Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 January 2004, 16:37   #1
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard Kraken

Ik maak dit topic aan omdat er op dit moment iets in Venray aan de hand is waar ik niet omheen kan. Een aantal panden van het vincent van gogh instituut (aka gekkenhuis van Venray) staan leeg. Al een jaar.

Nu heeft een tijdje geleden een jongen ervoor gekozen om dit pand te kraken. En op dit moment is het zo dat er al ongeveer 25 jongeren in een van die panden zitten. Het complex telt ongeveer 260 vertrekken..en zo staan er nog een aantal andere van die gebouwen met ongeveer hetzelfde aantal vertrekken.

Nu weten jullie allemaal dat de woningnood (vooral voor jongeren) ontzettend groot is. Nu is Venray nog niet wat je noemt een 'studentenstad', maar ook hier zijn er genoeg jongeren die op zoek zijn naar ietswat goedkopere huisvesting. Want, wil je wat huren van de woningstichting in Venray, dan ben je al gauw 400 euro per maand aan kale huur kwijt. Veel te veel dus voor een gemiddelde student.

Nu weten een aantal van jullie al het een en ander van me af en weten dus misschien ook wel dat ik al wat langere tijd op zoek ben nara woonruimte voor mezelf. Ik sta al vanaf januari vorig jaar ingeschreven bij de woningstichting, maar het schiet gewoon voor geen meter op. Het idee om in zo'n pand te gaan zitten, klinkt dan heel erg aanlokkelijk. Het pand is inmiddels alweer voorzien van water, gas, licht en stroom, dus in principe valt er (op een primitievere manier) goed te wonen.

Ik wil er even bij zeggen dat alleen de stichting (VvGI) tegen de krakers is. Zelfs de politieke partijen geven de jongeren gelijk, maar ze kunnen opzich nog niet zoveel met deze situatie.

Nu heeft het VvGI een kort geding aangespannen om die krakers alsnog eruit te kunnen gooien.

Ik wou gewoon vragen of iemand weet wat de rechten en plichten zijn wanneer je in zo'n pand gaat zitten, en wat voor risico's het met zich meebrengt.

Voor de Limburgers onder ons: Het gaat om de krant van afgelopen donderdag 22 januari...kan je het even nalezen
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 16:39   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het risico op een verdient pak slag door de ME
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 17:04   #3
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

ej loeloe,
anders gaje daar toch hokken met fizz

of moet ik weer perse serieus reageren nu :/
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 17:33   #4
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Jah nou kijk ik vind het egwoon een goed initiatief van de jeugd hier in Venray. Ikzelf zit ongeveer met hetzelfde probleem te kijken al is het bij mij nog net niet zo dat ik door me beide ouders op straat wordt gegooid maar de afgelopen twee jaar ben ik wel 4 keer verhuisd van de ene naar de andere kant.

En het zit deraan te komen dat dit jaar weer hetzelfde gebeurt, dus jah dan is zoiets voor mij wel een optie maar het is wel fijn om te weten wat voor risico's daaraan vast zitten.

En de ME, die heb ik hier nog nooit gezien dus dan ook niet lijkt me

Als ik het niet serieus bedoelde dan had ik het wel op ADB gezet.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 18:15   #5
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Nou, voor zover ik het allemaal van de verhalen van Fizz weet:

Als je er woont heb je gewoon net zoveel rechten als iedereen en moet er gewoon gas/water/electra worden geleverd (mits je betaald natuurlijk). Verder kunnen ze je der ook niet zo van de een op de andere dag op straat zetten dus mochten ze bijvoorbeeld besluiten de boel te slopen dan heb je wel een paar weken de tijd om je biezen te pakken en ergens anders te wonen...

En wat betreft die rechtzaak, als die jongen het op de legale manier gekraakt heeft (bed, stoel en tafel erin, slot veranderen en melden bij de politie) dan heeft vvgi geen poot om op te staan.


Maarja, ze hebben 250 kamers zeg je? Blijf der eens een paar dagen, en dan zie je zelf wel of het wat is
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 18:31   #6
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

KRAKEN DIE HAP

nee ff serieus, ik zou het wel gewoon proberen en kijken hoe het bevalt. Khad pas nog artikel in volkskrant gelezen over kraken, en ze kunnen je er idd niet zo snel uitzetten hoor.
Tklinkt wel gezellig zo met zn allen daar
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 18:45   #7
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Nou het is dus zo dat die jongen die het pand gekraakt heeft (of liever gezegd, een kennis van hem heeft het pand gekraakt, hij is netjes overal vanaf gebleven maar zit er nu wel in)

Hij wil er dus voor zorgen dat het gewoon een soort van 'studentending' wordt waar ieder gewoon netjes een bepaalde huur betaalt en zo wordt het pand toch bekostigd..De gemeente kan er in ieder geval veel meer geld aan verdienen dan dat het nu doet want jah..nu staat het leeg en in principe betaalt niemand er wat voor. Hoewel heeel veel jongeren er wel tot toe bereid zijn!

Vroeger was dit een soort van klooster..tot een paar jaar terug was het bewoond door een x-aantal nonnen. Ook heeft het gediend als psychiatisch ziekenhuis/opvanghuis van het VvGI.

Nah dan ga ik morgen eens buurten met die jongens

Zoals ik in de krant heb gelezen, is het gewoon een geordend iets. Mensen met een verslaving (drank, drugs) worden niet toegelaten en er komen eigenlijk alleen maar mensen te wonen die wel degelijk een opleiding hebben of ertoe zijn bereid om er eentje te volgen. Het is dus niet zo dat hij jan en alleman binnenlaat zodat het een opgeordend zooitje wordt.

Het klinkt me gewoon goed in de oren dus ik ben benieuwd.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 18:50   #8
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

succes ermee

ik zie het al voor me.. Loe 'De Kraker' Loe
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2004, 19:24   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ach ja, ik heb een broertje dood aan krakers. Gewoon alle ramen en openingen dicht spijkeren en de fik erin, maar dan heeft de eigenaar er niets meer aan. dillema...
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 01:55.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.