Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 April 2002, 21:34   #1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard wat zou je doen als je op je 16e zwanger zou zijn en de vader de verantwoordelijkheid

niet zou nemen:

*is geen vrouw*
*als ik vrouw zou zijn*

ik zou het weg doen, je vergooit een deel van je jeugd,je toekomst er zou een hoop veranderen, het is geen moord want het is nog geen op zich zelf overlevend wezen*
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2002, 21:36   #2
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

never nooitdat ik ut kind wegzou doen, het is een stukej van jou en je eigen fout nee al was ik 12 geen haar op mn hoofd die draan dnekt
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2002, 21:37   #3
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by manderijn
never nooitdat ik ut kind wegzou doen, het is een stukej van jou en je eigen fout nee al was ik 12 geen haar op mn hoofd die draan dnekt
het hoeft niet je eigen fout te zijn hoor er bestaat ook een gescheurde condoom, maar goed mijn mening is duidelijk, het leeft nog niet dus weg ermee (lullige woordspeling maar zo is het wel)
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2002, 21:39   #4
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Mja ik zou ook voor abortus gaan...
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2002, 21:42   #5
Ti_Mu84
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

noooit weg laten halen of wat dan ook!
als je je 'volwassen' genoeg voelt om sex te hebben, dan moet je ook volwassen genoeg zijn om je verantwoordelijkheid voor de gevolgen ervan te nemen. er bestaat altijd een kans dat je condoom knapt, dus moet je de pil ernaast slikken.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2002, 21:50   #6
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 30 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

mja dat wel, maar stel nu dat je verkracht wordt...
dan zou ik toch wel abortus plegen hoor! je pleegt geen moord, want er is nog geen sprake van een mensje!
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2002, 21:57   #7
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

Citaat:
Originally posted by manderijn
never nooitdat ik ut kind wegzou doen, het is een stukej van jou en je eigen fout nee al was ik 12 geen haar op mn hoofd die draan dnekt
laat me nie lachen.....als je 12 bent, ben je dan niet eens in staat om over zoiets na te denken...denk toch zeker dat je dan in paniek raakt op die leeftijd
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2002, 22:09   #8
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Mjah ik ben nu 17 en ik heb inderdaad weleens over zoiets nagedacht. Aan de ene kant kan ik het kindje niet alles bieden want ik heb ook mijn school en mijn werk en de rest wat erbij komt en dat kan ik gewoon niet missen, wil ik het later bijvoorbeeld financieel wat beter kunnen redden.

Aan de andere kant, stel dat je dit kindje weg laat halen, en je krijgt over een paar jaar wel kinderen wanneer je eraan toe bent, zou je je dan niet ongeloofelijk schuldig voelen?!

Het ligt ook totaal aan de situatie. Ben je verkracht, dan zou ik het weghalen. Is het je vriend, maar wil hij de verantwoordelijkheid niet ook op zich nemen (het is tenslotte ook zijn verantwoording, hij moest perse naaien) tjah..tegenwoordig schijnen moeders het dan zelfs zo te kunnen spelen dat ze via DNA testen moeilijk iets toch nog geld kunnen lospeuteren bij de echte vaders
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 April 2002, 22:10   #9
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

abortus als t nog kan, anders zou ik t kind maar opgeven voor adoptie, ik voel me nu al op me 17e nog veel te jong voor een kind, laat staan op je 16e
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2002, 08:39   #10
Tim P.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk dat het eraan ligt hoe je zwanger geworden bent. Is het door verkrachting, dan zou ik het weg laten halen, maar is het door gewoon vrijen, dan had je er maar de pil bij moeten slikken.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2002, 12:33   #11
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Direwolf


laat me nie lachen.....als je 12 bent, ben je dan niet eens in staat om over zoiets na te denken...denk toch zeker dat je dan in paniek raakt op die leeftijd
zow denk nou ni dat ik een grappie maak want hetgebeurt hoor...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2002, 14:35   #12
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 18 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

op die leeftijd kom je net uit je kindertijd.....denk niet dat je dan in staat bent om over dat soort dingen na te denken
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2002, 15:59   #13
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik heb echt geen flauw idee wat ik zou doen. Ik denk dat ik het kind zou houden. Het wordt wel moeilijk want ik zit op mn 16e nog op school en als ik wil gaan studeren wordt het nog moeilijker om een kind op te voeden, maar er zijn hopelijk wel mensen uit mn omgeving die me dan zouden willen helpen (mn moeder bijv.). Finacieel zal je het dan ook moeilijk krijgen ja dat is zo, maar ik denk dat er echt wel mensen zijn die je steunen en die je wel willen helpen.

Het weg laten halen of opgeven voor adoptie..tsjah, ik denk dat ik het daar later wel moeilijker mee zou hebben, je gaat je toch afvragen wat ervan is geworden, of zou geworden kunne zijn als je het had gehouden..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2002, 16:21   #14
Rijntje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kijk weet je...een hele goeie vriendin van me is pas 17 geworden en nu al 7 maanden in verwachting..
het brengt ontzettend veel problemen met zig mee datgeef ik toe ik bedoel ze heft het echt zwaar

maar zeheeftdrtog voor gekozen om hette houden omdat je vermoord iemand als je het weglaat halen en het blijft je eeuwig bij..en het is iets van jou..
  Met citaat antwoorden
Oud 8 April 2002, 17:11   #15
ROX
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Nouw, ik vind dat het er wel een beetje aan ligt...De ene persoon is al onwijs volwassen op z'n 16e, houdt van kinderen, is verantwoordelijk genoeg en wil de zorg op zich nemen. Iemand anders is misschien nog helemaal niet volwassen genoeg, of iwl het niet op zich nemen.....Ik weet eg nie wat ik zou deon, ben voorlopig nog geen 16, maar ik denk dat ik het wel weg zou halen, terwijl ik tog onwijs van kinderen hou enzo....Maar denk es aan het kind: Zou ik mijn kind gelukkig kunnen makne en een goeie opvoeding geven op m'n 16e?? Denk niet dat IK daartoe in staat ben....
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2002, 12:53   #16
merel
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou ik geen enkel risico zou lope om ongewenst zwanger te worden.
ga aan de pil
doe het met condoom
of doe het niet
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2002, 17:47   #17
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Bij mij, het zou ten eerste aan de situatie moeten liggen, en ik kan wel dingen gaan zeggen van dat zou ik doen en dat... Maar ik weet niet hoe ik zou reageren op dat moment als het ook echt gebeurd is, dat ik zwanger ben.
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2002, 13:07   #18
BlueWolf
Geen Super Lid
 
BlueWolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 May 2000
Berichten: 3.885
Stuur een bericht via MSN naar BlueWolf
Standaard

Ik deed het ook weg
__________________
Heb je een eigen mening en ben je niet bang om andere meningen als onzin af te schrijven ?
Kick je ook op slotjes plaatsen en waarschuwingen versturen ?
Meld je dan nu aan als stafflid en vind de job van je leven !
BlueWolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2002, 13:30   #19
MissLons
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

---------------------------------------------------------------------------------
noooit weg laten halen of wat dan ook!
als je je 'volwassen' genoeg voelt om sex te hebben, dan moet je ook volwassen genoeg zijn om je verantwoordelijkheid voor de gevolgen ervan te nemen. er bestaat altijd een kans dat je condoom knapt, dus moet je de pil ernaast slikkennoooit weg laten halen of wat dan ook!
---------------------------------------------------------------------------------

Dat vind ik van niet, als je het omd deze reden zou houden.Zou het niet goed gaan. Ik heb liever een abortus dan een kind die ik toch niets te bieden heb!!! Daar heb je niet jezelf mee , alleen je kind.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2002, 16:10   #20
-TaPrOoT-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Neej ik zou het houden.
Ook al ben ik zo jong.
Ooit gehoord van Adoptie?
Ik vind het eigenlijk wel zoiets
als vermoorden.
Ik bedoel het kind leeft nog niet op zuurstof enal
maar hij leeft toch in je.
'Het' is een deel van jou en dat zal
'het' ook blijven dood of niet.
En zoals meerdere zeggen,:
Jij hebt het zelf gedaan dus JIJ
zult de eventuele consequenties
(letterlijk) 'dragen'.
Grtzzz x -|- TaPrOoT -|-
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2002, 16:10   #21
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by manderijn
kijk weet je...een hele goeie vriendin van me is pas 17 geworden en nu al 7 maanden in verwachting..
het brengt ontzettend veel problemen met zig mee datgeef ik toe ik bedoel ze heft het echt zwaar

maar zeheeftdrtog voor gekozen om hette houden omdat je vermoord iemand als je het weglaat halen en het blijft je eeuwig bij..en het is iets van jou..

je vermoordt dat ongeboren kindje nog niet want het is nog nix dus kan je ook nix vermoorden, mijn mening
je vermoordt iets wat nix is dus ken dat niet
  Met citaat antwoorden
Oud 10 April 2002, 18:19   #22
ladyjo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by LoeLoe
Mjah ik ben nu 17 en ik heb inderdaad weleens over zoiets nagedacht. Aan de ene kant kan ik het kindje niet alles bieden want ik heb ook mijn school en mijn werk en de rest wat erbij komt en dat kan ik gewoon niet missen, wil ik het later bijvoorbeeld financieel wat beter kunnen redden.

Aan de andere kant, stel dat je dit kindje weg laat halen, en je krijgt over een paar jaar wel kinderen wanneer je eraan toe bent, zou je je dan niet ongeloofelijk schuldig voelen?!

Het ligt ook totaal aan de situatie. Ben je verkracht, dan zou ik het weghalen. Is het je vriend, maar wil hij de verantwoordelijkheid niet ook op zich nemen (het is tenslotte ook zijn verantwoording, hij moest perse naaien) tjah..tegenwoordig schijnen moeders het dan zelfs zo te kunnen spelen dat ze via DNA testen moeilijk iets toch nog geld kunnen lospeuteren bij de echte vaders
Ik vind dat je gelijk heb, het ligt helemaal aan de situatie, ik vind als jij met jan en alleman het bed in duikt is jouw keuze draai dan ook voor de consequenties op, maar als er echt wat aan de hand is, dan zou ik dr ook 2 keer over nadenken hoor... Want je mot natuurlijk ook je kind een behoorlijke kans kunnen geven op deze wereld, (maar ik heb het nu over de EXTREME gevallen
  Met citaat antwoorden
Oud 12 April 2002, 13:58   #23
mirre
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou het niet kunnen hoor, het weg laten halen, het is toch een kind dat in je groet, het is een deel van jou,...
ik heb er wel eens met m'n moeder over gepraat en zei zegt dat zij voor het kind zal zorgen, ik denk dat ik dan op een of andere manier het idd zamen met mijn moeder zal opvoeden, want ik wil ook niet mijn toekomst vergooien..en ik wil er ook zijn voor mijn kind.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 10:43.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.