Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 July 2011, 11:59   #1
cathybokhorst
Lid
 
Geregistreerd op: 12 July 2011
Berichten: 3
Standaard Profielwerkstuk biologie, onderwerp; lachen

Hallo allemaal,
Ik zit nu in Havo 4 en moet een begin maken voor mijn profielwerkstuk dat ik volgend jaar in moet leveren. Ik heb voor het vak biologie gekozen en heb als onderwerp gekozen; Aanstekelijkheid van lachen. Mijn hoofdvraag luidt als volgt; Hoe komt het dat lachen aanstekelijk is?

Een aantal deelvragen heb ik al. Verder kom ik er niet zo goed uit. Ik vroeg me af of jullie misschien nog ideeën hebben voor deelvragen? Ik wil er graag zo veel mogelijk hebben want ik wil er een goed werkstuk van maken!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes
cathybokhorst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2011, 12:03   #2
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

doe niet zo moeilijk.
4-5 deelvragen is zat.
dus dat is geen ramp.
als je er geen 4-5 kan bedenken..
dan heb je gewoon een waardeloos onderwerp gekozen.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2011, 12:05   #3
cathybokhorst
Lid
 
Geregistreerd op: 12 July 2011
Berichten: 3
Standaard

Ik wil er ook niet per se heel veel, maar vraag gewoon of mensen nog ideeen hebben zodat ik die kan gebruiken. Misschien heeft iemand wel een leuk idee waar ik zelf nooit op zou komen! En ik moet minimaal 6 deelvragen
cathybokhorst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2011, 12:19   #4
cathybokhorst
Lid
 
Geregistreerd op: 12 July 2011
Berichten: 3
Standaard

iemandd?!
cathybokhorst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2011, 13:03   #5
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

hoe, waarom, wie, wat, waar etc.

Daar kun je genoeg vragen bij verzinnen.
__________________
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2011, 13:58   #6
Vlinder
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tjong wat raar.. anders ga je toch eerst vooronderzoek doen voordat je die deelvragen verzint. anders weet je ook niet goed waar je vragen over meot stellen lijkt me. of je bedenkt vragen die je werkstuk totaal geen diepgang gaan geven.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2011, 22:50   #7
Young
Super Lid
 
Young's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 April 2010
Locatie: Uganda
Berichten: 5.544
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door cathybokhorst Bekijk Bericht
Hallo allemaal,
Ik zit nu in Havo 4 en moet een begin maken voor mijn profielwerkstuk dat ik volgend jaar in moet leveren. Ik heb voor het vak biologie gekozen en heb als onderwerp gekozen; Aanstekelijkheid van lachen. Mijn hoofdvraag luidt als volgt; Hoe komt het dat lachen aanstekelijk is?

Een aantal deelvragen heb ik al. Verder kom ik er niet zo goed uit. Ik vroeg me af of jullie misschien nog ideeën hebben voor deelvragen? Ik wil er graag zo veel mogelijk hebben want ik wil er een goed werkstuk van maken!

Alvast heel erg bedankt!

Groetjes
Om eerlijk te zijn vind ik dat niet bij biologie horen. Tenzij je de chemische reacties in het menselijk lichaam wil gaan benaderen.
Als je de sociologische kant gaat benaderen ben je eerder op maatschappelijk niveau bezig. (Om het maar even naar middelbaar niveau te vertalen)

Maargoed, over het onderzoek.
Ligt eraan wat voor deelvragen je wilt benoemen. Ik vind het niet verstandig concrete deelvragen te benoemen, dit is een abstract onderzoek en dus moet je de deelvragen ook nog zo open mogelijk houden als maar kan. Aangezien je nog totaal niks discreet weet.
Ik stel voor een proefje te doen, dat je een aantal mensen verzamelt in een kamer, eentje gaat lachen en dan bekijken jullie wat de rest doet. (om het maar even simpel te zeggen) Wat hiervoor de beste situatie zou zijn moet je zelf achter komen. Misschien is het wel een goed idee om verschillende te bekijken en deze met elkaar te vergelijken. En wat wil je ermee doen? Wil je het meetbaar maken, wil je er vragen mee opwekken? Wat is je doel?
Bij een onderzoek is het van belang je goed voor te bereiden. Ik weet het, dat is een van de moeilijkste onderdelen van een onderzoek. Maar wanneer dit goed gebeurd, is je doorloop en resultaat veel beter.

Succes

Laatst aangepast door Young : 12 July 2011 om 22:53
Young is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2011, 12:30   #8
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

Ik moest vanwege dit topic lachen. Word ik nou ook onderzocht?
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 22:15.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.