Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 18 November 2005, 00:00   #1
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard Straffen Duitse omkoop-schandalen bekend

Citaat:
Ruim twee jaar cel voor Hoyzer

Robert Hoyzer moet alsnog de cel in, dat heeft de rechtbank in Berlijn bepaald. De voormalig scheidsrechter moet een gevangenisstraf van twee jaar en vijf maanden uitzitten. Eerder deze week had de openbaar aanklager nog een voorwaardelijke gevangenisstraf voor Hoyzer geëist.

Dominik Marks, oud-collega van Hoyzers, kreeg wel zijn voorwaardelijke straf van één jaar en zes maanden cel. De Kroaat Ante Sapina, die de scheids omkocht, kreeg twee jaar en elf maanden onvoorwaardelijk. Milan en Filip, zijn broers, kwamen er beter van af met voorwaardelijke celstraffen van één jaar en vier maanden en één jaar vanaf.
Een onvoorwaardelijke straf van 2,5 jaar voor het manipuleren van een paar wedstrijden staat in mijn ogen best wel in een schril contrast met de daad zelf. Hij heeft er een relatief gezien laag bedrag van € 65.000 euro mee verdiend, kan zijn carrière als scheidsrechter wel uit zijn hoofd zetten. Bovendien is het nog maar de vraag of hij überhaupt ooit nog ergens aan de bak komt..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 00:58   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik vind het inderdaad ook nogal flink...
Zeker als je bedenkt hoeveel publicitaire stront hij over zich heen heeft gehad.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 13:42   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Hij zelf heeft dan wel maar weinig geld gekregen, maar verder is de door hem aangerichte schade natuurlijk veel groter. Denk aan het geld dat anderen eraan verdiend hebben/verloren hebben. Denk aan alles wat HSV is misgelopen doordat meneer Paderborn moest laten doorkomen. Weet je wat een live-uitzending in het bekertoernooi oplevert in Duitsland? Ik weet dat Alemannia Aachen met de 1/4 1/2 en finale 2 jaar geleden meer dan 4 miljoen Euro ophaalde.

Overigens vind ik dat een Dominik Marks er dan wel weer genadig vanaf komt. Hij heeft net zoveer wedstrijden gemanipuleerd. Ik weet nog vorig jaar toen Aachen bovenaan stond en uit moest tegen RW Erfurt, de nummer laatst. We verloren door een heel dubieuze pingel en aan de andere kant werd een zuiver doelpunt afgekeurd. Zeker weten dat dat duel met het oog op de hoge quotering voor Erfurt gemanipuleerd is door Marks. Erfurt won met 1-0 en Aachen kwam uiteindelijk net die 3 punten tekort.. Kun je nagaan om wat voor bedragen het dus gaat..

En dan heb ik het niet eens over de schade die de sport an sich is toegebracht!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 15:04   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het ergste vind ik nog dat ie heeft geprobeerd collega's erbij te naaien die er niets mee te maken hadden... bovendien heeft ie niet maar één lullig wedstrijdje verkocht, maar meerdere en heeft ie dus genoeg tijd gehad om zich eerder te bedenken. Maar ik heb wel het idee dat men nu een daad wil stellen met het oog op het komende WK.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 15:21   #5
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Tuurlijk is het wel zo dat het zeer ernstig is wat hij gedaan heeft, maar aan de andere kant vraag ik me dan af of dit in contrast staat met 2 jaar en 5 maanden gevangenis, terwijl zijn leven eigenlijk al volledig verwoest is. Die gozer heeft al helemaal niets meer.

Het gaat natuurlijk (zoals Bart al aandraagt) om hele grote bedragen. Hoyzer heeft hier alleen een schijntje van ontvangen. De grote baas achter het verhaal (die miljoenen verdient heeft) kreeg een 7 maanden langere celstraf. In hoeverre komt dit verschil dan tot stand? Ik neem aan dat het sleutelfiguur achter het schandaal die gokbaas is?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 15:30   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Zo even tussendoor, ik geloof niet echt dat die Sapina de grote baas achter het verhaal is, dat lijkt me ook niet meer dan een stroman eerlijk gezegd.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 November 2005, 16:34   #7
mats
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

zij eigen schuld vind ik
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:44.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.