Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 4 May 2005, 23:06   #1
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard Reclame

Tot in hoeverre is reclame toegestaan?

Reclame die onderbroken wordt door vijf minuten film? Mogen brievenbussen uitpuilen van de reclamefolders of enkel die die je zelf aangevraagd hebt?

Is reclame voor schoonheidsproducten eigenlijk wel ethisch verantwoord? Hebben commercial designers het recht een geïdealliseerde wereld weer te geven? Of moeten ze de mensen confronteren met de harde waarheid?
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2005, 10:31   #2
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
televisie => tja de commerciele zenders overleven ervan....tenzij je wil overschakelen op volledige betaaltelevisie (ala canal+)
Ze zouden het kunnen minimaliseren tot op een hoogte dat ze net zoveel reclame uitzenden dat ze rendabel zijn.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Is reclame voor schoonheidsproducten ehtisch verantwoord? Wat bedoel je daar precies mee?
Mogen ze wel reclame maken voor het idealiserend beeld? Wat je op reclame voor schoonheidsproducten ziet zijn vrouwen die wel heel wat meer gebruiken dan enkel dat crèmepje waarvoor ze reclame maken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
En dat ze een mooier beeld van de realiteit geven dan in werkelijkheid weet iedereen wel. Waarom zouden ze dit niet mogen doen? Denk niet dat er veel mensen hun perceptie van de wereld echt op reclame gaan afstemmen. Hooguit wat wishfull thinking misschien maar daar is toch niets mis mee?
Let op! Het is algemeen geweten dat reclame-ontwerpers een ideale wereld voorstellen en zo hun product proberen te verkopen. Mensen worden daar onbewust door aangesproken en hopen dat hun gezin/leefwereld wordt zoals in de reclames door dat bepaalde product.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2005, 11:23   #3
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Voor reclame in de brievenbus is er inderdaad de Nee-Nee en Ja/Nee-sticker in Nederland uitgevonden.

Wat betreft televisie; reclame is normale porties is nu eenmaal nodig voor het maken van de programma's. Iets anders wordt het zoals ze in het verleden op Sat1 hadden in Duitsland toen zijn het voetbal uitzonden. 10 minuten voetbal, 10 minuten reclame. Dat kan natuurlijk niet.

Veel meer irriteer ik mij aan het soort reclame. Er zijn best leuke tussen die ik zelfs ga kijken, maar als ik die Frisia-reclames zie dan vraag ik mij inderdaad wel af waarom dat nog toegestaan wordt..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 May 2005, 12:55   #4
annomeisje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Reclame op tv heb ik geen verstand van, want ik heb een hekel aan dat ding.
En ach, die foldertjes die ze in de bus douwen vind ik altijd wel eventjes grappig om in te bladeren. Dan weet ik teminste of ik nog geld opzij moet leggen voor mijn kamer of kleding. Of dat ik zoals meestal alles aan boeken kan vergooien.
Ik heb enkel er een hekel aan als ze het telefonisch of aan de deur doen. Dat is gelijk deur dicht of telefoon op de haak. En als ze op straat gaan zeiken verspil ik er ook geen woord aan.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 May 2005, 11:36   #5
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gister hier zweden-usa icehockey gekeken..
elke fucking 4 minuten reclame.. kappen maar..
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 14:42.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.