Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 April 2004, 01:38   #1
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Smile Oproep tot God's Universele Liefde

Liefde is de sleutel tot het universum. God is Liefde, kijk om je heen en je ziet dat het leven je leerschool is om tot de Universele liefde te komen. Wist je dat je je ellendig gaat voelen omdat je te weinig liefde geeft, en teveel met jezelf bezig bent? De ik- maatschappij en je egocentrisme zijn allesbehalve goed, het is de reden waarom mensen zich dagelijks ellendig voelen omdat ze denken dat ze los van elkaar staan, terwijl eigenlijk iedereen met elkaar verbonden is door een web van liefde.

Als iedereen van alles en iedereen houdt, dan is de wereld een beetje meer hemel

Elke keer als je iemand uitscheld , of haat tegen een ander toont, geef je weer een draai aan het rad van geweld, en met alle ellende die een mens al heeft ga je er toch niet nog eens een schep of wat er bovenop doen?

Wanneer je komt te overlijden zal er aan je gevraagd worden, wat heb je gedaan met het leven dat ik je gegeven heb? Men zal alleen kijken naar welke uitingen van liefde die je hebt gegeven tijdends je leven, je opleiding , je diploma's en je carriere maken dan niets meer uit, slechts je liefdevolle interactie met je medemens telt, heb daarom alles en iedereen lief, dien je medemens en verwacht niets terug. Je dient namelijk het algemeen belang en niet jezelf, zalig wie dit begrijpt.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 07:48   #2
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Dus als ik het goed begrijp dan moet ik meer liefde geven om mezelf beter te voelen?

En wordt ik hier na mijn dood op beoordeeld?
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 08:33   #3
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Van liefde kan ik helaas niet eten, van een goed diploma wel
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 08:34   #4
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Van liefde kan ik helaas niet eten, van een goed diploma wel
Toch vind ik papier ook niet echt lekker smaken
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 08:35   #5
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Toch vind ik papier ook niet echt lekker smaken
Wijsneus
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 08:36   #6
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door WhizzCat
Wijsneus


__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 09:43   #7
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Oproep tot God's Universele Liefde

Citaat:
kijk om je heen en je ziet dat het leven je leerschool is om tot de Universele liefde te komen
zet ik even mijn tv aan komen de eerste beelden van oorlog me al tegemoet
dus zet ik een andere post op, zie ik rambo honderden mensen tegen de vlakte maaien
kom ik buiten zie ik onderweg gestolen fietsen en brommers staan
ik zie mensen zich druk maken achter hun stuur en obscene gebaren maken
een zebrapad dat staat er tegenwoordig ook zonder reden
voor de rest kom ik bij vrienden met problemen thuis enzovoort
jah liefde is echt overal

Citaat:
Wist je dat je je ellendig gaat voelen omdat je te weinig liefde geeft
Hoef ik dacht even dat het door men misserabel verleden was
te weinig liefde geven dan nog
misschien ook wel door te weinig liefde krijgen?
ik heb al de liefde die ik kon geven al gegeven



Citaat:
De ik- maatschappij en je egocentrisme zijn allesbehalve goed, het is de reden waarom mensen zich dagelijks ellendig voelen omdat ze denken dat ze los van elkaar staan, terwijl eigenlijk iedereen met elkaar verbonden is door een web van liefde.
het is allemaal mooi wat je zegt
maar ben je blind ofzo?
vind jij dit nog een mooie wereld?
het is nu eenmaal een ik maatschappij
als je dat niet in je hoofd houd wordt je door die maatschappij verslonden weet je wel
ik geef mijn liefde wel gewoon aan de paar mensen die ik vind dat het verdienen



Citaat:
Elke keer als je iemand uitscheld , of haat tegen een ander toont, geef je weer een draai aan het rad van geweld, en met alle ellende die een mens al heeft ga je er toch niet nog eens een schep of wat er bovenop doen?
Maakt het iets uit of iemand het doet?
geweld gaat altijd bestaan
en het gaat er zoizo zelfs niet op beteren
onze samenleving verzuurt
heel de wereld eigenlijk
alsmaar meer haat en oorlog
we werken naar ons einde toe
is dat dan niet duidelijk?

Citaat:
Wanneer je komt te overlijden zal er aan je gevraagd worden, wat heb je gedaan met het leven dat ik je gegeven heb?
Ik heb heel men leven geleden in die kutwereld van jouw zou ik antwoorden



Citaat:
Je dient namelijk het algemeen belang en niet jezelf, zalig wie dit begrijpt.
Eerder kortzichtig of onder nen lsd trip wie dit begrijpt
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 10:35   #8
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

ik geef mensen wat ze mij geven..
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 10:55   #9
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard


oke ik kan me vinden in je beschrijving
BEHALVE DAT JE ER WEER RELIGIE BIJHAALT

en je moet niet in een droomwereld leven het is nooit haalbaar om overal liefde te hebben. en je moet niet over je heen laten lopen.
wanneer je alle liefde wil geven en die wordt niet ontvangen, dan kan je daar echt ziek van worden. je moet jezelf beschermen door jezelf af te sluiten voor teveel geven (of nemen). als jij openstaat voor liefde en je krijgt negatieve energie toegeworpen dan moet je daar wel mee om kunnen gaan.

en tis nu eenmaal niet allemaal mooi en lief.
ik zou niet willen
want dan betekend dat kleine beetje liefde wat je wel krijgt ook niks meer.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 10:56   #10
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

en ik denk dat dit wel in psychologie mag
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 12:48   #11
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

"En als je dit bericht doorstuurt naar tenminste 10 mensen of meer, dan kom je zeker het geluk tegen wat je verdiend"

  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 13:16   #12
Impressions
Lid
 
Impressions's Avatar
 
Geregistreerd op: 21 October 2003
Locatie: Brabant
Berichten: 10.885
Standaard

Ik ben het 100 % eens met BlackMystery, maar heb geen zin om het allemaal te typen
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 18:29   #13
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hallelujah
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 18:41   #14
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat nou Psychologie, gewoon een slotje op donderen, stelletje godsdienst fanatiekelingen
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 18:54   #15
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat elec al zegt
meestal gef je te veel liefde en krijg je er te weinig terug

waardoor je je liefde een btje moet beperken
  Met citaat antwoorden
Oud 5 April 2004, 19:54   #16
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

van welke sekte ben je?
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 April 2004, 18:47   #17
-trixz-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Oproep tot God's Universele Liefde

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Liefde is de sleutel tot het universum. God is Liefde, kijk om je heen en je ziet dat het leven je leerschool is om tot de Universele liefde te komen. Wist je dat je je ellendig gaat voelen omdat je te weinig liefde geeft, en teveel met jezelf bezig bent? De ik- maatschappij en je egocentrisme zijn allesbehalve goed, het is de reden waarom mensen zich dagelijks ellendig voelen omdat ze denken dat ze los van elkaar staan, terwijl eigenlijk iedereen met elkaar verbonden is door een web van liefde.

Als iedereen van alles en iedereen houdt, dan is de wereld een beetje meer hemel

Elke keer als je iemand uitscheld , of haat tegen een ander toont, geef je weer een draai aan het rad van geweld, en met alle ellende die een mens al heeft ga je er toch niet nog eens een schep of wat er bovenop doen?

Wanneer je komt te overlijden zal er aan je gevraagd worden, wat heb je gedaan met het leven dat ik je gegeven heb? Men zal alleen kijken naar welke uitingen van liefde die je hebt gegeven tijdends je leven, je opleiding , je diploma's en je carriere maken dan niets meer uit, slechts je liefdevolle interactie met je medemens telt, heb daarom alles en iedereen lief, dien je medemens en verwacht niets terug. Je dient namelijk het algemeen belang en niet jezelf, zalig wie dit begrijpt.

Hail to the codex gigas!(satan's handboek)

=edit= ff verduideling.!

respect voor ieder geloof,
maar GEEN zooi zoals dit
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2004, 02:33   #18
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: Oproep tot God's Universele Liefde

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
zet ik even mijn tv aan komen de eerste beelden van oorlog me al tegemoet
dus zet ik een andere post op, zie ik rambo honderden mensen tegen de vlakte maaien
kom ik buiten zie ik onderweg gestolen fietsen en brommers staan
ik zie mensen zich druk maken achter hun stuur en obscene gebaren maken
een zebrapad dat staat er tegenwoordig ook zonder reden
voor de rest kom ik bij vrienden met problemen thuis enzovoort
jah liefde is echt overal
Ik vind het een goed voorbeeld wat je geeft BlackMystery, Toch wanneer je de t.v aanzet en de beelden van de oorlog ziet weet je dat niet op elke centimeter van de aarde gevochten wordt zoals die t.v je wilt doen geloven, het journaal is een vergaarbak van negatieve dingen, ooit al er eens op gelet dat ze nooit goede dingen uitzenden die toch ECHT ook plaatsvinden, maar dat vind men geen nieuws. Verder stel jezelf gerust, ieder mens staat vast aan de wet van oorzaak en gevolg, wat iemand ook fout doet, diegene zal het ooit goed moeten maken en daardoor weer kiet draaien [/quote]



Citaat:
Hoef ik dacht even dat het door men misserabel verleden was
te weinig liefde geven dan nog
misschien ook wel door te weinig liefde krijgen?
ik heb al de liefde die ik kon geven al gegeven
Liefde heeft een rimpel effect zoals je een steen in het water gooit, de hoeveelheid mensen die je ermee beinvloed is veel groter dan je denkt, daarom is liefde uitten zo belangrijk, en de liefde die ook jij kunt geven is onuitputtelijk, en wordt immer weer bijgevuld.

Citaat:
het is allemaal mooi wat je zegt
maar ben je blind ofzo?
vind jij dit nog een mooie wereld?
het is nu eenmaal een ik maatschappij
als je dat niet in je hoofd houd wordt je door die maatschappij verslonden weet je wel
ik geef mijn liefde wel gewoon aan de paar mensen die ik vind dat het verdienen
De mensheid heeft de gereedschappen gekregen om er wat moois van te maken, je creeert je eigen geluk of ongeluk, het is juist dat egocentrische gedoe waardoor iedereen in de maatschappij doodongelukkig van wordt, als iedereen liefde geeft aan alles en iedereen wordt het algemeen belang en dus ook je eigenbelang gediend , de maatschappij zou verzachten en daadwerkelijk zo mooi zijn als jij wilt dat het is. Als je slechts liefde geeft aan de mensen die jouw liefde schenken, daar zit geen beloning in.

Citaat:
Maakt het iets uit of iemand het doet?
geweld gaat altijd bestaan
en het gaat er zoizo zelfs niet op beteren
onze samenleving verzuurt
heel de wereld eigenlijk
alsmaar meer haat en oorlog
we werken naar ons einde toe
is dat dan niet duidelijk?
Het is essensieel dat je uit je negatieve spiraal springt, kijk naar al die mensen die negatief leven, is dat hoe jij wil leven? Als je in plaats voor elke keer dat je negatief denkt over de maatschappij je handen zou uitsteken en er iets aan zou doen, zou de wereld er al een stuk beter uitzien dan dat jij hem voorspiegelt. Wanneer men in de woestijn staat is er niets, wanneer jij daar een huis bouwt is er iets. Het verschil zit er hem in dat men moeite doet om het mooier te maken, in plaats van het ego centrische na te lopen, behartig je het algemeen belang.

Citaat:
Ik heb heel men leven geleden in die kutwereld van jouw zou ik antwoorden
Duimen omhoog ,uitstekend zelfs want zo hoort het. Ik hoor je al boos schreeuwen achter de pc van 'die is gek' :@ , echter wie de duisternis heeft gekend , die leert het licht des te meer te waarderen, ellende is uw leerlmeester, het slijpt de ziel en bouwt op aan de persoonlijkheid, en bouwt af aan de karmatische gevolgen en oorzaken van je leven. Wanneer je weet dat je zelf de schuldige bent aan al het leed in je eigen leven, zul je zelfs de zwaarste lasten willen dragen voor God, in het besef dat je hiermee je eigen ziel naar een hoger niveau voert.


Citaat:
Eerder kortzichtig of onder nen lsd trip wie dit begrijpt [/b]

Inzicht in oorzaak en gevolg is inzicht in het leven, een lsd gebruiker kijkt in ieder geval verder dan dat zijn neus lang is.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2004, 02:39   #19
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sander0201
Dus als ik het goed begrijp dan moet ik meer liefde geven om mezelf beter te voelen?

En wordt ik hier na mijn dood op beoordeeld?
Ja dat klopt, ook al ben jezelf degene die jezelf beoordeelt na de dood, je gaat het toch aardig benauwd krijgen als je ziet hoe weinig liefdevolle uitingen je aan je medemens hebt gegeven , logischergewijs kun je geen materieel meenemen zoals geld,huizen,zwembaden mee de dood in, dus gaat het om andere dingen, je merkt dan dat alleen je innerlijk bezit meetelt in het hiernamaals, ofwel hoe sterk je liefdevolle interactie met je medemens is geweest tijdends je leven.

  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2004, 02:45   #20
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door electricity

oke ik kan me vinden in je beschrijving
BEHALVE DAT JE ER WEER RELIGIE BIJHAALT

en je moet niet in een droomwereld leven het is nooit haalbaar om overal liefde te hebben. en je moet niet over je heen laten lopen.
wanneer je alle liefde wil geven en die wordt niet ontvangen, dan kan je daar echt ziek van worden. je moet jezelf beschermen door jezelf af te sluiten voor teveel geven (of nemen). als jij openstaat voor liefde en je krijgt negatieve energie toegeworpen dan moet je daar wel mee om kunnen gaan.

en tis nu eenmaal niet allemaal mooi en lief.
ik zou niet willen
want dan betekend dat kleine beetje liefde wat je wel krijgt ook niks meer.

Zelfs zonder religie erbij te halen kun je logisch beredeneren dat het klopt.

Wanneer je onvoorwaardelijke Liefde geeft aan iemand anders, hoef je niets terug te verwachten, het heeft zijn uitwerking toch wel, alles en iedereen is immers onlosmakelijk met elkaar verbonden, en wel door de liefde. Zij die zich daarvan afschermen voelen zich ellendig en miserabel vanwege hun gebrek aan innerlijk bezit. Wanneer iedereen liefde zou geven, hoeven mensen zich ook niet meer af te sluiten,

Het is allemaal liefde , en wanneer men hier veel van bezit dan kan men een hoeveelheid aan innerlijke rijkdom bezitten waarbij al die materialistische prullen zo de vuilisbak in kunnen.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2004, 02:46   #21
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L_angeldc
"En als je dit bericht doorstuurt naar tenminste 10 mensen of meer, dan kom je zeker het geluk tegen wat je verdiend"


Proberen kan altijd
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2004, 12:11   #22
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Zelfs zonder religie erbij te halen kun je logisch beredeneren dat het klopt.

Wanneer je onvoorwaardelijke Liefde geeft aan iemand anders, hoef je niets terug te verwachten, het heeft zijn uitwerking toch wel, alles en iedereen is immers onlosmakelijk met elkaar verbonden, en wel door de liefde. Zij die zich daarvan afschermen voelen zich ellendig en miserabel vanwege hun gebrek aan innerlijk bezit. Wanneer iedereen liefde zou geven, hoeven mensen zich ook niet meer af te sluiten,

Het is allemaal liefde , en wanneer men hier veel van bezit dan kan men een hoeveelheid aan innerlijke rijkdom bezitten waarbij al die materialistische prullen zo de vuilisbak in kunnen.
Ik word persoonlijk moe van dit pseudo-intelligente geklets.

Iedereen geeft liefde, maar wat is liefde? Wat is onvoorwaardelijk geluk? Hoe kan men dat in verband brengen met de dood. Wat als er geen Hiernamaals is en men niet de uitwerking van de liefde kan voelen.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 01:26   #23
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB


Iedereen geeft liefde, maar wat is liefde?
Universele Liefde is de brandstof van de ziel, zonder dit staat alles stil. De uitwerking van de liefde kun je voelen, er is geen dood er is slechts leven www.near-death.com.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 07:43   #24
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Duimen omhoog ,uitstekend zelfs want zo hoort het. Ik hoor je al boos schreeuwen achter de pc van 'die is gek' , echter wie de duisternis heeft gekend , die leert het licht des te meer te waarderen, ellende is uw leerlmeester, het slijpt de ziel en bouwt op aan de persoonlijkheid, en bouwt af aan de karmatische gevolgen en oorzaken van je leven. Wanneer je weet dat je zelf de schuldige bent aan al het leed in je eigen leven, zul je zelfs de zwaarste lasten willen dragen voor God, in het besef dat je hiermee je eigen ziel naar een hoger niveau voert.
god bestaat niet meisje
zelfs criminelen die elke dag wel iemand neerschieten geloven in god
gewoon omdat ze iets van houwvast moeten hebben
oh god zal me wel redden
zeer nuchter
wanneer heeft die god van jouw mij ooit geholpen?
of helpt die alleen de mensen die in hem geloven?
het is ook een feit dat er nog nooit ergens zo veel coruptie is geweest als bij de kerk
elk jaar hoor je wel iets over die mannen
pedofiele priesters en dat soort shit
vroeger de kerk die samenwerkten met de rijken en niets om de armen gaven
de kruistochten
is dat allemaal de wens geweest van jullie god?
zelfs de bijbel staat vol met fouten
en dat ik zelf schuldig ben aan dit leed?
jij hebt geen idee wat ik heb meegemaakt
wat er allemaal is gebeurt
en zover ik weet was het niet mijn schuld
misschien paar dingen
ahja en die mensen die me zo verneukt hebben
die geloofden ook in die god van jouw
goed he?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 07:47   #25
Sander
Medewerker
 
Sander's Avatar
 
Geregistreerd op: 2 December 2003
Locatie: Noord-Brabant
Berichten: 13.129
Standaard

This is all just a bunch of tree hugging hippie crap !!
__________________
six is afraid of seven. because 7 8 9
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 15:20   #26
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Universele Liefde is de brandstof van de ziel, zonder dit staat alles stil. De uitwerking van de liefde kun je voelen, er is geen dood er is slechts leven www.near-death.com.
Het orakel moet dan toch maar even mij gaan uitleggen wat Universele Liefde EXACT is. Dus geen pseudo-intelligente prietpraat, maar duidelijke taal.

Ten tweede zou ik graag willen weten waar je de wijsheid vandaan haalt dat wij een ziel hebben.

Er is wel degelijk dood, want het zijn ons definities die daaraan hangen. Dat jij dit met dit geklets wilt veranderen, doet daar niets aan af.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2004, 23:58   #27
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
god bestaat niet meisje
zelfs criminelen die elke dag wel iemand neerschieten geloven in god
gewoon omdat ze iets van houwvast moeten hebben
oh god zal me wel redden
zeer nuchter
wanneer heeft die god van jouw mij ooit geholpen?
of helpt die alleen de mensen die in hem geloven?
het is ook een feit dat er nog nooit ergens zo veel coruptie is geweest als bij de kerk
elk jaar hoor je wel iets over die mannen
pedofiele priesters en dat soort shit
vroeger de kerk die samenwerkten met de rijken en niets om de armen gaven
de kruistochten
is dat allemaal de wens geweest van jullie god?
zelfs de bijbel staat vol met fouten
en dat ik zelf schuldig ben aan dit leed?
jij hebt geen idee wat ik heb meegemaakt
wat er allemaal is gebeurt
en zover ik weet was het niet mijn schuld
misschien paar dingen
ahja en die mensen die me zo verneukt hebben
die geloofden ook in die god van jouw
goed he?

God bestaat wel, kijk maar in de spiegel, ook criminelen zijn onbewuste kinderen van God, en God heeft niets te redden want de ziel is onverwoestbaar en eeuwig levend, die God helpt jouw wanneer jij erom bidt en wanneer het einddoel een der liefdevolle doel is. God helpt iedereen ,ook mensen die niet in hem geloven. Kijk naar het woord van Jezus in plaats van naar de kerk , iedereen heeft een vrije wil gekregen om zelf te kiezen hoe diegene het leven wil beleven, hier horen ook dingen bij die des duivels zijn, echter door de wetten van oorzaak en gevolg moeten deze mensen al hun onnatuurlijke uittingen weer goed maken, die mensen die jouw zo verneukt hebben zul je weer terugzien om het weer in orde met jouw te maken, goed he?
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 00:10   #28
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB
[b]Het orakel moet dan toch maar even mij gaan uitleggen wat Universele Liefde EXACT is. Dus geen pseudo-intelligente prietpraat, maar duidelijke taal.
Universele liefde is liefde voor alles wat leeft.

Liefde is de brandstof voor de ziel.Het gebrek aan deze liefde voor anderen is waarom zoveel zielen zich ellendig ,koud en miserabel voelen,een ziel zonder liefde voor anderen is als een auto zonder benzine en waardeloos, het is er wel maar het functioneert niet zoals het hoort. Wanneer je begrijpt dat liefde voor alles wat leeft jouw zielsbrandstof is die je gelukkig maakt, weet je meteen waar iedereen zo ontzettend naar op zoek is in zijn leven, maar eigenlijk niet weten wat ze zoeken, omdat ze hier niet bewust van zijn.

Citaat:
Ten tweede zou ik graag willen weten waar je de wijsheid vandaan haalt dat wij een ziel hebben.
http://www.wayti.com/paypal_webstore...aam&lang=Dutch

Citaat:
Er is wel degelijk dood, want het zijn ons definities die daaraan hangen. Dat jij dit met dit geklets wilt veranderen, doet daar niets aan af.
Er is geen dood, er is alleen leven. , en zat mensen die een bijna dood ervaring meegemaakt hebben en met hele verhalen terugkomen om het na te vertellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 05:46   #29
EternalShadow
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle

Er is geen dood, er is alleen leven. , en zat mensen die een bijna dood ervaring meegemaakt hebben en met hele verhalen terugkomen om het na te vertellen.
De menselijke definitie van dood is wegvallen van enkele lichamelijke functies als ik me niet vergis, waaronder hersenactiviteit en / of hartfuncties :/ ergo, er is wel degelijk dood. zoals MasterB zegt, hangt van je definitie van dood af.

en wat die bijna dood ervaringen betreft, (de term an sich spreekt zichzelf al tegen met de uitleg erbij) 't is niet na te gaan of dat enige vorm van waarheid betreft... hersenen zijn rare dingen, hersenspinsels zijn niet uitgesloten.

idem met dat leuke boekje wat je aandraagt, mensen zijn meesters in het uit hun nek lullen dus bewezen is het bij lange na niet. Wil niet automatisch zeggen dat het vaststaat dat we niet iets in de trant hebben. Maar groot gedeelte van mensen ziet toch graag enige vorm van tastbaar bewijs.

en wat topic in algemeen betreft, leuk en aardig, maar praktisch onmogelijk, en bovendien: "where there is light, there must also be darkness"

Laatst aangepast door EternalShadow : 9 April 2004 om 05:50
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 07:32   #30
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
God bestaat wel, kijk maar in de spiegel, ook criminelen zijn onbewuste kinderen van God, en God heeft niets te redden want de ziel is onverwoestbaar en eeuwig levend, die God helpt jouw wanneer jij erom bidt en wanneer het einddoel een der liefdevolle doel is. God helpt iedereen ,ook mensen die niet in hem geloven. Kijk naar het woord van Jezus in plaats van naar de kerk , iedereen heeft een vrije wil gekregen om zelf te kiezen hoe diegene het leven wil beleven, hier horen ook dingen bij die des duivels zijn, echter door de wetten van oorzaak en gevolg moeten deze mensen al hun onnatuurlijke uittingen weer goed maken, die mensen die jouw zo verneukt hebben zul je weer terugzien om het weer in orde met jouw te maken, goed he?
mijn bompa is onderpriester dus ik ben redelijk gelovig opgevoed in't begin
damn wat heb ik gebeden
maar ik ben er met opgehouden omdat het juist geen klote hielp
en ik zag in dat er geen god was
en als er een god was
dan haat ik hem van uit het diepst van men hart
want dan heeft hij maar iets dom gecreëerd
trouwens wat doe je als gelovige met de evolutietheorie?
want is het niet adam en eva die wa hebbe zitte rondzooien in het parkske van god zodat wij der zijn
wat als iemand je zou kunnen bewijzen dat god niet bestaat
zou je dan ineen zakken?
want zonder je houwvast
wie weet waar kom je dan terecht
face it
je zou leven niet aankunnen zonder die god van je
die god bestaat niet
of wil je zeggen dat het mijn voorbestemming is dat ik al die shit meemaak?
en wees gerust
ik zie men verleden nog elke dag hier bij mij thuis
en goed maken
liever niet
btw: constante pessimisme is niet goed, maar dat is constante optimisme ook niet
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 09:29   #31
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Universele liefde is liefde voor alles wat leeft.

Liefde is de brandstof voor de ziel.Het gebrek aan deze liefde voor anderen is waarom zoveel zielen zich ellendig ,koud en miserabel voelen,een ziel zonder liefde voor anderen is als een auto zonder benzine en waardeloos, het is er wel maar het functioneert niet zoals het hoort. Wanneer je begrijpt dat liefde voor alles wat leeft jouw zielsbrandstof is die je gelukkig maakt, weet je meteen waar iedereen zo ontzettend naar op zoek is in zijn leven, maar eigenlijk niet weten wat ze zoeken, omdat ze hier niet bewust van zijn.


Ja ik vind het heel leuk dat jij dit zo ervaart, maar ik kan er werkelijkwaar NIETS mee. Er is geen garantie.



Heeft deze man temporaal epilepsie? Ik heb de bron bekeken en er is geen enkel sluitend bewijs voor het bestaan van een ziel of de geesten. Kom nog eens met het bewijs voor de ziel, niet een man met een foutje in zijn hersenen.

Citaat:

Er is geen dood, er is alleen leven. , en zat mensen die een bijna dood ervaring meegemaakt hebben en met hele verhalen terugkomen om het na te vertellen.
Nogmaals, dit hangt af van je definitie. Dood bestaat, want mensen stoppen met leven na hun leven en dat is de dood. Zelfs die Universele Liefde kan daar niets tegen doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 09:38   #32
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...
 
Suepahfly's Avatar
 
Geregistreerd op: 7 September 2002
Locatie: Belgie
Berichten: 3.784
Standaard

Doodgaan is gewoon een fase in het leven, die ook weer voorbij gaat,net zoals midlifecrisis
__________________
I'm THE Bomb Disposal Expert

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2004, 23:58   #33
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BlackMystery
mijn bompa is onderpriester dus ik ben redelijk gelovig opgevoed in't begin
damn wat heb ik gebeden
maar ik ben er met opgehouden omdat het juist geen klote hielp
en ik zag in dat er geen god was
en als er een god was
dan haat ik hem van uit het diepst van men hart
want dan heeft hij maar iets dom gecreëerd
trouwens wat doe je als gelovige met de evolutietheorie?
want is het niet adam en eva die wa hebbe zitte rondzooien in het parkske van god zodat wij der zijn
wat als iemand je zou kunnen bewijzen dat god niet bestaat
zou je dan ineen zakken?
want zonder je houwvast
wie weet waar kom je dan terecht
face it
je zou leven niet aankunnen zonder die god van je
die god bestaat niet
of wil je zeggen dat het mijn voorbestemming is dat ik al die shit meemaak?
en wees gerust
ik zie men verleden nog elke dag hier bij mij thuis
en goed maken
liever niet
btw: constante pessimisme is niet goed, maar dat is constante optimisme ook niet

Nonsense, je hebt nooit voor jezelf bewezen dat er geen God was, je hebt gevoeld dat er wel iets is. Bidden helpt , het is niet om de loterij mee te winnen zoals zovelen denken, en het helpt bij je spirituele opbouw ,waardoor je het stofffelijke loslaat, beleef je ellende? Mooi zo, want je levenslessen beleef je in dit leven en die helpen je ziel zo te slijpen dat je gevoeliger wordt,dat leer je niet in een paradijs. Haat lijdt alleen maar tot zelfvernietiging, en de schepping doet haar werk perfect , het is een perfect gereedschap en je kunt er veel liefdevolle dingen mee doen alsmede de wereld een betere plek maken dan wat het is. Adam en eva waren bovendien slechts symbolisch bedoelt om de mensen dingen uit te leggen het is nooit echt gebeurt. En de wetenschappers zelf zijn ook nog niet uit de evolutie theorie, dus daar kun je niet op bouwen. Die God bestaat wel, kijk maar in de spiegel en je ziet God. Op de korte termijn moet je niet kijken, maar op de lange termijn , dus in termonologie van vele levens wordt je bewust van alle wetten van God, en zo neem je als het ware het universum in jezelf op, dit is de wet van God en die maak jij nu mee, en die omschrijf jij als ellende maar is in werkelijkheid een zielsevolutie, door je ervaringen wordt je persoonlijkheid opgebouwd. De ellende die jij anderen hebt aangedaan in vorige levens wordt in de vorm van ellende weer aan je teruggeschonken net zolang totdat je kiet draait, en eindelijk eens iets goeds voor de aarde achterlaat. Dan kun je de aarde na vele levens verlaten en op een hoger niveau veel goeds verrichten
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2004, 00:14   #34
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Ja ik vind het heel leuk dat jij dit zo ervaart, maar ik kan er werkelijkwaar NIETS mee. Er is geen garantie.
Hoezo niets mee? Je weet nu dat liefde ALLES is waar je je voor in kan zetten in je leven, en dat de rest van wat je doet in je leven straten met een dood einde zijn.

Citaat:
Heeft deze man temporaal epilepsie? Ik heb de bron bekeken en er is geen enkel sluitend bewijs voor het bestaan van een ziel of de geesten. Kom nog eens met het bewijs voor de ziel, niet een man met een foutje in zijn hersenen.
Nee, deze man is een uitzonderlijk begaafd medium en kon geblinddoekt schilderijen op z'n kop schilderen door middel van die zielen waarvan jij het ontstaan ontkent, hijzelf kan geneens schilderen en toch mag het resultaat er zijn. Hoe verklaar je dat? Het bewijs van de ziel echter kun je door een beetje aura training zelf zien. http://www.thesoulelement.com/auras.htm

Dat kun je hier leren, ga er vooral skeptisch in, dat deed ik zelf namelijk ook, en toch heb ik het ook gezien. Wellicht ben je zelfs gevoelig en kun je tot de derde aura laag zien.


Citaat:
Nogmaals, dit hangt af van je definitie. Dood bestaat, want mensen stoppen met leven na hun leven en dat is de dood. Zelfs die Universele Liefde kan daar niets tegen doen.
Nee, er is alleen leven, al jouw zogenaamde dooie opa's en oma's leven nog ,zelfs je overleden huisdieren, die kun je weer terugzien als je zelf het hiernamaals betreedt.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2004, 00:16   #35
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Suepahfly
Doodgaan is gewoon een fase in het leven, die ook weer voorbij gaat,net zoals midlifecrisis
ja, Sommige mensen die een bijna doodervaring hebben gehad zeggen dat ze niet meer bang zijn, en komen vaak als een beter persoon terug.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2004, 13:04   #36
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Hoezo niets mee? Je weet nu dat liefde ALLES is waar je je voor in kan zetten in je leven, en dat de rest van wat je doet in je leven straten met een dood einde zijn.


Ik heb daar nog steeds geen enkel bewijs van gezien. Kneitershard dronken worden zet ik mij ook graag voor in en dat levert ook iets moois op.

Citaat:

Nee, deze man is een uitzonderlijk begaafd medium en kon geblinddoekt schilderijen op z'n kop schilderen door middel van die zielen waarvan jij het ontstaan ontkent, hijzelf kan geneens schilderen en toch mag het resultaat er zijn. Hoe verklaar je dat? Het bewijs van de ziel echter kun je door een beetje aura training zelf zien. http://www.thesoulelement.com/auras.htm
Ik ben skeptisch, omdat beweringen zonder direct bewijs nou eenmaal weinig voorstellen in mijn beschouwing van de wereld. Je gaat van het ene 'onverklaarbare' naar het andere 'onverklaarbare'. Hoe wil je een ziel zien met een aura, maar je hebt het bestaan van een aura nog niet bewezen. Kom nou niet met die plaatjes die ik al tig maal voorbij heb zien komen, want het is algemeen bekend dat je daar je hand of je voet op een plaat met een elektrisch veld moest zetten.

Citaat:

Dat kun je hier leren, ga er vooral skeptisch in, dat deed ik zelf namelijk ook, en toch heb ik het ook gezien. Wellicht ben je zelfs gevoelig en kun je tot de derde aura laag zien.


Ik zal eens gaan kijken.

Citaat:

Nee, er is alleen leven, al jouw zogenaamde dooie opa's en oma's leven nog ,zelfs je overleden huisdieren, die kun je weer terugzien als je zelf het hiernamaals betreedt.
Onze definities blijven verschillend, maar ik heb nog geen bewijs dat mijn opa's en oma's nog leven, dus ik neem het niet voor waar aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2004, 04:48   #37
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB


Onze definities blijven verschillend, maar ik heb nog geen bewijs dat mijn opa's en oma's nog leven, dus ik neem het niet voor waar aan. [/b]
Goed, wetenschappelijk verklaard is een atoom opgebouwd uit energie, volgens de wet van energiebehoud kan energie niet verloren gaan,

Een mens is opgebouwd uit atomen en is bewust, dit betekend dat energie BEWUST kan zijn. Jouw opa en oma mogen wel overleden zijn, maar ze zijn er nog wel, want volgens de wet van energiebehoud kunnen jouw opa en oma niet verloren gaan, jijzelf ook niet, dit houd dus in dat je zowel je energie als je bewustzijn kunt behouden nadat je overlijdt.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2004, 12:45   #38
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Goed, wetenschappelijk verklaard is een atoom opgebouwd uit energie, volgens de wet van energiebehoud kan energie niet verloren gaan,


Nou, een atoom is opgebouwd uit een positieve kern (neutronen + protonen) en een elektronenschil er omheen. Dus echt wetenschappelijk verklaren doe je het niet. Energie daarentegen is wel om te zetten in massa en omgekeerd volgens E = MC2. Dit betekent dat massa een vorm van energie is. Wel correct blijven.

Citaat:
Een mens is opgebouwd uit atomen en is bewust, dit betekend dat energie BEWUST kan zijn.
Allereerst geven wij mensen onzelf de term bewust, maar die hangt van vele factoren af. Die factoren moet je afzonderlijk toepassen op een atoom en zodoende is een atoom ook bewust? Ik dacht het niet.

Laat ik het aan de hand van een vergelijkende situatie eens benaderen. Het kniegewricht bestaat uit een aantal systemen. SAMEN vormen ze de knie, maar wanneer er 1 systeem aanwezig is, zou dit volgens jouw beredenering al een knie zijn, zie de logische fout.

Citaat:

Jouw opa en oma mogen wel overleden zijn, maar ze zijn er nog wel, want volgens de wet van energiebehoud kunnen jouw opa en oma niet verloren gaan, jijzelf ook niet, dit houd dus in dat je zowel je energie als je bewustzijn kunt behouden nadat je overlijdt.
Het is leuk dat je het nu natuurwetenschappelijk probeert te verklaren, maar daar slaag je geenszins in. Wanneer je enthalpie aanhaalt dan moet je ook entropie in je achterhoofd houden en dat doe je niet.

1e wet van thermodynamica: De totale energie van een systeem + omgeving = 0
2e wet van thermodynamica: In een geïsoleerd systeem neemt de entropie toe bij een spontaan proces.

Volgens beide wetten klopt jouw bovenstaande bewering niet. Kom met iets beters zou ik zeggen. Energie kan verloren gaan, maar wordt ergens anders opgenomen. Bijvoorbeeld in het geval van mijn opa.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2004, 18:25   #39
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB


Nou, een atoom is opgebouwd uit een positieve kern (neutronen + protonen) en een elektronenschil er omheen. Dus echt wetenschappelijk verklaren doe je het niet. Energie daarentegen is wel om te zetten in massa en omgekeerd volgens E = MC2. Dit betekent dat massa een vorm van energie is. Wel correct blijven.
Nee , dat zie ik niet zo. Met de verklaringen die je aflegt bewijs je des te meer dat het mogelijk is. E=MC2, dit houdt in dat Massa een vorm van energie is , en wel die in de vorm van een gecondenseerde frequentie. Dus ik volg nog steeds jouw correcte lijn van denken.

Citaat:
Allereerst geven wij mensen onzelf de term bewust, maar die hangt van vele factoren af. Die factoren moet je afzonderlijk toepassen op een atoom en zodoende is een atoom ook bewust? Ik dacht het niet.
Je moet bewust zijn om jezelf bewust eigenschappen toe te eigenenen,nu jij weer.

Citaat:
Laat ik het aan de hand van een vergelijkende situatie eens benaderen. Het kniegewricht bestaat uit een aantal systemen. SAMEN vormen ze de knie, maar wanneer er 1 systeem aanwezig is, zou dit volgens jouw beredenering al een knie zijn, zie de logische fout.
Wanneer jij een knie , hand of arm verliest tijdends tijdends je leven krijg je deze weer doodleuk terug nadat je overleden bent en het hiernamaals binnenbetreedt, je ziel is namelijk niet te vernietigen en de astrale energie blijft aanwezig.

Citaat:
Het is leuk dat je het nu natuurwetenschappelijk probeert te verklaren, maar daar slaag je geenszins in. Wanneer je enthalpie aanhaalt dan moet je ook entropie in je achterhoofd houden en dat doe je niet.

1e wet van thermodynamica: De totale energie van een systeem + omgeving = 0
2e wet van thermodynamica: In een geïsoleerd systeem neemt de entropie toe bij een spontaan proces.

Volgens beide wetten klopt jouw bovenstaande bewering niet. Kom met iets beters zou ik zeggen. Energie kan verloren gaan, maar wordt ergens anders opgenomen. Bijvoorbeeld in het geval van mijn opa.
Ik ben volop geslaagd in mijn bewering , je maakt namelijk een grove fout door de thermodynamica erbij te halen, ik heb het namelijk puur over de wet van behoud van energie. Jouw geliefde wetenschap heeft namelijk helemaal geen verklaring voor wat energie nou eigenlijk echt is. En het wordt helemaal mooi als je zegt dat de zogenaamde verloren energie in het voorbeeld van jouw opa ergens anders opgenomen wordt, ik beoog dit als volledig correct, en wel als astrale energie in het hiernamaals.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2004, 02:35   #40
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Nee , dat zie ik niet zo. Met de verklaringen die je aflegt bewijs je des te meer dat het mogelijk is. E=MC2, dit houdt in dat Massa een vorm van energie is , en wel die in de vorm van een gecondenseerde frequentie. Dus ik volg nog steeds jouw correcte lijn van denken.


Mwah, jij zei dat wetenschappelijk gezien een atoom uit energie bestond. Ik ging er iets feitelijker en gedetailleerder op in. Genoeg met de muggezifterij op dit punt.

Citaat:

Je moet bewust zijn om jezelf bewust eigenschappen toe te eigenenen,nu jij weer.


Wij moeten inderdaad bewust zijn om ONSZELF eigenschappen toe te kennen. Nou geven wij onszelf de term bewust, maar betekent zoiets dat een onderdeel van ons ook bewust is? Nee! De uitleg staat gegeven met de knie, maar dat interpreteer je weer verkeerd!

Citaat:

Wanneer jij een knie , hand of arm verliest tijdends tijdends je leven krijg je deze weer doodleuk terug nadat je overleden bent en het hiernamaals binnenbetreedt, je ziel is namelijk niet te vernietigen en de astrale energie blijft aanwezig.


Allereerst, bewijs maar eens dat wij dat terugkrijgen. Of is het een axioma? Je komt nu op de proppen met astrale energie, maar ik die de natuurwetenschap volg, heb daar nog nooit van gehoord.

Citaat:

Ik ben volop geslaagd in mijn bewering , je maakt namelijk een grove fout door de thermodynamica erbij te halen, ik heb het namelijk puur over de wet van behoud van energie. Jouw geliefde wetenschap heeft namelijk helemaal geen verklaring voor wat energie nou eigenlijk echt is. En het wordt helemaal mooi als je zegt dat de zogenaamde verloren energie in het voorbeeld van jouw opa ergens anders opgenomen wordt, ik beoog dit als volledig correct, en wel als astrale energie in het hiernamaals.
Je probeert recht te lullen wat krom is en dat staat je helemaal niet mooi. Het maakt je eerder een gek dan een geliefd persoon.

Jij zegt wet van behoud van energie, dus elke vorm van massa kan omgezet worden in energie en andersom. Jij haalt hierbij het lichaam aan dat op een gegeven moment ontbindt, maar jij zegt doodleuk dat al die energie blijft bestaan, dat hierdoor je massa blijft bestaan (zie deel dat arm terugkeert) en je beweert dat je hierdoor in het hiernamaals doorleeft. Voor al deze beweringen heb je geen enkel grondig bewijs geleverd, enkel los zand.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2004, 05:57   #41
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB


Mwah, jij zei dat wetenschappelijk gezien een atoom uit energie bestond. Ik ging er iets feitelijker en gedetailleerder op in. Genoeg met de muggezifterij op dit punt.
Jij beoogde dat, want ik ben niet begonnen met muggezifterij.

Citaat:
Wij moeten inderdaad bewust zijn om ONSZELF eigenschappen toe te kennen. Nou geven wij onszelf de term bewust, maar betekent zoiets dat een onderdeel van ons ook bewust is? Nee! De uitleg staat gegeven met de knie, maar dat interpreteer je weer verkeerd!

Onjuist, je MOET bewustzijn hebben om jezelf als bewust te beschouwen , hoe wil jij jezelf bewust beschouwen als je zegt dat je geen onderdelen hebt die bewust kunnen zijn? Dat jij een nietszeggende knieschijf als voorbeeld erbij haalt ,daar schieten we niets mee op.

Citaat:
Allereerst, bewijs maar eens dat wij dat terugkrijgen. Of is het een axioma? Je komt nu op de proppen met astrale energie, maar ik die de natuurwetenschap volg, heb daar nog nooit van gehoord.
Dan hoor je het bij deze, 'Het astraal lichaam is een fijnstoffelijk of onstoffelijk ‘afgietsel’ of ‘dubbel’ van het fysieke lichaam. Dit zowel bij mens als dier. Het is vaak doorschijnend , maar kan ook andere vormen aannemen zoals een meer schimmige vorm, een licht, een lichtgevende vorm,

Maar het kan zich ook manifesteren als een perfect dubbel van het fysieke lichaam zodat er geen verschil te merken is.

In dit astraal lichaam zetelt het bewustzijn van de mens. Dit bewustzijn blijft steeds verbonden met het astraal lichaam. Het astrale lichaam is op deze aarde en tijdens dit leven verbonden met het huidige fysieke lichaam. Ons bewustzijn is daarom ook verbonden met dit fysieke lichaam omdat het astrale lichaam nu huist in het fysieke lichaam.

Ons bewustzijn is dus geen product van een chemisch proces binnen het fysieke lichaam zoals sommige wetenschappers nog beweren. Integendeel: het bestaat en functioneert perfect los van dit fysieke lichaam.

Bij een nieuwe incarnatie neemt het astrale lichaam de vorm aan van het nieuwe fysieke lichaam.' dat deze vorm van energy bestaat kun je zondag op discovery channel bekijken om 8 uur geloof ik met martial arts, die Chinezen noemen het Chi, en deze vorm van energie is wetenschappelijk bewezen.

Citaat:
Je probeert recht te lullen wat krom is en dat staat je helemaal niet mooi. Het maakt je eerder een gek dan een geliefd persoon.

Jij zegt wet van behoud van energie, dus elke vorm van massa kan omgezet worden in energie en andersom. Jij haalt hierbij het lichaam aan dat op een gegeven moment ontbindt, maar jij zegt doodleuk dat al die energie blijft bestaan, dat hierdoor je massa blijft bestaan (zie deel dat arm terugkeert) en je beweert dat je hierdoor in het hiernamaals doorleeft. Voor al deze beweringen heb je geen enkel grondig bewijs geleverd, enkel los zand. [/b]
Van oudsher zegt men dat God recht kan slaan met een kromme stok, het is een natuurwet die jij als gek bestempelt.

Ik zeg wet van behoud van energie, dus de ontbinding is niet meer dan een overgang van de ene energie in de andere, en er zijn honderden mensen met bijna dood ervaringen die over de gehele wereld die los van hun cultuur met gehele verhalen terugkomen en feiten die je simpelweg ONMOGELIJK kunt weten, bewijs jij nou eens hoe die mensen in coma en DOOD kunnen zien wat de chirurg aan het doen is in de race tegen de klok om datzelfde mensenleven alsnog te redden? , en vervolgens de chirurgen het 'bevestigen' dat dit inderdaad heeft plaatsgevonden? http://www.near-death.com/experiences/storm01.html het verhaal van deze snuiter bijvoorbeeld?

Mijn beweringen staan allesbehalve op los zand, de energie was er al sinds het begin, en het feit dat energie bewust kan zijn, daar hoef je alleen voor in de spiegel te kijken.

Door middel van behoud van Energie KAN het niet anders zijn dan dat je doorblijft gaan! Weliswaar in een overgegane vorm, maar meer levend dan dat jij je ooit kunt voorstellen!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2004, 11:04   #42
MasterB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Onjuist, je MOET bewustzijn hebben om jezelf als bewust te beschouwen , hoe wil jij jezelf bewust beschouwen als je zegt dat je geen onderdelen hebt die bewust kunnen zijn? Dat jij een nietszeggende knieschijf als voorbeeld erbij haalt ,daar schieten we niets mee op.


Die knie was een analoog voorbeeld om aan te geven dat onderdelen niet per se het geheel voorstellen. Een deel van het lichaam hoeft niet bewust te zijn om het geheel bewust te laten zijn.

Jij beweert dat atomen bestaan uit energie (klopt dus deels) en dat, omdat de mens bewust is, atomen bewust zijn. Dat laatste deel ik niet en daarvoor heb je positief bewijs nodig. Jij stelt het nu alleen als axioma.

Citaat:

Dan hoor je het bij deze, 'Het astraal lichaam is een fijnstoffelijk of onstoffelijk ‘afgietsel’ of ‘dubbel’ van het fysieke lichaam. Dit zowel bij mens als dier. Het is vaak doorschijnend , maar kan ook andere vormen aannemen zoals een meer schimmige vorm, een licht, een lichtgevende vorm,

Maar het kan zich ook manifesteren als een perfect dubbel van het fysieke lichaam zodat er geen verschil te merken is.


Bron uit een natuurwetenschappelijk tijdschrift?

Citaat:

Ons bewustzijn is dus geen product van een chemisch proces binnen het fysieke lichaam zoals sommige wetenschappers nog beweren. Integendeel: het bestaat en functioneert perfect los van dit fysieke lichaam.


Daar zou ik dan graag het definitieve bewijs van zien.

Citaat:

Van oudsher zegt men dat God recht kan slaan met een kromme stok, het is een natuurwet die jij als gek bestempelt.


Het bestaan noch niet bestaan van God valt niet te bewijzen, dus vreemde natuurwet dus ook niet.

Citaat:

Ik zeg wet van behoud van energie, dus de ontbinding is niet meer dan een overgang van de ene energie in de andere,


Er is vooralsnog geen enkel bewijs voor een astraal lichaam, mocht dit lichaam er zijn dan is er geen bewijs dat de energie overgaat van het een naar het ander.

Citaat:

Mijn beweringen staan allesbehalve op los zand, de energie was er al sinds het begin, en het feit dat energie bewust kan zijn, daar hoef je alleen voor in de spiegel te kijken.


Astrale energie en overdracht van energie is alleen gebaseerd op enkele aannames die ik nog niet bewezen heb gezien.

Citaat:

Door middel van behoud van Energie KAN het niet anders zijn dan dat je doorblijft gaan! Weliswaar in een overgegane vorm, maar meer levend dan dat jij je ooit kunt voorstellen!
Dat kan dus WEL!!! Energie kan omgezet worden in massa en vice versa. Tevens kan energie dat vrijkomt bij een spontaan proces waarbij de entropie afneemt vrijkomen, waardoor de energie verplaatst naar de omgeving en daar de entropie laat toenemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2004, 20:58   #43
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MasterB


Die knie was een analoog voorbeeld om aan te geven dat onderdelen niet per se het geheel voorstellen. Een deel van het lichaam hoeft niet bewust te zijn om het geheel bewust te laten zijn.
Andersom ,want zonder onderdelen is er geen geheel.
Citaat:
Jij beweert dat atomen bestaan uit energie (klopt dus deels) en dat, omdat de mens bewust is, atomen bewust zijn. Dat laatste deel ik niet en daarvoor heb je positief bewijs nodig. Jij stelt het nu alleen als axioma.
De mens is bewuste energie, die opgebouwd is uit atomen.



Bron uit een natuurwetenschappelijk tijdschrift?


Citaat:
Daar zou ik dan graag het definitieve bewijs van zien.
Dat bewijs is al gegeven door een persoon die zonder hersens geboren was, en toch bewust als soldaat kon functioneren in de tweede wereldoorlog. Dit is mogelijk als het vanaf de geboorte zonder hersenen geboren wordt, de bewuste zielsenergie heeft namelijk geen hersenen nodig om in een mens te functioneren. Anders wordt het wanneer er in een mens met bestaande hersenen wordt gesneden, de zielsenergie die dan geintegreerd was met de stoffelijke hersenen raakt dan uit balans en dan ontstaan er stoornissen.

Citaat:
Het bestaan noch niet bestaan van God valt niet te bewijzen, dus vreemde natuurwet dus ook niet.
Niet mee eens, de mensen met bijna dood-ervaringen brengen informatie terug die vaak te toetsen zijn, de astrale wezens die zij tegenkomen vertellen dat God wel bestaat, en namelijk wel dat deze zowel zichtbaar is en onzichtbaar, wanneer je in de spiegel kijkt zie je bewuste energie en dit IS God, waarvan wij allen deel van zijn.

Citaat:
Er is vooralsnog geen enkel bewijs voor een astraal lichaam, mocht dit lichaam er zijn dan is er geen bewijs dat de energie overgaat van het een naar het ander.
Niet mee eens, hoe verklaar je al die mensen met bijna dood-ervaringen die zeggen dat ze uit hun lichaam treden,terwijl ze op hun dode lichaam terugkijken? Er zijn in ieder geval honderden getuigen over alle culturen over de hele wereld.

Citaat:
Astrale energie en overdracht van energie is alleen gebaseerd op enkele aannames die ik nog niet bewezen heb gezien.
De wet van behoud van energie is zo bewezen als het maar kan. En de astrale energie die daarbij hoort vormt geen uitzondering. Kirlian die in staat was om aura's te fotograferen is nog nooit omver geworpen met wetenschappelijke bewijzen.Dus zijn stelling staat nog overeind.


Citaat:
Dat kan dus WEL!!! Energie kan omgezet worden in massa en vice versa. Tevens kan energie dat vrijkomt bij een spontaan proces waarbij de entropie afneemt vrijkomen, waardoor de energie verplaatst naar de omgeving en daar de entropie laat toenemen. [/b]
Nogmaals, geen thermodynamica. de energie blijft behouden binnen het systeem.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2004, 00:48   #44
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Dat bewijs is al gegeven door een persoon die zonder hersens geboren was, en toch bewust als soldaat kon functioneren in de tweede wereldoorlog. Dit is mogelijk als het vanaf de geboorte zonder hersenen geboren wordt, de bewuste zielsenergie heeft namelijk geen hersenen nodig om in een mens te functioneren. Anders wordt het wanneer er in een mens met bestaande hersenen wordt gesneden, de zielsenergie die dan geintegreerd was met de stoffelijke hersenen raakt dan uit balans en dan ontstaan er stoornissen.
oke ik heb me dr buiten gehouden maar ik wil eventjes zeggen dat jij blijkbaar niet weet hoe het menselijk lichaam werkt. je hebt hersenen nodig om je stoffelijk lichaam te laten functioneren. en zonder hersenen kan niemand leven of zelfs geboren worden.

en ik heb gehoord enzo dat het bestaan van de aura wetenschappelijk bewezen is, en dat er idd dingen als chakra;s enzo bestaan, maar ik kan die bronnen niet vinden, dus hou ik me verder buiten deze wetenschappelijke discussie.

Laatst aangepast door electricity : 13 April 2004 om 01:00
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2004, 01:10   #45
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door electricity
oke ik heb me dr buiten gehouden maar ik wil eventjes zeggen dat jij blijkbaar niet weet hoe het menselijk lichaam werkt. je hebt hersenen nodig om je stoffelijk lichaam te laten functioneren. en zonder hersenen kan niemand leven of zelfs geboren worden.

en ik heb gehoord enzo dat het bestaan van de aura wetenschappelijk bewezen is, en dat er idd dingen als chakra;s enzo bestaan, maar ik kan die bronnen niet vinden, dus hou ik me verder buiten deze wetenschappelijke discussie.
Het leven gaat verder dan de wetenschap, want in al die miljarden jaren voordat de aarde bestond waren er veel meer bewuste processen waarvan de wetenschap geen enkele weet van heeft, de ziel heeft geen stoffelijk lichaam nodig om na te denken, de bewuste ziel staat ver boven het menselijk denken en is daarom in staat om zonder stoffelijke hersens via die bewuste energie onafhankelijk te opereren. Ik heb bovendien wel verstand van de hersenen en de hersenprocessen, want dit is toevallig mijn hobby
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2004, 01:20   #46
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Het leven gaat verder dan de wetenschap, want in al die miljarden jaren voordat de aarde bestond waren er veel meer bewuste processen waarvan de wetenschap geen enkele weet van heeft, de ziel heeft geen stoffelijk lichaam nodig om na te denken, de bewuste ziel staat ver boven het menselijk denken en is daarom in staat om zonder stoffelijke hersens via die bewuste energie onafhankelijk te opereren. Ik heb bovendien wel verstand van de hersenen en de hersenprocessen, want dit is toevallig mijn hobby
kijk.
ik geloof ook in het principe van de verschillende lichamen
(de ziel, het gevoel en het denken). maar zelfs ik vind nu dat je onzin praat.
de ziel die denkt niet. de ziel voelt en ervaart, en stuurt evt. de ziel is je ware ik, hetgeen wat meegenomen en geleerd is uit vorige levens.
de kunst is om deze 3 lichamen zo te combineren dat ieder krijgt wat hij wilt.
je zegt dat je ziel geen hersenen nodig heeft, nou het lichaam wel. dus dat een lichaam kan functioneren zonder hersenen is als een computer zou kunnen functioneren zonder interface.

en het denken is een proces in je hersenen, dus praat nu aljeblieft geen poep.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2004, 01:26   #47
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik geloof dat je eigenlijk op bed moet liggen Wat moet een mod nou zo laat nog eens op?

Als je erin gelooft weet je dat je na je dood blijft leven, hoe moet je dan nadenken volgens jou nadat je overleden bent? Dan heb je toch geen stoffelijke hersenen meer? Dus ik praat geen prietpraat.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2004, 01:34   #48
electricity
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oracle
Als je erin gelooft weet je dat je na je dood blijft leven, hoe moet je dan nadenken volgens jou nadat je overleden bent? Dan heb je toch geen stoffelijke hersenen meer? Dus ik praat geen prietpraat.
maar dat is anders. jij zegt dat jou aardse lichaam geen hersenen nodig heeft om te functioneren.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2004, 01:38   #49
Oracle
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Onder bepaalde uitzonderlijke omstandigheden niet nee.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 April 2004, 10:53   #50
BlackMystery
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
God bestaat wel, kijk maar in de spiegel, ook criminelen zijn onbewuste kinderen van God, en God heeft niets te redden want de ziel is onverwoestbaar en eeuwig levend, die God helpt jouw wanneer jij erom bidt en wanneer het einddoel een der liefdevolle doel is. God helpt iedereen ,ook mensen die niet in hem geloven. Kijk naar het woord van Jezus in plaats van naar de kerk , iedereen heeft een vrije wil gekregen om zelf te kiezen hoe diegene het leven wil beleven, hier horen ook dingen bij die des duivels zijn, echter door de wetten van oorzaak en gevolg moeten deze mensen al hun onnatuurlijke uittingen weer goed maken, die mensen die jouw zo verneukt hebben zul je weer terugzien om het weer in orde met jouw te maken, goed he?
ten eerste
als ik de mensen zie die mij verneukt heb wil ik niet de andere wang toekeren
maar hun gewoon afmaken
en fuck die god van jouw dan maar
jouw god is een utopie
al het goede, al het mooie blablabla
jaja tuurlijk dat
en ik voel juist niets rond mij
of is die pijn die god van jouw dan ofwat?
kan je dan voor mij bidden dat hij mij verlaat?
trouwens als je toch inneens bezig zijt
bid inneens voor wereldvrede, hij zal je wel helpen
zelfs als je de bijbel leest zie je dat er fouten in staan
de kerk staat al jarenlang voor corruptie
geld stelen van de armen en kruistochten in de middeleeuwen
pedofiele priesters tegenwoordig
jah het is echt een goed geloof
en aan het hoofd staat de paus
tof
die weet al zelf niet meer wat hij hier doet
kan best zijn dat die god al ziet, dat wil ik wel geloven
tanku voor te bloemen
Citaat:
Ik vind het een goed voorbeeld wat je geeft BlackMystery, Toch wanneer je de t.v aanzet en de beelden van de oorlog ziet weet je dat niet op elke centimeter van de aarde gevochten wordt zoals die t.v je wilt doen geloven, het journaal is een vergaarbak van negatieve dingen, ooit al er eens op gelet dat ze nooit goede dingen uitzenden die toch ECHT ook plaatsvinden, maar dat vind men geen nieuws.
yeah en veel slechte dingen krijg je niet op je tv te zien ook niet
zie he
er zijn twee dingen, te optimistisch en te pessimistisch
geen een van de twee is echt goed
jij mag raden welke van de twee jij bent
en misschien ben ik idd wel je tegenpool
en wat te pessimistisch
maar daardoor blijf ik in deze wereld toch meer realistischer dan jij
deels omdat ik de meeste slechte dingen al met men eigen ogen heb gezien
en dan heb ik het niet over dingetjes die je in het nieuws ziet
neen
eerlijk I don't even give a fuck wie welk land aanvalt en vernietigd
het zijn die dingen die je pas op je nieuws ziet als het neerkomt op iemand heeft zelfmoord gepleegd
maar ik zie het verdriet dat ervoor is
en ze moeten zelfs geen zelfmoord plegen voor die pijn die er is
en wat moet je in de wereld tegenwoordig doen?
wat een heleboel medecatie in uw mond steken?
en welke goeie dingen zijn er nog goe in deze wereld?
voor elk goei ding dat jij kan opnoemen kan ik drie slechte dingen opnoemen
we zijn al zo dicht bij het eind van onze wereld
en gij gaat prediken dat alles goed gaat?
als jouw god ooit heeft bestaan he
geloof mij
wij hebben hem dan al lang vergast en is hij nu dood
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:00.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.