Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 1 June 2003, 15:52   #1
Sannuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard enquête over dierenmishandeling

he ik moet voor school een opdracht doen over dierenmishandeling en daarbij moet ik ook een enquête afnemen.
Duzzz zouden jullie zo lief willen zijn om em ff in te vullen?
thanx
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 19:14   #2
Drama
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Done
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 19:27   #3
lieve colafles
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in?

> dierenmishandeling, is het bewust letsel toebrengen aan dieren doormiddel van geweld en respectloos optreden.

vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

> ja

vraag 3: Heeft u zelf huisdieren? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

> ja

vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

> ja (buurvrouw mishandeld hondje.. )

vraag 5: Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vraag 5: Vind u deze straf hoog genoeg? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

> ja (bij het mishandelen van een mens worden vaak mindere straffen toebedeeld)

Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?

inname van huisdier, of terugplaatsing naar assiel, mocht dierenmishandeling voorkomen. Bij verkoop zou strenger opgelet moeten worden op de omstandigheden waar het dier in beland.
zwaardere straffen op mishandeling.

Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn? waarom wel/niet?

nee, weinig mensen, en zeker de politiek, hebben echt belangstelling voor hun mededieren.



>geen dank
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 21:13   #4
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in?
Het bewust kwaaddoen of slechtbehandelijk van een dier
(kwaaddoen: Fysiek letsel aanbrengen) (Slecht behandelen: Geen(niet voldoende) eten geven etc.)
(vraag terug: Welke dieren vallen onder die groep? Een mier ook? )

vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen?
Ja, en ik doe er al aan mee.

vraag 3: Heeft u zelf huisdieren?
Ja

vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad? Doorstrepen wat niet van toepassing is.
Ja (kat laten verhongeren, de gore klootzak)

vraag 5: Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vind u deze straf hoog genoeg?
Nee. Mensen die bewust zoiets doen (zij zowel mensen al dieren) behoren niet zo laag gestraft te worden, want in mijn ogen zijn ze het niet waard als gewoon mens behandeld te worden.

Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?
Veel zwaardere straffen, meer schokkende Media aandacht (reclame, folders etc.)

Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn? waarom wel/niet?
Nee, en volgens mij gaat het alleen maar erger worden, zeker in deze maatschappij. Mensen hebben niet echt respect voor dieren, volgens mij is het zelfs een beetje deel van een welvaardsziekte.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 22:28   #5
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in?
Het opzettend slecht mishandeling/pijnigen van een dier

Vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen? Doorstrepen wat niet van toepassing is.
Ja, ik zou mee willen doen aan een actie. Echter niet een actie als in van geld doneren.

Vraag 3: Heeft u zelf huisdieren? Doorstrepen wat niet van toepassing is.
Ja

Vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad? Doorstrepen wat niet van toepassing is.
Nee gelukkig niet

Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vraag 5: Vind u deze straf hoog genoeg? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Ik vind de straf te laag. Dieren, (uitgezonderd de insecticide/arachnichide) moet je zien als een mens, een dier heeft ook gevoel en een leven, alleen geen zelfbewustzijn, en moet dus net zoveel waarde gehecht worden aan het leven van een dier, als dat van een mens

Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?
Betere controle, strengere straffen

Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn? waarom wel/niet?
Niet echt, niet veel mensen zien een dier als zichzelf aan zeg maar. Ze vinden dat dierenlevens een mindere waarde hebben dan mensenlevens.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 22:34   #6
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

dankje colafles om het hier even neer te zetten, docjes zijn zo irritant


vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in?

mis·han·de·len (ov.ww.)
1 lichamelijk kwaad doen => maltraiteren, toetakelen
2 slecht behandelen

.... Wat is slecht behandelen en wat niet...dat zul je zaak voor zaak moeten bekijken...altahns ik wel.


vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen? Doorstrepen wat niet van toepassing is.
Het onderwerp interesseert me. Tevens maakt het me uit, maar aangezien de dierenbescherming ook voor verkeerde zaken staat, zal ik ze niet snel steunen, tenzij het puur gericht is op dierenmishandeling (een actie ofzo)


vraag 3: Heeft u zelf huisdieren? Doorstrepen wat niet van toepassing is.


ja


vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad? Doorstrepen wat niet van toepassing is.


ja, de vroegere baas van onze hond mishandelde hem.


vraag 5: Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vind u deze straf hoog genoeg? Doorstrepen wat niet van toepassing is.


Ik weet niet precies wat de straf is van vernieling, maar een jaar of 3 zou ik wel mooi vinden


Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?


inname huisdier, mishandeling toepassen op de eigenaar zelf ()
Helaas vinden mensen deze manier niet echt orthodox, naja ik vind um ok.


Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn? waarom wel/niet?


nee, weinig mensen, en zeker de politiek, hebben echt belangstelling voor hun mededieren. (mee eens met colafles)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 17:15   #7
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
Vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in?
Het opzettend slecht mishandeling/pijnigen van een dier
ik weet wat je wil zeggen maar et komt er verrot uit

ik versta onder dierenmishandeling het mishandelen, pijnigen en slecht verzorgen van een huisdier. Ongeacht of dat de jouwe is. Wilde dieren ook eigenlijk wel, lastig, die horen er ook bij maarja, zoals FoL al zei, welk dier wel en welke nie? laten we als grens trekken 'dieren die langer dan een jaar leven gemiddeld'

Vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen?
Ik ben WNF en GREENPEACE donateur maar ik zou zelf niet direct stappen ondernemen, behalve als ik echte mishandeling op straat zie. Oja en ik ben zwaar tegen de berenhandel in Rusland. Ik weet niet of dat nu nog gebeurt maar Rusland stond bekend om zijn dansende beren. Je reinste cruwelty really, kheb er geen ander woord voor, just horrible

Vraag 3: Heeft u zelf huisdieren?
Ja ik heb een kat

Vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad?
Mja dus wel. Toen wij onze kat kregen (ik als 7jarig meisje) merkten we dat ze wat schichtig was en DOODSbang voor voeten. We vermoeden dat ze door de vorige eigenaar(s) veel geschopt is, maar we hebben geen bewijs, noch enig idee WIE die eigenaar was (ze was door onze buurman gevonden in Frankrijk, zwaar verhongerd)[edit] dit klinkt stom alsof ze dood was gegaan door verhongering ze was zwaar hongerig en verwaarloosd en in de steek gelaten iig, niet lief [/edit]

Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vraag 5: Vind u deze straf hoog genoeg?

Sjah ik denk dat het belangrijker is je de vraag te stellen of mensen er uberhaupt op gepakt worden de regels zijn er wel maar zijn er echt politieagenten die daarop letten en arresten uitvoeren?
Twee jaar is niet echt hoog maar is wel twee jaar. Maar als je er niet voor gepakt wordt lijkt het me meer reden om er niet van te schrikken

Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?
Betere controle, strengere straffen

Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn? waarom wel/niet?
Weinig kans. Ik denk dat mensen die echt dieren als bezit zien en opzettelijk langdurig dieren laten lijden nooit wezenlijk zullen veranderen. Men kan de jeugd natuurlijk wel betere waarden aanleren maar volgens mij gebeurt dat genoeg. Cru gezegd maar dierenmishandeling zit em in de aard van het beestje, en dan heb ik et bij die laatste over mensen
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)

Laatst aangepast door 0Vera : 2 June 2003 om 17:22
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 June 2003, 21:51   #8
Miss-kausalaya
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Enquête
Praktische opdracht Maatschappijleer
Onderwerp: Dierenmishandeling

Vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in? Lichamelijk dieren mishandelen, geestelijk, ze dagen geen eten geven, ze aan een boom langs de snelweg vast binden enz

Vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Ja


Vraag 3: Heeft u zelf huisdieren? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Ja

Vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Ja

Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vraag 5: Vind u deze straf hoog genoeg? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Nee.. moeten veel stengere straffen!!! 2 jaar is nix! Het is wel een dier hoor ,een dier is heel wat meer waard als een bus hokje, en dus mag het ook wel wat hogere straf krijgen .de dader dan he

Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?

10 jaar? Of heele zware straf!! Ik weet zo ff niet wat eigelijk


Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn?

IK denk het niet omdat, er toch altijd mensen zullen blijven die er van houden om dieren geestelijk en of lichamelijk te mishandelen




Bedankt voor uw medewerking!geen dank
  Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2003, 09:24   #9
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

sla maar raak voor een knaak
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 June 2003, 14:14   #10
moOtjes
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in?

->> Het geestelijk en/of lichamelijk mishandelen van dieren, van slaan tot bijv. opsluiten in een kast.

Vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

->> ja


Vraag 3: Heeft u zelf huisdieren? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

->> Nee

Vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

->> Ja, ik heb bij een kind in de klas gezeten dat muizen doodtrapte, insecten in fik stak...

Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vraag 5: Vind u deze straf hoog genoeg? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

->> geen idee, maar hoevaak krijgen mensen 2 jaar celstraf omdat ze bushokjes vernielen?

Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?

->> Voor criminelen/gekken heb je toch TBS? Nou dat zou je dan toch ook op dieren mishandelaars kunnen toepassen want je bent niet helemaal in orde als je dieren mishandeld.

Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn? waarom wel/niet?

Nee ik denk t niet, gewoon omdat er bijna geen aandacht aan zoiets als dit besteed wordt.

Bedankt voor uw medewerking!
->>
  Met citaat antwoorden
Oud 12 June 2003, 18:46   #11
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vraag 1: Wat houdt volgens u dierenmishandeling precies in?

dieren geestelijk of lichamelijk pijn doen, of niet goed verzorgen wanneer daar behoefte toe is.

Vraag 2: Interesseert het onderwerp u of maakt het u niet zoveel uit wat er met de dieren op deze wereld gebeurt? Zo ja, zou u bereid zijn deel te nemen aan een actie om de dierenbescherming en andere stichtingen te steunen? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Ja, ik steun het WNF


Vraag 3: Heeft u zelf huisdieren? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Ja we hebben n kat

Vraag 4: Heeft u zelf wel eens met dierenmishandeling te maken gehad? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Nee gelukkig niet.

Op het mishandelen van een dier staat dezelfde straf als op het vernielen van bijvoorbeeld een bushokje wat natuurlijk niet bepaald overeenkomt, namelijk 2 jaar celstraf.
Vraag 5: Vind u deze straf hoog genoeg? Doorstrepen wat niet van toepassing is.

Zolang de dader ook echt 2 jaar krijgt , maar tis de vraag of mensen daadwerkelijk opgepakt worden en n rechtszaak krijgen.Maar de straf zou ook wel hoger mogen.

Vraag 6: Wat zou er dan volgens u tegen dierenmishandeling gedaan kunnen worden zodat het wel effect heeft?
zorgen dat die straffen daadwerkelijk gegeven worden, en betere controleren op dierenmishandeling.
Vraag 7: Denkt u dat de situatie zoals deze er nu uitziet over 10 jaar veel veranderd zal zijn? waarom wel/niet?

als men doorgaat met t huidige beleid zal er weinig veranderen.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2003, 22:55   #12
bloempjuh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik mag aannemen dat je je eigen vragen wel kent..

Vraag 1:

Het onvriendelijk zijn tegenover dieren in het algemeen. Het slaan, schoppen, niet goed voeden, misbruiken van dieren.

Vraag 2:

Ja

Vraag 3:

Nee

Vraag 4:

Nee

Vraag 5:

Nee

Vraag 6:

Flinker straffen en betere voorlichting.

Vraag 7:

Nee, mensen veranderen niet/weinig.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 13:24   #13
secretgirl
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

1) als er met een dier dingen wordt gedaan wat niet goed is ( slaan, uithongeren, cosmetica zooi, in potjes stoppen)

2) ja

3)ja

4) nee

5) nee

6) dier en mens zijn gelijk dus net zo zwaar straffen als je een mishandelt en dit dan ook nakomen!

7) nee als ze niets veranderen met de straffen en beter voorlichten over het nemen van een huisdier bv. dan zla er niets veranderen
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:40.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.