Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Films, Tv en Radio
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Films, Tv en Radio Praat hier over jouw favoriete films, de nieuwste tv-series en de leukste radio-programma's!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 July 2005, 12:31   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Reality-tv

Reality-tv zit in de lift.
Hoe sta jij daartegenover? Is het een inbreuk op de privacy en zijn programma's zoals toast Kannibaal ronduit schandalig of is het gewoon "grappig"?

Citaat:
Reality-tv-makers riskeren een zware boete
di 05/07/05 - De makers van reality-tv-programma's moeten zich houden aan de privacywet, anders riskeren ze een boete van 550.000 euro. Dat heeft minister van Justitie Laurette Onkelinx geantwoord op een vraag in de Kamercommissie.
[...]
Stijn Bex is tevreden met het antwoord van de minister. "Niet alle reality-tv wordt nu onmogelijk, want bij bevallingen en operaties bijvoorbeeld kan men vooraf de toestemming krijgen. Maar de echte uitwassen tegenover zieken en verdachten worden zo beteugeld", zegt hij in de RUG-kranten.
Volledig artikel.
Het programma toast Kannibaal kende in elk geval veel protest:
Citaat:
Wij zijn zeer tolerant en zelden gechoqueerd als we televisie kijken, onzinnig geweld niet te na gesproken. We gunnen iedereen beroemd en bepalen voor onszelf wat we de moeite waard vinden om naar te kijken en wat niet. Ieder zijn vrijheid staat hoog in ons vaandel en als we merken dat er uit vrije wil wordt deelgenomen aan de meest laag bij de grondse programma’s dan is het ok voor ons.


Toch waren we bijzonder geschandaliseerd bij de visie van de eerste aflevering van Toast Kannibaal op VTM.


Wie haalt het in zijn hoofd om de meest kwetsbare natuurvolkeren uit deze wereld, de Himba’s, de Mentawai en Tamberma op te voeren in een menselijke zoo met als enig doel Vlamingen te entertainen ? Ik ben behoorlijk kwaad op de programmamakers enerzijds en de deelnemers anderzijds. Zij hebben de grenzen van het fatsoen weer eens overschreden door deze onschuldige volkeren belachelijk te maken. Dit is een zware schending van de mensenrechten. En ga nu aub niet vertellen dat het allemaal gemaakt is met onderlinge toestemming want dat is pertinent onjuist. Deze wat naïeve mensen zijn op de meest perverse wijze benaderd, namelijk met geld, want dat is het enige waar Westerse programmamakers over beschikken en dat is een walgelijke werkwijze. Wij hebben in het verleden veel volkeren bezocht in de wereld en hebben altijd versteld gestaan van hun gastvrijheid, hun eerlijkheid en complexe samenleving. Zij zijn voor ons het voorbeeld van eenvoud, dankbaarheid en intense verbondenheid met de aarde. Nu deze mensen omgekocht zijn uit kapitalistische overwegingen en belachelijk gemaakt uit onwetendheid gaat ons door het hart en wij zullen alles doen om dit te bestrijden. Wij roepen dan ook iedereen op die menselijke waardigheid als het kostbaarste goed koesteren om mee ten strijde te trekken tegen deze vorm van racisme.
Bron.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 July 2005, 23:05   #2
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

hm kun je me ff uitleggen wat dat toast kannibaal precies is? dat hebben we hier niet

en tja, reality-tv, bij ons is dat toch vaak programma's als de bauers of patty's posse. dat gaat dus over mensen die er zelf voor kiezen heel nederland een kijkje te laten nemen in hun prive leven. en dat moet gewoon kunnen, alhoewel het wel ontzettend plat entertainment is...
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2005, 12:49   #3
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stevie
hm kun je me ff uitleggen wat dat toast kannibaal precies is? dat hebben we hier niet
Bij toast kannibaal plaatsen ze drie Vlaamse gezinnen tussen drie verschillende primitieve volkeren. Zij moeten dan een aantal weken volgens die cultuur leven.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2005, 12:54   #4
Headliner
Slechtst Geklede Forummer
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Berichten: 15.298
Standaard

alleen de eerste big brother was leuk
Headliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2005, 14:21   #5
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Ik vind reality-tv dikwijls leuker om te zien dan zo'n soaps (denk aan Thuis, Wittekerke, ...). Toast Kannibaal vond ik ook heel grappig om te zien Ik zie niet in wat er mis mee is.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 July 2005, 19:57   #6
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Ik vind het gewoon schandalig dat ze een cameraploeg plaatsen tussen volkeren die nog nooit met de westerse wereld in contact zijn geweest...
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2005, 13:45   #7
Saarah
Girls JustWannaHave Fun
 
Saarah's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 August 2003
Locatie: Heist O/D Berg
Berichten: 2.764
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thaliaaglaja
Ik vind het gewoon schandalig dat ze een cameraploeg plaatsen tussen volkeren die nog nooit met de westerse wereld in contact zijn geweest...
Tja... Enerzijds heb je daar wel gelijk in, tis allemaal voor ons amusement, maar ja.
__________________
** You're pulling me close, I just say no...
I say I don't like it, but you know I'm a liar...
'Cause when we kiss, oooh, fire! **
Saarah is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 04:16.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.