Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 September 2006, 22:01   #1
Diabolique
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard zijn vrienden zijn prioriteit boven relatie

Ik heb het gevoel dat mijn vriend zijn vrienden belangrijker vindt dan mij.

even uitleggen:
-hij ziet ze vaker per week, iedere vrijdag en zaterdag gaat hij met ze uit, en blijft dan tot een uur of 06:00 in de kroeg hangen.
- op vrijdag en zaterdag wil hij liever niet afspreken omdat dat 'vriendenavondjes' zijn
- als hij uitgaat nodigt hij mij nooit uit
- ik zie hem 2 dagen per week, en in wakkere toestand is dat ongeveer 12 uur, zijn vrienden ziet hij 16 uur

achtergrondinformatie:
- zijn vorige vriendin was nogal afhankelijk, zeg maar gerust claimerig en dat vond hij vreselijk
- ik ben niet afhankelijk, maar ben bang dat ik gewoon over me heen laat lopen, en alles maar goed vind terwijl de feiten er niet om liegen

ik durf hem niet te vragen om wat meer tijd met mij door te brengen, omdat ik zijn vije tijd niet wil ondermijnen. Daarentegen vind ik het erg fijn om bij hem te zijn, en wil ik niet de nadruk leggen op hoe vervelend ik het vind dat we elkaar niet vaker zien. Helaas komt er van zijn kant nooit een voorstel om wat vaker met elkaar om te gaan, hoewel hij zegt dat hij het ook erg fijn/leuk vind om bij me te zijn en erg gelukkig is.

Hoe kan ik dit het beste oplossen?

en ja, het is een behoorlijk dilemma, dus een antwoord als "met hem praten" helpt me niet echt op weg, Graag concrete aanpak
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2006, 22:42   #2
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ik vind er niks egoïstisch aan. Ik wil ook heel graag bij degene zijn die ik leuk vind, en als dat niet kan of als zij het eventueel niet zou willen, kan daar altijd over gepraat worden.

Als ik jou was, zou ik gewoon met vriendlief erover praten.
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2006, 23:47   #3
Diabolique
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1) ik wil helemaal niet dat hij zijn vrienden minder vaak ziet
2) ik wil helemaal niet dat hij zijn vrienden voor mij opoffert
3) er is nooit sprake dat hij zijn vrienden laat stikken omdat ik niet mee uitwil, omdat hij me simpelweg nooit mee vraagt

het beeld dat je van me schetst is dus helemaal verkeerd. Ik laat juist over me heenlopen. Bijvoorbeeld, als er op donderdag geen vrienden van hem de stad in gaan, dan mag ik bij hem langskomen, ofwel heeft hij tijd voor mij. Ik denk echt dat ik langzamerhand mijn naam in deurmat kan veranderen.

Hij zegt wel dat hij het leuk vind bij me te zijn, en me lief vind, en gelukkig met me is, maar als hij altijd zijn vrienden boven mij stelt, nieteens een gelijkwaardige relatie, ben IK dan degene die HEM belemmerd?

sorry hoor, maar dat vind ik nogal chauvinistisch van je.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2006, 08:38   #4
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Praat er met hem over, niet op een beschuldigende toon maar gewoon normaal. Dan heeft hij niet het gevoel dat hij aangevallen wordt en MOET kiezen, maar dan weet hij ook wat jij voelt etc. En waar jullie staan in jullie relatie natuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2006, 11:51   #5
Babydress
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

of Zondag ofzo, dan kun je toch ook naar de bios met zijn tweeën? En dan vraag je hem een x mee en dan laat je hem gewoon zien dat je de moeite waard bent...
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 13:29   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Persoonlijk ben ik ook nogal gericht op mijn vriendengroep. Als ik een vriendin heb wil ik absoluut kunnen blijven stappen met mijn vrienden en wil ik haar er ook zeker niet altijd bij hebben.

Toch zul je ook keuzes moeten maken. Dus bijvoorbeeld de vrijdagavond met je vrienden iets doen en de zaterdag met je vriendin. Een heel weekend tot 6 uur in de kroeg hangen en niet omkijken naar je vriendin kan gewoon niet. En daarbij moet je dat ook niet willen. Maar je zult het hem niet verwijtend moeten zeggen, als het goed is heeft hij dat inzicht zelf ook wel als je hem verteld hoe jij ermee zit.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 15:37   #7
Watershyne
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het wel zo'n beetje met Bart eens.
Maar weet je vriend dat jou dit dwars zit? Want misschien verandert de situatie al als je dat bespreekbaar maakt..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 16:54   #8
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Eens met Bart, maar tot de vriendengroep van mij behoren ook veel meiden, waaronder dus mijn vriendin. Het is dan echt niet zo dat we met uitgaan aan elkaars lippen blijven hangen.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 10:44   #9
xanny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard moeilijk!

Ik vind het heel moeilijk voor je en kan je ook goed begrijpen!
Maar vind dat het wel van een aantal dingen afhangt.
1)Hoe oud zijn jullie?
2)Hoelang hebben jullie een relatie?
3)Hoe is hij in zijn gedrag? (losbol,serieus...)

Door de jaren heen heb ik wel geleerd wat "vrienden"
zijn en echte vrienden zijn er bijna niet!!
Als er iets is zijn er maar weinig die voor je klaar staan!
Dus dat zou je allemaal tegen elkaar af kunnen wegen om je antwoord te vinden!

Het is niet echt een advies , maar misschien dat je er iets aan hebt..

groetjes en succes.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 13:52   #10
Diabolique
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1) ik ben 22 hij 28
2) 9 maanden
3) losbol

In zijn voorgaande relatie is hij echt verstikt door zijn vriendin. dat wil ik niet op mijn geweten hebben, maar ik heb nu het gevoel dat het een beetje de andere kant op doorslaat.

ja hij kent zijn vrienden 10 jaar, en mij 1,5 jaar. Maar je zou toch zeggen dat dat niet mag meespelen. Een partner en een vriend zouden op gelijke hoogte moeten zitten, ander moet je geen relatie beginnen, maarja, daar ben ik dus bang voor, dat als ik meer vraag, hij geen relatie meer wil...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 15:05   #11
n0sf3ratu
Lid
 
Geregistreerd op: 27 November 2004
Locatie: jj
Berichten: 868
Standaard

Als hij 28 is moet hij dus echt meer tijd voor jou vrijmaken, ik had het gevoel dat het ging om relatie tussen 2 15-jarigen :S
Uit het verhaal kan ik ook wel beetje opmaken dat hij je vooral ziet als sexobject, als het liefde is dan moet hij ook regelmatig een weekend met jou doorbrengen ipv met zijn vrienden.
n0sf3ratu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 15:36   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Pfff, van een 28-jarige mag je toch wel meer verwachten inderdaad. Lijkt meer een losgeslagen puber.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 19:56   #13
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het maar raar dat hij je niet gewoon mee neemt met zijn vrienden. Het is toch doodnormaal dat je je vriend(in) mee neemt als je uit gaat :s
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 19:57   #14
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

eehh.. niet altijd hoor

vind jij het leuk als je met uitgaan altijd met je vriend opgescheept zit? uitgaan zonder vriend is meestal veel leuker
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 20:03   #15
Satanisch_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja oke maar je neemt toch wel eens mss 1keer op de 14 dagen je vriend(in) mee? Mijn vriend woont in turnhout ik in puurs dat is 1.30 uur rijden van elkaar we mogen nog niet rijden dus zien elkaar maar 1 weekend op de 14 dagen. en we nemen mekaar altijd mee uit. maar dat is natuurlijk iets anders maar je neemt je vriend(in) toch ooit wel eens mee
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 20:06   #16
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Ik ga altijd met mijn vriend uit.. Ik ging altijd stappen met mijn beste vriendin, die gaat nu ook mee met haar vriend, en vrienden van mijn vriend gaan mee. Hoe meer zielen, hoe meer vreugd toch?

We gaan alleen niet elk weekend, dat scheelt misschien ook.
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 20:41   #17
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Hangt er ook wel vanaf of het klikt tussen je vriendenen je vriend/vriendin Mijn ex en ik gingen nooit met elkaar uit omdat hij het niet met mijn vrienden kon vinden en ik het niet met zijn vrienden kon vinden, dan is de lol er snel vanaf

Ik vind inderdaad ook dat je van een 28jarige wel wat meer mag verwachten..al ken ik ook een paar jongens van 28 die nog thuis bij papa en mama wonen en niets anders doen dan stappen en zuipen..
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 21:15   #18
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF
Hangt er ook wel vanaf of het klikt tussen je vriendenen je vriend/vriendin Mijn ex en ik gingen nooit met elkaar uit omdat hij het niet met mijn vrienden kon vinden en ik het niet met zijn vrienden kon vinden, dan is de lol er snel vanaf
Dat is ook zeker waar! Gelukkig klikt het bij ons van beide kanten.. Nu hebben we een grote vriendengroep
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 21:42   #19
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hij vindt je niet leuk, anders had ie jou wel prioriteit gemaakt
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 22:20   #20
Diabolique
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou, ik moet wel zeggen dat de reden dat hij me niet mee vraagt aan zijn vrienden ligt. Ten eerste zijn ze allemaal vrijgezel, en hebben dus geen vriendin om mee te kletsen etcetera. ten tweede zijn het allemaal artsen terwijl ik een neerlandica ben. ten derde lijkt me zo dat ze niet openlijk vrouwen gaan keuren als ik erbij ben.

maar dan nog, ik kan het wel goed met zijn vrienden vinden, en als ik uitga dans ik meestal, nieteens per se met mijn vriend. Ik hang dus echt niet aan hem. daarom snap ik het niet. Ik zou bijna denken dat hij dan dingen doet die ik niet mag zien...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 22:38   #21
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

haha even totaal offtopic maar supercool, iemand die ook nederlands studeert
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 September 2006, 22:47   #22
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Jeetje jullie zijn beide volwassen, als jullie een fatsoelijke relatie hebben kun je dit gewoon aankaarten bij hem. Ik vind het al vrij ver gaan dat je de uren berekent en vergelijkt dat hij bij jou of zijn vrienden is. Zeg gewoon wat je hier ook hebt gezegd, dat je het moelijk vindt maar hem niet zijn vrijheid wil ontnemen. Als jullie relatie goed is moet een compromis te doen zijn.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 11:24   #23
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
ik vind het maar raar dat hij je niet gewoon mee neemt met zijn vrienden. Het is toch doodnormaal dat je je vriend(in) mee neemt als je uit gaat :s
Vind je? Af en toe, maar niet altijd..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 15:37   #24
MissDuplex
Lid
 
MissDuplex's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 October 2005
Berichten: 973
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bartje518
Vind je? Af en toe, maar niet altijd..
Idd, ik hoef mijn vriend er echt niet altijd bij te hebben..
MissDuplex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 15:49   #25
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Alsof het verschrikkelijk is.
Zou toch wat wezen als ik mijn meisje verbied mee te gaan, terwijl ze voor onze relatie wel altijd daar te vinden was waar ik meestal uit ga.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 15:58   #26
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 3rd boetah
Alsof het verschrikkelijk is.
Zou toch wat wezen als ik mijn meisje verbied mee te gaan, terwijl ze voor onze relatie wel altijd daar te vinden was waar ik meestal uit ga.
Inderdaad

Nee, omdat je nu mijn vriendin bent mag je niet meer met je vriendinnen uit, want die gaan met mij mee. En ik wil jou daar NIET bij hebben.

__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 17:27   #27
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door 3rd boetah
Alsof het verschrikkelijk is.
Zou toch wat wezen als ik mijn meisje verbied mee te gaan, terwijl ze voor onze relatie wel altijd daar te vinden was waar ik meestal uit ga.
Dat is wat anders.. Maarem, jij kent mijn vrienden, althans, je hebt een aantal ervan gezien, en dat zijn nu niet het type jongens die ik er graag bij heb als ik met mijn vriendin op stap zou gaan. Of eigenlijk zou je het om moeten draaien: ik wil mijn vrienden er niet zo snel bij hebben als ik met mijn vriendin wat zou gaan doen
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 19:49   #28
little girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik zou ook niet snel uitgaan met mijn 'vriend' en vrienden hou alles liever gesheiden. Op een ander moment moet je die vriend dan gewoon zien. Spreek gewoon van tevoren dingen af. ook in het weekend.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 20:10   #29
smntha
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bin het met hem eens
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:17.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.