Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 9 May 2007, 11:00   #1
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Alcoholgrens verhogen tot 18?

Het lijkt me een interessante discussie! Laat je mening maar horen!!
(sorry misschien moest ie in nieuws en actualiteiten...)
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 11:16   #2
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Ze kunnen het verhogen naar 18 jaar, maar de ouders kunnen hun kinderen ook stukje discipline leren. Met verbieden schiet je niks mee op want roken is ook vanaf je 16e en ik zie genoeg kinderen roken en zo moeilijk op sigaretten te regelen is het nou ook weer niet.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 11:24   #3
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maar als je als 15 jarige sigaretten koopt en je wordt gepakt, dan ben je als kind niet strafbaar toch? alleen als verkoper van de tabakswaren?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 12:52   #4
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

je krijgt in ieder geval een preek van oom agentje... maar de leeftijdgrens verhogen naar 18, is denk ik zinloos, als kinderen van 14 een breezer willen, dan kunnen ze die toch wel krijgen, al verhoog je de grens naar 118...
persoonlijk vind ik het niet slim van een kind om alcohol te gaan drinken op vroege leeftijd, maar dat kan je een kind toch niet wijs maken, dus daar komen ze dan later wel achter.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 13:21   #5
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
je krijgt in ieder geval een preek van oom agentje... maar de leeftijdgrens verhogen naar 18, is denk ik zinloos, als kinderen van 14 een breezer willen, dan kunnen ze die toch wel krijgen, al verhoog je de grens naar 118...
persoonlijk vind ik het niet slim van een kind om alcohol te gaan drinken op vroege leeftijd, maar dat kan je een kind toch niet wijs maken, dus daar komen ze dan later wel achter.
ja maar als je maar blijft roepn "als ze willen krijgen ze het toch wel" kun je het beste softdrugs en sterke drank ook maar verlagen naar 12...

Ikzelf vind het een goede rede om de leeftijdsgrens te verhogen en het strafbaar te maken als er genuttigd wordt onder die leeftijd..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 13:55   #6
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
ja maar als je maar blijft roepn "als ze willen krijgen ze het toch wel" kun je het beste softdrugs en sterke drank ook maar verlagen naar 12....
Dit soort opmerkingen zijn zo dom he Je moet de fout niet bij de supermarkt (deels wel uiteraad want hun moeten gewoon meer naar legitimatie gaan vragen) leggen, maar bij de ouders.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 14:13   #7
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Dit soort opmerkingen zijn zo dom he Je moet de fout niet bij de supermarkt (deels wel uiteraad want hun moeten gewoon meer naar legitimatie gaan vragen) leggen, maar bij de ouders.
hoezo bij de ouders?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 13:51   #8
Melisss
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het er wel mee eens, het is gewoon zo slecht als kinderen alcohol gebruiken omdat de hersenen van kinderen en jong-volwassenen nog niet ontwikkeld zijn en alcohol dit tegenwerkt.

Een tweede reden is dat het nu makkelijk is voor kinderen van 14 om een breezer te krijgen omdat ze er wel als 16 uit kunnen zien.

Als de grens naar 18 verhoogd zou worden kunnen misschien 16-jarigen die op 18 lijken een breezer krijgen, maar er zijn weinig 14 jarigen die 18 lijken dus in dat opzicht word het ook wel verhoogd.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 15:05   #9
Kooluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het lijkt me wel een goed plan om de alcoholgrens te verhogen.

Zoals jullie al zeggen iemand van 14 kan makkelijk aan alcohol komen of ie nou wel of niet op een 16 jarige lijkt, een cafe verkoopt toch wel (meestal).

Als die grens bij 18 ligt zal het in de supermarkt en bij de slijter een stuk minder snel verkocht worden en zullen ouders ook wel minder snel zoiets hebben van: "Och laat ze toch wat drinken." Ik denk dat het in cafe's niet heel veel effect zal hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 16:23   #10
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ik vind het nogal nutteloos. Als een kind van onder de 16 nu drank gaat halen in bijv. de supermarkt krijgt hij/zij het gewoon mee. Anders laten ze het halen door een oudere vriend(in) ofzo. Het lijkt mij een beter idee als de supermarkten en drankwinkels gewoon strenger worden en er zou meer voorlichting gegeven kunnen worden. (En dan bedoel ik niet domme reclames van kinderen die in een fles zitten. )
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 16:36   #11
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ik vind het nogal nutteloos. Als een kind van onder de 16 nu drank gaat halen in bijv. de supermarkt krijgt hij/zij het gewoon mee. Anders laten ze het halen door een oudere vriend(in) ofzo. Het lijkt mij een beter idee als de supermarkten en drankwinkels gewoon strenger worden en er zou meer voorlichting gegeven kunnen worden. (En dan bedoel ik niet domme reclames van kinderen die in een fles zitten. )
Ja daarom ook onder de 18 strafbaar maken voor de kinderen zelf. Laat ze daarna maar voor Halt gaan werken ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2007, 17:48   #12
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Ach, een biertje op je 12e moet geen kwaad kunnen. Als het maar binnen de grenzen blijft. Ouders kunnen daar controlle over hebben door dat in de thuissituatie toe te staan tot een bepaalde mate.
Zo ben ik in ieder geval opgevoed en er is eigenlijk niet veel opstandigs gebeurd. Ik heb misschien een keer of 5 moeten kotsen van de drank (inc vinger in keel). En dat in al die jaren uitgaan, feestjes etc. Ach, je moet je eigen grens kennen. En bier gaat na een liter of 2 ook niet meer lekker smaken. Dan is een sappie wel weer lekker.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 May 2007, 10:33   #13
Robin Wilms
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik mocht op m'n 14 al bier van me ouders, maar dat wil niet zeggen dat ik me dan helemaal klem moet zuipen..... ik ken de grens wel, altijd zo geweest.... het heeft denk ik inderdaad een groot deel met opvoeding te maken..... gelukkig had ik een goede...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 08:54   #14
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar als je de leeftijd iets omhoog gooit dan zullen de echte "jonkies" dus die van 12/13/14(/15) zich minder snel helemaal de rats in zuipen! Omdat ze gewoon minder snel drank meekrijgen en ook geen discotheken enzo meer inkomen. Want ook daar moet de leeftijd omhoog gegooit worden vind ik.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 11:09   #15
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik denk dat er veel meer controle moet komen, en ook veel hogere boetes als een bedrijf de fout in gaat.
het heel erg onaantrekkelijk maken voor bedrijven, om de mist in te gaan. dan kiezen ze eieren voor hun geld
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 11:34   #16
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
Maar als je de leeftijd iets omhoog gooit dan zullen de echte "jonkies" dus die van 12/13/14(/15) zich minder snel helemaal de rats in zuipen! Omdat ze gewoon minder snel drank meekrijgen en ook geen discotheken enzo meer inkomen. Want ook daar moet de leeftijd omhoog gegooit worden vind ik.
Dan is het toch heel simpel, hey regel dit even voor me wil je? Klaar jonkies nog aan de alcohol.

Gisteren stond ik ook bij de AH om wat te halen en stond ook z'n wicht van 14 ofzo voor me met twee flessen wijn en ik had ook al zoiets van VRAAG OM ID TRUT! maarja dat doen ze dan weer niet Ik vind dat de politie meer onderzoek hierna moet gaan doen en een week lang keihard moet zijn met boetes uit te delen zodat winkels eerst doorhebben dat ze hun controle moeten verbeteren
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 14:23   #17
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Volgens mij gaat het de laatste tijd vooral over kindjes tussen de 12 en de 15 en die mogen nu al geen druppel kopen. Dus wat is het nut van een hogere leeftijdsgrens? Het was al verboden maar verbieden alleen heeft dus blijkbaar geen nut en dus vind ik dat er gewoon strengere controles en/of boetes moeten komen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 17:33   #18
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Volgens mij gaat het de laatste tijd vooral over kindjes tussen de 12 en de 15 en die mogen nu al geen druppel kopen. Dus wat is het nut van een hogere leeftijdsgrens? Het was al verboden maar verbieden alleen heeft dus blijkbaar geen nut en dus vind ik dat er gewoon strengere controles en/of boetes moeten komen.
100% mee eens
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 19:51   #19
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sorry, ik snap niet dat jullie allemaal zeggen dat "omdat de jeugd er toch wel aan komt" dat de leeftijdsgrens dan niet omhoog hoeft... Terwijl ik van mening ben dat zo'n leeftijd juist "psychisch" aardig wat invloed heeft... En ook in winkels en discotheken en bars...
Terwijl alcohol zoveel kan beschadigen op jonge leeftijd!
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 20:39   #20
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
sorry, ik snap niet dat jullie allemaal zeggen dat "omdat de jeugd er toch wel aan komt" dat de leeftijdsgrens dan niet omhoog hoeft... Terwijl ik van mening ben dat zo'n leeftijd juist "psychisch" aardig wat invloed heeft... En ook in winkels en discotheken en bars...
Terwijl alcohol zoveel kan beschadigen op jonge leeftijd!
Bij jou misschien maar ik had er ook altijd schijt aan vond het alleen maar beter als ik shit kon die ik nog lang niet mocht.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 21:51   #21
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
sorry, ik snap niet dat jullie allemaal zeggen dat "omdat de jeugd er toch wel aan komt" dat de leeftijdsgrens dan niet omhoog hoeft... Terwijl ik van mening ben dat zo'n leeftijd juist "psychisch" aardig wat invloed heeft... En ook in winkels en discotheken en bars...
Terwijl alcohol zoveel kan beschadigen op jonge leeftijd!
Ok misschien wordt het in Bars en disco's wat moeilijker om binnen te komen, maar er zijn altijd wel grotere broers, of vrienden die wel 18 zijn, of wat dan ook, waardoor kinderen aan alcohol komen. (die halen dat dan natuurlijk uit de supermarkt he)
Maar ik ben van mening dat het psychische effect van een leeftijd grens niet zoveel invloed heeft. Misschien zou een combinatie van beiden DE oplossing zijn

en dan lees je dit op Nu.nl het gaat weliswaar over onze westerburen:

-------------------------------------
'Jongeren leren thuis drinken'
Uitgegeven: 11 mei 2007 09:10
Laatst gewijzigd: 11 mei 2007 09:12

LONDEN - Jongeren die samen met hun ouders alcohol drinken, hebben minder kans dat ze overmatig alcohol gaan gebruiken. Dat blijkt uit een onderzoek onder 10.000 Britse jongeren. Van hen drinkt 36 procent geregeld overmatige hoeveelheden.

De onderzoekers van de universiteit in Liverpool constateerden vrijdag in de Britse krant The Guardian dat jongeren minder zakgeld zouden moeten krijgen als hun ouders er zeker van willen zijn dat ze zich niet helemaal lam drinken.

Geen idee

"We zijn eraan gewend 15 tot 30 euro zakgeld aan kinderen te geven, zonder enig idee te hebben waaraan ze het uitgeven." Veertig procent van de jongeren kocht zelf de alcoholhoudende dranken.

Jongeren die niet meer dan 15 euro zakgeld krijgen en samen met hun ouders drinken, gedroegen zich het meest verantwoord, aldus het onderzoek.

ZIE OOK:
Scholier overlijdt na 'comazuipen'
'Comazuipen' nieuwe hobby Duitse tieners
--------------------------------------------

dus jah...
trouwens grappig dat ze dat in een krant constateren, mischien bedoelt de verslaggever, publiceren

Laatst aangepast door Leh : 11 May 2007 om 21:55
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 00:35   #22
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
Terwijl ik van mening ben dat zo'n leeftijd juist "psychisch" aardig wat invloed heeft...
mischien, maar voor sommigen is dat ook een reden om het juist wél te doen
Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
Terwijl alcohol zoveel kan beschadigen op jonge leeftijd!
Daarom zeg ik: Voorlichting. Als die kinderen snappen dat het behalve mischien 'stoer' 'vet' en 'lachen' ook nog slecht voor je is gaan ze er denk ik wel beter mee om. Nu hebben ze zoiets van 'kijk mij ik heb alcohol'. 'Hé hoe ist om dronken te worde?' 'Hé zullen we doen wie het meeste op kan?' 'hahaha kijk hij is bewusteloos.' 'Kom we bellen een ziekenwagen.' En dan komt ie uit het ziekenhuis.: 'joh, kei vet man allemaal apparaten en slangetjes' ... -_-
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 13:52   #23
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
'hahaha kijk hij is bewusteloos.' 'Kom we bellen een ziekenwagen.' En dan komt ie uit het ziekenhuis.: 'joh, kei vet man allemaal apparaten en slangetjes' ... -_-
Nou die zijn dan geestelijk niet 100 hoor, die jongeren die dat zeggen... Dat heb ik nog nooit meegekregen en ik ken een helehoop zusjes en broertjes en zie hun ook vaak met uitgaan
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 20:01   #24
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Dit plan is overigens al weer van de baan om de simpele reden dat de leeftijdsgrens van 16 zoals hij nu is niet op een juiste manier gehandhaafd wordt. Het probleem zit hem er niet in dat 16 jaar te jong is, maar dat de grens niet wordt gehandhaafd. Daar moet een oplossing voor komen. Dat is een veel groter probleem.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 21:39   #25
Bobba
Prima
 
Bobba's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 July 2006
Berichten: 1.069
Standaard

Het boeit me geen reet, ik heb er niks meer mee te maken. En de rest van die koters boeit me niet..
Bobba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 09:06   #26
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

haha, maar die apperaten zijn ook cool :-p
  Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 15:27   #27
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ok het was natuurlijk wat overdreven maar zoiets denken sommige jongeren wel.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 18:59   #28
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Dat krantenknipsel daar zit zeker wat in.

Ik kan het niet zo goed verwoorden, maar ik denk dat als je mag drinken van je ouders je niet nieuwsgierig meer er naar bent en daardoor minder snel teveel zal drinken.
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2007, 23:28   #29
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
Het lijkt me een interessante discussie! Laat je mening maar horen!!
(sorry misschien moest ie in nieuws en actualiteiten...)
Gewoon 21.
Aangezien we toch alle trends uit america braaf navolgen en nadoen waarom dan niet die regels overnemen

Aangezien we tegenwoordig nog maar iets van 5% goede ouders hebben..
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 23:10   #30
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Wiz Bekijk Bericht
Gewoon 21.
Aangezien we toch alle trends uit america braaf navolgen en nadoen waarom dan niet die regels overnemen
haha, en dan mogen we zeker vanaf onze geboorte een dikke gun kopen, om later je klas kapot te schieten
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 03:19   #31
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
haha, en dan mogen we zeker vanaf onze geboorte een dikke gun kopen, om later je klas kapot te schieten

Helpt wel tegen die overbevolking.. is er ook gelijk weer ruimte voor kids uit ontwikkelingslanden, oorlogs en rampgebieden.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 17:58   #32
neushoorn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat het goed zou zijn om de alcoholgrens naar 18 jaar te verhogen. Dit omdat je echt wel kunt zien of iemand 18 jaar is, als bijvoorbeeld iemand van 14 dan probeerd alcohol te halen in een supermarkt zullen ze dat gelijk zien. Nu is het 16+ maar iemand die 14 is kan er al 16 uit zien dus komen ze er gemakkelijk aan. Dit moet verkomen worden vind ik dus ik denk dat het goed zou zijn om het omhoog te gooien naar 18 jaar
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 23:05   #33
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door neushoorn Bekijk Bericht
Ik denk dat het goed zou zijn om de alcoholgrens naar 18 jaar te verhogen. Dit omdat je echt wel kunt zien of iemand 18 jaar is, als bijvoorbeeld iemand van 14 dan probeerd alcohol te halen in een supermarkt zullen ze dat gelijk zien. Nu is het 16+ maar iemand die 14 is kan er al 16 uit zien dus komen ze er gemakkelijk aan. Dit moet verkomen worden vind ik dus ik denk dat het goed zou zijn om het omhoog te gooien naar 18 jaar
voor dat 'voordoen als 2 jaar ouder' hebben ze iets heeeel handigs ingevoerd dat heet de Identiteitskaart. Als de supermarkten en drankwinkels daar nou gewoon goed Op controleren. En de politie hogeren boetes geeft aan winkels die dat niet doen, denk ik dat je al een heel stuk verder bent.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 08:28   #34
neushoorn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
voor dat 'voordoen als 2 jaar ouder' hebben ze iets heeeel handigs ingevoerd dat heet de Identiteitskaart. Als de supermarkten en drankwinkels daar nou gewoon goed Op controleren. En de politie hogeren boetes geeft aan winkels die dat niet doen, denk ik dat je al een heel stuk verder bent.
Dat is zeker waar, maar als je de leeftijdsgrens naar 18 jaar verhoogt EN goed op id kaarten controleerd. Ik weet niet of je de cijfers hebt gezien? 50 % van 15 en 16 jarigen is wel eens dronken geweest. Dit vind ik schrikbarend, ik drink zelf ook wel eens een glaasje maar ken wel mijn grenzen.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 15:31   #35
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door neushoorn Bekijk Bericht
Dat is zeker waar, maar als je de leeftijdsgrens naar 18 jaar verhoogt EN goed op id kaarten controleerd. Ik weet niet of je de cijfers hebt gezien? 50 % van 15 en 16 jarigen is wel eens dronken geweest. Dit vind ik schrikbarend, ik drink zelf ook wel eens een glaasje maar ken wel mijn grenzen.
Daarom lijkt goede voorlischting ook een goed idee. Dan weten die mensen ook dat, ookal mogen ze op 16 jarige leeftijd alcohol kopen ze nog zichzelf niet lam moeten gaan zuipen. En het ook bije een (paar) glaasje(s) moeten laten. Als dat (in combinatie met strengere controle) niet werkt dan mogen ze van mij die leeftijd verhogen.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 23:07   #36
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door neushoorn Bekijk Bericht
Ik denk dat het goed zou zijn om de alcoholgrens naar 18 jaar te verhogen. Dit omdat je echt wel kunt zien of iemand 18 jaar is, als bijvoorbeeld iemand van 14 dan probeerd alcohol te halen in een supermarkt zullen ze dat gelijk zien. Nu is het 16+ maar iemand die 14 is kan er al 16 uit zien dus komen ze er gemakkelijk aan. Dit moet verkomen worden vind ik dus ik denk dat het goed zou zijn om het omhoog te gooien naar 18 jaar
ik ben 23... en ik moet me ook regelmatig legitimeren voor alcohol... zeker 3x per dag... nee maar ik moet me vet vaak legitimeren, dus dat wil zeggen, dat je niet altijd kan zien (of die mensen achter de kassa zijn niet sociaal begaaft) hoe oud iemand werkelijk is.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2007, 18:01   #37
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

En kan iemand die 16 is er niet uitzien als 18?

Maarja dan is het natuurlijk wel zo dat met je 16e alcohol drinken eerst ook toegestaan werd.. Dus misschien wordt het dan wel vanaf 16 pas drinken, als de grens 18 wordt. Nu is het 14 (of 12) bij een grens van 16.
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 10:19   #38
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja nouja, zo schrikbarend is dat niet want je mag op je 16e al legaal drank kopen.. dus dan vind ik dat niet zo schrikbarend
De cijfers zijn veel erger voor de jongeren van een jaar of 12/13
dat is pas ernstig
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 10:38   #39
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Ik vind het nog steeds dom dat jullie janken over het feit dat 12 t/m 15 jarigen dronken zijn en dat jullie de leeftijd op willen krikken en niet inzien dat je daar mee het probleem nog niet oplost, want je wilt niet proberen om de supermarkten harder te straffen en betere voorlichtingen willen geven. Mocht het dan nog niet helpen ga dan pas keertje denken over de leeftijd verder op te schroeven.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 16:52   #40
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Ik vind het nog steeds dom dat jullie janken over het feit dat 12 t/m 15 jarigen dronken zijn en dat jullie de leeftijd op willen krikken en niet inzien dat je daar mee het probleem nog niet oplost, want je wilt niet proberen om de supermarkten harder te straffen en betere voorlichtingen willen geven. Mocht het dan nog niet helpen ga dan pas keertje denken over de leeftijd verder op te schroeven.
maar we hebben het toch niet alleen over supermarkten? We hebben het toch ook over een barretje/kroeg of discotheek...?
Ik vind het wel zeer ernstiger dat een kind van 12/13 zich kapot zuipt als iemand van 15/16, omdat alcohol bij een 12/13jarige zóveel meer schade aanricht!
Tuurlijk moeten supermarkten goed gestraft worden, mar geloof ook maar dat zulke dingen gebeuren. Hier in Nijmegen worden supermarkten gewoon hartstikke veel gecontroleerd, kan me niet voorstellen dat dat alleen in Nijmegen is!
En voorlichtingen geven idd, dat hoort erbij. maar voorlichtingen geef je meestal op school, en dat moet een school wel goed vinden
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 17:12   #41
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bon Bekijk Bericht
En voorlichtingen geven idd, dat hoort erbij. maar voorlichtingen geef je meestal op school, en dat moet een school wel goed vinden
Als aankomende juf kan ik me niet voorstellen dat er leerkrachten zijn die tegen voorlichtingen op school zijn. Wat mij betreft kun je daar niet vroeg genoeg mee beginnen! (groep 7/8 )
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 18:21   #42
neushoorn
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door chica Bekijk Bericht
Als aankomende juf kan ik me niet voorstellen dat er leerkrachten zijn die tegen voorlichtingen op school zijn. Wat mij betreft kun je daar niet vroeg genoeg mee beginnen! (groep 7/8 )
Voorlichting zou zowiezo een goed idee zijn inderdaad, maar als je in bars nou ook gewoon goed zou controleren op id kaarten. Nu kom je makkelijk aan bier en andere drank in clubs ookal ben je 14.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 18:37   #43
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dus meer controle en leeftijd gewoon lekker op 16 jaar houden. strenger controleren en keiharde maatregelen. Als je als supermarkt een boete van 10 rugge krijgt opgelegt (per bewezen misdrijf), dan ga je je personeel wel goed instrueren hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2007, 22:03   #44
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Totale drooglegging!
  Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2007, 18:03   #45
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

back to the "twenties"
doen we gewoon de vorige eeuw over
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2007, 15:57   #46
BroodjeBeton
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben voor omdat volkeren die generaties lang niets tot wenig alcohol consumeerden maar genoeg voedsel voorhanden hadden over algemeen inteligenter uit de hoek komen dan volkeren met voldoende voeding met overmatig alcohol gebruik. en daarbij is het natuurlijk altijd schadelijk. Hoe hoger de leeftijds grens hoe minder je kunt zuipen, in theorie dan
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:38.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.