Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 April 2003, 13:48   #1
missymy
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard vrouwenemancipatie

Een vrouw mag werken behalve vrouwen met kinderen mogen niet werken en moeten aand8 aan het kind besteden.
Reageer...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 14:10   #2
Hertog_Joost
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

SGP-erelid?? Sorry, maar dit zegt al wel genoeg van wat ik van de "stelling" vind.....
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 14:23   #3
inVision
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

't is maar net wat ieder wil... niemand MOET wat als er maar 1 wel thuisblijft... wie boeit niet...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 14:30   #4
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gelijken rechten maar ook gelijke plichten

- dienstplicht voor vrouwen
- gelijke rechten over de voogdij van kinderen

dat is wel een beetje hypocriet van de emancipatie
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 17:44   #5
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is niet omdat je werkt dat je geen aandacht kan besteden aan een kind
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 18:28   #6
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Gelukkig bestaan er altijd nog vaders.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 20:34   #7
Freaky Maus
Banned
 
Geregistreerd op: 26 November 2001
Berichten: 61
Standaard

Ik vind dat vrouwen tegenwoordig ook meer voor het werken kunnen worden "ingezet". Gezinnen krijgen steeds later kinderen omdat ze eerst "leuke" dingen willen doen. Daarom werkt de vrouw dan ook, hier is niets mis mee.

Maar ik vind zelf als een stel kinderen krijgt, dan moet het verzorgen voor het merendeel door de vrouw verzorgd worden. Dit omdat een vrouw beter overweg kan met kinderen. Dit zie ik zelf namelijk ook, mijn vader vind ik harstikke lief hoor. Maar soms heeft hij zulke knullige uitdrukkingen.. En dat vind je bij mijn moeder niet terug. Maar om een optimale opvoeding te krijgen heb je toch een stukje van beide nodig, omdat de vader weer andere stukjes opvoeding geeft dan een moeder. En omdat een moeder meer "nuttige" informatie kan doorgeven in de opvoeding vind ik dat de moeder voor 60%(om een indicatie te geven) het kind moet opvoeden. Omdat een kind hier in de beginjaren meer aan heeft.
Freaky Maus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 April 2003, 22:57   #8
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Freaky Maus
Maar ik vind zelf als een stel kinderen krijgt, dan moet het verzorgen voor het merendeel door de vrouw verzorgd worden.
daarom moet de verzorging voor het merendeel door de vrouw verzorgd worden . Waarom moet dat? Misschien heb je gelijk dat vrouwen daar beter in zijn (laten we dat in het midden houden), maar waarom moeten ze daarom meteen iets?
Laat iedereen dat lekker voor zichzelf bedenken. Mijn vader werkt al mijn hele leven fulltime, ik vind hem idd een beetje knullig, we zijn ongelofelijk afstandelijk tegenover elkaar, m'n moeder werkte veel minder en zorgde veel meer voor ons, haar ken ik en zij kent mij veel beter. Terwijl ik m'n vader vroeger geweldig vond. Net alsof het mij toen uitmaakte of hij soms wat knullig was. Algaande zou hij wel leren, alleen kreeg/nam hij de kans niet of nauwelijks.
(in mijn gezin was het trouwens keus en dus verder goed geregeld)
Het is zo'n generalisatie allemaal...
Laat mensen toch zelf kiezen wat ze doen en waar ze goed in zijn. Al is het merendeel van het ene geslacht beter in iets dat het ander, wat schiet je ermee op dingen vantevoren aan dat gegeven vast te leggen? Betere productie (van kinderen)? En wat wil je daarmee? Net of je daar gelukkiger mee wordt wanneer de rollen je opgedrongen worden...
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2003, 00:34   #9
Xero
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik kon al aan zijn reply zien dat het een vent is.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2003, 13:01   #10
lisa_girl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Zolena

Mijn vader werkt al mijn hele leven fulltime, ik vind hem idd een beetje knullig, we zijn ongelofelijk afstandelijk tegenover elkaar, m'n moeder werkte veel minder en zorgde veel meer voor ons, haar ken ik en zij kent mij veel beter.
Ik denk niet dat het daaraan ligt dat je zo afstandelijk met je vader bent hoor. Mijn vader werkt ook al mijn hele leven fulltime, en wij zijn echt niet afstandelijk.
Want je voed de kinderen toch samen op? Ook al werkt de een en de ander niet, dan nog, want 's morgens en 's avonds ben je ook met z'n tweeen. En als de kinderen 4 zijn, gaan ze overdag ook naar school. Dus dan merken ze er niet zoveel van wie er om half 4 voor ze is, en wie pas om 5 uur.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 April 2003, 18:11   #11
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Zolena

Het is zo'n generalisatie allemaal...
Laat mensen toch zelf kiezen wat ze doen en waar ze goed in zijn. Al is het merendeel van het ene geslacht beter in iets dat het ander, wat schiet je ermee op dingen vantevoren aan dat gegeven vast te leggen? Betere productie (van kinderen)? En wat wil je daarmee? Net of je daar gelukkiger mee wordt wanneer de rollen je opgedrongen worden...
idd
mee eens
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2003, 20:35   #12
Queenie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: vrouwenemancipatie

Citaat:
Originally posted by missymy
Een vrouw mag werken behalve vrouwen met kinderen mogen niet werken en moeten aand8 aan het kind besteden.
Reageer...
Niet mee eens. Vrouwen met kinderen mogen wel degelijk werken. Vooral in de huidige economie in veel "standaard"gezinnen komen mensen niet rond van alleen het loon van vader. Dus ik vind dat moeders zeker mogen werken zolang het maar niet al teveel ten koste van het de kids gaat. Ze kunnen dan bijvoorbeeld gaan werken als de kids op school zitten.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 09:18   #13
BWM
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
gelijken rechten maar ook gelijke plichten

- dienstplicht voor vrouwen
- gelijke rechten over de voogdij van kinderen

dat is wel een beetje hypocriet van de emancipatie
Dienstplicht


Dies toch afgeschaft...


---


Naja, er is weinig moeten in deze stelling, zal wel van gezin tot gezin verschillen, de ene baan leent zich er wat makkelijker voor om thuis te zijn dan de andere...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2003, 12:00   #14
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BWM


Dienstplicht


Dies toch afgeschaft...


nee hoor, ik kan theoretisch nog opgeroepen worden, je krijgt dan een brief als je 17 wordt maar mijn zus krijgt dat niet, dus geen gelijke plichten
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 12:53   #15
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Talking uhum

reactie op stelling: vrouwen met kinderen mogen WEL werken maar meestal kiezen zij er zelf voor om huisvrouw en moeder te blijven en niet te gaan werken of part time. En vrouwen die dat niet willen kunnen ook gewoon gaan werken en hun kind achterlaten bij een creche of oppas, zo simpel is het. Als je kinderen wil, dan moet je eerst denken wat je wil moeder zijn en altijd thuis blijven of part time gaan werken of je kind naar een oppas sturen ofzo. Maar het is absoluut niet zo dat je als je kinderen hebt, niet mag werken, dat bepaal je dus zelf
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2003, 13:21   #16
Philosopher
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: vrouwenemancipatie

Citaat:
Originally posted by missymy
Een vrouw mag werken behalve vrouwen met kinderen mogen niet werken en moeten aand8 aan het kind besteden.
Reageer...

kinderen, zelf baren????
Ik denk dat ik ze wel ga adopteren..mijn moederlijk gevoelens zijn nihil.
En er zitten voor en nadelen aan moeders die altijd thuis blijven, of kinderen die altijd naar creche gaan.
Het is het voor mij om het even.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 12:30   #17
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by lisa_girl


Ik denk niet dat het daaraan ligt dat je zo afstandelijk met je vader bent hoor. Mijn vader werkt ook al mijn hele leven fulltime, en wij zijn echt niet afstandelijk.
Want je voed de kinderen toch samen op? Ook al werkt de een en de ander niet, dan nog, want 's morgens en 's avonds ben je ook met z'n tweeen. En als de kinderen 4 zijn, gaan ze overdag ook naar school. Dus dan merken ze er niet zoveel van wie er om half 4 voor ze is, en wie pas om 5 uur.
Mijn vader was nog niet om 5 uur thuis en ik heb het idee dat m'n moeder me veel meer heeft opgevoed dan mijn vader. Maar het zal idd vast niet de enige reden van de afstandelijkheid zijn. Het was ook eigenlijk meer een reactie op dit:
Citaat:
it omdat een vrouw beter overweg kan met kinderen. Dit zie ik zelf namelijk ook, mijn vader vind ik harstikke lief hoor. Maar soms heeft hij zulke knullige uitdrukkingen..
Want het lijkt me geen natuurlijke eigenschap van de man om knullig te zijn en ik denk dat wanneer een man evenveel voor je zou zorgen als een vrouw de knulligheid veel minder zou zijn. Hoe vaker je iets doet hoe makkelijker je ermee omgaat lijkt me.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 12:45   #18
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Question ..jullie reactie...

Citaat:
Originally posted by Zolena

Want het lijkt me geen natuurlijke eigenschap van de man om knullig te zijn en ik denk dat wanneer een man evenveel voor je zou zorgen als een vrouw de knulligheid veel minder zou zijn. Hoe vaker je iets doet hoe makkelijker je ermee omgaat lijkt me.
En Mannen gaan er niet vaak mee om,
affectie, liefde geven, zorgen,
is iets wat mannen minder vaak doen en uiten dan vrouwen.
Dus dan moeten vrouwen wel beter zijn in opvoeden toch?
Want het is zo'n belangrijk onderdeel van opvoeden.

....
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 13:04   #19
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: ..jullie reactie...

Citaat:
Originally posted by A-Man


En Mannen gaan er niet vaak mee om,
affectie, liefde geven, zorgen,
is iets wat mannen minder vaak doen en uiten dan vrouwen.
Dus dan moeten vrouwen wel beter zijn in opvoeden toch?
Want het is zo'n belangrijk onderdeel van opvoeden.

....
Maar nu zeg je zelf ook al dat vrouwen het vaker doen dan mannen . Laat die mannen het wat vaker doen en ze zijn er misschien wel geweldig in wie weet. Maar dat maakt opzich alweer niet uit, stel dat ik later een superlieve man heb die graag parttime wil werken om voor de kinderen te kunnen zorgen terwijl ik fulltime wil werken (ik zeg niet dat dit zo gaat zijn), dan wil ik wel dat dit zo kan (en dat kan ook).
Ik ben er dus gewoon tegen dat een vrouw met kinderen vaker thuis zou moeten blijven (dan de man). maar jij volgens mij ook, dus dat zit wel goed. Keuze aan jezelf!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 13:25   #20
Annuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind dat als je kinderen neemt je je verantwoordelijkheid enzo wel moet nemen en er voor je kind moet zijn als hij/zij bijv. uit school komt of andere dingen heeft gedaan zeker tot een bepaalde leeftijd.Maar ik vind niet dat vrouwen daarom niet mogen werken.Want vaders kunnen er ook voor de kinderen zijn toch?!En dat mannen daar niet goed in zouden zijn vind ik zelf onzin ik kan bijv. erg goed met mijn vader praten en zo zijn er volgens mij nog veel meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 13:34   #21
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Annuh
Ik vind dat als je kinderen neemt je je verantwoordelijkheid enzo wel moet nemen en er voor je kind moet zijn als hij/zij bijv. uit school komt of andere dingen heeft gedaan zeker tot een bepaalde leeftijd.Maar ik vind niet dat vrouwen daarom niet mogen werken.Want vaders kunnen er ook voor de kinderen zijn toch?!En dat mannen daar niet goed in zouden zijn vind ik zelf onzin ik kan bijv. erg goed met mijn vader praten en zo zijn er volgens mij nog veel meer.
helemaal mee eens, het kind moet voldoende aandacht krijgen van beide ouders, dus zullen ze het werk moeten verdelen en er altijd zijn voor hun kind
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2003, 20:01   #22
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: ..jullie reactie...

Citaat:
Originally posted by Zolena

Maar nu zeg je zelf ook al dat vrouwen het vaker doen dan mannen . Laat die mannen het wat vaker doen en ze zijn er misschien wel geweldig in wie weet. Maar dat maakt opzich alweer niet uit, stel dat ik later een superlieve man heb die graag parttime wil werken om voor de kinderen te kunnen zorgen terwijl ik fulltime wil werken (ik zeg niet dat dit zo gaat zijn), dan wil ik wel dat dit zo kan (en dat kan ook).
Ik ben er dus gewoon tegen dat een vrouw met kinderen vaker thuis zou moeten blijven (dan de man). maar jij volgens mij ook, dus dat zit wel goed. Keuze aan jezelf!
tja,
Ze zijn niet voor niks laatst toch zo'n campagne begonnen dat mannen wat meer thuis moeten doen? Daar bedoelen ze ook het voor de kinderen zorgen mee neem ik aan.

en jah idd
Je moet samen voor je kinderen zorgen,
Het is ook een beetje wat het beste uitkomt natuurlijk.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 13:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.