Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 June 2003, 10:44   #1
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Irak had geen wapens voor de oorlog

Blix: waarschijnlijk geen verboden wapens Irak

LISSABON - Irak beschikte voor de oorlog waarschijnlijk niet over masavernietigingswapens. Dat verklaart waarom de Amerikaans-Britse coalitie tot nu toe geen verboden wapens heeft gevonden. Dat heeft Hans Blix, hoofd van de wapeninspecteurs van de Verenigde Naties, gezegd in het Portugese blad Visao.

Het interview is donderdag gepubliceerd. Blix geeft donderdag in de Veiligheidsraad een mondeling eindverslag van zijn bevindingen in Irak. Hij gaat eind juni met pensioen.

Blix zei tegen Visao dat hoe meer tijd er verstrijkt, hoe minder groot de kans wordt dat de Amerikanen en Britten massavernietigingswapens in Irak vinden. De baas van de wapeninspecteurs stelde dat bij zijn weten geen voormalige Iraakse autoriteiten die gevangen zijn genomen, informatie over verboden wapens hebben verstrekt.

Verder werd ook toegegeven dat olie een motief was om oorlog te voeren.


Duh
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2003, 12:18   #2
Ochtendster
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

nou weet je ook wat voor iemand bush is, he...
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2003, 12:22   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

idd, saddam had daar nog langer moeten blijven zitten, ik ben het met jullie eens. Dat van die duizende doden in massagraven is helemaal niet erg.

wat is de bron trouwens?
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2003, 15:12   #4
jefflover
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik moet echt van die vent (bush) wat niet betekent da saddam hét heilige boontje is... but it's like sooooooooo obvious dat et om die f**** olie ging...
wake up and smell the roses
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2003, 15:19   #5
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by jefflover
ik moet echt van die vent (bush) wat niet betekent da saddam hét heilige boontje is... but it's like sooooooooo obvious dat et om die f**** olie ging...
wake up and smell the roses
net zoals jou kindergedichtje op kunst, dat is gewoon veel te simpel gedacht.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2003, 17:06   #6
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

die inspecties waren voor lucht
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 June 2003, 20:24   #7
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Toch grappig.. Eerst was het het verboden-wapenbezit van Irak dat als reden werd aangevoerd.. Nu al wel heel erg duidelijk is dat die er gewoon niet zijn gaat het ineens over al die arme mensen...

Beste Bush( en aanhangers)... Als al die arme mensen die inderdaad het erg te verduren hadden met Saddam bevreid hadden moeten worden, waarom 'bevreiden' jullie dan niet al die miljoenen mensen die honger leiden, nauwelijks drinkwater hebben of al die mensen die onder het bewind van een dictator moeten leven elders in de wereld....

Kijk, ik ben blij dat Saddam weg is (had tien jaar geleden al moeten gebeuren, toen er een geldige reden voor was, maar goed..), maar waren al die doden en verspeelde miljoenen (hadden beter besteed kunnen worden aan voedselprojecten in de regio en over de hele wereld..) niet gewoon onnodig?

Ik blijf van mening dat er door Bush (en Blair) gewoon zeer onjuist is gehandeld... En nu blijkt dus olie een belangrijke reden te zijn geweest (bron hiervan?).. Oftewel: geld geld geld, dat is wat voor Bush werkelijk telt.
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 June 2003, 19:36   #8
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

De bron is Het Nieuwsblad, stond ook in Het Volk, dit heb ik van een of andere krant op internet gevonden, en het was ook in het journaal te horen.

En PFP, het gaat niet om dat regime van Saddam, tuurlijk moest daar een einde aan komen, maar het is de arrogantie van Bush en co. die mij zo stoort. De diplomatieke middellen waren nog niet uitgebuit, en nu blijkt dus dat Irak niet eens wapens had, en dat de Amerikaanse regering dat allang wist, schijnheiligheid dus en valse motieven opgeven.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2003, 17:32   #9
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

idd klotebush , ik hoop dat ze snel weer een aanslag ( zonder slachtoffers ) op amerika plegen , bijvoorbeeld het vrijheidsbeeld invliegen , want dat staat voor z'n naam nie echt op de goede plaats
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 June 2003, 21:12   #10
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
idd klotebush , ik hoop dat ze snel weer een aanslag ( zonder slachtoffers ) op amerika plegen , bijvoorbeeld het vrijheidsbeeld invliegen , want dat staat voor z'n naam nie echt op de goede plaats
zielige reactie is dit ik hoop dat jij word opgeblazen door een terrorist
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 10:16   #11
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mja ik weet t amaal nie meer. Morgen komt er vast weer een bericht dat olie niet het motief was enzow. Ik vraag serieus af wanneer ik de waarheid te horen krijg
  Met citaat antwoorden
Oud 24 June 2003, 12:43   #12
TallDude
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Anti-Bush zijn is de makkelijkste oplossing, maar niet de meest logische. Wat anderen niet waar durfden te maken begreep Bush het gewoon niet en viel aan. Misschien een beetje naïeviteit dat wel de kans op WOIII uitstelt.
Bush de beschuldigen van olie piraterij e.d. is simpel. Maar wat is er mis mee dan? Olie houd de wereld economie draaiende, als de winst wordt gemaakt in westerse (desnoods VS) landen zal onze economie beter blijven draaien.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 June 2003, 20:33   #13
grandhekker
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hey,
Voor het eerste op deze site en gelukkig iets te vinden over politiek. Heb jullie reacties gelezen en ik ben van mening dat er achter deze hele oorlog een smerige tactiek zit om de VS tot wereldleider te maken. Bush himself doet dit niet alleen, hij is een marionet van Rummsfeld en consorten. Steeds meer komt er naar buiten dat het hele circus 1 grote leugen was om gewoon daar de macht te verkrijgen. Ze wisten heus wel dat er geen mvw waren, Blix is duidelijk geweest. Door valse rapporten moest de wereld geloven dat het inderdaad een gevaar was. Als ze die wapens gehad hadden, hadden ze die heus wel gebruikt. Het blijkt zelfs al in 1992 besloten te zijn om Irak aan te vallen. Nu gaan de VS bepalen wie daar aan de macht mag komen: hoezo democratie. Onderdrukking. Sadam was zeker niet oke, Bush evenmin. Inmiddels wordt Iran bedreigt, Syrie en waar houdt dit op? Belgie moest de genocide-wet veranderen en wel zo dat Amerika de goedkeuring moest kunnen wegdragen. Belachelijk. En Europa knikt ja en amen.
Grandhekker
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2003, 06:40   #14
Koeienvlekken
Lid
 
Koeienvlekken's Avatar
 
Geregistreerd op: 25 June 2003
Berichten: 22
Standaard

van mij mag een terrorist best het vrijheidsbeeld invliegen hoor, als ik hem tegen kon houden zou ik dat waarschijnlijk niet doen ook, want bush heeft gewoon die gehele oorlog in Irak gevochten om de olie, en niet om het land.
Koeienvlekken is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 July 2003, 21:39   #15
MarkNMGN
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ach, eens deze maand worden er massavernietigenswapens daar in Irak gevonden. Bestaat alleen een heel grote kans dat de VS dat daar zelf verstopt heeft.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 July 2003, 23:11   #16
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

PFP: niet helemaal op dit onderwerp gesneden maar check eens de film/docu ''bowling for columbine'' van michael moore..
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:04.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.