Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 March 2004, 17:22   #1
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard Weigering keizersnede

Een vrouw uit de Amerikaanse staat Utah wordt door de autoriteiten vervolgd wegens moord omdat ze geweigerd zou hebben een keizersnede te ondergaan. Hierdoor werd de helft van haar tweeling dood geboren. De 28-jarige zou geen keizersnede hebben gewild, omdat ze geen zin had in een litteken.

Het Openbaar Ministerie gaf aan dat de vrouw tussen kerst en 9 januari van dit jaar herhaaldelijk gevraagd zou zijn in te stemmen met een keizersnede. Deze werd door artsen noodzakelijk geacht om het leven van de kinderen te redden. Op 11 januari werd geconstateerd dat één van de baby's was overleden. Twee dagen later beviel de vrouw.

Een verpleegkundige gaf tegenover de politie aan dat de vrouw had gezegd dat een keizersnede haar leven zou verpesten. Ze zou liever één van haar kinderen verliezen dan dat er in haar gesneden zou worden.

De vrouw zit momenteel in voorarrest en kan, als ze schuldig wordt bevonden, maximaal vijf jaar gevangenisstraf krijgen.


Bron: http://www.fok.nl

Wat vinden jullie hiervan?? 'k Vind het maar gevoelloos, als je je kindje echt wilt, is het toch niet zo erg dat je een litteken hebt ervan?!
Haar aanklagen voor moord is misschien wel drastisch, maar toch, als je op voorhand wéét dat anders (1 van) je kinderen waarschijnlijk gaat sterven...
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2004, 18:29   #2
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

Ik vind het ook echt belachelijk!
Zo'n litteken heb je toch wel over voor je kindje! Dat mens moet wel een btje gek in haar hoofd zijn hoor!
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 March 2004, 23:46   #3
dupke
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm beetje overdreven.. je draagt je kindjes 9e maanden, en bent er trots op ect. en dan op het moment van... toch geboren laten worden via de normale manier... dat is toch vrgaen voor problemen!
Nee ik zou er zeker wel een litteken voor over hebben.. wat is nou erger.. een litteken op je buik of in je hoofd?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2004, 00:52   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De reden voor de weigering is natuurlijk best vreemd, maar het alternatief is ook niet alles: een vrouw die haar kinderen gedwongen moet krijgen, terwijl ze zelf niet wil. Wat voor een toekomst hebben die kinderen dan? Het is en blijft haar lichaam, en de vrouw is de enige die daar over mag beslissen. Je kunt er daarnaast ook over discussiëeren of je dit wel moord kunt noemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 March 2004, 00:55   #5
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
een vrouw die haar kinderen gedwongen moet krijgen, terwijl ze zelf niet wil.
dan had ze maar niet zwanger moeten worden

en stel dat het 1 kindje was, en het KON gewoon niet op een normale manier gehaald worden
dan zou ze leiver dat kind dood hebben
slaat toch gewoon nergens op.
zij is wel verantwoordelijk. net als waarom we een wet hebben waarin staat tot de hoeveelste week een abortus mogelijk is.

want na dat stadium is t gewoon moord
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2004, 08:20   #6
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dit echt zo'n typisch media verhaaltje.. De reden achter de weigering zul je nooit helemaal 100% zeker weten, misschien was het wel iets heel anders.. dus ik ga hier lekker helemaal niet op in
  Met citaat antwoorden
Oud 22 March 2004, 12:43   #7
JEANUS
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien speelt het geloof een rol......? Mensen in Utah zijn vaak zwaar mormoons heh.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 March 2004, 23:09   #8
niemand
Super Lid
 
Geregistreerd op: 13 January 2004
Berichten: 11.656
Standaard

och ze heeft er nog 1..
__________________
Last edited by niemand; Vandaag at 01:19.
niemand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2004, 14:24   #9
Misette
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk ook dat er wel meer achter zit dan dat ze geen litteken wil. Misschien was ze wel ongewenst zwanger, misschien is ze wel een prostituee die denkt dat ze niet meer "aantrekkelijk"word gevonden met een litteken op dr buik, wie weet..
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 21:57   #10
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Misette
Ik denk ook dat er wel meer achter zit dan dat ze geen litteken wil. Misschien was ze wel ongewenst zwanger, misschien is ze wel een prostituee die denkt dat ze niet meer "aantrekkelijk"word gevonden met een litteken op dr buik, wie weet..
mjah maar je wordt sowieso niet aantrekkelijk van een zwangerschap alles rekt uit, blijvende striae op je buik, soms krijg je de aangekomen kilo's er niet meer af... een zwangerschap maakt je lijf dus echt niet mooier
en die vrouw is een kind kwijt, en heeft geen litteken. Laat haar dr lekker gelukkig van worden
wat dupke al zegt, wat heb je liever, een litteken op je buik of in je hoofd? naja tis haar keus, en leuk dat ze vervolgd wordt, vind ik ook wel terecht ik bedoel je kiest ervoor een kind te laten sterven, accepteer die consequentie dan ook maar
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.