Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 April 2005, 20:28   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard De EU: een doorn in het oog van Europa?

De Europese Unie heeft als doel de landen in Europa te herenigen. In het verleden is al vaak gebleken dat nationalisme meer vernielt dan verenigd.
Is dit Europees nationalisme wel positief voor Europa en haar bewoners of betekent dit net de ondergang?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2005, 11:26   #2
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Europees nationalisme bestaat allen in de hoofden van pennelikkers die zichzelf volksvertegenwoordigers noemen. Ze halen weer bakken vol ellende binnen door Turkije Roemenie en Bulgarije tot de unie toe te laten. Ik word pas een Nationalist als er goede leiders zitten en de grenzen dicht gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2005, 16:18   #3
JammyPastei
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De handel gaat er toch goed op vooruit?
T draait altijd om het geld en freakin Turkijke derbij :@

Voor mij moge ze doen wat ze willen zolang ik er niet mee te maken heb is het goed ^-^
  Met citaat antwoorden
Oud 27 April 2005, 16:22   #4
Dobbo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JammyPastei
Voor mij moge ze doen wat ze willen zolang ik er niet mee te maken heb is het goed ^-^
dat heb je dus wel, onze economie wordt gestimuleerd door de eu dus dat is ook goed voor jou. Dat er nu allemaal lage loon landen bij komen is misschien voor nederlands niet zo mooi, omdat wij gewoon een hoog loon vragen. Maar dat trek allemaal weer bij over tijd..
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 08:53   #5
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

hmmm ik vind het goed dat de EU uitbreidt.. misschien hebben we er nu last van, maar in de toekomst zal het vast wel beter uitkomen. Samen sta je sterk! En ik vind het goed dat europa sterker wordt

ik ben wel trots op "mijn" europa

(beter dan de arabische wereld, china of amerika )
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 09:51   #6
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dobbo
Maar dat trek allemaal weer bij over tijd..
Maar wel pas over hele lange tijd. Als we ooit (voor zover dat al ooit gaat) willen kunnen concurreren met in opkomst zijnde Aziatische landen dan moet je je met de sterke landen samenpakken. We zijn alleen bezig met het verzwakken van onze eigen positie. Moreel misschien wel goed, maar economisch dus zeker níet.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 12:09   #7
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Maar wel pas over hele lange tijd. Als we ooit (voor zover dat al ooit gaat) willen kunnen concurreren met in opkomst zijnde Aziatische landen dan moet je je met de sterke landen samenpakken. We zijn alleen bezig met het verzwakken van onze eigen positie. Moreel misschien wel goed, maar economisch dus zeker níet.
als ik kijk hoe europa in het verleden zich heeft gevormd op economisch en politiek gebied heb ik weinig te klagen. ik woon liever in europa dan zoals funfair zegt: azie, amerika of middenoosten....

kan je voorbeelden geven waaruit blijkt dat het economisch niet goed gaat me de EU, (dat van nederland kan ik vinden)
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 14:10   #8
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Europa is in eerste instantie gevormd om op economisch gebied samen te werken. Zo is het ook begonnen vanuit de EGKS (Europese gemeenschap voor kolen en staal) en vandaaruit is het steeds verder uitgebreid. De sociale integratie van Europa is nooit de directe intentie geweest, dus het doel om alle landen te herenigen is er ook niet. Daar is in het begin stadium van de EU wel over onderhandeld, maar die onderhandelingen hebben jammerlijk gefaald.
De EU wijkt natuurlijk wel steeds meer af naar andere gebieden (zoals de Europese wetgeving, en nu de grondwet) maar het is een illusie dat Europa ooit echt 1 "verenigde staten van Europa" zal worden.

Als je de uitbreiding van de EU dan ook vanuit economisch perspectief bekijkt, bied het natuurlijk zeeën van mogelijkheden. In een klap 100 miljoen consumenten erbij, en een 10 tal landen die opeens zeer toegangkelijk zijn.

Ik denk ook dat een beetje het nadeel is van Europa, het bied een heleboel voordelen, maar die zijn niet direct zichbaar. Kijk maar eens op een willekeurig product. Daar zie je altijd zo'n mooi Europees keurmerkje op. Door die keurmerken kunnen goederen ongehinderd door Europa verhandeld worden. Dat bespaard natuurlijk grandioos veel kosten, maar de consument merkt er, behalve dat de producten misschien wat goedkoper zijn, helemaal niks van.
Hetzelfde met de Euro. Het bedrijfsleven heeft er veel baat bij omdat het een hoop administratieve rompslomp scheelt, wat uiteindelijk weer doorwerkt naar de kosten per product/dienst. Maar de directe voordelen voor de consument zijn er eigenlijk nauwelijks. Oke, je hoeft niet meer te wisselen tijdens je vakantie, maar daar blijft het ook wel redelijk bij
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 14:56   #9
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ook wel eens stilgestaan bij de werkgelegenheid, jochem? Al die goedkope krachten uit het Oostblok kunnen straks hier komen wonen en werken waardoor we zelf veel minder werk hebben. of omgedraaid, onze producten zijn voor die Hongaren veel te duur waardoor ze ze toch niet kunnen kopen..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 14:57   #10
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het is zwaar klote dat de waarde van de gulden te laag is ingeschat en erg hypocriet van Zalm om er nog voordeel in te zien.
Neemt niet weg dat ik best voor een Europees gemeenschap ben. Maar laat hier dan voorlopig die kleine maffia landjes en niet Europeese landen buiten. Ze moeten eerst alles normaal in het gareel laten lopen.
Wat betreft die grondwet die ze ons door de strot willen duwen. Die klopt van geen meter en er hangt nog vanalles in los. Met deze grondwet zullen er veel problemen komen en wordt er nog meer gestimuleerd op verbieden van alles wat god zogenaamd verboden zal hebben . Komt nog bij dat dieren nog veel minder beschermd worden dan dat ze nu zijn. In die grondwet mag je namelijk gewoon een koe op straat slachten, als je het maar ritueel doet
  Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 15:11   #11
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Precies, die landen zijn net bekomen van het communisme en worden nu alweer lid van de EU, te gek voor woorden dus. En die grondwet zie ik überhaupt als overbodig. Allemaal een heel nobel streven, hoor, maar wel liever pas over 50 jaar..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 15:56   #12
Jochemmm
jocking
 
Jochemmm's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 March 2002
Locatie: EnschedeHengelo
Berichten: 2.745
Stuur een bericht via ICQ naar Jochemmm Stuur een bericht via AIM naar Jochemmm
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ook wel eens stilgestaan bij de werkgelegenheid, jochem? Al die goedkope krachten uit het Oostblok kunnen straks hier komen wonen en werken waardoor we zelf veel minder werk hebben. of omgedraaid, onze producten zijn voor die Hongaren veel te duur waardoor ze ze toch niet kunnen kopen..
De toeloop van oost-europeanen valt tot dusver nog behoorlijk mee. Bovendien moet je beseffen dat oost europa natuurlijk heel aantrekkelijk is JUIST vanwege de grote beschikbare arbeidsmarkt en de relatief lage kosten.
Daarbij hebben oost europese bedrijven nu ook vrije toegang tot de rest van Europa waardoor ze met hun relatief goedkope producten kunnen concurreren wat alleen maar weer lijdt tot grotere concurrentie.

Het zal allemaal niet van de een op de andere dag gaan, en al helemaal niet zonder slag of stoot, maar ik zie er wel veel mogelijkheden in
__________________
~To alcohol! The cause of, and solution to all of life's problems~
Jochemmm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 May 2005, 15:57   #13
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ook wel eens stilgestaan bij de werkgelegenheid, jochem? Al die goedkope krachten uit het Oostblok kunnen straks hier komen wonen en werken waardoor we zelf veel minder werk hebben. of omgedraaid, onze producten zijn voor die Hongaren veel te duur waardoor ze ze toch niet kunnen kopen..
owjah net zoals de polen die onze werkplaatsen zouden innemen

en over het feit dat die landen net van het communisme zijn ben ik het eens, democratie is iets wat een land moet leren en aan gewend moet raken, dit duurd vaak wel wat jaren... kijk maar hoelang nederland bezig is
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:46.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.