Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Koning(in): ja of nee?
Ja 3 27,27%
Nee 8 72,73%
Stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 October 2002, 19:16   #1
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Monarchie: voor of tegen?

Zonder er prins claus bij te sleuren alsjeblieft
Gewoon: voor of tegen + argumenten.
Toch wel zinnige discussie aangezien zowel België als Nederland nog een monarchie heeft

Ik ben persoonlijk tegen, gaat in tegen de democratie, hoewel de koning(in) niet veel macht heeft, maar het gaat mij om het principe.
Ik vind het systeem met een president, verkozen door het volk, veel beter, ook al omdat die niet heel zijn leven aan de macht blijft, er regelmatig nieuwe verkiezingen voor zijn...
Het koningshuis vind ik maar dom, die mensen kiezen niet eens zelf om koning(in) te worden, zijn ertoe verplicht omdat ze toevallig daar geboren zijn...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 19:22   #2
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tsja het boeit me neit zo eigenlijk. Een heleboel mensen zijn erg begaan met het wel een wee van de koningin plus familie. Ik niet, mar vind t ook neit vervelend dat ze er zijn. Een hoop mensen voelen zich op koninginnedag toch wel heel nationaal verbonden enzo, en als ze dat no leuk vinden..laat ze lekker.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 19:24   #3
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard Re: Monarchie: voor of tegen?

Citaat:
Originally posted by Babysmurfie
Zonder er prins claus bij te sleuren alsjeblieft
Gewoon: voor of tegen + argumenten.
Toch wel zinnige discussie aangezien zowel België als Nederland nog een monarchie heeft

Ik ben persoonlijk tegen, gaat in tegen de democratie, hoewel de koning(in) niet veel macht heeft, maar het gaat mij om het principe.
Ik vind het systeem met een president, verkozen door het volk, veel beter, ook al omdat die niet heel zijn leven aan de macht blijft, er regelmatig nieuwe verkiezingen voor zijn...
Het koningshuis vind ik maar dom, die mensen kiezen niet eens zelf om koning(in) te worden, zijn ertoe verplicht omdat ze toevallig daar geboren zijn...
mee eens
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 20:08   #4
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tegen, vrij weinig nut. Gewoon zoals het nu is met het parlement en het kabinet en al die B$. Dat werkt goed en is redelijk betrouwbaar.

Maar geen president, want dan krijg we dalijk slup gelul ala bush bush ofzo...
  Met citaat antwoorden
Oud 9 October 2002, 20:33   #5
Regen
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

een koningshuis is wel mooi en traditioneel, maar het kost veel geld en is niet echt nodig, omdat we zowieso toch een regering hebben, het is meer een staats/statussymbool dan iets productiefs/nuttigs. Desondanks mag ik ze allemaal graag hoor.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:45.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.