Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 March 2005, 16:36   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Angry Slechts één Nederlandse club naar Intertoto

De KNVB heeft besloten bij de UEFA slechts één Intertoto plaats te claimen. De voetbalbond kreeg na veel inspanning enkel inschrijvingen van Roda JC en sc Heerenveen.

Omdat de KNVB het zeer goed mogelijk acht dat één van beide ingeschreven clubs zich direct kwalificeert voor een UEFA Cup-ticket wilde men geen risico nemen door twee tickets op te eisen, zo valt te lezen in het Algemeen Dagblad.

Mocht de KNVB namelijk een geclaimde plaats niet kunnen vullen dan volgt een zware boete van de UEFA.

Roda JC of sc Heerenveen zal deze zomer in de derde ronde beginnen.


De KNVB is gewoon een groot, bot, log apparaat. Te vergelijken met de katholieke kerk. Elke vernieuwing wordt afgewezen, of het duurt jaren voordat er eens over gepraat kan worden. (behalve natuurlijk die k*t-Playoffs die men ons gewoon door de neus boort zonder enig overleg!)
Tevens staat vriendjespolitiek hoog in het vaandel. Vernieuwend zijn ze wel in het instellen van een lijst met verboden spreekkoren. Eerste bond ter wereld!!!! Gevolg? Spreekkoren nemen toe! Logisch toch, zou ene Johan zeggen. Verbied iemand iets en je gaat het juist proberen! Hetzelfde met de scheidsrechtersopleiding. Alles ging verbeteren verklaarden ze enige jaren geleden. Gevolg?!?! Niemand meer naar wk's en ek's. Zelfs het wk onder 20 in eigen land moet het doen zonder onze "neutrale". En wat hier voor talenten rondrennen zien we wekelijks op de velden. Als allernieuwste stunt schrijven ze maar EEN club in voor de intertoto. En de reden...... Als zich een club (van de twee aangemelde) zich plaats voor Europees voetbal hebben we maar een Nederlandse deelnemer en krijgen we een boete van de EUFA. Omgedraaid is het, als BEIDE clubs zich niet weten te plaatsen voor EUFA-cup voetbal, er EEN UITGESLOTEN wordt, door de KNVB, van Europees intertoto voetbal. Voor die lamlendige klootzakken in Zeist zou het goed zijn dat zowel Heerenveen als RJC zich zouden weten te plaatsen voor de EUFA-cup en werden verplicht door de EUFA om het bedrag van de boete te steken in de scheidsrechters opleiding!
Gvd, wat heb ik de pesthekel aan die vieze lamlendige corrupte bond!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 01:16   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Je haalt er wel erg veel bij, dan kun je er beter een algemeen KNVB-topic van maken..
Persoonlijk vind ik het niet zo'n gekke gedachtengang van de KNVB om maar 1 plek voor de intertoto te reserveren. Tenzij Roda of Heerenveen die boete wel voor hun rekening willen nemen, zou ik er ook voor kiezen om het zo te doen. Want de kans is gewoon erg groot dat Heerenveen Europees voetbal haalt..
Ik vind het eerder een kromme redenering van de UEFA om boetes uit te delen als een bond niet alle te vervullen plekken kan vervullen van een zeer laag gewaardeerd toernooi omdat een van de gegadigden mee doet aan een ander UEFA-toernooi.

Over die andere kritiekpunten.. Het scheidsrechtersniveau is idd zeer laag. Volgestopt met regels en veelal zonder persoonlijkheid staan die gasten op het veld. Wellicht een oorzaak van het feit dat we geen scheids meer op het hoogste niveau hebben, hoewel ik het idee heb dat de bond de laatste jaren toch meer aandacht er aan aan het besteden is onder leiding van oud-topscheidsrechters.
Die spreekkorenlijst vind ik ook belachelijk. Sommige spreekkoren gaan veel te ver, dat is duidelijk staken. Maar bij elk hoerenjong, dat is gewoon de moderne hondenlul.. En dan nog zo'n lijst opstellen. Maar goed, dit is blijkbaar de kant die men opwilt, vooral ook om die media-heisa die er geweest is... Aan de andere kant is er nu wel duidelijkheid en in zekere zin van een rechte lijn. Supporters zouden ook moeten weten waar ze nu aan toe zijn en wellicht kunnen proberen om op een originele manier hun onvrede te uiten, ipv dat o zo afgezaagde hoerenjong. Maar toch zie je weer dat halve tribunes gaan roepen dat de scheids een hoer als moeder heeft. Ik snap dat domme kuddegedrag niet zo goed, want iedereen weet dat die richtlijnen er nu eenmaal zijn, hoe kinderachtig het ook is.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 08:53   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Toch blijft het ronduit zielig als enige in de wereld zo'n lijst te hebben.. je wilt niet weten wat ze in Duitsland roepen en dan zwijg ik nog over Italië en Spanje..

Wat betreft de Intertoto, het systeem erachter ontgaat mij helemaal. Zo zeker is Heerenveen trouwens nog niet. Op dit moment staan ze 7e (?); als Utrecht enm Vitesse erboven eindigen hebben ze helemaal niets. Het feit dat je een club het recht ontneemt om zich nog te plaatsen voor de Uefa-cup via een geldig toernooi duidt op iets wat we helaas al lang wisten maar nu bevestigd zien: Voor de KNVB staat het sportieve aspect op de 2e plaats. Geld is hetgeen dat telt, echt te zielig voor woorden
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 21:30   #4
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Maar staat geld niet in het hele voetbal voorop? Kijk, ik vind het ook een jammerlijke zaak als niet twee Nederlandse clubs naar de intertoto zouden kunnen... Maar om daar nou een forse boete voor te riskeren? Dan ligt imho toch echt de 'fout' eerder bij de UEFA door boetes te geven als een bond geen twee clubs kan leveren omdat een van de clubs meedoet aan een ander UEFA-toernooi.
Daarbij stelt die intertoto-cup toch nauwelijks iets voor? Nederlandse clubs hebben er toch geen succes en het wordt vaker gebruikt als voorbereiding op het nieuwe seizoen. Maar ik kan begrijpen dat het voor fans zoals jij wel jammer is als je niet met Roda mee naar uitwedstrijden kan, mocht Roda niet mee mogen doen aan de UEFA-cup.. Maarja, dat is dan toch Koning Geld die regeert in Voetballand. En dat is helaas op alle niveaus zo (UEFA/ KNVB/ clubs/ spelers etc).

En die lijst... Tja. In andere landen wordt idd ook het nodige geroepen, maar in Nederland wordt als enige land daar echt tegenin gegaan. Ik vind het ook wat kinderachtig hoor, maar dankzij die media-heisa is het helemaal overdreven imho. Aan de andere kant weet iedereen nu waar ze aan toe zouden moeten zijn dankzij die lijst..
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2005, 11:55   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

En er werd weer flink opgetreden gisteren! Minutenlang was het hoerenjong te horen uit de NAC Breda-vakken gisteren maar Temmink heeft zijn 15 minutes of fame al gehad bij ADO-PSV en vond het nu wel goed blijkbaar. Overigens diend aangetekend dat zowel bij Feyenoord als ook bij PSV schandalig werd omgegaan met de minuut stilte..

Dat clubs en spelers alleen maar dollartekens zien heb ik al mee leren leven, maar dat onze eigen voetbalbond zich nu ook al laat leiden door geld (daar waar men wel volstrekt overbodige interlands kan spelen om de kas te spekken) is te grof voor woorden en tekend de situatie waarin ons huidige voetbal zich bevind.

Nederlandse clubs nooit succes? Tja, waarom zou dat per se zo moeten blijven? OSC Lille, in de poule nog tegenstander van Alemannia Aachen speelde ook intertoto en speelde tegen Dinamo Minsk, Slaven Belupo en União Leiria. Toch niet echt onneembare hordes als je het zo bekijkt.. Beetje geluk moet je natuurlijk hebben. Maar Tijs, wat hebben Nederlandse clubs in de CL gepresteerd de laatste jaren? Moeten we dan rouwig zijn als we straks een plek kwijtraken? We winnen toch niks dus waarom doen we eigenlijk nog mee? Neen, dat argument zie ik echt niet om het dan dus maar niet te proberen..

Wat hoop ik dat zowel Heerenveen als Roda JC zich op eigen kracht plaatsen voor de Uefacup!!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 March 2005, 17:45   #6
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

de KNVB heeft gewoon geen enkele lef en durft bijna geen beslissingen te nemen. en idd, dat heeft ook weer met het eeuwige geld te maken. een lijstje maken van verboden spreekkoren is ronduit belachelijk en vooral als een scheids geprezen wordt voor zn daad na een gestaakt duel. aan de KNVB kan je dus niks meer vragen, want het tegenwoordig gewoon een tussenpersoon voor de UEFA in ons land

voor de rest ben ik het met bartje518 eens.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:01.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.