Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 15 April 2004, 23:15   #1
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Talking Vinkenslag Hooligans!!!

Misschien heeft niet iedereen de recentelijke ontwikkelingen gevolgd, voor hen even kort de hoogtepunten van een zo langzamerhand krankzinnige soap tussen de woonwagenbewoners van de verschillende kampen in Maastricht en omgeving, en in het bijvonder 's lands grootste kamp: Vinkenslag

9 april 2004: de gemeente Maastricht stemt in met de door de rechtbank voorgestelde tijdelijke opslag van een illegale woonwagen van Vinkenslag aan de Rekoutweg.
8 april: de FIOD blijkt een onderzoek in te stellen naar mogelijke corruptie van medewerkers van de Belastingdienst die betrokken waren bij de speciale belastingregeling die jarenlang voor Vinkenslag is gehanteerd.

7 april: de rechter stelt een compromis voor in de zaak van een zonder bouwvergunning op Vinkenslag neergezette woonwagen van 200.000 euro. De wagen zou per 1 mei aan de Rekoutweg opgeslagen kunnen worden. De gemeente eiste onmiddellijke opruiming.
2 april: hulpdiensten en het handhavingsteam hebben de laatste weken weer te kampen met tegenwerking als ze op Vinkenslag hun werk willen doen.
februari 2004: bewoners van Vinkenslag blijken volgens een afspraak met de Belastingdienst jarenlang drie procent inkomstenbelasting te hebben betaald. Aan de regeling kwam dit jaar een einde.
13 oktober 2003: tussen de honderd en honderdvijftig bewoners van Vinkenslag houden om half zeven 's ochtends een claxonneer-actie bij de villa van burgemeester Leers in Wolder. Daarna blokkeren zij met ongeveer veertig auto's een kwartier lang het kruispunt van de A2 bij de Geusselt.
3 juli 2003: vierhonderd agenten en ME'ers aanwezig bij tweede grote inspectie. Vrijwel geen overtredingen aan het licht gebracht. Twee arrestaties.
juni: kleine inspecties worden stopgezet omdat twee bewoners weigeren de inspecteurs op hun perceel toe te laten.
20 mei 2003: meer dan zevenhonderd ME'ers en politieagenten doen in alle vroegte een inval op het bedrijvengedeelte om hennepplantages op te ruimen. De politie vindt op 23 plekken wietplantages en op 22 plaatsen resten van opgeruimde plantages. Volgens de bewoners is het resultaat doelbewust overdreven.
21 maart 2003: volgens Essent is de afgelopen jaren voor 250.000 euro illegaal stroom afgetapt op Vinkenslag.
juli 2002: Luchtverkeersleiding Nederland laat schriftelijk weten dat op 10 april onjuist is gehandeld door het luchtruim boven Vinkenslag tijdens de inval af te sluiten.
10 april 2002: ruim zestig agenten worden bedreigd en bekogeld met stenen als zij drie hennepkwekerijen ontmantelen.


Allemaal leuk en aardig, en natuurlijk worden er misdaden begaan op het kamp (sterker nog: er staan tig gejatte fietsen, ontelbare wietplantages, gestolen BMW's enzovoorts), maar de grootste reden van alle ellende is de gemeente Maastricht zélf. Zij hebben jarenlang alles toegestaan, toegestaan dat het kamp brandgevaarlijk werd, dat er op zeer grote schaal stroom afgetapt werd illegaal, dat er andere illegale praktijken plaatsvonden, dat het kamp veel te groot werd. Maastricht heeft jarenlang geen sodemieter gedaan, en nu wil een mediageil figuur als dhr. Leers ineens alles veranderen. Niet omdat hij vindt dat dat per se moet, of dat hij een rechtvaardig iemand is, neen, omdat dat media-aandacht garandeert (net zoals hij ook geen steun meer aan MVV gaf). Overige zaken die welicht veel meer overlast bezorgen, en die veel belangrijker zijn, laat Leers verslonzen, want ach, als hij dat aanpakt, dan valt dat toch niemand op. Vandaar dat Leers vanmorgen weer met een peleton ME van bijna een halve kilometer en 3 tanks het kamp binnenviel. Onder begeleiding van camera's uiteraard. Volstrekt overbodig wanneer je bedenkt dat er 2x zoveel politie als bewoners was. En wat werd er nu gevonden? 20 hennepplantages.. Ojee zeg.. Val eens in de Maastrichtse binnenstad in en je vindt dat ook. Bovendien werden (ook weer onder het oog van de camera natuurlijk!) 16 actievoerders van woensdag met bruut geweld van hun bed gelicht en in de boeien geslagen.
En waarom? Omdát het kampers zijn? Omdat de mensen thuis dan meteen zeggen: dat doet die Leers toch maar weer goed! Intussen speelt Leers de harde burgemeester die wel even korte metten maakt met Vinkenslag. Ook burgemeesters uit de rest van het land spreken vol lof over die rechtvaardige burgemeester, die houdt niet van half werk!

Persoonlijk krijg ik door deze gênante vertoning steeds meer sympathie voor de kampers. Natuurlijk zijn er illegale praktijken. Maar op de eerste plaats geldt dat lang niet voor alle inwoners van Vinkenslag, en op de tweede plaats kan men zich dat in Maastricht alleen maar zelf verwijten. Om dan nu ineens zo keihard op te treden werkt alleen maar averrechts, en slaat bovendien nergens op. Volgens Leers heeft men nu de laatste kans verspeeld, en zal er niet meer overlegt worden. leers vergeet dat hij nooit serieus heeft gepoogt te overleggen met Vinkenslag. Het enige dat gebeurde was dat de gemeente Maastricht een belachelijk eisenpakket op tafel gooide, en dat was slikken of stikken. Dat noem ik geen overleg, maar dictatuur jegens een bepaalde bevolkingsgroep.

Wat vinden jullie van dit optreden, en überhaupt de houding jegens kampers in Nederland?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 April 2004, 23:57   #2
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind et optreden prima. Niks mis mee. Het is namelijk écht niet het eerste kamp waar dit voorkomt, sterker nog het is eerder regel dan uitzondering dat er echt letterlijk tuig woont.
Dat de gemeente er niet alles aan heeft gedaan, ach.. dat geeft niet het recht om dan toch maar te doen wat je wil en alle regels aan je laars te lappen.
Vooral nu met zo'n ludiek protest... ahh wat hebben ze het toch zwaar en ahhhh wat zijn ze zielig. Hou toch op, dan had je je zaken in het verleden maar beter moeten regelen. Ze hebben er zelf jaren lang tering zooi van lopen maken. Kom dan nou niet lopen mieren.
Hier in gebied Den Haag mogen ze er wmb. ook nog wel wat komen opruimen... bagger is et.
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 00:01   #3
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

wat is trouwens nu eigenlijk de echte reden dat in oktober 2003 en een paar dagen geleden de A2 werd gebarricadeerd door die mensen?
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 00:11   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
De actievoerders protesteerden tegen de controles van Vinkenslag door de gemeente. Die is al een tijd bezig met een grootscheepse operatie om paal en perk te stellen aan allerlei illegale activiteiten op het kamp. De bewoners voelen zich naar eigen zeggen door de gemeente Maastricht "als beesten behandeld en onderdrukt".
Bron: http://nu.nl/news.jsp?n=307200&c=10
  Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 13:13   #5
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nightwolf
wat is trouwens nu eigenlijk de echte reden dat in oktober 2003 en een paar dagen geleden de A2 werd gebarricadeerd door die mensen?
Zie hierboven dus Ik beweer overigens ook niet dat het goed is dat illegale praktijken aangepakt worden, not-known, het gaat me erom dat Leers dat alleen maar doet omdát het kampbewoners zijn, omdát dat media-aandacht oplevert voor zijn zorgvuldig geplande carrière. Andere problemen in Maastricht laat hij gewoon verslonzen, terwijl dat misschien wel veel meer overlast veroorzaakt. Voor de kenners die weten waar Vinkenslag ligt, die weten ook dat er nauwelijks overlast is.

Waar het mij om gaat is de grootse bombarie waarmee alles blijkbaar moet gebeuren. De enige reden daarvoor is dat het flink scoort bij de publieke opinie, en dát slaat nergens op
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 17:03   #6
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

wat hoorde ik vandaag nou weer? 22 hennep plantages en 100gestolen aircos?

vind je het gek dat als er elders in het land een hennepplantage wordt opgedoekt er niets van hoort, maar als je er in een keer 22 in een woonwagenkamp op rolt, dan is het groot nieuws en lopen de kampers te zeuren dat ze zwart worden gemaakt..

nou sorry hoor, maar dat vind ik echt niet vreemd.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 17:25   #7
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
wat hoorde ik vandaag nou weer? 22 hennep plantages en 100gestolen aircos?

vind je het gek dat als er elders in het land een hennepplantage wordt opgedoekt er niets van hoort, maar als je er in een keer 22 in een woonwagenkamp op rolt, dan is het groot nieuws en lopen de kampers te zeuren dat ze zwart worden gemaakt..

nou sorry hoor, maar dat vind ik echt niet vreemd.
En als je nu eens verder kijkt dan de spreekwoordelijke neus lang is?

- Hoe komt het dat die situatie is ontstaan door jaren niets te doen? --> Gemeente Maastricht
- Wie scheert alle woonwagenbewoners over één kam? --> Leers, gemeente Maastricht
- Wie komt met veel teveel bombarie (tanks!!) huishouden onder het oog van de camera, dat duidt om sensatie-acties? --> Leers, gemeente Maastricht

Het gaat mij er nogmaals niet om dat illegale praktijken aangepakt worden, maar het stegmatiseren en voortdurende mediacircus bezorgt mij kotsnijgingen. Als Leers nu gewoon geruisloos en in overleg die zaak aan zou pakken dan zou ik dat prima vinden. Nu dus niet.
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 April 2004, 18:28   #8
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
En als je nu eens verder kijkt dan de spreekwoordelijke neus lang is?

- Hoe komt het dat die situatie is ontstaan door jaren niets te doen? --> Gemeente Maastricht
- Wie scheert alle woonwagenbewoners over één kam? --> Leers, gemeente Maastricht
- Wie komt met veel teveel bombarie (tanks!!) huishouden onder het oog van de camera, dat duidt om sensatie-acties? --> Leers, gemeente Maastricht

Het gaat mij er nogmaals niet om dat illegale praktijken aangepakt worden, maar het stegmatiseren en voortdurende mediacircus bezorgt mij kotsnijgingen. Als Leers nu gewoon geruisloos en in overleg die zaak aan zou pakken dan zou ik dat prima vinden. Nu dus niet.
Het lijkt mij gewoon ook als teken dienen voor de rest van het land. Het is nu definitief afgelopen met deze handel en kampers in de rest van het land kunnen er nu zeker van zijn dat zij er ook bij zijn.
Dat er veel media bij gehaald wordt is enerzijds iets té maar aan de andere kant ook logisch. Wie zoeken er nou de media op in eerste instantie? Het zijn de kampers zelf...
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2004, 16:08   #9
HC-Hooligan
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Leers in Maastricht is 1 groot circus. Media aandacht wil die gast om hogerop te kunnen klimmen. Wiet kweekt iedereen, maar gebeurt t op het kamp dan komt t in het nieuws. Nog nooit door de maatschappij geaccepteerd, nooit mee bemoeid, moet je t nu ook niet doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 15 July 2004, 23:40   #10
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HC-Hooligan
Leers in Maastricht is 1 groot circus. Media aandacht wil die gast om hogerop te kunnen klimmen. Wiet kweekt iedereen, maar gebeurt t op het kamp dan komt t in het nieuws. Nog nooit door de maatschappij geaccepteerd, nooit mee bemoeid, moet je t nu ook niet doen.
Klopt! Helemaal zelfs. Hij ligt helemaal niet zo lekker binnen de Maastrichtse bevolking, en al helemaal niet bij die bevolking die voetbalfan is. Leers acteert in de media de Guliani van Maastricht, met dit verschil dat hij alleen de harde man is zodra het gaat om publicitair gevoelige zaken. Andere zaken in Maastricht, zoals de slachtoffers van de Maas-overstroming en projecten in achterstandswijken, krijgen opvallend minder aandacht van deze ingebeelde idioot. Tel daarbij op datie uit Kerkrade komt en het leed is verklaard Maar Leers is desalnieteming populair in Den Haag en zal dus wel verder opklimmen op de ladder van zijn zorgvuldig geplande carrière
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2004, 11:08   #11
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Klopt! Helemaal zelfs. Hij ligt helemaal niet zo lekker binnen de Maastrichtse bevolking, en al helemaal niet bij die bevolking die voetbalfan is. Leers acteert in de media de Guliani van Maastricht, met dit verschil dat hij alleen de harde man is zodra het gaat om publicitair gevoelige zaken. Andere zaken in Maastricht, zoals de slachtoffers van de Maas-overstroming en projecten in achterstandswijken, krijgen opvallend minder aandacht van deze ingebeelde idioot. Tel daarbij op datie uit Kerkrade komt en het leed is verklaard Maar Leers is desalnieteming populair in Den Haag en zal dus wel verder opklimmen op de ladder van zijn zorgvuldig geplande carrière
hmmm ... kom niet uit maastricht ... heb ook nog nooit van m gehoord ... wie ist eigenlijk?
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2004, 11:46   #12
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Red face

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alpha
hmmm ... kom niet uit maastricht ... heb ook nog nooit van m gehoord ... wie ist eigenlijk?
De Burgemeester van Maastricht
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 July 2004, 12:32   #13
Alpha
FORE!!!
 
Alpha's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 April 2003
Locatie: Den Bosch
Berichten: 3.523
Stuur een bericht via MSN naar Alpha
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
De Burgemeester van Maastricht
ohw okay
__________________
(\_/)
(O.o) This is Hassan bin Ali.
(> <) Copy Hassan bin Ali into your signature to help him on his way to world Domination.
Alpha is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 08:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.