Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Past Turkije bij de EU?
ja 1 11,11%
nee 8 88,89%
Weet ik niet. 0 0%
Stemmers: 9. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 November 2005, 14:19   #1
puer1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Past Turkije bij de EU?

Azady.nl 04/11/2005 — Rond de 100 Koerdische mensen leven in de Isparta vuilnisbelt in Turkije. Vijftig kinderen zijn ziek geworden. Ondanks dat de Turkse regering beloofd voor hervormingen voor de EU, leven de mensen nog steeds in armoede, rapporteerde het Koerdische nieuwsagentschap DIHA.

De Koerdische families zeggen dat ze uit kleine dorpjes komen in de Koerdische provincies Batman en Amed [In Koerdistan] en gevlucht zijn voor door de staat gesteunde dorpswachters. Nu leven ze van het verzamelen van plastic, metaal om te verkopen. Ook schrapen zij hun dagelijkse kost bij elkaar met het zoeken naar voedsel en kleding. Veel families zouden geen sociale veiligheid hebben en te maken hebben met ziektes.

Terwijl ze terug willen keren naar hun dorpen, krijgen ze een slechte behandeling van de Turkse regering. Ze willen wel terugkeren, maar alleen als de condities beter worden.

Ondanks dat Turkije de gelijkheid voor alle burgers promoot, kunnen Koerdische dorpelingen niet naar het stadscentrum gaan, omdat ze worden gezien als vreemdelingen.

Vijftig Koerdische kinderen, tussen de 0-15 jaar leven nu tussen het afval. “We zullen leven in het afval van Europa in de toekomst. Niets zal veranderen,” riepen de kinderen. Ze willen ook naar school zoals andere normale kinderen. Maar de Turkse regering doet niets en de strijd tussen de PKK en het Turkse leger en door de staat gesteunde milities gaat verder, waardoor ze niet kunnen terugkeren naar hun dorpen.

Nadat ik dit gelezen heb vind ik dat Turkije niet bij de EU mag komen.

(Eigenlijk weet ik niet hoe vertouwelijk die site is.
Want ik heb die site per ongeluk op google gevonden.)
  Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 14:58   #2
3rd boetah
Stondvettekakkershierzo
 
3rd boetah's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 June 1999
Locatie: Stasjawahahhala
Berichten: 2.267
Standaard

Alleen links van de Bosporus zou in aanmerking mogen komen om lid te worden van de EU. Rechts ervan is namelijk allemaal Aziatisch.
__________________
neen, zijt ge zot of zo?
3rd boetah is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 17:00   #3
SpiNe
Trots van het noorden.
 
SpiNe's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 August 2002
Locatie: grunn
Berichten: 3.893
Stuur een bericht via MSN naar SpiNe
Standaard

Nee niet zolang ze mensen en dieren rechten schenden. En het gaat ons geld kosten als ze erbij komen ik vind dat dat wel andersom mag.
__________________
Sick liaisons raised this monumental mark the sun sets forever over Blackwater park.
SpiNe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 November 2005, 22:39   #4
dext0r
veteraan
 
dext0r's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 November 2001
Locatie: Zwolle
Berichten: 14.938
Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

pff,. vorige week dus daar op vakantie geweest, en wat je daar ziet... volgens mij zitten die de komende 10 jaar nog niet in de EU als ze niet gauw wat veranderen.
__________________
hoi ik koop mijn vette dag aanbiedingen op http://aanbiedingvandaag.nl
dext0r is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 10:36   #5
Bask
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

duidelijk
  Met citaat antwoorden
Oud 6 November 2005, 11:07   #6
koekje
tijd om op te staan
 
koekje's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 January 2005
Locatie: VB
Berichten: 1.038
Standaard

Persoonlijk vind ik dat het actueel al erg genoeg gesteld is.
Maar is het infeite niet deels onze fout ?
__________________
De beste van de heeeeeeeele wereld !
koekje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 06:32.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.