Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 11 June 2005, 10:13   #51
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

precies wat bruggi zegt
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 16:05   #52
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Ja, ok, dan begreep ik het verkeerd. Anderzijds; als je niet gedoopt bent en geen communie gedaan hebt heb je meestal verder ook weinig te zoeken in een kerk. Maargoed, er is niets verkeerds aan te blijven zitten bij het uitreiken van de hosti. 'Fatsoenshalve' hoef je het dus niet te doen want het is gewoon een bepaald ritueel in een Katholieke kerkdienst. Als je dat geloof niet aanhangt heb je er dus juist niets te zoeken, ook al zou je vinden dat het zo hoort
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 16:21   #53
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

nouja, het staat best knullig, ook al geloof je zelf niet, als bijv. een naaste (familie, ouders, etc) is overleden en je komt niet op de begrafenisdienst wanneer die in de kerk gehouden wordt ? en idem bij een trouwerij.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 16:22   #54
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
nouja, het staat best knullig, ook al geloof je zelf niet, als bijv. een naaste (familie, ouders, etc) is overleden en je komt niet op de begrafenisdienst wanneer die in de kerk gehouden wordt ? en idem bij een trouwerij.
ik denk niet dat hij dat bedoelt
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 16:26   #55
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PFP
ik denk niet dat hij dat bedoelt
Idd, dat bedoel ik ook niet
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 16:37   #56
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Idd, dat bedoel ik ook niet
dan kom je toch ook in de kerk terwijl je er eigenlijk niets te zoeken hebt
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 16:47   #57
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
dan kom je toch ook in de kerk terwijl je er eigenlijk niets te zoeken hebt
Waarom niet? Dan ga je naar de kerk voor de persoon in kwestie (al is het contrast begrafenis-bruiloft wat groot maar het komt wel op hetzelfde neer ). Wanneer die persoon katholiek is dan ga ik voor hem/haar naar de kerk, niet voor mezelf.. Ik hoef dan niet mee te bidden of wat dan ook, maar neem afscheid/vier mee volgens die persoon zijn/haar tradities.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 16:55   #58
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Ja, ok, dan begreep ik het verkeerd. Anderzijds; als je niet gedoopt bent en geen communie gedaan hebt heb je meestal verder ook weinig te zoeken in een kerk.
Ik wil niet vitten, maar bedoel je een kerkdienst of het gebouw zelf? Kerken zijn hele mooie voorbeelden van de (bouw)kunst uit de periode waarin ze gebouwd zijn. Op vakantie of tijdens een daguitstap zal ik ook wel eens een kerk/abdij of wat dan ook binnenstappen om de grootsheid te bewonderen, hoewel ikzelf niet direct gelovig ben.
Maargoed, dit totaal terzijde.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 18:39   #59
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Waarom niet? Dan ga je naar de kerk voor de persoon in kwestie (al is het contrast begrafenis-bruiloft wat groot maar het komt wel op hetzelfde neer ). Wanneer die persoon katholiek is dan ga ik voor hem/haar naar de kerk, niet voor mezelf.. Ik hoef dan niet mee te bidden of wat dan ook, maar neem afscheid/vier mee volgens die persoon zijn/haar tradities.
ja dat begrijp ik. hoewel dat bij dat tradities natuurlijk tot zo ver gaat waar mijn grens ligt. Mij zul je niet zien meezingen i de kerk, meebidden, voor de hosti gaan, etc. Ik ben aanwezig en dat is mijn gebaar. En dat acht ik voldoende.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 20:15   #60
Schyghostzo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Om mij even niet bezig te houden of ik al dan niet een hosti zal gaan halen in de kerk... Geef ik bij deze met plezier een antwoord op de vraag of ik trouw voor de kerk of niet.

Mijn huidige vriendin wil niet trouwen voor de kerk, ik heb er geen nood toe zodus, Neen...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2005, 22:20   #61
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
ja dat begrijp ik. hoewel dat bij dat tradities natuurlijk tot zo ver gaat waar mijn grens ligt. Mij zul je niet zien meezingen i de kerk, meebidden, voor de hosti gaan, etc. Ik ben aanwezig en dat is mijn gebaar. En dat acht ik voldoende.
Helemaal mee eens! @ Thali: ik bedoelde de kerkdienst uiteraard Daar ging het per slot van rekening ook over..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:28.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.