Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 June 2007, 21:47   #1
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard De grote donorshow

Geweldig concept, met een nog veel geweldiger einde

En nu allemaal als de sodemieter dat rotformuliertje invullen wat je nog niet eens 5 minuten van je leven kost!!!!!
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 21:58   #2
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Alleen als ze die pasjes een keertje watervast maken
is al donor
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 21:59   #3
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Ik ben al donor. Hihi.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 22:03   #4
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Alleen als ze die pasjes een keertje watervast maken
is al donor
Wut dat papieren pasje? Die hoef je niet bij je te houden perse hoor, staat allemaal geregistreerd in de computer

Hij zit trouwens wel in m'n portomonnee
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 22:10   #5
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Ik heb hem ook in m'n portemonnee
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 22:11   #6
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Of nederland stapt gewoon over op het tegenovergestelde systeem: Je bent standaard donor en moet papieren invullen om dat niet te zijn.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 22:12   #7
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Of nederland stapt gewoon over op het tegenovergestelde systeem: Je bent standaard donor en moet papieren invullen om dat niet te zijn.
Dat vind ik ook goed.
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 22:24   #8
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Of nederland stapt gewoon over op het tegenovergestelde systeem: Je bent standaard donor en moet papieren invullen om dat niet te zijn.
Daar ben ik het écht totaal niet mee eens. Ik vind dat je als mens zélf moet kunnen beslissen over je lichaam en wat daarmee gebeurt als je dood bent, en dat niet de regering deze beslissing alvast voor je neemt en indien je het er niet mee eens bent je dat dan nog maar even door moet geven.

Ik vind echt dat er meer aandacht gevestigd moet worden op het registreren als donor, maar ik vind niet dat mensen die geen donor willen zijn om bijv. religieuze redenen hierop moeten worden afgerekend. Mijn moeder is bijvoorbeeld geen donor omdat zij gelooft dat je je lichaam nog compleet nodig hebt na je dood, en omdat ik weet dat mijn moeder hier heel sterk in gelooft, laat ik de keuze zelf aan mijn nabestaanden over. Ik zou het vreselijk vinden als mijn moeder geen rust kan hebben als ik kom te overlijden en mijn organen afsta. Als mijn moeder eerder overlijdt dan ik zal ik mezelf waarschijnlijk wel laten registreren als donor.

Mensen bekijken de kwestie 'donor zijn of niet' altijd zo zwart/wit, als je geen donor bent word je bijna gelijk met de nek aangekeken, en dat vind ik ronduit belachelijk. Zoals ik hierboven al zei, je lichaam is het enige dat helemaal van jezelf is, en je mag helemaal zelf weten wat je ermee doet. Wat iemand ook beslist over donorschap, ik vind dat je dit moet respecteren.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2007, 22:27   #9
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Ik heb zelf bepaalde dingen uitgezonderd omdat mijn ouders dat niet prettig vinden, maar ik wil wel graag donor zijn. Wanneer mijn ouders beslissen, weet ik dat het niet gebeurd, dus we hebben een compromis gesloten waar iedereen het mee eens was
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 00:57   #10
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Daar ben ik het écht totaal niet mee eens. Ik vind dat je als mens zélf moet kunnen beslissen over je lichaam en wat daarmee gebeurt als je dood bent, en dat niet de regering deze beslissing alvast voor je neemt en indien je het er niet mee eens bent je dat dan nog maar even door moet geven.

Ik vind echt dat er meer aandacht gevestigd moet worden op het registreren als donor, maar ik vind niet dat mensen die geen donor willen zijn om bijv. religieuze redenen hierop moeten worden afgerekend. Mijn moeder is bijvoorbeeld geen donor omdat zij gelooft dat je je lichaam nog compleet nodig hebt na je dood, en omdat ik weet dat mijn moeder hier heel sterk in gelooft, laat ik de keuze zelf aan mijn nabestaanden over. Ik zou het vreselijk vinden als mijn moeder geen rust kan hebben als ik kom te overlijden en mijn organen afsta. Als mijn moeder eerder overlijdt dan ik zal ik mezelf waarschijnlijk wel laten registreren als donor.

Mensen bekijken de kwestie 'donor zijn of niet' altijd zo zwart/wit, als je geen donor bent word je bijna gelijk met de nek aangekeken, en dat vind ik ronduit belachelijk. Zoals ik hierboven al zei, je lichaam is het enige dat helemaal van jezelf is, en je mag helemaal zelf weten wat je ermee doet. Wat iemand ook beslist over donorschap, ik vind dat je dit moet respecteren.
Ik vind het juist wel een goed idee, die mensen zoals jouw moeder willen dat zo sterk niet dat ze dat "ik wil geen donor zijn" meteen zullen ondertekenen en opsturen, terwijl er zat mensen zijn die wel donor willen zijn maar het gewoon niets kunnen schelen, of zelfs het invullen van dat donor papier te veel moeite vinden. Het heeft bij mij ook ontzettend lang geduurd voor ik me eindelijk eens in had ingeschreven, je vult het in, doet het in de envelop, legt het op je bureau, vergeet het mee te nemen naar de brievenbus (want ja hoe veel brieven doe je in deze tijd nog op de bus) en vervolgens raak je m weer kwijt en denk je "nou die ik wel weer een andere keer"
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 08:55   #11
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

een ander systeem is beter. Mensen die voor een bepaalde ziekte geen donor zijn, en dan pas inzien dat ze iemand nodig hebben die donor is. Kunnen wat mij betreft de boom in. Ik heb dat dus ook bij mijn donorformulier aangetekend dat ik dat zo wil met mijn organen.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 09:23   #12
Bobba
Prima
 
Bobba's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 July 2006
Berichten: 1.069
Standaard

Ik hoorde dat er binnekort subsidies kwamen voor het donor zijn. Als dat meer dan €250,- is doe ik het meteen
Bobba is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 09:41   #13
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

subsidie voor de nabestaanden. Organen zijn duur, dus dat levert je vrouwtje mooi wat geld op dan.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 09:58   #14
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dat iedereen voor zich moet weten of ze donor zijn of niet, ik zou geen goede reden kunnen verzinnen om het niet te zijn. want (en dit vinden de gelovigen niet leuk) uit onderzoek is gebleken, dat je als je dood en begraven bent, je wegrot. dus je ingewanden rotten ook weg, ontbinden. DUS in plaats van ze te laten wegrotten, is het misschien beter om je ingewanden te doneren aan iemand die dan door jou een goed leven zou kunnen leiden (je weet immers nooit of die persoon na de succesvolle operatie, dood wordt gereden door een vrachtwagen).
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 09:59   #15
Leh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bobba Bekijk Bericht
Ik hoorde dat er binnekort subsidies kwamen voor het donor zijn. Als dat meer dan €250,- is doe ik het meteen
dan mogen ze mijn vriendin alvast helemaal leegplukken
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 19:04   #16
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Ik vind het juist wel een goed idee, die mensen zoals jouw moeder willen dat zo sterk niet dat ze dat "ik wil geen donor zijn" meteen zullen ondertekenen en opsturen, terwijl er zat mensen zijn die wel donor willen zijn maar het gewoon niets kunnen schelen, of zelfs het invullen van dat donor papier te veel moeite vinden. Het heeft bij mij ook ontzettend lang geduurd voor ik me eindelijk eens in had ingeschreven, je vult het in, doet het in de envelop, legt het op je bureau, vergeet het mee te nemen naar de brievenbus (want ja hoe veel brieven doe je in deze tijd nog op de bus) en vervolgens raak je m weer kwijt en denk je "nou die ik wel weer een andere keer"
Nee het gaat mij om het principe dat de regering voor jou in eerste instantie bepaalt wat er met je organen gebeurt, terwijl ik vind dat jij zelf degene moet zijn die daar het allereerst de beslissing over mag nemen.
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 23:39   #17
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Maar omdat daardoor het hedendaagse te kort aan organen bestaat...
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2007, 23:47   #18
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Alle organen van donorpappies worden ook gebruikt. Tjah, want dat is zo.
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 18:56   #19
ash-hôôle
Super Lid
 
ash-hôôle's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2005
Berichten: 15.694
Standaard

ik ben toen lid geworden omdat je zo'n mooi rood knipperlichtje hartje erbij kreeg
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 19:00   #20
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Nee het gaat mij om het principe dat de regering voor jou in eerste instantie bepaalt wat er met je organen gebeurt, terwijl ik vind dat jij zelf degene moet zijn die daar het allereerst de beslissing over mag nemen.
Dat zal best maar met dat belgische systeem includeer je wel meteen de mensen die het eigenlijk niet zoveel kan schelen en die er de moeite niet voor willen doen.
Mensen die absoluut niet willen, registreren zich toch wel als niet donor
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....

Laatst aangepast door Chrizlybeer : 3 June 2007 om 19:04
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 19:21   #21
Riddler
Lid
 
Riddler's Avatar
 
Geregistreerd op: 20 July 2002
Berichten: 6.856
Standaard

*Al donor is*
Riddler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 19:47   #22
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Dat zal best maar met dat belgische systeem includeer je wel meteen de mensen die het eigenlijk niet zoveel kan schelen en die er de moeite niet voor willen doen.
Mensen die absoluut niet willen, registreren zich toch wel als niet donor
kromme redenatie. Beetje de postcode loterij een paar jaar geleden. Mensen die geen extra loten willen die moeten dat maar zeggen.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 20:11   #23
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
kromme redenatie. Beetje de postcode loterij een paar jaar geleden. Mensen die geen extra loten willen die moeten dat maar zeggen.
Alleen kun je met extra loten geen extra levens redden.
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 21:30   #24
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
kromme redenatie. Beetje de postcode loterij een paar jaar geleden. Mensen die geen extra loten willen die moeten dat maar zeggen.
Lijkt me niet echt een goede vergelijking.
Wat ik wil zeggen en ook al eerder heb gepost is dat er ontzettend veel mensen wel donor willen zijn maar het ze gewoon niet zoveel boeit of dat ze de moeite niet willen nemen om iets met die formulieren te doen. Dan heb je ook nog de groep mensen die helemaal pro-donor zijn en dus al geregistreerd zijn. En tot slot de groep mensen die absoluut tegen zijn.

Zoals het er nu voor staat is alleen die pro-donor groep als donor geregistreerd en het over grote deel niet.
Als je iedereen "standaard" donor laat zijn heb je dus een donor groep van de mensen die pro zijn en de mensen die het vrij weinig kan schelen.
En zoals ik ook al eerder zei, de mensen die er absoluut tegen zijn om wat voor reden dan ook hebben voldoende drive om zich als niet-donor te laten registreren, net als de pro-donors dat nu al doen.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2007, 23:56   #25
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Lijkt me niet echt een goede vergelijking.
Wat ik wil zeggen en ook al eerder heb gepost is dat er ontzettend veel mensen wel donor willen zijn maar het ze gewoon niet zoveel boeit of dat ze de moeite niet willen nemen om iets met die formulieren te doen. Dan heb je ook nog de groep mensen die helemaal pro-donor zijn en dus al geregistreerd zijn. En tot slot de groep mensen die absoluut tegen zijn.

Zoals het er nu voor staat is alleen die pro-donor groep als donor geregistreerd en het over grote deel niet.
Als je iedereen "standaard" donor laat zijn heb je dus een donor groep van de mensen die pro zijn en de mensen die het vrij weinig kan schelen.
En zoals ik ook al eerder zei, de mensen die er absoluut tegen zijn om wat voor reden dan ook hebben voldoende drive om zich als niet-donor te laten registreren, net als de pro-donors dat nu al doen.

je kan er een mooi verhaal aan hangen maar de essentie blijft hetzelfde. Als je iets wil dan moet je het zeggen en niet andersom
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2007, 10:09   #26
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
Als je iets wil dan moet je het zeggen en niet andersom
Ja kijk als dat nou zou kunnen zou het inderdaad makkelijker gaan ja, je belt 0900-donor zegt dat je donor wil worden en het is klaar.
Je moet alleen zo'n formulier in vullen en daar neemt niet iedereen de moeite voor.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2007, 11:11   #27
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Nee maar dat had je ook kunne weten toen je die forumlieren opstuurde. ik kreeg die van mij, en heb em 3 dagen laten liggen omdat ik druk was
het duurde 5 dagen, hadden ze een herrinering gestuurd... das minder dan een week!

Ik ben trouwens geen donor, noem het hufterig. maar ik vind dat je van doden af moet blijven.
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 June 2007, 16:13   #28
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

wat hufterig
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2007, 09:07   #29
insanity
Banned
 
insanity's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 June 2006
Locatie: Leeuwardennnn
Berichten: 10.927
Stuur een bericht via MSN naar insanity
Standaard

Dank je
insanity is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2007, 13:24   #30
Atjeuh
Amanda
 
Atjeuh's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Den bosch
Berichten: 7.665
Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

ik ben wel donor
__________________
Lowlands ja!
Atjeuh is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 05:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.