Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 29 May 2003, 19:14   #1
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Verbod roken in horeca

Dat vanaf 1 januari gaat gelden. Goed idee of niet?
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2003, 19:15   #2
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De rede erachter snap ik wel (meeroken > longkanker > ziektekosten) maar aan de andere kant worden mensen die roken wel benadeeld. Ik vind eigenlijk dat er iets voor rokers geregeld moet worden waar ze kunnen roken. Een rook-ruimte zeg maar.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2003, 19:19   #3
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het prima. Ik heb astma en nogal last van mensen in mijn buurt die roken, als ik uitga. Behalve dat stinkt t onwijs
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2003, 19:22   #4
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
De rede erachter snap ik wel (meeroken > longkanker > ziektekosten) maar aan de andere kant worden mensen die roken wel benadeeld. Ik vind eigenlijk dat er iets voor rokers geregeld moet worden waar ze kunnen roken. Een rook-ruimte zeg maar.
er is ook niet gezegd dat het niet toegestaan is. De reden is eigenlijk niet degene die jij noemt, maar dat elk personeel dus ook horecapersoneel, recht heeft op een rookvrije werkplek.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2003, 19:42   #5
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
er is ook niet gezegd dat het niet toegestaan is. De reden is eigenlijk niet degene die jij noemt, maar dat elk personeel dus ook horecapersoneel, recht heeft op een rookvrije werkplek.
dan is mijn rede de 2e rede . Want daar wordt wel degelijk ook veel naar gekeken.
  Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2003, 19:56   #6
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

op zich vinnik t geen slecht idee, heb soms ook wel last van de rook, maar goed...bij deze wet komt t er op neer dat je zelfs officieel in een coffeeshop geen eens meer mag roken, en dat vinnik weer wat te ver gaan, een coffeeshop is er immers voor om in gerookt te worden... :S
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 May 2003, 20:07   #7
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Bird Of Prey
op zich vinnik t geen slecht idee, heb soms ook wel last van de rook, maar goed...bij deze wet komt t er op neer dat je zelfs officieel in een coffeeshop geen eens meer mag roken, en dat vinnik weer wat te ver gaan, een coffeeshop is er immers voor om in gerookt te worden... :S
ja ik denk dat ze daar ook een uitzondering voor kunnen maken.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 21:17   #8
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


ja ik denk dat ze daar ook een uitzondering voor kunnen maken.
waarschijnlijk doen ze dat wel

en ik ben het er helemaal mee eens, want elke keer als ik een cafe binnen ga komt die rook me al tegemoet
en je hoeft toch te roken om het gezellig te hebben.. als mensen zo nodig willen roken kunnen ze dat net zo goed buiten doen
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 21:23   #9
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het is wel goed
ik heb 2 jaar gewerkt in de horeca en het is erg als niet roker om steeds in de rook van anderen te zitten

en normaal mens kan wel 2 uurtjes zonder sigaret en anders gaan die mensen maar ff lekker naar buiten
  Met citaat antwoorden
Oud 31 May 2003, 23:01   #10
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Het schijnt nu dat de coffeeshops het verbod aan te gaan pakken, door in hun contract met de werknemers een regel laten opnemen dat geen van hun een rookvrije werkplek eist. Als je dat tekent hoeven ze dus ook geen rookvrije werkplek te hebben. Zowiezo al erg idioot, een rookvrije coffeeshop
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 02:13   #11
Forza_vitesse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben het er mee eens, ik werk in horeca, en ik wordt er mee geconfronteerd, en het is vies, als mense in restaurant zitte te eten, en 2 tafels verder zitte ze dikke sigaar te roken
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 06:31   #12
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by forza_vitesse
ik ben het er mee eens, ik werk in horeca, en ik wordt er mee geconfronteerd, en het is vies, als mense in restaurant zitte te eten, en 2 tafels verder zitte ze dikke sigaar te roken
daar ben ik het mee eens. Tijdens eten moet je ook niet gaan roken. Maarja, veel mensen roken tijdens uitgaan wel gewoon en dat wordt nu verboden. Maarja, we zien wel
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 08:12   #13
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
daar ben ik het mee eens. Tijdens eten moet je ook niet gaan roken. Maarja, veel mensen roken tijdens uitgaan wel gewoon en dat wordt nu verboden. Maarja, we zien wel
maar tijdens het uitgaan vraag je er toch ook niet om? mag iemand met astma niet meer naar een cafe dan omdat al die andere mensen te zwak zijn om van hun sigaretten af te blijven?
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 08:27   #14
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
maar tijdens het uitgaan vraag je er toch ook niet om? mag iemand met astma niet meer naar een cafe dan omdat al die andere mensen te zwak zijn om van hun sigaretten af te blijven?
dat zeg ik helemaal niet. Tuurlijk is het niet zo dat mensen met astma niet maar naar een cafe mogen omdat er anders niet gerookt kan worden. Maar ik vind dat mensen die roken ook recht hebben op een stukje waar ze wel gewoon kunnen roken. Het is hun eigen keuze en om nou overal rookvrije werkplekken te maken in het uitgaansleven vind ik erg drastisch
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 10:15   #15
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dimas
dat zeg ik helemaal niet. Tuurlijk is het niet zo dat mensen met astma niet maar naar een cafe mogen omdat er anders niet gerookt kan worden. Maar ik vind dat mensen die roken ook recht hebben op een stukje waar ze wel gewoon kunnen roken. Het is hun eigen keuze en om nou overal rookvrije werkplekken te maken in het uitgaansleven vind ik erg drastisch
vind ik niet, omdat rokers in principe iemand opzadelen met HUN rooklucht. Mensen hebben zuurstof nodig en er is dus geen mogelijkheid om GEEN rook in te ademen. Daarentegen is drank bijvoorbeeld iets wat een persoon nuttigt en daarmee niet anderen oplegt datzelfde te doen. Ik denk dat er eerder rokersruimten gecreeerd moeten worden dan rookvrije ruimtes. Rookvrije lucht is een recht. Rokersruimtes een gunst.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 10:22   #16
eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Maar wat ik gister op de radio hoorde, ze willen het ook in coffeeshops gaan verbieden
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 12:46   #17
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by eclipse
Maar wat ik gister op de radio hoorde, ze willen het ook in coffeeshops gaan verbieden
lees de andere posts es, daar staat dat ook al in

Het lullige van dat verbod is dat mensen dan massaal wegblijven en dus de winst drastisch daalt, en dan wordt het personeel ontslagen EN gaan de prijzen nog verder omhoog tis maar wat je liever hebt. Kijk ik vind het fijn dat ik kan roken in een uitgaansgelegenheid maar heb er absoluut geen moeite mee dat het niet meer zou mogen. Dan ga ik wel naar buiten ofzo, het feit dat je kan roken als je uitgaat geeft voor velen toch meer stimulance om veel te roken terwijl ze er mss niet zo direct behoefte aan hebben. Maar als je als personeel een rookvrije ruimte krijgt waarin je niet meer kan werken omdat dankzij die ruimte er geen geld meer is om jou te betalen, sjah, ben je dan blij?
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 13:40   #18
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
lees de andere posts es, daar staat dat ook al in

Het lullige van dat verbod is dat mensen dan massaal wegblijven en dus de winst drastisch daalt, en dan wordt het personeel ontslagen EN gaan de prijzen nog verder omhoog tis maar wat je liever hebt. Kijk ik vind het fijn dat ik kan roken in een uitgaansgelegenheid maar heb er absoluut geen moeite mee dat het niet meer zou mogen. Dan ga ik wel naar buiten ofzo, het feit dat je kan roken als je uitgaat geeft voor velen toch meer stimulance om veel te roken terwijl ze er mss niet zo direct behoefte aan hebben. Maar als je als personeel een rookvrije ruimte krijgt waarin je niet meer kan werken omdat dankzij die ruimte er geen geld meer is om jou te betalen, sjah, ben je dan blij?
ja dat is een argument dat rokersverenigingen aanvoeren. MAar wat jezelf zegt ''dan ga ik wel even naar buiten''. ik denk niet dat mensen niet meer uitgaan omdat ze niet meer mogen roken. Dan ben je echt dik triest als dat zo zou zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 15:18   #19
0Vera
Lid
 
Geregistreerd op: 24 February 2003
Locatie: Lelystad
Berichten: 5.130
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
ja dat is een argument dat rokersverenigingen aanvoeren. MAar wat jezelf zegt ''dan ga ik wel even naar buiten''. ik denk niet dat mensen niet meer uitgaan omdat ze niet meer mogen roken. Dan ben je echt dik triest als dat zo zou zijn.
ja maar dat is bewezen, berekend, dat was laatst op het nieuws dat daarom dat rookverbod is uitgesteld. het verbaast me dat jullie dat nog niet lijken te weten, dat was dinsdag ergens al bekend
Op grond van cijfers in buitenland waar die rookverboden al golden hebben ze dat verlies vastgesteld.
__________________
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 15:45   #20
girlkisser
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind dat die mensen nie zo moeten zeuren hoor,k rook zelf ook,k ben pas 16 maar k weet ook heus wel wat van de economie en al die shit!roken is slecht voor je,maar als die medewerkers er zoveel last van hebben nemen ze toch gewoon n baan in de peuterspeelzaal ofzo,en k vind nog wel t allerstomste dat r ook n rokers verbod komt in discotheken en ZELFS in coffeeshops!!
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 17:39   #21
joeyB
Ere lid
 
joeyB's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 May 2003
Locatie: Arnhem
Berichten: 1.478
Stuur een bericht via MSN naar joeyB
Standaard

Citaat:
Originally posted by girlkisser
ik vind dat die mensen nie zo moeten zeuren hoor,k rook zelf ook,k ben pas 16 maar k weet ook heus wel wat van de economie en al die shit!roken is slecht voor je,maar als die medewerkers er zoveel last van hebben nemen ze toch gewoon n baan in de peuterspeelzaal ofzo,en k vind nog wel t allerstomste dat r ook n rokers verbod komt in discotheken en ZELFS in coffeeshops!!

jij moet gewoon je mondje dichthouden

Laatst aangepast door Dimas : 1 June 2003 om 18:24
joeyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 18:21   #22
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by joeyB
jij moet gewoon je mondje dichthouden
Beetje minder kan ook wel. Dat neemt niet weg dat ik het wel met je eens ben. (ook voor het eerst )

Citaat:
ik vind dat die mensen nie zo moeten zeuren hoor,k rook zelf ook,k ben pas 16 maar k weet ook heus wel wat van de economie en al die shit!roken is slecht voor je,maar als die medewerkers er zoveel last van hebben nemen ze toch gewoon n baan in de peuterspeelzaal ofzo,en k vind nog wel t allerstomste dat r ook n rokers verbod komt in discotheken en ZELFS in coffeeshops!!
Ik denk dat je allereerst goed moet begrijpen dat een werknemer recht heeft op een rookvrije werkplek. Dat betekent dat als hij vind dat er op zijn werk niet gerookt moet worden, dat dat ook niet gebeurd. Dat moet de staat naleven en zal dat ook met deze maatregel doen. Als je teovallig rookt, pech voor je, ga je maar buiten staan. Roken is gewoon niet goed voor je en alle ziektes en kwalen die door roken komt, kost de hele verzorgingsstaat miljoenen. Als mensen dus niet meeroken, wat zelfs erger is dan zelf roken, zal dat ook veeel meer schelen qua ziektepremies. Kijk, in een coffeeshop is ook wat achterlijk, want daar is een coffeeshop nou voor. Maar voor de rest vind ik de maatregel gewoon toch wel goed

Laatst aangepast door Dimas : 1 June 2003 om 18:30
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 21:15   #23
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

die rook verboden gelden toch alleen voor de werknemers? tenminste dat begreep ik uit de kranten artiekelen die ik gelezen heb.
Want als het alleen voor de werknemers is en ze het recht mogen hebben op een rookvrijruimte, warom maken ze dan niet een hokkie waar niet in gerookt mag worden. Probleem opgelost.
Tuurlijk zal het niet zo werken maar ik vind het allemaal veel te hard aangepakt.
Ik vind bijvoorbeeld dat cofeeshops van het verbod vrij zouden moeten worden gesteld.
Restaurant zouden wel weer een verbod moeten krijgen of verplicht een rook vrij gedeelte moeten hebben wat dus totaal is afgesloten zodat er geen vreemd luchtjes ergens anders heem gaan. Er zou dan inderdaat een soort van wijziging in het contract moeten komen zodat de werknemer zelf de keuze kan maken of hij wel of niet in een rookvrij gedeelde wil werken (dit zal wel in dat wets voorstel staan dat daar weer geen uitzonderingen op gemaakt mogen worden).
Het lastige word met eetcafes omdat je 2 verschillend dingen in 1 hebt, een cafe en eet gelegenheid (restaurant). Hier zou je een duidelijk verschil moeten maken in gescheiden ruimtes.

Ik vind dat er een alternbatief wets voorstel moet komen waardoor rokers op een andere manier worden aangepakt. Een plan waardoor niet 50.000 banen verloren gaan en miljarden verliezen komen.
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 21:17   #24
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by 0Vera
ja maar dat is bewezen, berekend, dat was laatst op het nieuws dat daarom dat rookverbod is uitgesteld. het verbaast me dat jullie dat nog niet lijken te weten, dat was dinsdag ergens al bekend
Op grond van cijfers in buitenland waar die rookverboden al golden hebben ze dat verlies vastgesteld.
die cijfers zijn bekend ja bewezen is het niet..
  Met citaat antwoorden
Oud 1 June 2003, 21:19   #25
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by girlkisser
ik vind dat die mensen nie zo moeten zeuren hoor,k rook zelf ook,k ben pas 16 maar k weet ook heus wel wat van de economie en al die shit!roken is slecht voor je,maar als die medewerkers er zoveel last van hebben nemen ze toch gewoon n baan in de peuterspeelzaal ofzo,en k vind nog wel t allerstomste dat r ook n rokers verbod komt in discotheken en ZELFS in coffeeshops!!
breezah en een sigaret
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 09:37   #26
Check_This
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
ja maar dat is bewezen, berekend, dat was laatst op het nieuws dat daarom dat rookverbod is uitgesteld. het verbaast me dat jullie dat nog niet lijken te weten, dat was dinsdag ergens al bekend
Bewezen is het zeker nog niet! Kijk trouwens eens naar Amerika(niet dat dat nou ZO'N geweldig land is)daar is ook een rookverbod voor de horeca, geen schade voor de economie. In eerste instantie wel maar dat hoort bij het 'gewenningsproces'.
Vind het wel terecht zo'n rookverbod, maar zoals gewoonlijk is Nederland gelijk weer heel streng. Restuarant of daar waar mensen aan het eten zijn is logisch is niet echt lekker en mensen kunnen dat uurtje toch wel ff ophouden om niet te roken. In coffeeshops belachelijk, je komt daar voor het roken(uitkomst opnemen in het contract dat de werknemer geen rook vrije ruimte eist). In cafe's en dergelijke ja das toch wel weer wat lastiger, das een dicussie punt. Euhhh om en om een rook vrije cafe en daarnaast weer een rookcafe and so on.... Of om de week een rook vrij weekend ofzo. Alleen erg lastig te realiseren. Ik rook niet dus ik heb geen probleem(ego) mij maakt het niet zoveel uit, alhoewel het is ook een keer leuk dat je kleren en je haar enzo, na het uitgaan niet onwijs stinken maar dit terzijde.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 12:15   #27
tijgertje_1986
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

goed, roken is slecht voor je daat weten we allemaal en je mag ook altijd zelf kiezen of je gaat roken ja of nee.en het is ook heel sneu voor mensen met asma dat ze er zo veel last van hebben tijdens uitgaan dat is allemaal waar......Maar, ik vind dat alle mensen een keuze moeten hebben of ze wel of niet moeten roken tijdens uitgaan.het is niet bepaald leuk als je naar buiten moet om te roken, in het zomer gaat het nog wel maar in de winter sta je niet graag buiten met je peukje terwijl de rest binnen zit.....eigenlijk is er niet echt een goede oplossing,maar een wel en niet rokers ruimte is toch wel de beste tot nu toe.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 12:18   #28
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

wat is belangrijker:
-recht op schone lucht voor iedereen
of
-recht om te roken voor iedereen
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 12:26   #29
Check_This
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
wat is belangrijker:
-recht op schone lucht voor iedereen
of
-recht om te roken voor iedereen
Recht op schone lucht!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 12:26   #30
tijgertje_1986
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

recht om te kunnen kiezen
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 16:51   #31
earshot
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by girlkisser
ik vind dat die mensen nie zo moeten zeuren hoor,k rook zelf ook,k ben pas 16 maar k weet ook heus wel wat van de economie en al die shit!roken is slecht voor je,maar als die medewerkers er zoveel last van hebben nemen ze toch gewoon n baan in de peuterspeelzaal ofzo,en k vind nog wel t allerstomste dat r ook n rokers verbod komt in discotheken en ZELFS in coffeeshops!!
dus mensen moeten maar een baan nemen die ze helemaal niet leuk vinden omdat jij zo verslaafd bent dat je niet even zonder een sigaret kunt? sorry, maar dat gaat echt veel te ver.
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 18:15   #32
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik mis de rokers onder ons...
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 19:40   #33
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
ik mis de rokers onder ons...
ik niet
  Met citaat antwoorden
Oud 2 June 2003, 23:57   #34
Chatty
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Verbod roken in horeca

Citaat:
Originally posted by anemic
Dat vanaf 1 januari gaat gelden. Goed idee of niet?

goed idee je gezondheid ist belangrijkste, want gezondheid --> leven en dast most important in life
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 02:34   #35
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

hoewel ik zelf rook vind ik het toch wel een goed id...

want zeg nou zelf als mensen roken en jij zit je bisteca milanese te eten en dan zo'n walm van de rook das toch nie echt smakelijk zeg maar


dus goed id





hoewel na het eten een sigaretje wel heel lekker is
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 12:54   #36
TallDude
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Wat is de volgende stap dan? Niet meer harde muziek draaien, want dat beschadigd de oren van de werknemers... alle disco's plat... je weet als je in de horeca gaat werken, je met rokers te maken hebt...
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 13:02   #37
Check_This
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by TallDude
Wat is de volgende stap dan? Niet meer harde muziek draaien, want dat beschadigd de oren van de werknemers... alle disco's plat... je weet als je in de horeca gaat werken, je met rokers te maken hebt...
Als je risico's van het werk kan verminderen waarom niet? Harde muziek kan je oordoppen dragen, maar tegen rook... zie je het al voor je dat je wordt geholpen door een serveerster/ serveerder met een gasmasker tegen de rook???
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 13:35   #38
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by TallDude
Wat is de volgende stap dan? Niet meer harde muziek draaien, want dat beschadigd de oren van de werknemers... alle disco's plat... je weet als je in de horeca gaat werken, je met rokers te maken hebt...
oordoppen worden echt wel genoeg gedragen hoor!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 14:11   #39
girlkisser
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by joeyB



jij moet gewoon je mondje dichthouden
nee,helemaal niet,ik heb gewoon gelijk,in de horeca,moet je gewoon kiunnen roken,als je in een resaurant bent moet je nie buiten hoeven te gaan sttan om n peuk te roken omdat 1of andere idioot heeft bed8 dat je in de horeca niet meer mag roken!
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 14:17   #40
chica
Bianca
 
chica's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: de Zilk
Berichten: 6.892
Stuur een bericht via MSN naar chica
Standaard

Citaat:
Originally posted by girlkisser


nee,helemaal niet,ik heb gewoon gelijk,in de horeca,moet je gewoon kiunnen roken,als je in een resaurant bent moet je nie buiten hoeven te gaan sttan om n peuk te roken omdat 1of andere idioot heeft bed8 dat je in de horeca niet meer mag roken!
dat komt omdat sommige mensen er last van hebben! jij blijkbaar niet, ik ook niet, maar een vriendin van me wel, die heeft astma. Voor zulke mensen is het een goede oplossing
__________________
http://juf-bianca.blogspot.com
- Als je loslaat heb je twee handen vrij -
- Verander vastbesloten van mening -
chica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 14:17   #41
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

Citaat:
Originally posted by girlkisser


nee,helemaal niet,ik heb gewoon gelijk,in de horeca,moet je gewoon kiunnen roken,als je in een resaurant bent moet je nie buiten hoeven te gaan sttan om n peuk te roken omdat 1of andere idioot heeft bed8 dat je in de horeca niet meer mag roken!


jah maar in een restaurant eet je... en je eetlust kan worden bederft door de rook van iemand die een sigaar of sigaret zit te roken

maar waar je het wel vaker ziet dat de rokers een eigen gedeelte hebben dat kan toch ook...
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 14:43   #42
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by girlkisser


nee,helemaal niet,ik heb gewoon gelijk,in de horeca,moet je gewoon kiunnen roken,als je in een resaurant bent moet je nie buiten hoeven te gaan sttan om n peuk te roken omdat 1of andere idioot heeft bed8 dat je in de horeca niet meer mag roken!
en waarom niet? rook is smerig voor de mensen eromheen, net als je net lekker zit te eten, daarbij zijn er mensen die er, behalve t smerig te vinden, ook nog last van hebben met hun ademhaling. Die zouden dan maar niet moeten eten daar?
Daarbij, je bent wel erg ver heen als je neit die paar uurtjes zonder n sigaret kunt.
Roken is slecht, daar kun je niet omheen, en dan zouden mensen die niet roken en er last van hebben, zich moeten aanpassen??
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 15:29   #43
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by girlkisser


nee,helemaal niet,ik heb gewoon gelijk,in de horeca,moet je gewoon kiunnen roken,als je in een resaurant bent moet je nie buiten hoeven te gaan sttan om n peuk te roken omdat 1of andere idioot heeft bed8 dat je in de horeca niet meer mag roken!
ik snap niet eens waarom we op je reageren
a) je kan ECHT NIET typen
b) je ''mening'' is erg eenzijdig en slecht beargumenteert
c) je nickname zuigt
d)volgens mij ben je 12 ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 15:30   #44
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


ik snap niet eens waarom we op je reageren
a) je kan ECHT NIET typen
b) je ''mening'' is erg eenzijdig en slecht beargumenteert
c) je nickname zuigt
d)volgens mij ben je 12 ofzo
:respect:
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 21:21   #45
L_angeldc
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


ik snap niet eens waarom we op je reageren
a) je kan ECHT NIET typen
b) je ''mening'' is erg eenzijdig en slecht beargumenteert
c) je nickname zuigt
d)volgens mij ben je 12 ofzo
lol
  Met citaat antwoorden
Oud 3 June 2003, 21:46   #46
girlkisser
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


ik snap niet eens waarom we op je reageren
a) je kan ECHT NIET typen
b) je ''mening'' is erg eenzijdig en slecht beargumenteert
c) je nickname zuigt
d)volgens mij ben je 12 ofzo
ow,sukkeltje je moet nie zo zeiken want,

a)ik kan wel typen maar anders dan jullie(chattaal)owkee behalve die foutjes dan,maar je snap wat k bedoel duz.....
b)mijn mening is nie eenzijdig,ik heb gelijk,dr zijn ook wel argumenten van de niet rokers die goed zijn maar ik vind het gewoon dom dat je in de horeca nie mag roken,mijn mening nie zeiken!
c)je moet je bek houden over mn nickname,anemic vin IK zuigen!
d)ik ben 16 en al was ik 12 wat wilde je daar dan mee zeggen?dat ik nix weet en nie kan typen?

als je nix zinnigs te melden heb HOU DAN GEWOON JE BEK DICHT
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2003, 00:09   #47
TallDude
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


oordoppen worden echt wel genoeg gedragen hoor!
Ik kan nu echt een hele flauwe opmerking maken over SARS en mondkapjes ... doe ik niet.... zo is het flauw genoeg


De wet is aangenomen omwille van het personeel... Ik begrijp dat mensen die last hebben van astma ed er blij mee zijn dat ze zonder moeite ook naar een (vroeger rokerig) vafe kunnen, maar het is niet omwille van hun dat de wet is aangenomen.. daarom is het ook geen argument.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2003, 09:25   #48
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by girlkisser


ow,sukkeltje je moet nie zo zeiken want,

a)ik kan wel typen maar anders dan jullie(chattaal)owkee behalve die foutjes dan,maar je snap wat k bedoel duz.....
b)mijn mening is nie eenzijdig,ik heb gelijk,dr zijn ook wel argumenten van de niet rokers die goed zijn maar ik vind het gewoon dom dat je in de horeca nie mag roken,mijn mening nie zeiken!
c)je moet je bek houden over mn nickname,anemic vin IK zuigen!
d)ik ben 16 en al was ik 12 wat wilde je daar dan mee zeggen?dat ik nix weet en nie kan typen?

als je nix zinnigs te melden heb HOU DAN GEWOON JE BEK DICHT
e) deze reactie zegt veel over je IQ
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2003, 09:27   #49
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

maargoed on topic
ik twijfel nu over de datum was het
2004 of 2005?
  Met citaat antwoorden
Oud 4 June 2003, 09:39   #50
girlkisser
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


e) deze reactie zegt veel over je IQ
hallo de bedoeling van dit forum is niet elkaar afzeiken maar je mening geven!
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:06.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.