Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 2 March 2010, 23:01   #1
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard Het gelooftopic.

Barst los allen. Speciaal voor Saray en anderen.
Iedereen mag hier een discussie voeren.

Ga uw gang.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:04   #2
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

1 note erbij:

- Respect voor iedereen, en iedereens ideeën.
- Raak niet boos als mensen jou niet begrijpen, of het er niet mee eens zijn.
- Volgens mij zijn hier minder moslims/moslima's dan christenen. Ga niet met z'n allen tegen 1.

- Mocht je je niet kunnen houden aan deze regels, zullen er sancties volgen na maximaal 1 waarschuwing.

Fijne discussie
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:04   #3
Saray-
Galatasaray ✔
 
Saray-'s Avatar
 
Geregistreerd op: 16 February 2010
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 355
Standaard

daar gaan we
__________________
The time flies, regret's and mistakes they're memories made.
Saray- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:05   #4
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

True. Kan nooit kwaad om dit te bespreken.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:05   #5
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saray- Bekijk Bericht
daar gaan we
Wat wil je bespreken? Waar ben je het niet mee eens?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:06   #6
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Fist vind het een "pedo" actie dat de profeet Mohammed met een minderjarig meisje trouwde en seks had?

waarom? en waarom vinden moslims en anderen dit niet.

Standpunt 1 dus?
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:07   #7
Saray-
Galatasaray ✔
 
Saray-'s Avatar
 
Geregistreerd op: 16 February 2010
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 355
Standaard

Eerlijk,, ik vind het spijtig dat de mensen mij verkeerd opvatten. Heeft maar een reden dat ik een moslim ben..TOCH!!! Mr.M
Zei ik in het begin dat ik geen moslim was,, ging alles perfect verlopen
__________________
The time flies, regret's and mistakes they're memories made.
Saray- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:08   #8
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Ik vind dat niet kunnen. Raar en voor de gebruiken hier pedo. Dat is niet beledigen vind ik. Als ik dat wel deed zei ik er gelijk bij dat ik het hele geloof onzin vind. Is het niet, want dan schop je bepaalde mensen tegen het zere been. Ik heb nooit gezegd dat ik het haat met die woorden. Ik vond die manier van handelen alleen niet goed. Dat heeft niets met vooroordelen te maken of dat alle Moslims dat doen.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:09   #9
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saray- Bekijk Bericht
Eerlijk,, ik vind het spijtig dat de mensen mij verkeerd opvatten. Heeft maar een reden dat ik een moslim ben..TOCH!!! Mr.M
Zei ik in het begin dat ik geen moslim was,, ging alles perfect verlopen
Nee hoor. Ik vat je niet verkeerd op. Alleen het verhaal wat je vertelde over de Sharia. Dat heeft weinig met jou te maken naast dat het je geloof is.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:10   #10
Saray-
Galatasaray ✔
 
Saray-'s Avatar
 
Geregistreerd op: 16 February 2010
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
Fist vind het een "pedo" actie dat de profeet Mohammed met een minderjarig meisje trouwde en seks had?

waarom? en waarom vinden moslims en anderen dit niet.

Standpunt 1 dus?
well, ik ben er niet mee eens,,hij is geen pedo. want de mensen van vroeger waren niet gelijk de mensen van nu! huwelijk was ook veel anders.. wat wij verstaan onder huwelijk/liefde in het westerse wereld,,, was niet van toepassing in die tijperk,, de waarheid...
__________________
The time flies, regret's and mistakes they're memories made.
Saray- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:12   #11
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

hmm begrijpelijk Saray, probeer alleen jouw verhaal niet als waarheid te bestempelen. Dan hebben anderen het idee dat het een wedstrijd/ tackle de persoon onderuit topic wordt.

Maar verder wat was er toen dan anders dan nu? Was het normaal in die tijd? Of speciaal omdat hij de profeet was?
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:13   #12
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saray- Bekijk Bericht
well, ik ben er niet mee eens,,hij is geen pedo. want de mensen van vroeger waren niet gelijk de mensen van nu! huwelijk was ook veel anders.. wat wij verstaan onder huwelijk/liefde in het westerse wereld,,, was niet van toepassing in die tijperk,, de waarheid...
Klopt. Maar het was toen al ongebruikelijk binnen de westerse samenleving om dat te doen. Het gaat er meer om dat ik dat vind en dat je me dan niet uitmaakt voor anti-Islam of iemand die stereotypes benadrukt.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:16   #13
MirrorMonster
indiaan
 
MirrorMonster's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2010
Berichten: 819
Standaard

Mohammed was ook geen westers persoon
MirrorMonster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:19   #14
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door MirrorMonster Bekijk Bericht
Mohammed was ook geen westers persoon
Dat heb ik ook niet gezegd hoor. Ik zei dat het lijnrecht tegenover westelijke gebruiken staat. En een kind van 9 is niet in staat om te beslissen dat ze gaat trouwen. Ze had niet eens een keus. Dat is toch raar?
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:19   #15
Saray-
Galatasaray ✔
 
Saray-'s Avatar
 
Geregistreerd op: 16 February 2010
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 355
Standaard

Het is belangrijk om het huwelijk in perspectief te zien.
In de tijd waarin beiden leefden en in de regio was het niet zoiets unieks.
Zo gauw een meisje geslachtsrijp werd, was het in principe klaar om te trouwen.
de profeet Mohammed (vzmh) was daarmee de perfecte man voor elke vrouw "De meeste huwelijken die Mohammed (vzmh) sloot, hadden diepere bedoelingen: laten zien dat het geen probleem was om met een weduwe te trouwen, het versterken van banden tussen twee stammen, iemand op die manier van armoede redden Het romantische idee van een huwelijk zoals wij dat in het westen kennen, was niet van toepassing, maar dat wil niet zeggen dat er geen sprake was van liefde tussen de huwelijkspartners
Dit had ik de vorige keer ook moeten vertellen maar i kkreeg een heleboel reactie's terug,,
Ik weet dat het niet echt heel normaal lijkt. als iedereen in het begin respectvol was geweest tegen mij,, was ik ook niet zo slecht geweest tegen de hun^^
__________________
The time flies, regret's and mistakes they're memories made.
Saray- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:20   #16
Saray-
Galatasaray ✔
 
Saray-'s Avatar
 
Geregistreerd op: 16 February 2010
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 355
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saray- Bekijk Bericht
Het is belangrijk om het huwelijk in perspectief te zien.
In de tijd waarin beiden leefden en in de regio was het niet zoiets unieks.
Zo gauw een meisje geslachtsrijp werd, was het in principe klaar om te trouwen.
de profeet Mohammed (vzmh) was daarmee de perfecte man voor elke vrouw "De meeste huwelijken die Mohammed (vzmh) sloot, hadden diepere bedoelingen: laten zien dat het geen probleem was om met een weduwe te trouwen, het versterken van banden tussen twee stammen, iemand op die manier van armoede redden Het romantische idee van een huwelijk zoals wij dat in het westen kennen, was niet van toepassing, maar dat wil niet zeggen dat er geen sprake was van liefde tussen de huwelijkspartners
Dit had ik de vorige keer ook moeten vertellen maar i kkreeg een heleboel reactie's terug,,
Ik weet dat het niet echt heel normaal lijkt. als iedereen in het begin respectvol was geweest tegen mij,, was ik ook niet zo slecht geweest tegen de hun^^
tegen hun *
__________________
The time flies, regret's and mistakes they're memories made.
Saray- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:21   #17
MirrorMonster
indiaan
 
MirrorMonster's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2010
Berichten: 819
Standaard

Ja maar goed, het heeft verder niet zoveel met geloof te maken. In de tijd van Christus was het ook gebruikelijk en niks nieuws. Het was gewoon iets van die tijd. We hebben het over een paar duizend jaar geleden. Ik denk dat kinderen toentertijd al eerder seks hadden dan nu tegenwoordig. Maarja, ik snap de relevantie met geloof niet helemaal. Gaan we het hierna hebben over Jezus die water in wijn veranderde en daarmee in feite alcoholgebruik stimuleerd?
MirrorMonster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:21   #18
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Wat we natuurlijk ook niet moeten vergeten is dat de levensverwachting bij de boeren lager lag in die tijd.

Stel ze werden 1/3 minder oud. Dan zouden ze in theorie ook 1/3 eerder volwassen zijn, als we onze maatstaven aanhouden. Dus dan zou 18 niet 18 zijn maar 12
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:22   #19
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saray- Bekijk Bericht
Het is belangrijk om het huwelijk in perspectief te zien.
In de tijd waarin beiden leefden en in de regio was het niet zoiets unieks.
Zo gauw een meisje geslachtsrijp werd, was het in principe klaar om te trouwen.
de profeet Mohammed (vzmh) was daarmee de perfecte man voor elke vrouw "De meeste huwelijken die Mohammed (vzmh) sloot, hadden diepere bedoelingen: laten zien dat het geen probleem was om met een weduwe te trouwen, het versterken van banden tussen twee stammen, iemand op die manier van armoede redden Het romantische idee van een huwelijk zoals wij dat in het westen kennen, was niet van toepassing, maar dat wil niet zeggen dat er geen sprake was van liefde tussen de huwelijkspartners
Dit had ik de vorige keer ook moeten vertellen maar i kkreeg een heleboel reactie's terug,,
Ik weet dat het niet echt heel normaal lijkt. als iedereen in het begin respectvol was geweest tegen mij,, was ik ook niet zo slecht geweest tegen de hun^^
Oke. Zit iets in. Rest mij 1 ding. Hoe kan een meisje als ze 6 of 9 is al geslachtsrijp zijn? Kans lijkt me klein. Ik snap dat het niet overal hetzelfde gaat maar dit is wel iets wat ik mij afvraag. Je werd ook aangevallen maar het waren niet alleen maar anti-reacties. Sommigen doen naar, maar die zijn beter af als je ze negeert.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:24   #20
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door MirrorMonster Bekijk Bericht
Ja maar goed, het heeft verder niet zoveel met geloof te maken. In de tijd van Christus was het ook gebruikelijk en niks nieuws. Het was gewoon iets van die tijd. We hebben het over een paar duizend jaar geleden. Ik denk dat kinderen toentertijd al eerder seks hadden dan nu tegenwoordig. Maarja, ik snap de relevantie met geloof niet helemaal. Gaan we het hierna hebben over Jezus die water in wijn veranderde en daarmee in feite alcoholgebruik stimuleerd?
Waarom heeft het niets met geloof te maken? Het is vanuit een bepaald geloof ontstaan. Waarom gebeurd het nu nog steeds? Omdat het geloof erop hamert. Bijv. de Koran. Dat boek is ook heel oud, maar men leest het nog steeds. En nu kijken we ook raar op als een kind van 12 al seks heeft. Of het nu vrijwillig is of niet. En mensen die Jezus als een slecht voorbeeld zien lezen het boek niet goed. Dat is gewoon de boodschap niet, of je er nu in gelooft of niet.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:27   #21
MirrorMonster
indiaan
 
MirrorMonster's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2010
Berichten: 819
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Waarom heeft het niets met geloof te maken? Het is vanuit een bepaald geloof ontstaan. Waarom gebeurd het nu nog steeds? Omdat het geloof erop hamert. Bijv. de Koran. Dat boek is ook heel oud, maar men leest het nog steeds. En nu kijken we ook raar op als een kind van 12 al seks heeft. Of het nu vrijwillig is of niet. En mensen die Jezus als een slecht voorbeeld zien lezen het boek niet goed. Dat is gewoon de boodschap niet, of je er nu in gelooft of niet.
Omdat je niet alles wat zo'n heilige zoals Jezus of profeet zoals Mohammed deed in zijn leven als een levenswijze of ideologie moet zien. Het waren gewoon mensen, ze lieten scheten en ze boerden, maar sommige mensen nemen die 2 zo extreem serieus dat ze hun hele leven belichten en van daaruit goede of slechte dingen aan de religie toeschrijven.
MirrorMonster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:28   #22
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

en nu weer naar het originele standpunt dan het topic ter discussie stellen.

Saray, staan Moslims in deze tijd wel open voor minderjarige huiwelijksvoltrekkingen met een meerderjarig iemand?

Of is dit echt iets van 2000 jaar geleden wat toen een normale zaak was? <-- miss ook mijn leeftijdsverwachtings theorie
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:29   #23
MirrorMonster
indiaan
 
MirrorMonster's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2010
Berichten: 819
Standaard

Het wordt je hier echt bijna onmogelijk gemaakt een discussie te voeren he
MirrorMonster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:29   #24
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Niks aan de hand, we hebben een gewone discussie.

Citaat:
Origineel gepost door MirrorMonster Bekijk Bericht
Omdat je niet alles wat zo'n heilige zoals Jezus of profeet zoals Mohammed deed in zijn leven als een levenswijze of ideologie moet zien. Het waren gewoon mensen, ze lieten scheten en ze boerden, maar sommige mensen nemen die 2 zo extreem serieus dat ze hun hele leven belichten en van daaruit goede of slechte dingen aan de religie toeschrijven.


Ik denk dat we nu meer handelen vanuit een ethisch oogpunt ipv Jezus of Mohammed. Je denkt teveel aan (extreem) gelovige mensen. Er zijn mensen die dat opvolgen maar er zijn nog steeds mensen die geschreven en ongeschreven normen en waarden in acht nemen. Dat heeft bar weinig met geloof te maken en ik denk dat jij dat ook wel snapt.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:31   #25
MirrorMonster
indiaan
 
MirrorMonster's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2010
Berichten: 819
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Ik denk dat we nu meer handelen vanuit een ethisch oogpunt ipv Jezus of Mohammed. Je denkt teveel aan (extreem) gelovige mensen. Er zijn mensen die dat opvolgen maar er zijn nog steeds mensen die geschreven en ongeschreven normen en waarden in acht nemen. Dat heeft bar weinig met geloof te maken en ik denk dat jij dat ook wel snapt.
Ik ben een voorstander van de christelijke normen en waarden, ze maken onze manier van leven een plezierige. Maar klopt, ik zit te denken aan extremisten die religie naar de letter lezen. Daar word ik nogal bang van namelijk.
MirrorMonster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:34   #26
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Dat is ook niet mijn ding. Je hebt ook van die lui die gewoon helemaal nergens om kunnen lachen. Ik denk dat er ook gelachen moet worden in het leven en dat je na 00:00 door mag feesten. Je moet er wel uit halen wat er in zit en dat houd ik ook aan. Het enige wat mij frustreert is dat veel meer winkels open gaan op zondag en dat je dan moet werken. Zondag is rustdag en daarom zie ik dat niet graag. Niet zozeer omdat dat soort dingen in de Bijbel staan maar gewoon omdat je ook 1 dag in de week vrij wilt hebben.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:34   #27
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Ik vind als je dan een geloof moet kiezen om mee te leven, het humanisme en boeddhisme de twee betere geloven. Puur omdat ze de mens in hun waarde laten, en de mens als een van de hogere schakels zien.

In het christendom en Islam/jodendom etc. ben je onderdanig aan, wordt je geleid door en heb je een zondebok. Ja het was de wil van god, etc. Terwijl bij o.a. het humanisme toch vooral wordt gekeken naar het menselijk lichaam en de kracht daarvan. Onafhankelijk aan, sta op jezelf en neem je eigen lot in handen. Puurder en eerlijker.
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:34   #28
smiley D
Wegens zeiken gewijzigt
 
smiley D's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 February 2010
Locatie: op je lip
Berichten: 1.298
Standaard

@ miror monster

De bijbelse verhalen zijn vooral metaforen en moet je niet letterlijk interpeteren.Tuurlijk zijn er verhalen die waar gebeurt zijn.Zo zijn koetsen van het leger dat achter Mozes aanzaten terug gevonden alleen was het geen zee maar een moeras waar ze in gevonden werden en konden Mozes en gevolg er doorheen omdat ze waarschijnlijk niet zo snel wegzakte als de koetsen en zware paarden van het leger.

De toren van babylon bijvoorbeeld,deze toren werd gebouwt door verschillende mensen en moest zo groot worden tot aan de hemel.God verhinderde dit door iedereen een eigentaal te geven waardoor communicatie niet goed ging en de toren nooit af werd gemaakt en zelfs kapot ging.Dit hele verhaal is gewoon een verklaring waarom iedereen een andere taal heeft,omdat mensen in die tijd niet beschikte over de kennis die wij nu hebben en aan de hand van dit soort verhalen proberen ze dingen te verklaren.
__________________
Luctor et emergo.Veritas aéquitas.
Grootste prutser - forumawards 2010
favoriete newbie - forumawards 2010
smiley D is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:37   #29
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chitesel Bekijk Bericht
Ik vind als je dan een geloof moet kiezen om mee te leven, het humanisme en boeddhisme de twee betere geloven. Puur omdat ze de mens in hun waarde laten, en de mens als een van de hogere schakels zien.

In het christendom en Islam/jodendom etc. ben je onderdanig aan, wordt je geleid door en heb je een zondebok. Ja het was de wil van god, etc. Terwijl bij o.a. het humanisme toch vooral wordt gekeken naar het menselijk lichaam en de kracht daarvan. Onafhankelijk aan, sta op jezelf en neem je eigen lot in handen.
Hier noem je een paar nadelen. Mensen kunnen het ook hebben om iets te hebben waaraan ze zich optrekken. Anderen kunnen dit als zielig beschouwen, maar als het iemand helpt in het leven, why nooit? En als ik het goed heb geloven ze binnen het Humanisme dat er ook 'iets' is maar dat het je niet hoeft te leiden. Je ontwikkelt jezelf meer volgens hen en dat is ook goed natuurlijk, als het je maar helpt. Je hoeft niet zozeer te geloven.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:38   #30
MirrorMonster
indiaan
 
MirrorMonster's Avatar
 
Geregistreerd op: 28 February 2010
Berichten: 819
Standaard

Ik ben de laatste die de Bijbel letterlijk neemt hoor, laat staan de Koran. Ik word juist bang van de mensen die dat wel doen. De boodschap die de Bijbel (gedeeltelijk) uitdraagt vind ik 1 die we moeten koesteren in dit land.
MirrorMonster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:39   #31
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Je hoeft het ook niet met alles eens te zijn, dat staat vast.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:41   #32
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mr. Macphisto Bekijk Bericht
Hier noem je een paar nadelen. Mensen kunnen het ook hebben om iets te hebben waaraan ze zich optrekken. Anderen kunnen dit als zielig beschouwen, maar als het iemand helpt in het leven, why nooit? En als ik het goed heb geloven ze binnen het Humanisme dat er ook 'iets' is maar dat het je niet hoeft te leiden. Je ontwikkelt jezelf meer volgens hen en dat is ook goed natuurlijk, als het je maar helpt. Je hoeft niet zozeer te geloven.
en dat is toch naar mijn inziens beter. Omdat ik vind dat je je nergens achter moet verschuilen voor je daden. Ook moet je geloven in je eigen kracht, want het lichaam kan meer dan alleen maar leven, het heeft bepaalde krachten die aangesproken kunnen worden en kunnen worden gebruikt voor bepaalde doeleinden. Dat is toch ubercool. In de algemene geloven (christ. Islam) heb je toch al snel dat je wordt geleefd, en niet zelf leeft. En juist dat is gevaarlijk in mijn ogen. Dat je daarin door kunt slaan, en bijv. als martelaar wilt sterven. Ik noem maar wat. het enige wat hun doen is zich verschuilen achter hun geloof, en net doen alsof ze robots zijn in dienst van.
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:45   #33
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Klopt. Het blijven we afsplitsingen van de huidige kerken die ook weer gesplitst zijn door mensen die het anders zagen. Er zijn oorlogen om geweest en die zijn er nog steeds. Je kan zover gaan als je wilt en dat is gevaarlijk. Dat kan net zo goed bij het Humanisme, ook al is dat niet altijd als geloof op te vatten. Het is maar net wat je erin ziet. Er zijn ook mensen die niet snappen dat je bepaalde krachten hebt. Mensen die Christen, Moslim of wat dan ook zijn geloven dat de kracht in God zijn handen rust. Iedereen gelooft wel iets dus. Behalve de grapjassen die zeggen: Ik geloof in mezelf.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:49   #34
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

ghehe, dat moet je altijd doen. maar ik vind sommige geloven soms echt hypocriet. Onder andere de rooms katholieke kerken die nu allemaal in opspraak komen voor ontucht in de jaren 50t/m70 wtf
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2010, 23:51   #35
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Dat is ook echt ziekelijk. Die gasten schenen dus een bepaald boekje te hebben om dat goed te praten tegenover God. Apart wel, want zo kunnen we op alles wat verzinnnen. Niemand is heilig zeggen we dan.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 05:44   #36
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Je moet inderdaad niet alles in de bijbel letterlijk nemen. Ik geloof bijvoorbeeld ook niet in de hel enzo.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 12:44   #37
Saray-
Galatasaray ✔
 
Saray-'s Avatar
 
Geregistreerd op: 16 February 2010
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 355
Standaard

Chitesel. Neen, de meeste (grote deel) moslims staan in deze tijd niet open voor een minderrjarige huwelijksvoltrekkingen met een meerderjarige man. Maar er zullen er altijd wel een paar zijn.

Jou leeftijdsverwachting theorie, klopt zo eigenlijk wel een beetje.
__________________
The time flies, regret's and mistakes they're memories made.
Saray- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 13:15   #38
Deadlytown
Lid
 
Geregistreerd op: 26 August 2009
Berichten: 202
Standaard

Kort gezegt totale bullshit
Deadlytown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 13:22   #39
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

wat, jij leeft ook nog?
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 14:08   #40
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deadlytown Bekijk Bericht
Kort gezegt totale bullshit
Onderbouw het eens of praat geen poep..
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 15:26   #41
Deadlytown
Lid
 
Geregistreerd op: 26 August 2009
Berichten: 202
Standaard

TD kan ik beter aan jou vragen..

maccy als ik het zou onderbouwen,dan zou ik voor racist uitgemaakt worden.llkf
Deadlytown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 15:56   #42
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deadlytown Bekijk Bericht
TD kan ik beter aan jou vragen..

maccy als ik het zou onderbouwen,dan zou ik voor racist uitgemaakt worden.llkf
Wat lul je nu weer?
Citaat: Neem een ijsje en ga terug je graf in.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 16:16   #43
Deegbal
Visitor Message Moderator
 
Deegbal's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 September 2008
Locatie: Grunn, mien jong!
Berichten: 17.275
Standaard

Ik herinner alleen z'n nick nog.
__________________
Luxus ductus a curiu crato.
Deegbal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 16:18   #44
tommy almighty
pastafari
 
tommy almighty's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 March 2009
Locatie: ken je toch niet
Berichten: 1.593
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deadlytown Bekijk Bericht
TD kan ik beter aan jou vragen..

maccy als ik het zou onderbouwen,dan zou ik voor racist uitgemaakt worden.llkf
je praat poep, als jij je mening goed onderbouwt respecteert iedereen dat wss en word je nou juist niet van racist uitgemaakt

OT; ik ben ongelovig ook al ben ik wel gedoopt en heb ik m'n vormsel gedaan, ik geloof gewoon niet dat er iets als een god is. God is gewoon een verzinsel van de mensen vroeger omdat ze bang waren voor 't onbekende en alles wilden verklaren.
__________________
just because i'm losing, doesnt mean i'm lost.
I will be what I set out to be, without a doubt undoubtely!
tommy almighty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 16:21   #45
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Dan heb je vast ook je communie gedaan.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 16:22   #46
tommy almighty
pastafari
 
tommy almighty's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 March 2009
Locatie: ken je toch niet
Berichten: 1.593
Standaard

owja lol die was ik vergeten
__________________
just because i'm losing, doesnt mean i'm lost.
I will be what I set out to be, without a doubt undoubtely!
tommy almighty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 16:50   #47
Baloe
Cool
 
Baloe's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 February 2010
Locatie: Arnhem
Berichten: 6.897
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door tommy almighty Bekijk Bericht
je praat poep, als jij je mening goed onderbouwt respecteert iedereen dat wss en word je nou juist niet van racist uitgemaakt

OT; ik ben ongelovig ook al ben ik wel gedoopt en heb ik m'n vormsel gedaan, ik geloof gewoon niet dat er iets als een god is. God is gewoon een verzinsel van de mensen vroeger omdat ze bang waren voor 't onbekende en alles wilden verklaren.
God IS niks

tis je mening

Ik geloof wel, althans, ben gelovig opgevoed.. maar tis voor mij nog niet allemaal helder enzo.. ik geloof bijvoorbeeld niet in de hemel, voor mn gevoel ist meer een neverending beautiful dream.

ennem, ik geloof ook niet in toeval? en als mensen dan tegen me zeggen: hoe wil je t dan verklaren? toeval kan je ook niet verklaren
__________________
Life is spontaneous

Don't take it too seriously
Baloe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 17:03   #48
tommy almighty
pastafari
 
tommy almighty's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 March 2009
Locatie: ken je toch niet
Berichten: 1.593
Standaard

geloof ook niet in de hemel.... na 't leven is er na mijn mening mening gewoon niks ben er ook niet bang voor want ik weet op dat moment zelf toch niet dat ik dood ben
__________________
just because i'm losing, doesnt mean i'm lost.
I will be what I set out to be, without a doubt undoubtely!
tommy almighty is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 17:25   #49
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?
 
Zeespons's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2007
Locatie: Disneyland parijs,
Berichten: 2.416
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deegbal Bekijk Bericht
Je moet inderdaad niet alles in de bijbel letterlijk nemen. Ik geloof bijvoorbeeld ook niet in de hel enzo.
Als je niet in de hel geloofd dan doet de rest er toch ook niet meer toe?
__________________
Niet iedereen is gelijk.
Welke voet is van jou langer?
Zeespons is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2010, 17:32   #50
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Deadlytown Bekijk Bericht
TD kan ik beter aan jou vragen..

maccy als ik het zou onderbouwen,dan zou ik voor racist uitgemaakt worden.llkf
Ik post dus ik besta.
wat is jouw pathetische excuus?
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:53.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.