Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 March 2005, 17:52   #1
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard Niet worden doorverwezen..

Ik ben een beetje boos op mijn huisarts en ik weet niet echt wat ik moet doen, dus ik leg mijn probleem even aan jullie voor.

Ik heb vanaf toen ik een jaar of 5 was problemen gehad met mijn linker oor. Regelmatig is deze ontstoken (zeg maar zo'n beetje elke maand) door het water wat er in komt tijdens bijvoorbeeld het douchen of zwemmen. Mijn linkeroor stoot dat water gewoon niet af zeg maar, wat mijn rechter oor wel doet. Die werkt gewoon perfect. Met mijn linkeroor hoor ik ook een flink stuk minder.

Wat is nu mijn probleem:
Zo'n beetje elke maand loopt dat linker oor zo vol rotzooi, dat het dan als het ware 'op knappen' staat. Er staat dan zo'n ongeloofelijke druk op mijn oor. Dan weet ik dat het weer een slapeloze nacht gaat worden omdat al die rotzooi in mijn oor er op den duur uit komt. Echt rotzooi, echt ranzig is het. En nog erger: Het doet zo'n ongeloofelijke pijn.

Vannacht had ik weer zo'n nacht dat ik op zijn kop stond van de pijn. Ik kon niet liggen, niet staan, niet zitten. Alles deed pijn. 2 Maal Ibrufen ingenomen maar dat mocht niet baten. Dus ik heb zo'n beetje de hele nacht jankend doorgebracht. Ik kan echt heel veel hebben maar dit deed echt teveel zeer.

Dus ik ben het zat. Ik heb vandaag een spoedafspraak gemaakt bij mijn huisarts omdat ik graag doorverwezen wil worden naar de KNO-arts. Ik wil, na al die jaren, nu eens eindelijk weten wat er in godsnaam aan de hand is met dat oor. Want misschien kan het wel verholpen worden.

Dus ik vandaag naar de huisarts. Ik ben welgeteld 10 minuten binnen geweest. Hij heeft in mijn oor gekeken, kon niets zien (logisch, was nog harstikke dik van binnen), wou me geen pijnstillers geven voor aankomende nacht zodat ik tenminste misschien wel wat beter kan slapen. En hij weigert mij door te verwijzen naar de KNO-arts....

Dat laatste zit me het meeste in de weg. Waarom doet ie in godsnaam zo moeilijk?

Wat zouden jullie doen? Andere huisarts nemen? Morgen alsnog terug gaan en zeggen dat je nu een verwijzing wil? ?Hoe zou je het aanpakken? Ik kom echt bijna nooit bij de dokter, echt als het heel erg uit de hand loopt. Ik weetn iet zo goed hoe ik dit aan moet pakken. Kan iemand me helpen?
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 19:11   #2
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Dus voor zo'n KNO-arts heb je persé een doorverwijzing van de huisarts nodig? (Ja ik ken het niet, mss hebben wij dat niet in België ofzo).
Misschien kan je dan eens een andere huisarts proberen ofzo? Ofwel teruggaan naar je huisarts en zeggen dat je écht een doorverwijzing wilt, ja.. Of mja, ik weet eigenlijk niet wat je nog meer kan doen...
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 19:20   #3
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik ga proberen om volgende week een afspraak te maken bij een andere huisarts, waar ik al eens vaker ben geweest op het moment dat mijn eigen huisarts vol zat.

Misschien dat ik hem wel zo ver krijg om me door te verwijzen want ik wil gewoon weten wat het nou is. Dit is niet goed. Hier moet gewoon naar gekeken worden.

Normaal ben ik iemand die zegt van: 'gaat vanzelf wel weer over'. Maar nu ben ik er echt niet gerust op.

Dus ik ga proberne om op die manier doorverwezen te worden. Misschien dat het helpt.

En jah.. zonder doorverwijzing van de huisarts kom je hier echt niet bij een KNO arts terecht. Echt frustrerend, anders had ik er allang een afspraak gemaakt.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 19:23   #4
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Mja, wel een lastige zaak dan.
Maareh, veel succes nog!
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2005, 19:39   #5
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Je hebt recht erop doorverstuurt te worden. Blijf maar net zo lang zitten totdat hij dat doet. Weigerd hij alsnog, zou ik als ik jou was een andere arts zoeken.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:22.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.