Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 January 2005, 23:11   #1
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Leraren verdienen meer respect

En dan vooral op de middelbare school, ze komen met idealen en worden als beesten behandeld. Wat kan de mens toch godverdomme wreed zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 09:18   #2
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard Re: Leraren verdienen meer respect

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
En dan vooral op de middelbare school, ze komen met idealen en worden als beesten behandeld. Wat kan de mens toch godverdomme wreed zijn
ervaring mee?
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 09:52   #3
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

hij wil vast later leraar worden om zijn ideeen met kinderen te delen die nog niks begrijpen en hem dan gelijk geven en met hem mee gaan
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 10:12   #4
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Leraren verdienen meer respect

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
ervaring mee?
gelukkig niet nee
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 11:07   #5
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pakspul
hij wil vast later leraar worden om zijn ideeen met kinderen te delen die nog niks begrijpen en hem dan gelijk geven en met hem mee gaan
hoop het toch van niet voor hem ...
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 12:22   #6
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

ligt eraan welke leraar het is, er zijn ook leraren die zelf alles verneuken, die mensen verdienen zeker geen respect, er zijn er bij ons op school maar enkele die respect verdienen...
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 12:23   #7
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben bezig lerares te worden (eerste jaar, ben goed bezig ) en vind dat leraren inderdaad meer respect verdienen van tijd tot tijd. Als ik hoor dat op mijn stageschool bepaalde docentes worden aangesproken met 'hee kankerwijf' (en daarop reageren!!), vind ik zeker dat die leerlingen weinig respect tonen ja.
  Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 14:29   #8
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik ben ook bezig om leerkracht te worden, nog twee jaar te gaan

Ik denk dat je het er gewoon zelf naar maakt soms. Tuurlijk, er zijn mensen die gewoon weinig respect voor een ander op kunnen brengen, die heb je altijd.

Maar tis ook maar hoe jij jezelf presenteert aan een klas denk ik. Dus het ligt niet altijd alleen aan de leerlingen.
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 January 2005, 14:53   #9
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het ligt voor 80 % wel aan de leerlingen natuurlijk, je moet tegenwoordig wel heel sterk in je schoenen staan om een goede leerkracht te zijn. Als je al niet overspannen wordt weggepest dan krijg je wel een mes tussen je ribben omdat een of andere lulhannes niet tegen kritiek kan

Laatst aangepast door PFP : 18 January 2005 om 18:32
  Met citaat antwoorden
Oud 21 January 2005, 11:55   #10
Era
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard verandering mentaliteit

Ik denk dat het vooral ligt aan de mentaliteit dat leerlingen moeilijker zijn dan vroeger. De komst van rappers als een Ali B. zorgt ervoor dat het taalgebruik van leerlingen erg veranderd is in de afgelopen jaren. Toen ik nog op demiddelbare school zat, en dat is echt niet zo lang geleden, hoefde jehet niet te proberen om je docent 'kutwijf' of iets dergelijks te noemen, want dan had je echt een groot probleem. Ik tolereer dat soort dingen ook absoluut niet in mijn les. Ik pak ze terug, onbeschofte leerlingen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 00:16   #11
klootzak
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Leerlingen denken tegenwoordig te mogen bepalen wat een goede leraar is, en gezien je maar anderhalf jaar straf krijgt als je er een vermoord is dat ook wel een extra stimulans.

o ja je moet wel een zielig verhaal hebben anders mag je misschien wel 2 weken langer zitten.

ons rechtsysteem is gewoon klote, en er is een generatie die overal schijt aan heeft.

Natuurlijk ook buiten scholen om, zoals "ga dood, ga dood" roepen tegen iemand die je net in elkaar hebt getrapt.

En mensen die nu over T.B.S. beginnen, hoe lang of hoe kort zoiets wordt opgelegt maakt geen moer uit, tbs is bedoelt om een dader te helpen, dus is geen straf, ik ben tegen het feit dat iemand minder straf krijgt omdat ze hem in een kutkliniek stoppen.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 09:02   #12
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hmmm bij ons krijgen de leraren heel wat respect. En met een grote mond hoeven wij ook niet aan te komen zetten. Maar misschien ligt dat aan het feit dat ik op een klein (250 leerlingen op het moment) boerenschooltje zit dat toch wel behoorlijk christelijk is.
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 12:44   #13
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Eens, ik zit op de HAVO dus het valt allemaal nog wel wat mee.. maar als je hoort van de leraren hoe het er bij VMBO-klassen aan toe gaat..
  Met citaat antwoorden
Oud 22 January 2005, 14:03   #14
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dat komt omdat de meeste leraren van die poesjes zijn, respect is leuk, maar dat je het van te voren krijgt is al lang niet meer je zult het moeten afdwingen, en met van die geitenwollensokkenboomknuffelpoesjes voor de klas wil dat ook niet.

kickboxers, karateka, ex militairen, comando's en rode baretten die moet je voor de klas zetten, dat schept orde en respect, niet van die thee sabbelaars beegh
  Met citaat antwoorden
Oud 23 January 2005, 09:30   #15
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
*KNIP*
Hmm, dus volgens jou kan alleen iemand met een geweld-verleden respect afdwingen? Ik denk dat leraren respect verdienen om wat ze te vertellen hebben en niet om hun houding er zijn leraren die zien eruit als een rare geitewollensokkensabbelaar maar hebben hele interessante verhalen waardoor je toch respect voor die gene krijgt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 15:14   #16
Era
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

volgens mij heb ik de key.
Een klas vol drukke bruggers die dwars door me heenpraten is nogal vervelend, maar braaf dat ze ineens zijn als ik dreig met strafwerk in hun vrije tijd. Prettig.
En zo kunnen ze in elk geval wat leren, want met dat geschreeuw valt niet te concentreren. Olé.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 15:28   #17
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Hmm, dus volgens jou kan alleen iemand met een geweld-verleden respect afdwingen? Ik denk dat leraren respect verdienen om wat ze te vertellen hebben en niet om hun houding er zijn leraren die zien eruit als een rare geitewollensokkensabbelaar maar hebben hele interessante verhalen waardoor je toch respect voor die gene krijgt.
dat klopt, maar helaas werkt dat niet altijd zo dat zou jij meoten weten, vooral met de lagere nivo's en ik probeer ermee te zeggen dat zoiemand zonder wat te doen respect af kan dwingen, ik weet nog hoe wij met sommige leraren omgingen, en dat gaat echt buiten alle perken, maar toen ik in borculo(jeugdinternaat) tercht kwam, daar stonden dat soort figuren voor de klas, en geloof me, dat gaat heel anders.

je hebt wel gelijk hoor, maar ik ben iemand die van stalen discipline houd en dat kan een geitenwollensokkensabbelaar me niet opleggen.

en een verhaal kan iedereen vertellen, het is de persoonlijkheid die respect verdient, neit de manier waarop iemand een verhaal vertelt.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 17:23   #18
SJronn0w
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vind ik wel Ja.. Als 'k kijk in mn klas hoe bijdehand hun zijn [Jaja.. 'k zeg niet dat 'k een lieverdJe ben..] Terwijl 'n leraar Je alleen maar probeert te helpen..
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 17:32   #19
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
en een verhaal kan iedereen vertellen, het is de persoonlijkheid die respect verdient, neit de manier waarop iemand een verhaal vertelt.
Hier ben ik het niet mee eens, ik denk namelijk dat je persoonlijkheid voor een groot deel bepaald hoe je een verhaal brengt. Wij hadden vorig jaar een man voor geschiedenis die er echt uitzag als de saaiste leraar ooit, maar die man kon vertellen! Daar werd je gewoon stil van, en niet alleen ik maar de rest van de klas ook. Ik denk dat het als leraar belangrijk is dat verteld op een manier waardoor de klas geinteresseerd blijft.
Op het moment dat je een leraar voor de klas zet die wel een ijzeren discipline heeft waardoor iedereen zijn huiswerk gaat maken, leren de kinderen om het vak te haten, en de leraar die ze het jaar daarna krijgen die niet zo'n ijzeren beer is gaan ze dan maar afzeiken om het zo'n rotvak is. Ik denk op de HBO's en Uni's meer gedaan moet worden aan vakdidactiek, en dan nog.. Het blijft een talent dat je hebt of niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2005, 18:05   #20
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Era
volgens mij heb ik de key.
Een klas vol drukke bruggers die dwars door me heenpraten is nogal vervelend, maar braaf dat ze ineens zijn als ik dreig met strafwerk in hun vrije tijd. Prettig.
En zo kunnen ze in elk geval wat leren, want met dat geschreeuw valt niet te concentreren. Olé.
strafwerk.. dat is pas een lachertje.. 9 van de 10 keer wordt het toch niet gemaakt...
sommige leraren zijn gewoon te soft... iig zo denk ik erover
het is niet normaal als een lerares huilend de klas uitloopt, dit jaar zelf meegemaakt, en vorig jaar hetzelfde met een leraar.
Maarja die mensen vroegen er zelf eigenlijk wel naar, ze dreigden met straf etc. maar deden het nooit, dat is er om vragen dat leerlingen juist doorgaan met irritant zijn.
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2005, 15:44   #21
Era
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Haha, ja. Maar als docent mag je een leerling de toegang tot je les weigeren. En als ze geen les meer krijgen... dan hebben ze een groot probleem. Dus als brugkinderen hun strafwerk niet maken, komen ze de les niet meer in en hebben zíj een probleem, niet ik. Hoezo soft?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 January 2005, 16:29   #22
flikkenlovertje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Leraren verdienen meer respect

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
En dan vooral op de middelbare school, ze komen met idealen en worden als beesten behandeld. Wat kan de mens toch godverdomme wreed zijn

Hier ben ik het mee eens. Op de school waar ik werk (schoolpsychologe) komen er vele leerlingen bij mij klagen over bepaalde leerkrachten en meestal haal ik de betreffende leerkracht er dan bij, en als ik dan ook zijn/haar kant van het verhaal hoor, vind ik ook dat de leerlingen meer respect voor de leerkrachten mogen hebben.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 February 2005, 00:21   #23
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Hier ben ik het niet mee eens, ik denk namelijk dat je persoonlijkheid voor een groot deel bepaald hoe je een verhaal brengt. Wij hadden vorig jaar een man voor geschiedenis die er echt uitzag als de saaiste leraar ooit, maar die man kon vertellen! Daar werd je gewoon stil van, en niet alleen ik maar de rest van de klas ook. Ik denk dat het als leraar belangrijk is dat verteld op een manier waardoor de klas geinteresseerd blijft.
Op het moment dat je een leraar voor de klas zet die wel een ijzeren discipline heeft waardoor iedereen zijn huiswerk gaat maken, leren de kinderen om het vak te haten, en de leraar die ze het jaar daarna krijgen die niet zo'n ijzeren beer is gaan ze dan maar afzeiken om het zo'n rotvak is. Ik denk op de HBO's en Uni's meer gedaan moet worden aan vakdidactiek, en dan nog.. Het blijft een talent dat je hebt of niet.
en sinds wanneer krijgt een randgroepjongere die al geen respect heeft voor zn eigen moeder respect voor een talent?

nou? nooit.

en sinds wanneer hoef je een vak leuk te vinden? dondertoch op man, zelfs school vraagt niet van je om t leuk te vinden, als je er maar voor slaagt toch? het zal ze jeuken of je t leuk vind, anders gaven ze wel neukkunde en blowles bijv. je moet wat leren en dat kan ook als t er in gestampt word , kijk maar naar vroeger, het is juist die instelling vna we moeten aan de leerling denken, de leerling een beetje zn gang laten gaan, die geitenwollensok instelling van de 70iger jaren die heeft de hedendaagse leraar de nek om gedraaid.

er is geen respect, omdat er om gevraagd word. en niet omdat het je verplicht word. kijk wat je kunt flikken voor je er uit gestuurd word bijv. kletsen kan vaak gewoon ze negeren het.
eten, ja eet het nu maar op.
auwehoeren, hey stop eens, 20x zeggen later geen resultaat.

het klinkt leuk hoor, automatisch respect van de jongeren, maar als je leest dat 14 15 jarige ned. jongetjes een oud vrouwtje inmekaar rammen en dr 10 euro afstelen dit aan al hun vriendjes als stoer vertellen, die dit zo ook opnemen.

als kinderen van die leeftijd al het niet erg vinden om een oud vrouwtje af te rammen en iedereen t stoer vind, dan verwacht jij dat een leraar gewoon respect krijgt? omdat ie zo lief uit zn ogen kijkt?

word eens wakker joh.

en ja er zijn ook nog goeie kinderen bij, maar het worden er in rap tempo een stuk minder, waarom? vertel het maar, mischien kun je er nog rijk van worden.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2005, 20:27   #24
Doggy1990
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is ook een beetje dubbel...
1- leerkrachten mogen wel drinken, leerlingen niet
2- als een leerkracht te laat komt, niks aan de hand. komt een leerling te laat? briefje halen... bij zoveel briefjes uur nakomen (of meer).

het ligt er ook aan bij welke leerkracht je zit. bij leerkrachten waar je wel een discussie mee kan houden, of mee kan praten kun je veel meer dan bij leerkrachten die alles stil willen houden.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 February 2005, 21:03   #25
liam
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Leraren verdienen meer respect

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
En dan vooral op de middelbare school, ze komen met idealen en worden als beesten behandeld. Wat kan de mens toch godverdomme wreed zijn


volledig akkoord
  Met citaat antwoorden
Oud 17 February 2005, 07:05   #26
ViveLaFčte
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Leraars krijgen van mij maar respect als die ook respect tonen tegenover de leerlingen , en in onze school hebben sommige leerkrachten daar een groot tekort aan. Behandelt een leraar mij slecht dan behandel ik hem slecht terug en omgekeerd.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 February 2005, 12:03   #27
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat ik me bedacht hé, vroeger toen er nog lijfstraffen waren op scholen was er nooit gezeur om respect dat werd gewoon afgedwongen, toen kwamen in de sixties de geitenwollensokken en die vonden dat dat vreselijk was, dat we daar mee moesten stoppen omdat zij als kind het vreselijk vonden dat als ze iets fouts deden er hard voor werden gestraft, dat hebben we gedaan en nu, 40 jaar laten zouden we er de vruchten van plukken, minder geweld in de samenleving want als je kinderen niet slaat dan doen ze dat zelf ook niet.

euh...

en nu de realteit, sinds dat we met lijfstraffen gestopt zijn is t een fukking puinhoop geworden iedereen heeft de schijt op leraren men doet gewoon wat ze zelf willen, hebben de geitenwollensokken gelijk gehad, blijkbaar niet, mijn idee, de ouderwetse lineaal en rietje weer instellen, laat die teringlijertjes t maar voelen.

wedden dat je dan binnen een paar jaar weer orde hebt, wedden?
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2005, 13:15   #28
Era
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nou, ik zeg niet dat ik het eens ben met lijfstraffen, maar inderdaad, kinderen (pubers met name) schrikken nergens meer voor terug. In de brugklas valt het nog wel mee, maar kijk je in een willekeurige vmbo-3 dan zie je vaak een stel etterbakken bij elkaar. Ze doen niks, willen niks, kunnen niks en vinden het dan raar dat ze blijven zitten. Er mag wel eens wat meer gezag komen in het onderwijs. Docenten die zich bij de voornaam laten noemen zeggen eigenlijk: 'okay, ik ben één van jullie, dus hoef je mij niet als je meerdere te zien. Kots me maar onder.' Ik zeg de leraar is de baas. Hij of zij zit daar om je wat te leren, leer dan ook. Het is tegenwoordig een soort gevecht tussen een klas en de docent. En dat zou het niet moeten zijn. Waarom denk je dat er zo'n lerarentekort is? Drie keer raden. Een docent die wordt doodgeschoten door een allochtoonleerling. En dat is maar één incident, er gebeurt nog veel meer. Zouden jongeren dan nog zin hebben om een lerarenopleiding te gaan doen? Er zijn veiligere banen. Je wordt uigekotst, afgezeken, op de proef gesteld, getergt, en je krijgt nul respect, want je hebt gewoon geen respect voor de leraar, die is de vijand. Belachelijk. Soms wil ik een leerling wel een klap geven, maar dat doe ik natuurlijk niet, omdat het niet mag. Maar zo'n gozertje verdiend het wel. Het is ook de schuld van de ouders. Die werken dan allebei en vinden opvoeding een taak van de school. Maar als leraar heb je niet één leerling, maar 25. En om die allemaal afzonderlijk te gaan opvoeden, dat is geen doen. Ik begin me af te vragen waarom ik deze richting gekozen heb. Laten we 50 jaar teruggaan. Ik ben in de verkeerde eeuw geboren denk ik zo...
  Met citaat antwoorden
Oud 22 February 2005, 14:33   #29
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik merk nu ook het grote verschil tussen de mentaliteit tegenover de leraren op de middelbare school, en op de school waar ik nu op zit.
Op de middelbare school moest je echt doodstil zijn, en als je niet ff oplette werd je er gelijk op gewezen. Als je met de leraar praatte, ging het uitsluitend over school.

Nu daarentegen, we kunnen lekker ouwehoeren met de docenten
Wij zien hun meer als collega's, die ons wat bij willen leren.
Ze doen ook gezellig mee met feestjes enzo, zitten bij ons aan tafel tijdens de pauzes, echt heel leuk Alhoewel ik er nog wel een beetje aan moet wennen, want ik ben anders gewend
  Met citaat antwoorden
Oud 26 February 2005, 14:35   #30
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

kzit nu op een MTS maar kheb soms ook echt wel een grote bek tegen leraren...
en dat had ik op de mavo echt niet...

sommige docenten die ik nu heb zijn zo verschrikkelijk onredelijk...

zit ik met mn buurman te praten, de mensjes achter me praten 3x zo hard, en opeens die lerares tege mij dat ik mn mond moe houden, en ik zeggen dat ze achter me veel harder praten en zegt ze dat dat dan waarschijnlijk wel door mij zou komen, en dat het door mij zo rumoerig is in de klas...

toen had ik het ff nie meer en heb ik iets terug gezegd dat eigenlijk nie mag...

maar voor de rest probeer ik wel netjes te blijven, als ze dat ook tegen mij doen
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2005, 14:06   #31
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
kzit nu op een MTS maar kheb soms ook echt wel een grote bek tegen leraren...
en dat had ik op de mavo echt niet...

sommige docenten die ik nu heb zijn zo verschrikkelijk onredelijk...

zit ik met mn buurman te praten, de mensjes achter me praten 3x zo hard, en opeens die lerares tege mij dat ik mn mond moe houden, en ik zeggen dat ze achter me veel harder praten en zegt ze dat dat dan waarschijnlijk wel door mij zou komen, en dat het door mij zo rumoerig is in de klas...

toen had ik het ff nie meer en heb ik iets terug gezegd dat eigenlijk nie mag...

maar voor de rest probeer ik wel netjes te blijven, als ze dat ook tegen mij doen
waarom doe je neit gewoon wat er van je gevraagd word?

waarom meot er achteraan, jamaar hun praten toch ook, ze heeft het niet tegen hun ze heeft het verdomme tegen jou, wat begrijp je daar niet aan, is het niet eerlijk? nou jammer dan, de wereld is niet eerlijk.

heb gewoon neit zon vette bek tegen de leraren jonge, een beetje respect mag best. en je hoeft neit naar school, ga dan gewoon weg ofzo, spreek af met de leerplicht ambtenaar als je jonger als 18 bent en anders kun je gewoon stoppen hoor, lekker werken, niemand die zeurt als je ff staat te kletsen.

ik kan dr met me kop niet bij wat figuren zoals jou op school doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 February 2005, 21:50   #32
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackTurtle
waarom doe je neit gewoon wat er van je gevraagd word?

waarom meot er achteraan, jamaar hun praten toch ook, ze heeft het niet tegen hun ze heeft het verdomme tegen jou, wat begrijp je daar niet aan, is het niet eerlijk? nou jammer dan, de wereld is niet eerlijk.

heb gewoon neit zon vette bek tegen de leraren jonge, een beetje respect mag best. en je hoeft neit naar school, ga dan gewoon weg ofzo, spreek af met de leerplicht ambtenaar als je jonger als 18 bent en anders kun je gewoon stoppen hoor, lekker werken, niemand die zeurt als je ff staat te kletsen.

ik kan dr met me kop niet bij wat figuren zoals jou op school doen.
ik heb nie gezegd dat ik niet deed wat er van me gevraagd werd, dat maak jij ervan, kzeg alleen dat ik met mn buurman zat te praten, dat kan ook tijdens het doen wat je opgedragen is, vragen maken ofzo....

en ksnap nie helemaal wat je nou moeilijk doe....
'n leraar die gaat opeens tege mij zitten schelden dat ik mn bek moet houden enzo, sorry dat ik het zeg, maar ik heb echt wel respect voor leraren, maar als ze zo tegen me doen zonder ook maar een goede reden, dan hoeft het van mij ff niet meer...

tis ook echt nie zo dat ik als een leraar iets tegen mij zegt dat ik meteen een grote bek terug geef, daar heb je helemaal nix aan, maar 'k liet merken dat ik het er heel erg nie mee eens was.

en kvin dat ik dat best een keer kan doen als me al vaker iets in voorgeschoteld waarvan iemand anders de oorzaak was

en wat ik op school doe...
ik ben een vak aan het leren...
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2005, 20:39   #33
SabienTje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

haha jonge..wat wil je dat ze geen respect kryge
mij een btje de les gaan leze..en dan nog zeike ook, als je x iets fout doet
kk op seg..! k bedoel....hoe kunne hun zegge dat me inzet nie genoeg is.. zij wete toch niet of k me hw maak, als ze niet controleren
en k doe toch niet voor niets vwo toch..oke ga missg nie over, maar wat hebben hun daarover te zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2005, 20:42   #34
SabienTje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

En onse klas is druk jaa..maar ze moeten altijd mij hebben. omdat ik gewoon me mening geef en het voor andere opneem. als ik iets onterecht vind, zeg ik dat! das toch logisch.. je moet niet over je laten lopen
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2005, 23:41   #35
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SabienTje
En onse klas is druk jaa..maar ze moeten altijd mij hebben. omdat ik gewoon me mening geef en het voor andere opneem. als ik iets onterecht vind, zeg ik dat! das toch logisch.. je moet niet over je laten lopen
en met jouw 30 andere leerlingen die allemaal vinden dat de leraar hun altijd moet hebben, wat zijn ze toch zielig
  Met citaat antwoorden
Oud 1 March 2005, 23:57   #36
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
ik heb nie gezegd dat ik niet deed wat er van me gevraagd werd, dat maak jij ervan, kzeg alleen dat ik met mn buurman zat te praten, dat kan ook tijdens het doen wat je opgedragen is, vragen maken ofzo....

*als er gezegd wordt, mond dicht en ga je vragen maken, waarom moet je dan zonodig toch je bek lostrekken? vertel me dat dan eens, is houd je mond dicht en ga je vragen maken niet duidelijk dan?*

en ksnap nie helemaal wat je nou moeilijk doe....
'n leraar die gaat opeens tege mij zitten schelden dat ik mn bek moet houden enzo, sorry dat ik het zeg, maar ik heb echt wel respect voor leraren, maar als ze zo tegen me doen zonder ook maar een goede reden, dan hoeft het van mij ff niet meer...

* en jij hebt haar daar zeker ook geen reden toe gegeven jij zei : toen had ik het ff nie meer en heb ik iets terug gezegd dat eigenlijk nie mag...'' dus je geeft haar een vette bek, en nog snap je niet dat je er een terug krijgt?


tis ook echt nie zo dat ik als een leraar iets tegen mij zegt dat ik meteen een grote bek terug geef, daar heb je helemaal nix aan, maar 'k liet merken dat ik het er heel erg nie mee eens was.

*door iets te zeggen wat niet mag? oftewel een vette bek.*


en kvin dat ik dat best een keer kan doen als me al vaker iets in voorgeschoteld waarvan iemand anders de oorzaak was

*nee nou schuif je het af op een ander, jij zat net zo goed te praten als die ander, maar jij werd er op aangesprokn niet hun, dus hoezo zijn hun dan de oorzaak van jou praten? nou? werd je gehypnotiseerd om toch te gaan praten of was het soms een neef van harry potter die je er toe dwong? praat geen poep man.*

en wat ik op school doe...
ik ben een vak aan het leren...
maar waarom geef je dan commentaar, waarom houd je neit gewoon je bek dicht zoals van je gevraagd word?
waarom moet je er dan commentaar op leveren?
omdat jij de almachtige joeltja meer recht van spreken heeft dan een leraar?
omdat jij de baas bent in de klas?
of is er een andere reden, vertel me dat dan eens.

jij snapt neit dat ik moeilijk doe, hahah, vooraan stond je neit toen ze gezond verstand uitdeelden of wel?

nou okee ik zal het je uitleggen, ik doe moeilijk om het feit dat dit hele topic er over gaat waarom leraren geen respect meer krijgen, jij bent daar gewoon een perfect voorbeeld van, je respecteerd de leraar niet. en dan kun je wel zeggen dat doe ik wel, als je respect hebt voor iemand dan neem je aan van hun dat datgene wat er gezegd word ongeacht jou eigen meningkje dat dat het beste voor jou is, en al helemaal van een voorbeeld figuur zoals een leraar, dat is namelijk net waar het fout gaat, je wilt helemaal niet leren dat het onfatsoenlijk is om door de les heen te lullen, nee je wilt graag je eigen stempel op de les drukken, want jouw mening is toch ook belangrijk? ja tuurlijk is dat zo, maar niet in de les, je bent daar niet om je mening te verkondige als je dat wilt ga je maar in de leerlingenraard ofzo en verkondig maar raak voor een knaak, maar in de les houd je gewoon je bek en doe je wat je gezegd word.

ik ben geen heilige boon, maar ik houd wel mijn mond als ik een les aan het volgen ben, waarom omdat ik op wil letten wat er gezegd word, ik wil graag wat leren op school, en dat wil jij klaarblijkelijk niet want je vind je dagelijkse praatgroepje tijdens de les belangrijker dan wat de regels zijn, en als er dan wat van gezegd word ga je ook nog eens een vette bek opzetten in plaats van je te realiseren dat je fout zit en gewoon doet wat er gezegd word.

nee, je moet gewoon doen wat je gezegd word, niet meer, niet minder, ik kon me er op de middelbare school al de tering irriteren aan gasten die altijd door de les lullen, en denken dat ze het beter weten, en ik heb zo, na jou hele verhaal gelezen te hebben de mening er aan over gehouden dat je net zon figuur bent.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2005, 17:44   #37
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

@Blackturtle

ksnap je punt wel, maar je heb van mij nu een beeld dat ik de hele les btje zit te ouwe hoeren en de hele les met mn eigen boeltje bezig ben, als ik je goed begijp...

maar das dus echt absoluut nie zo, kprobeer echt de les wel te volgen, maar als er dan een leraar (waar ik zeker wel respect voor heb) tegen mij gaat zitten zeiken omdat ik ff iets tege iemand zei, en als ik de les gewoon normaal plobeer te volgen, dan mag ik best zeggen dat ik het er nie mee eens ben en ik haal nu de rest van de klas erbij omdat die gewoon veel erger bezig waren dan mij en nix te horen kregen, en ik als enige wel, als ik een van de weinige ben die het grootste gedeelte van de les wel oplet...

tuurlijk snap ik wel dat ik straf krijg van een docent als ik ergens tegenin ga, maar als je overal maar ''ja en amen'' op ga zeggen dan kan je het een poosje later nooit meer goed doen en krijg je altijd op je dak als er iets gebeurt in de klas, omdat ik het er dan toch mee eens ben....
en ik snap wel dat ze boos op mij werd, maar het feit waarom het allemaal begon snap ik niet....

en nee, ik werd niet gehypnotiseert door andere leerlingen en er kwam ook geen harry potter langs, maar als er iets aan mij gevraagd wordt, ook als is dat door een mede leerling, dan ga ik daar antwoord opgeven als de leraar op dat moment niet aan het uitleggen is, en dat was ze niet

en nee ik ben absoluut niet de almachtige joel en ook helemaal niet de baas in de klas, maar als ik het ergens niet mee eens ben en ergens van beschuldigd wordt waarvan ik niet de aanstichter was, en zo werd ik wel beoordeeld, dan ga ik er tegen in ja, dat wel, je kan mij niet wijs maken dat jij overal ja en amen opzeg als iemand je veroordeeld tot hoofdaanstichter ofzo (jah ik weet het, klinkt vaag), dan ga je er zeker wel tegenin, bij iedereen

en ik heb absoluut respect voor leraren, echt wel, maar ik ga niet alles aannemen wat ze zeggen, ongeacht wat dan ook, dat doe ik niet, en dat maakt mij niet meteen een ''respectloos persoon tegenover leraren''

en ik houd mn mond wel als er iets uitgelegd wordt, kzit niet voor nix op school, daar wil il iets leren, en als er iets uitgelegd wordt wat me geen sodemieter interesseert, zorg ik echt wel dat de rest niet gestoord wordt, als zij het wel willen volgen

en ik ben absoluut niet iemand die door de les heen loopt te lullen, dus dat beeld van mij mag je aanpassen...
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 March 2005, 21:59   #38
SabienTje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SabienTje
En onse klas is druk jaa..maar ze moeten altijd mij hebben. omdat ik gewoon me mening geef en het voor andere opneem. als ik iets onterecht vind, zeg ik dat! das toch logisch.. je moet niet over je laten lopen
DIe andere zien dat zelf ook wel...Ach k heb et gewoon zelf zo opebouwd

ma ff wat anders..Net of jij anders was op je 16e..
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 14:08   #39
BlackTurtle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Joeltja
@Blackturtle

ksnap je punt wel, maar je heb van mij nu een beeld dat ik de hele les btje zit te ouwe hoeren en de hele les met mn eigen boeltje bezig ben, als ik je goed begijp...

maar das dus echt absoluut nie zo, kprobeer echt de les wel te volgen, maar als er dan een leraar (waar ik zeker wel respect voor heb) tegen mij gaat zitten zeiken omdat ik ff iets tege iemand zei, en als ik de les gewoon normaal plobeer te volgen, dan mag ik best zeggen dat ik het er nie mee eens ben en ik haal nu de rest van de klas erbij omdat die gewoon veel erger bezig waren dan mij en nix te horen kregen, en ik als enige wel, als ik een van de weinige ben die het grootste gedeelte van de les wel oplet...

tuurlijk snap ik wel dat ik straf krijg van een docent als ik ergens tegenin ga, maar als je overal maar ''ja en amen'' op ga zeggen dan kan je het een poosje later nooit meer goed doen en krijg je altijd op je dak als er iets gebeurt in de klas, omdat ik het er dan toch mee eens ben....
en ik snap wel dat ze boos op mij werd, maar het feit waarom het allemaal begon snap ik niet....

en nee, ik werd niet gehypnotiseert door andere leerlingen en er kwam ook geen harry potter langs, maar als er iets aan mij gevraagd wordt, ook als is dat door een mede leerling, dan ga ik daar antwoord opgeven als de leraar op dat moment niet aan het uitleggen is, en dat was ze niet

en nee ik ben absoluut niet de almachtige joel en ook helemaal niet de baas in de klas, maar als ik het ergens niet mee eens ben en ergens van beschuldigd wordt waarvan ik niet de aanstichter was, en zo werd ik wel beoordeeld, dan ga ik er tegen in ja, dat wel, je kan mij niet wijs maken dat jij overal ja en amen opzeg als iemand je veroordeeld tot hoofdaanstichter ofzo (jah ik weet het, klinkt vaag), dan ga je er zeker wel tegenin, bij iedereen

en ik heb absoluut respect voor leraren, echt wel, maar ik ga niet alles aannemen wat ze zeggen, ongeacht wat dan ook, dat doe ik niet, en dat maakt mij niet meteen een ''respectloos persoon tegenover leraren''

en ik houd mn mond wel als er iets uitgelegd wordt, kzit niet voor nix op school, daar wil il iets leren, en als er iets uitgelegd wordt wat me geen sodemieter interesseert, zorg ik echt wel dat de rest niet gestoord wordt, als zij het wel willen volgen

en ik ben absoluut niet iemand die door de les heen loopt te lullen, dus dat beeld van mij mag je aanpassen...

kijk dat is beter, maar ik ben toch benieuwd naar wat je nou precies tegen haar gezegd hebt dat wat jij: wat eigenlijk niet mocht: noemt.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 15:27   #40
Joeltja
just myself
 
Joeltja's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 October 2004
Locatie: Lunteren
Berichten: 632
Standaard

nou ja, kheb echt nie lopen schelden of vloeken ofzo, maar der gewoon ernstig duidelijk gemaakt dat ik het er nie mee eens was, en kheb wel woorden gebruikt waarvan ik achteraf dacht van ''die had ik beter nie kunnen gebruiken''
__________________
If you could be everything you want to be...
Would you complain that it came to you to easy?
Joeltja is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 15:46   #41
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat typjes die zo tegen hun leraar doen, juist realistisch denken van: Ja maar hij/zij is ook maar een mens, die persoon mag niet zomaar dingen van ons verlangen die nergens op slaan, en niet met de stof hebben te maken.

School moet wel leuk blijven, en als je even wil praten met diegene die naast je zit, who cares ? Misschien wil de docent wel genoeg aandacht voor zich, maar kennelijk legt hij/zij het dan niet interessant genoeg uit.

De ouders van de kinderen betalen de school, en de leraren krijgen betaald.
Dan mag je toch wel enigszins doen waar je op dat moment zin in hebt.

Opletten dat is je eigen zaak. Als je het zelf niet nodig vindt om de stof in je op te nemen ok. Maar als je de les volgt, dan hoef je toch niet geljk helemaal op te focussen?

En met respect behandelen versta ik gewoon onder: niet schelden tegen die persoon. Maar dat zou je uberhaupt nooit tegen iemand moeten doen, dus wat dat betreft zijn ze niet echt een uitzondering

Klinkt een beetje tegenstrijdig allemaal, maar zo denk ik er wel over!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 March 2005, 20:31   #42
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Nog even dit.. Ik geef een leraar enkel respect als hij dit verdient. Vandaag meegemaakt dat een leraar mij de kanker in schold voor ongeveer 5 minuten lang omdat hij chagrijnig was dat er 25 man tegelijk op zn raam sneeuwballen zaten te gooien ( ) en dat ik mijn boek niet bij had voor het eerst in het jaar (waar ik mijn excuses voor aanbood en vroeg of ik een boek mocht lenen in de mediatheek)

Nja, ik kookte van woede maar zei rustig tegen hem van 'ik kan u ook best de kanker in schelden omdat ik niks liever wil op dit moment, maar daar schieten we geen van beiden mee op, dus daarom dat ik dit niet doe en ik zou het op prijs stellen dat u het ook niet bij mij doet'

Toen was het even TOTAAL stil

En toen zei die van 'ik kan je nou wel eruit sturen maar dat heeft ook geen zin bij jou' en blijkbaar zei mijn blik toen voldoende tegenover hem en liep hij weg..

Behoorlijk ironisch dat er dan die hele les niemand een goed antwoord geeft behalve ik (wat bijna standaard is in die les)

Is tevens dezelfde leraar die mij openlijk voor junk uitschold (als ik dat verhaal hier ooit had verteld iig..)

Maar zulke leraren mogen ze wat mij betreft dus jarenlang hun balzak inslaan

edit : excuses voor het taalgebruik, indien iemand het niet leuk vind dat ik deze taal gebruik.. Maar ik quote de leraar even min of meer letterlijk zodat jullie meer inzicht krijgen in de situatie'
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2005, 16:28   #43
Cornflake-girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sommige leraren lokken et ook zelf uit oor.. maja sommige lerare verdienen ook idd veel meer respect, dan doen ze bijvoorbeeld heel vriendelijk en mogen er veel dingen, en gaan ze daar misbruik van maken.. das wel lullig.. Maja..
  Met citaat antwoorden
Oud 29 March 2005, 17:58   #44
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ze verdienen idd respect
totdat je straf krijgt
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 11:13   #45
miss hutspot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door appelshampoo
Eens, ik zit op de HAVO dus het valt allemaal nog wel wat mee.. maar als je hoort van de leraren hoe het er bij VMBO-klassen aan toe gaat..
Ik zit zelf op vmbo,, & bij 0ns op sgo0l zijn er 3 geb0uwen, vmbo,, hav0 & h0gerr ,, en een "brugger" geb0uw,,
De leraren die bij de Hav0 lesgeven,, sp0tten veel met "ga leren je wil t0ch nii naar het VMBO gebouw?
Eigenlijk vind ik dit beetje belachelijk,, want je bent niiet echt d0m als je VMBO d0et t0gg?

Wel is het z0 dat er bij het VMBO gebouw +/- 60 % ro0kt er staan ongeveer de helft meer sco0ters.. en dr is vaak politie.. dit zijn dan de verschille,, maarr iiedreen heeft wel v0ld0ende respect voor de leraren, er zijn natuurlijk uitzonderingen, maar met het "vmbo" valt het dus ook nog wel mee.....
  Met citaat antwoorden
Oud 31 March 2005, 11:48   #46
fasty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

bij ons is dat ook 3 gebouwen
en vooral de vmbo-ers
zit echt heel veel leerlingen elke pauze te paffen
maar het is niet zo dat ze crimineler zijn
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2005, 00:22   #47
Yoow
OEPSCAPSLOCKAANLOL
 
Geregistreerd op: 17 December 2004
Locatie: Thuis
Berichten: 57
Standaard

LoL. hier ben ik et dus zo niet mee eens he.
Kijk leraren kiezen er dus voor om leraar te worden.
Ze weten dat pubers lastig zijn.
Maar of ze et nou goed doen of niet ze krijgen tog wel betaald. En wij zitten dus wel ff met de kutcijfers dan...
Leraar verdienen egt niet meer respect ofzo hoor. als een leraar een goede leraar is krijgt ie wel respect ja maar verders. nee.
__________________
Colatje? neuken?
Nee? sinas dan?
Yoow is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2005, 10:20   #48
Hilde
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Frans

We hebben op school een frans juf en die is zo.....
uh kan me er zo aan ergeren ~!!!!
ze legt niks uit enzo !
en ze is helemaal niks aan !
ze legt niks uit en de laatste tien minuten laat ze ons gewoon naar de wc lopen en door de klas schreeuwen en lopen !!!

naja dat was het en leuk forum !!


groetjes hilde
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2005, 10:48   #49
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

uitleg blijven vragen tot ze antwoordt?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2005, 10:51   #50
Jamiel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

=> Topic toegevoegd
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:08.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.