in godsnaam over oordelen wat er van jouw geld wel of niet naar Azië gaat en in handen van welke regering zou het moeten komen? Niet in de handen van de onze, aangezien ze de btw e.d. van alle acties zelfs weer naar 555 storen. Lijkt me dan erg onlogisch wat je zegt?
C. Als je stelt dat er 1/5 deel van net naar Azië gaat, dan zou je ook kunnen stellen dat je men meer moet storten om in totaal toch een substantieel bedrag wèl naar Azië te laten gaan.
A. Als jij meer belastingen wilt betalen, doe maar, ik vind het al genoeg hoor. Ik weet/begrijp ook dat niet alles van de belastingen naar Azië gaat, maar ik bedoel dat de regering genoeg krijgt van belastingen en daarvan gemakkelijk een deel kan geven aan Azië.
B. Ik geloof nooit dat alles van het geld dat gestort wordt naar Azië gaat.
C. Dat is het nu juist! Het hele bedrag gaat (hoogstwaarschijnlijk) niet naar Azië, dus van hetgeen dat jullie aan Azië willen geven, gaat er ook nog een deel naar andere doeleinden!
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 17:35   #92
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
A. Als jij meer belastingen wilt betalen, doe maar, ik vind het al genoeg hoor. Ik weet/begrijp ook dat niet alles van de belastingen naar Azië gaat, maar ik bedoel dat de regering genoeg krijgt van belastingen en daarvan gemakkelijk een deel kan geven aan Azië.
de regering heeft ook al gegeven, en ik weet niet hoeveel geld jij denkt dat de regering heeft maar hebben een zogenaamde "staatsschuld"

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx

B. Ik geloof nooit dat alles van het geld dat gestort wordt naar Azië gaat.
C. Dat is het nu juist! Het hele bedrag gaat (hoogstwaarschijnlijk) niet naar Azië, dus van hetgeen dat jullie aan Azië willen geven, gaat er ook nog een deel naar andere doeleinden!
wat bazzemans zegt is: jij hebt liever dat ze niets krijgen, dan dat er een klein deel naartoe gaat
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 17:47   #93
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
A. Als jij meer belastingen wilt betalen, doe maar, ik vind het al genoeg hoor. Ik weet/begrijp ook dat niet alles van de belastingen naar Azië gaat, maar ik bedoel dat de regering genoeg krijgt van belastingen en daarvan gemakkelijk een deel kan geven aan Azië.

De overheid heeft absoluut niet genoeg om net zoveel naar Azië te laten gaan als dat nu gebeurd door de inzamelingsactie. Bovendien geeft de overheid absoluut al een deel aan Azië. Als de overheid net zoveel geld zou willen geven als nu gebeurd door de inzamelingsactie dan kan dat maar op één manier en dat is door de belastingen te verhogen. Met het effect dat dit ten koste gaat van de minder bedeelden. Nu geven de mensen die wat meer te spenderen hebben gul en degene die minder te spenderen hebben dat wat ze kunnen missen. Lijkt me eerlijker dan de overheid-optie.

Voor B en C zie Pruttelpot..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 19:12   #94
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle



linkse rakkers, altijd schreeuwen om gelijkheid maar als het er op neer komt zijn ze zo hypocriet als de ziekte
ik weet niet hoor, maar jij loopt hier over afbraak van nederlands sociale stelsel te zeuren, dat dat een slechte zaak is etc. en dan noem je onder andere mij linkse rakker?
ik weet niet hoor, maar van mij mag die gratis heroine voor junks hier afgeschaft worden en flink in de uitkeringen geschrapt worden van al die nederlanders die te lui zijn om te werken of te lui waren om te studeren.
geld mag naar mensen die het verdienen en dat zijn mensen daar eerder dan ali mustafi die nooit nederlands wilde leren en de vrouw die op haar 17e junk werd omdat ze drugs leuker vond dan school.

ik snap ook niet dat onder andere sarah dat soort dingen kunnen blijven zeggen na die beelden en foto's die ondere andere gisteravond veel uitgezonden werden. Die man op het strand met zijn 'je leeft toch voor jezelf' zou zo je vader kunnen zijn en ik weet zeker dat 90% op die man kotst sinds gister.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 19:15   #95
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle



*wedden dat ze het uiteindelijk zonder ons geld ook wel redden, wie hielp ons ten tijde van de watersnoodramp?*
. sorry was al weerlegd door baz.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 19:17   #96
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xxxSarahkexxx
A. Als jij meer belastingen wilt betalen, doe maar, ik vind het al genoeg hoor. Ik weet/begrijp ook dat niet alles van de belastingen naar Azië gaat, maar ik bedoel dat de regering genoeg krijgt van belastingen en daarvan gemakkelijk een deel kan geven aan Azië.
B. Ik geloof nooit dat alles van het geld dat gestort wordt naar Azië gaat.
C. Dat is het nu juist! Het hele bedrag gaat (hoogstwaarschijnlijk) niet naar Azië, dus van hetgeen dat jullie aan Azië willen geven, gaat er ook nog een deel naar andere doeleinden!
heb jij wel eens economie of maatschappijleer gehad op school?

(serieuze vraag)
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 19:21   #97
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door anemic
. sorry was al weerlegd door baz.
Ar-Tuur
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 19:56   #98
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat de media nu wel eens mag minderen met dat doorgedram over 555. Leuk en goed initiatief hoor, maar waar je ook loopt, waar je ook kijkt op tv, waar je ook luistert naar de radio, waar je ook leest. Overal zitten ze mensen in te wrijven dat we MOETEN geven. Ik denk dat het straks alleen maar tegen gaat werken als er weer een ramp komt van dezelfde omvang.
Trouwens, ik heb gelukkig niet eens hoeven storten. In de stad kwam ik leuke dames tegen die voor Azië aan het collecteren waren
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 21:40   #99
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ja idd.. Na de show van gisteren moet het ook wel goed zijn geweest. De reclame nog een aantal keer afdraaien en dat is het. Lijkt me trouwens veel interessanter om op de hoogte te worden gehouden van wat er nu eigenlijik met het geld gebeurd en hoe het daar weer opgebouwd wordt, maar daar zullen we wel niets meer van horen. Jammer, want daarmee leg je toch een bepaalde fundering voor andere acties. Mensen zien dat het geld goed terecht komen en zijn niet zo achterdochtig (meer) zoals velen hier.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2005, 22:17   #100
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De achterdocht van Sarahke is alleen nergens op gebaseerd lijkt het, tenminste niet op logische redeneringen. Daarnaast ontbreekt het haar aan fundamentele economische kennis, anders beweer je niet dat 'er aan belastingen genoeg binnen komt'. Geloof me nou dat de begroting van de overheid, met de belastingen als inkomsten, niet berekend is op een ramp van de omvang in Azië en de kosten die daaraan verbonden zijn.

Je wenst niet zelf je steentje bij te dragen maar je wenst wel dat de regering het maar uitzoekt. Dat zijn natuurlijk rare tegenstellingen. Als we namelijk niet met zn allen de financiëele middelen voor de hulp verzamelen maar het aan de regering overlaten, dan gaat dit ten koste van andere overheidsuitgaven. Dat is niet iets dat je wil, toch? De gevolgen van de andere optie, ernstige belastingverhogingen, is al verworpen hier boven en dus is de bewering dat de regering met al haar geld het maar moet uitzoeken en de burger niets hoeft te doneren totale onzin.

Begrijp nou gewoon dat als iedereen een deel geeft (dat in verhouding staat tot iemands vermogen), van jan modaal tot multinational en dat je dat bijzonder weinig kost, sterker nog van alle opties het minst kost. Met andere opties is het bedrag voor de hulp simpelweg niet toereikend. En toon eens wat medemenselijkheid alsjeblieft.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:28.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.