Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 June 2010, 19:58   #1
Pythagoras
Columniste
 
Pythagoras's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Locatie: Tangerrrr.
Berichten: 131
Standaard "Gedrag kut-Marokkanen ligt niet aan cultuur"

Citaat:
Volgens criminoloog Jan Dirk de Jong ligt het gewelddadige gedrag van Marokkaanse straatjongeren niet aan de Marokkaanse cultuur, maar is het de algemeen menselijke behoefte aan erkenning, veiligheid en vertier en de straatcultuur in achterstandswijken. Dat schrijft De Jong in zijn proefschrift waarop hij volgende week aan de Rijksuniversiteit Groningen promoveert.

De Jong stelt dat de term 'kut-Marokkanen' synoniem is geworden voor zich misdragende jongeren. Niet alleen publiek en politie, ook sociaal-wetenschappers verklaren de agressie van veel jonge Marokkanen vanuit hun cultuur. Ze zouden een vechtersmentaliteit hebben die voortkomt uit het Rifgebergte waar veel van hun (voor)ouders vandaan komen.

De Jong: ''Die culturele verklaring voelt heel lekker aan. Zeker bij mensen die deze jongens maar eng vinden. Zelf dacht ik eerst ook zo. Naarmate mijn onderzoek vorderde, begon ik echter steeds meer te twijfelen aan deze verklaring. De overeenkomsten tussen 'Marokkaanse' jongens en (straat)jongens met een andere etnische achtergrond leken me veel groter dan de verschillen als we kijken naar groepsgedrag en straatcultuur.''

De reden dat Marokkaanse jongeren zo veel heviger ontsporen, ligt aan de Nederlandse samenleving stelt De Jong. ''Ze voelen zich door de samenleving steeds sterker afgewezen. Daardoor zoeken ze meer steun bij elkaar en krijg je gevaarlijke groepsprocessen.'' De promovendus zegt dat er bij de Marokkaanse straatjongens geen sprake is van onwil, maar van knellende onmacht. ''Ze proberen gezichtsverlies te beperken door de indruk te wekken dat ze er zelf bewust voor kiezen zich delinquent te gedragen.''

De Jong: ''Wat we vooral niet moeten doen is de problemen en het gedrag van deze jongens ten onrechte bestempelen als 'typisch Marokkaans'. Daarmee verklaren we niet veel van het gedrag en we lossen de problemen er niet mee op. Sterker nog, op die manier houden we de problemen juist in stand en jagen we de processen aan die leiden tot de verhevigingen in hun gedrag. We moeten deze jongens in de eerste plaats beschouwen als 'onze' jongens. Geen Marokkaanse, maar Nederlandse jongens.''

Momenteel is De Jong werkzaam als Universitair Docent aan de Faculteit der Rechtsgeleerdheid van de Vrije Universiteit Amsterdam, afdeling Strafrecht en Criminologie. Hij deed voor zijn onderzoek jarenlang etnografisch onderzoek naar opvallend delinquent groepsgedrag van Marokkaanse jongens in Amsterdam West (Slotervaart). De RuG heeft over zijn proefschrift en aanstaande promotie ook een uitgebreid persbericht verzonden.
Pythagoras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2010, 20:13   #2
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Nog effies.
Dit is de grootste bullcrap die ik in tijden heb gelezen.
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?

Laatst aangepast door Zeespons : 13 June 2010 om 20:15
Zeespons is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2010, 20:54   #3
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Duh.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2010, 20:55   #4
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Hmpf.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2010, 21:17   #5
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

En onze woonwagenkampmensen dan?
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2010, 21:24   #6
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

Toch zie ik wel de overeenkomsten. Ik vind ook wel dat die cultuur er mee te maken heeft, maar bijna elke groep mensen die onderaan de sociale ladder staat vervalt in zulk gedrag.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2010, 21:32   #7
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Henkus Bekijk Bericht
het is wel cultuur. De cultuur van die ongeschoolde teringlijers die hier denken weg te komen met hun gedrag. díe cultuur
Da's dus niet de Marokkaanse cultuur, maar een straatcultuur.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2010, 21:36   #8
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Nee, er zijn ook Nederlandse eikols die zo doen hoor.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 June 2010, 21:39   #9
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Straatcultuur heeft geen zak met de Marokkaanse cultuur te zijn. Straatcultuur zie je in allerlei landen bij groepen jongeren van minderheden.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 10:23   #10
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Gewoon klootvolk.
Denaturaliseren en opdonderstralen.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 12:32   #11
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Feit is wel dat ze ermee wegkomen en zolang dat blijft, blijft dit gezeik doorgaan. In hun thuisland worden ze tenminste nog afgerost door ouders als ze zich misdragen, daar is het gezeik dan ook een stuk minder. Maar hier is het allemaal huilie huilie van 'kindermishandeling' en 'racisme'. Expres tussen aanhalingstekens, omdat het natuurlijk gejank is Stuur ze een paar maanden naar familie in Marokko, kijken hoe snel ze het afleren.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 15:29   #12
Pythagoras
Columniste
 
Pythagoras's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Locatie: Tangerrrr.
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Henkus Bekijk Bericht
het is wel cultuur. De cultuur van die ongeschoolde teringlijers die hier denken weg te komen met hun gedrag. díe cultuur
Ligt totaal niet aan cultuur. Dan zou het heel anders gegaan zijn.
Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Gewoon klootvolk.
Denaturaliseren en opdonderstralen.

Citaat:
Origineel gepost door Impressions Bekijk Bericht
Feit is wel dat ze ermee wegkomen en zolang dat blijft, blijft dit gezeik doorgaan. In hun thuisland worden ze tenminste nog afgerost door ouders als ze zich misdragen, daar is het gezeik dan ook een stuk minder. Maar hier is het allemaal huilie huilie van 'kindermishandeling' en 'racisme'. Expres tussen aanhalingstekens, omdat het natuurlijk gejank is Stuur ze een paar maanden naar familie in Marokko, kijken hoe snel ze het afleren.
Hoe bedoel je 'ermee wegkomen'? Wat een onzin.

Een paar maanden naar Marokko en dan afleren. Haa, zeg me alsjebieft dat je het niet meent, want dat is wel het laatste wat helpt. En ook in Marokko
hebben ze de zelfde cultuur als hier in Nederland. Dus of je ze nou daarheen stuurt of niet, het helpt niet. Ze zouden maar met betere maatregelen moeten komen.
Pythagoras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 15:33   #13
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pythagoras Bekijk Bericht
Ligt totaal niet aan cultuur. Dan zou het heel anders gegaan zijn.
Zeg Job Cohen, leg dat eens uit zonder te stotteren? Waaraan ligt het dan?
Er staat wel heel leuk; ze komen uit het Rifgebergte, maar ze zijn toch echt in Nederland geboren.



Citaat:
Hoe bedoel je 'ermee wegkomen'? Wat een onzin.
Een paar maanden naar Marokko en dan afleren. Haa, zeg me alsjebieft dat je het niet meent, want dat is wel het laatste wat helpt. En ook in Marokko
hebben ze de zelfde cultuur als hier in Nederland. Dus of je ze nou daarheen stuurt of niet, het helpt niet. Ze zouden maar met betere maatregelen moeten komen.
Wat lul jij stom.
Daar zitten ze met 10 man in 1 cel en krijg ze de stok als ze niet luisteren. Probeer daar maar eens een kerk te bouwen zonder dat ze een bak zuur in je gezicht gooien. Probeer daar eens de wet te overtreden zonder dat ze je gewoon neerknuppelen. De Marokkanen daar walgen van de Nederlands Marokkanen omdat ze gewoon een houding hebben alsof alles mag.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 15:48   #14
Pythagoras
Columniste
 
Pythagoras's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Locatie: Tangerrrr.
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Zeg Job Cohen, leg dat eens uit zonder te stotteren? Waaraan ligt het dan?
Ik citeer nogmaals: De reden dat Marokkaanse jongeren zo veel heviger ontsporen, ligt aan de Nederlandse samenleving stelt De Jong. ''Ze voelen zich door de samenleving steeds sterker afgewezen. Daardoor zoeken ze meer steun bij elkaar en krijg je gevaarlijke groepsprocessen.''

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Er staat wel heel leuk; ze komen uit het Rifgebergte, maar ze zijn toch echt in Nederland geboren.
Ja, dus?

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
De Marokkanen daar walgen van de Nederlands Marokkanen omdat ze gewoon een houding hebben alsof alles mag.
HAHAHAHA, halleluya, wat mankeert jou? Ik als Marokkaanse weet als de beste hier hoe het daar is. Een houding alsof alles mag? Juist, ja. Onze ouders komen van Marokko en geven ons dezelfde opvoeding als hoe zij
die hebben gekregen. Alleen de samenleving en omgeving is totaal anders.
Pythagoras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 16:32   #15
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Oh ja, ga lekker de Nederlandse samenleving de schuld geven als je hier verdomme te gast bent, daarmee kom je ver. Dat is 1 stap verwijderd van een uitkering vragen en vervolgens janken dat die niet hoog genoeg is.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 16:38   #16
Pythagoras
Columniste
 
Pythagoras's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Locatie: Tangerrrr.
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions Bekijk Bericht
Oh ja, ga lekker de Nederlandse samenleving de schuld geven als je hier verdomme te gast bent, daarmee kom je ver. Dat is 1 stap verwijderd van een uitkering vragen en vervolgens janken dat die niet hoog genoeg is.
Aldus, de criminoloog Jan Dirk. Een Hollandse man. Hij als criminoloog zou het wel moeten weten.

Mens, waar maak je je druk om?
Pythagoras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 16:39   #17
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pythagoras Bekijk Bericht
Aldus, de criminoloog Jan Dirk. Een Hollandse man. Hij als criminoloog zou het wel moeten weten.
Zo kan ik er ook nog wel tien.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 16:39   #18
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

[QUOTE=Pythagoras;1490127]Ik citeer nogmaals: De reden dat Marokkaanse jongeren zo veel heviger ontsporen, ligt aan de Nederlandse samenleving stelt De Jong. ''Ze voelen zich door de samenleving steeds sterker afgewezen. Daardoor zoeken ze meer steun bij elkaar en krijg je gevaarlijke groepsprocessen.''

Bullshit. Iedereen heeft zich aan regels te houden en zij dus ook. Ze worden niet zomaar uitvergroot. Laten we de Nederlanders de schuld geven dat alles kut is, want zij discrimeneren. Rot dan lekker op? Wat valt er dan nog te halen voor je? Gelijk heb je toch niet.


Citaat:
Ja, dus?
Aangezien de meeste mensen uit het Rifgebergte op handen en voeten lopen snap je wel dat ze hier moeilijk een auto kunnen jatten. De 1e generatie komt uit het Rifgebergte en de jongste zijn gewoon hier geboren. Als ze zich dan zo misdragen ligt dat gewoon aan de opvoeding want ze hebben vanaf jongs af aan buitenshuis allang de Nederlandse gebruiken meegekregen. Geloof me, ze zijn echt niet gek.


Citaat:
HAHAHAHA, halleluya, wat mankeert jou? Ik als Marokkaanse weet als de beste hier hoe het daar is. Een houding alsof alles mag? Juist, ja. Onze ouders komen van Marokko en geven ons dezelfde opvoeding als hoe zij
die hebben gekregen. Alleen de samenleving en omgeving is totaal anders.
Waarom pas je dat hier niet toe dan?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 16:41   #19
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Goede manier om discussie te voeren! Met een onderzoek aankomen van een onbekende criminoloog die zo te zien alleen maar theorieën heeft, dan een welles/nietes spelletje proberen te starten en dan zeggen dat ik me te druk maak
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 16:42   #20
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Slaat nergens op. Ze melden zich aan op een forum om iedereen op de kast te jagen. Terwijl wij juist degene zijn die ze met hun staart tussen benen laten vertrekken. Zielig gedoe. Net als met die Communist toen en nu dit weer. Geef het toch op.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 16:50   #21
Pythagoras
Columniste
 
Pythagoras's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Locatie: Tangerrrr.
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deegbal Bekijk Bericht
Zo kan ik er ook nog wel tien.
Wat houdt je tegen?
Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht

Bullshit. Iedereen heeft zich aan regels te houden en zij dus ook. Ze worden niet zomaar uitvergroot. Laten we de Nederlanders de schuld geven dat alles kut is, want zij discrimeneren. Rot dan lekker op? Wat valt er dan nog te halen voor je? Gelijk heb je toch niet.
Tuurlijk, mee eens.

Oprotten? Dat is wel het laatste wat ze willen.

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Aangezien de meeste mensen uit het Rifgebergte op handen en voeten lopen snap je wel dat ze hier moeilijk een auto kunnen jatten. De 1e generatie komt uit het Rifgebergte en de jongste zijn gewoon hier geboren. Als ze zich dan zo misdragen ligt dat gewoon aan de opvoeding want ze hebben vanaf jongs af aan buitenshuis allang de Nederlandse gebruiken meegekregen. Geloof me, ze zijn echt niet gek.
Geloof mij nou maar, het ligt niet aan de opvoeding. Ook niet aan cultuur, maar aan de (zoals Jantje al zei) Nederlandse samenleving.
En niet alleen de Marokkanen worden daardoor beïnvloed, maar zij worden wel steeds naar voren gebracht door en in de media.

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Waarom pas je dat hier niet toe dan?
Eh.. doe ik? :/
Pythagoras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 16:52   #22
Pythagoras
Columniste
 
Pythagoras's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Locatie: Tangerrrr.
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions Bekijk Bericht
Goede manier om discussie te voeren! Met een onderzoek aankomen van een onbekende criminoloog die zo te zien alleen maar theorieën heeft, dan een welles/nietes spelletje proberen te starten en dan zeggen dat ik me te druk maak
Aan jouw vorige reactie te zien leek je erg aangevallen te zijn.
Pythagoras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 16:54   #23
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pythagoras Bekijk Bericht
Tuurlijk, mee eens.
Oprotten? Dat is wel het laatste wat ze willen.
Klopt, alles mag hier. Lekker de boel naaien. Maken ze misbruik van. Je kan het gewoon niet hebben dat de PVV 24 zetels heeft. Je kan het gewoon niet hebben dat er een centrumrechts kabinet komt. Word die kutzooi eindelijk eens aangepakt en dan pas worden ze naar hun daden gestraft.


Citaat:
Geloof mij nou maar, het ligt niet aan de opvoeding. Ook niet aan cultuur, maar aan de (zoals Jantje al zei) Nederlandse samenleving.
En niet alleen de Marokkanen worden daardoor beïnvloed, maar zij worden wel steeds naar voren gebracht door en in de media.
Het ligt niet aan de samenleving, jij bedoeld de media. Je kan van die man wel alles gaan overnemen maar daar win je het niet mee. Als je in een kansarme wijk woont hoef je je helemaal niet achterlijk te gedragen. Dat tuig verdiend het niet om samen over straat te lopen. Oprotten. Ik ben blij dat de PVDA er niet meer bijzit nu want dan kunnen ze eindelijk eens dat achterlijke gedoe aanpakken.



Citaat:
Eh.. doe ik? :/
Mooi, nu de rest nog.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 17:01   #24
Pythagoras
Columniste
 
Pythagoras's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Locatie: Tangerrrr.
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Klopt, alles mag hier. Lekker de boel naaien. Maken ze misbruik van. Je kan het gewoon niet hebben dat de PVV 24 zetels heeft. Je kan het gewoon niet hebben dat er een centrumrechts kabinet komt. Word die kutzooi eindelijk eens aangepakt en dan pas worden ze naar hun daden gestraft.
Ja, inderdaad. Ik ga helemaal stuk om die 24 zielige zetels. Mijn landgenoten zullen eronder lijden. Goh, wat erg.

Ik weet niet precies wat jij denkt, maar ook IK wil dat criminaliteit bestreden
wordt. Het is niet zo dat ik het met open armen ontvang, omdat we het nu over de Marokkanen hebben.

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Het ligt niet aan de samenleving, jij bedoeld de media. Je kan van die man wel alles gaan overnemen maar daar win je het niet mee. Als je in een kansarme wijk woont hoef je je helemaal niet achterlijk te gedragen. Dat tuig verdiend het niet om samen over straat te lopen. Oprotten. Ik ben blij dat de PVDA er niet meer bijzit nu want dan kunnen ze eindelijk eens dat achterlijke gedoe aanpakken.
Ja, ook. Ik begrijp het anders best goed dat als je in zo'n wijk woont je gedrag verandert.
Nee, ze moeten met andere soorten omgaan, daar knappen ze van op?

Ik ben ook hartstikke blij. Alle criminaliteit de doofpot in. Zowel van de Marokkanen als de andere volken.
Pythagoras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 17:07   #25
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pythagoras Bekijk Bericht
Ik weet niet precies wat jij denkt, maar ook IK wil dat criminaliteit bestreden wordt. Het is niet zo dat ik het met open armen ontvang, omdat we het nu over de Marokkanen hebben.
Zo kom je niet over, tot nu toe praat je alles maar goed wat ze doen.

Citaat:
Ja, ook. Ik begrijp het anders best goed dat als je in zo'n wijk woont je gedrag verandert. Nee, ze moeten met andere soorten omgaan, daar knappen ze van op?
En dit is natuurlijk complete onzin. Als je hierdoor je gedrag al dermate laat veranderen dat je verandert in een kutmarokkaan, dan ben je dus geen haar beter dan anderen die hetzelfde doen. Ik woon in een kutwijk, al jaren. Ik zorg er nog steeds voor dat ik geen overlast veroorzaak met mijn muziek, leefritme of ander gedrag. Mensen die dit wel doen en dan de omgeving de schuld geven moeten een harde trap in hun aars krijgen en een keiharde realitycheck.


Citaat:
Ik ben ook hartstikke blij. Alle criminaliteit de doofpot in. Zowel van de Marokkanen als de andere volken.
Zie eerste quote.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 17:16   #26
Pythagoras
Columniste
 
Pythagoras's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Locatie: Tangerrrr.
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Impressions Bekijk Bericht
En dit is natuurlijk complete onzin. Als je hierdoor je gedrag al dermate laat veranderen dat je verandert in een kutmarokkaan, dan ben je dus geen haar beter dan anderen die hetzelfde doen. Ik woon in een kutwijk, al jaren. Ik zorg er nog steeds voor dat ik geen overlast veroorzaak met mijn muziek, leefritme of ander gedrag. Mensen die dit wel doen en dan de omgeving de schuld geven moeten een harde trap in hun aars krijgen en een keiharde realitycheck.
Bravo voor jou dat je het aan kan. Super! Maar er zijn mensen die daar, hoe jammer het ook is, anders over denken. Die kunnen daar niet mee omgaan.
Helaas helaas helaas, maar het is eenmaal zo.
Pythagoras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 22:38   #27
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Ja, want die komen uit het Rifgebergte.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2010, 23:20   #28
Doctor
Lid
 
Geregistreerd op: 14 May 2010
Locatie: Ernhem
Berichten: 2.243
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pythagoras Bekijk Bericht
Een paar maanden naar Marokko en dan afleren.
Nee, in Marokko blijven en daar die shit uithalen.
Doctor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2010, 14:54   #29
Pythagoras
Columniste
 
Pythagoras's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Locatie: Tangerrrr.
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Doctor Bekijk Bericht
Nee, in Marokko blijven en daar die shit uithalen.
Pythagoras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2010, 15:05   #30
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Ja dat beeld heb ik al zolang ik met die lui te maken heb.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2010, 23:01   #31
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Vandaag op tv ook weer, die kloothommels hebben een 3 homostellen uit een buurt weggepest.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2010, 23:02   #32
Doctor
Lid
 
Geregistreerd op: 14 May 2010
Locatie: Ernhem
Berichten: 2.243
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pythagoras Bekijk Bericht
Tja, als je het zo brengt..



Vind ik al helemaal dat je in de keuken moet blijven.
Doctor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2010, 23:09   #33
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deegbal Bekijk Bericht
Vandaag op tv ook weer, die kloothommels hebben een 3 homostellen uit een buurt weggepest.
Dat is 10 rijden bij mij vandaan. Je zou toch extra gas geven als je die klootzakken voor je kap ziet wandelen. Beetje mensen wegpesten, zielige lui.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 June 2010, 23:11   #34
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Tjah, ik zie er de lol niet van in.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2010, 09:34   #35
Pythagoras
Columniste
 
Pythagoras's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 March 2010
Locatie: Tangerrrr.
Berichten: 131
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Ja dat beeld heb ik al zolang ik met die lui te maken heb.
Je reageert anders wel opgefokt.

Citaat:
Origineel gepost door Doctor Bekijk Bericht
Tja, als je het zo brengt..



Vind ik al helemaal dat je in de keuken moet blijven.
En waarom interesseert mij dat niet?
Pythagoras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2010, 13:42   #36
Doctor
Lid
 
Geregistreerd op: 14 May 2010
Locatie: Ernhem
Berichten: 2.243
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pythagoras Bekijk Bericht
En waarom interesseert mij dat niet?
Omdat jij het hele plaatje negeert, die jongens hebben toch echt wel enigzins last van een cultuurbotsing met wat ze uit huis meekregen en wat ze op school leren.

Ik betwijfel of dat niet helpt met hun asociale gedrag.

Daarnaast hebben we ook onze eigen nederlandse jongens die relschoppen en whatnot maar daar hoor ik over het algemeen minder over.
Kan misschien aan het medium "TV" liggen die liever een kleine specifieke groep uitlicht en die in kwaad daglicht stellen maar uit ervaring zijn het wel de buitenlanders die elkaar opfokken en dan andere mensen gaan lastigvallen.

Voor mijn part mogen ze iedereen deporteren die niet genoeg hersencellen hebben om respect te tonen voor een ander. Ik ben namelijk geen rassenhater.
Maar je kan moeilijk negeren dat het specifiek die groep jongeren zijn die telkens het verneuken voor de anderen.
Doctor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 June 2010, 15:30   #37
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pythagoras Bekijk Bericht
Je reageert anders wel opgefokt.
Klopt. Ik word een beetje moe van mensen als jij die een topic openen voor een discussie maar volledig de punten van anderen leden negeren.

Je hebt dus een plaat voor je kop óf je komt uit het Rifgebergte en loopt op handen en voeten.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2010, 16:49   #38
Ypsilon
<3<3<3<3
 
Ypsilon's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 September 2010
Locatie: UTREG!!!
Berichten: 33
Standaard

Ben het zó zat dat er steeds zo gekloot wordt om de Marokkanen, er zijn toch ook genoeg Nl'ers die zo doen??
__________________
Waarom bestaat IKEA eigenlijk?
Ypsilon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2010, 17:00   #39
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Ja, laten we de kleine minderheid van de Marokkaanse jeugd gaan complinteren omdat zij zich wel goed gedragen. Dan werk je het juist in de hand.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2010, 19:33   #40
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ypsilon Bekijk Bericht
Ben het zó zat dat er steeds zo gekloot wordt om de Marokkanen, er zijn toch ook genoeg Nl'ers die zo doen??
Ik citeer:

Citaat:
Oververtegenwoordiging
Van de totale bevolking van 12 jaar en ouder in de 22 gemeenten is 1,7 procent
verdacht. Van de Marokkaans-Nederlandse bevolking van 12 jaar en ouder is
5,1 procent verdacht. De oververtegenwoordiging komt daarmee uit op 196
procent (=((5,1-1,7)/1,7)*100=196 procent). 21
Van alle 12-24-jarige jongeren in de 22 gemeenten is 3,7 procent verdacht. Van
de Marokkaans-Nederlandse jongeren is 9,6 procent verdacht (4.886
Marokkaans-Nederlandse verdachten van 50.680 12-24-jarige Marokkaanse
Nederlanders die in de 22 gemeenten wonen). De oververtegenwoordiging van
12-24-jarige Marokkaans-Nederlandse jongeren is 163 procent (zie figuur 5.2
en tabel b5.4 in de bijlage).
Marokkaanse Nederlanders zijn dus sterk oververtegenwoordigd in de
verdachtenregistraties. Dit beeld geldt voor alle 22 gemeenten. Tussen de
gemeenten bestaan er niettemin grote verschillen (zie figuur 5.2 en tabel b5.4 in
de bijlage). In Rotterdam, Culemborg, Amsterdam en Helmond is de
oververtegenwoordiging van Marokkaanse Nederlanders in de leeftijd van 12
jaar en ouder relatief beperkt (kleiner dan 150 procent). In Ede, ’s-
Hertogenbosch, Gouda, Roosendaal en Zeist is de oververtegenwoordiging
groter dan 300 procent. In deze gemeenten is het aandeel verdachten onder de
Marokkaans-Nederlandse bevolking van 12 jaar en ouder dus meer dan vier
keer zo hoog als onder de totale bevolking van 12 jaar en ouder in de
betreffende gemeente.
Ook in de oververtegenwoordiging van jonge (12-24-jarigen) verdachten zijn er
grote verschillen tussen de 22 gemeenten. In Rotterdam is de
oververtegenwoordiging kleiner dan 100 procent en daarmee relatief beperkt. In
Ede, Nijmegen, Utrecht, ’s-Hertogenbosch, Veenendaal, Amersfoort, Tilburg,
Gouda, Leiden, Oosterhout en Zeist is oververtegenwoordiging van jonge
Marokkaans-Nederlandse verdachten groter dan 200 procent. Voor een
compleet overzicht van het aantal en aandeel verdachten en
oververtegenwoordiging in de 22 gemeenten verwijzen we naar tabel b5.4 in de
bijlage.
21
Citaat:
Van de gehele bevolking van twaalf jaar en ouder die per 1 januari 2009 in de
22 gemeenten woont is in de periode 2005-2009 6,8 procent minimaal één keer
in aanraking gekomen met de politie op verdenking van een misdrijf (figuur 5.4).
Dit percentage ligt onder Marokkaanse Nederlanders veel hoger. Van de
Marokkaanse Nederlanders van twaalf jaar en ouder die per 1 januari 2009 in
de 22 gemeenten wonen, is in de periode 2005-2009 15,6 procent minimaal
één keer in aanraking gekomen met de politie op verdenking van een misdrijf.
Uitsplitsing van dit gegeven naar leeftijd en geslacht laat zien dat dit cijfer voor
bepaalde subgroepen dit cijfer nog aanzienlijk hoger ligt. Van de Marokkaans-
Nederlandse mannen in de leeftijd van 12 t/m 24 jaar is in de periode 2005-
2009 39,6 procent één keer of meer in aanraking gekomen met de politie op
verdenking van een misdrijf. Gemiddeld is in de 22 gemeenten 18,5 procent van
de 12-24-jarige mannen in aanraking geweest met de politie (zie tabel b5.2 in
de bijlage).
Nou lijkt me duidelijk. Voor het volledige rapport zie: http://www.risbo.org/rapporten/Marok...nders_2010.pdf
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2010, 01:02   #41
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Ja lekker boeiend hoeveel het er zijn en of het er meer zijn dan autochtonen, gewoon aanpakken die faggots, buitenlander of oernederlander. Met vingertje wijzen naar marokkanen schiet je niks mee op, met een andere aanpak voor marokkanen dan voor nederlanders ook niet. Alle teringlijers hetzelfde behandelen, zijn we zo van het gezeik af.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2010, 12:23   #42
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ja lekker boeiend hoeveel het er zijn en of het er meer zijn dan autochtonen, gewoon aanpakken die faggots, buitenlander of oernederlander. Met vingertje wijzen naar marokkanen schiet je niks mee op, met een andere aanpak voor marokkanen dan voor nederlanders ook niet. Alle teringlijers hetzelfde behandelen, zijn we zo van het gezeik af.
Daar heb je zeker gelijk in, die Nederlandse raspaupers mogen ze wat mij betreft ook zo ver mogelijk wegstoppen.

Neemt niet weg dat het niet raar is dat marrokaanse jeugd eerder wordt geassocieerd met criminaliteit. Nu dit rapport er is, is dat ook niet meer een uit de lucht gegrepen iets maar een feit.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 October 2010, 07:40   #43
wtf
life is like an apple
 
wtf's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 September 2010
Locatie: Amsterdam osdorp
Berichten: 78
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Henkus Bekijk Bericht
het is wel cultuur. De cultuur van die ongeschoolde teringlijers die hier denken weg te komen met hun gedrag. díe cultuur
totally mee eens
wtf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2010, 05:53   #44
DaProx
Nozem
 
DaProx's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 October 2003
Locatie: Ljouwert
Berichten: 191
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door wtf Bekijk Bericht
totally mee eens
Ff een up, (het moet wel, zoveel mensen posten niet,) mensen gebruiken heel vaak werkloosheid als excuus, dat zie je ook aan dat onderzoek wat ze nu hebben gedaan. Links heeft teveel kritiek op rechts en dan is er weer een links onderzoeksorgaan die precies dat gaat zeggen wat links wil horen. I.p.v. dat ze er nou eens wat aan gaan doen.....
DaProx is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2010, 16:47   #45
Kwalvis
Geen Zeester
 
Kwalvis's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 July 2010
Locatie: Dat gaat je niks aan.
Berichten: 563
Standaard

Pas geleden, stond ik met een maatje bij de mac buiten een peuk te roken, wat denk je.

Komt er zo'n Marokkaantje naar ons toe gelopen:

Marokkaan:
Staan jullie te wachten.

Maatje:
Nee.

Marokkaan:
Wat doen jullie hier dan!

Ik:
Ja peuk roken zie je dat niet?

Marokkaan:
Hou je kanker bek dicht, ik heb jou niks gevraagd kanker homo.

Ik:
Beter hou jij gewoon je mondje dicht, en loop je lekker verder!

Marokkaan:
Fack jullie kanker homo's ik steek je neer met een veer!

Marokkaan:
Ik maak jullie kapot!

en toen liep hij weg...

Ik snap die gasten af en toe niet, die zijn totaal ontspoord!
Natuurlijk, er zijn genoeg normale Marokkanen, ik ken er genoeg.

Maar waarom dan weer zo praten, als of ruzie maken zijn hobby is.
__________________
Dying is for fools!
Kwalvis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 December 2010, 20:42   #46
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

yeah righto,

zo ken ik ook een of andere shenkie uit m'n dorp, toevallig helemaal Nederlands.

Komt me ineens bedreigen omdat ik, als klein jochie van 10, een kastanje in het kanaal gooi.

Jaagde z'n vissen weg, <--- stond 200 meter verder


ik weet niet hoor, maar die Nederlanders , die zijn totaal ontspoord!
Natuurlijk, er zijn genoeg normale Hollanders, ik ken er genoeg.

Maar warom dan weer zo praten, als of ruzie maken zijn hobby is.




Yeah righto

Laatst aangepast door Chitesel : 7 December 2010 om 20:44
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2010, 00:13   #47
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

mislukte ruziezoekers heb je in elk menselijk ras.
alleen in sommigen wat meer dan in anderen.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2010, 11:57   #48
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
yeah righto,

zo ken ik ook een of andere shenkie uit m'n dorp, toevallig helemaal Nederlands.

Komt me ineens bedreigen omdat ik, als klein jochie van 10, een kastanje in het kanaal gooi.

Jaagde z'n vissen weg, <--- stond 200 meter verder


ik weet niet hoor, maar die Nederlanders , die zijn totaal ontspoord!
Natuurlijk, er zijn genoeg normale Hollanders, ik ken er genoeg.

Maar warom dan weer zo praten, als of ruzie maken zijn hobby is.




Yeah righto
Waarom gooi je kastanjes in het kanaal?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2010, 14:17   #49
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Omdat ik geen kanaal in kastanjes kon gooien.
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2010, 14:21   #50
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

ligt aan de grootte van het kanaal en de grootte van je kastanje
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 21:10.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.