Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 8 December 2003, 18:43   #1
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Kannibaal van Rotenburg staat terecht

Voor een rechtbank in het Duitse Kassel is woensdag het proces begonnen tegen de 42-jarige Duitser Armin Meiwes. Hij moet zich verantwoorden wegens moord en feitelijk kannibalisme.

Meiwes had zijn 'slachtoffer' via een chatroom op internet gevonden. Deze man stemde ermee in dat hij zou worden gedood en opgegeten. De "Kannibaal van Rotenburg" sneed de man eerst de penis af. Op een video was te zien hoe beiden het lichaamsdeel probeerden op te eten. Toen de man door bloedverlies bewusteloos raakte, stak Meiwes hem met een keukenmes dood. Hij sneed het lichaam in stukken en legde die in de diepvries. Later ontdooide hij stukken vlees om ze op te eten. Agenten kwamen de man op het spoor toen hij via het internet een nieuw slachtoffer zocht. Omdat kannibalisme niet in de Duitse wet voorkomt, is hem enkel moord ter seksuele bevrediging en lijkschending ten laste gelegd. Meiwes, die bij zijn buren als vriendelijk, beleefd en bescheiden overkwam, riskeert een levenslange gevangenisstraf. (LVR)


Bron: http://www.skynet.be/index.html?l1=a...ssage&p1=51092


Wat vinden jullie hier nu van?
Is dit pure moord, maximumstraf dus, of is dit geen moord, omdat het slachtoffer het ook wou? Is dit zelfs een goede daad dan?

Ik weet niet goed wat ik er van moet vinden.
  Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2003, 19:33   #2
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Het is gewoon moord. Die man weet dat het doden van iemand verboden is en toch heeft hij het gedaan...

Ook hulp bij zelfmoord is gewoon verboden (er vanuit gaande dat Duits recht wat dit betreft hetzelfde is als Nederlands recht), dus verdient deze man gewoon een straf die passend is bij zijn misdaad.

Ook het feit dat hij via internet op zoek is gegaan naar een nieuw slachtoffer speelt mee in mijn mening dat hij gewoon zwaar gestraft dient te worden. Hij heeft dit niet eenmalig gedaan om de wens van zijn slachtoffer, maar hij is gewoon een potentiële recidivist.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 December 2003, 23:57   #3
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Zulke mensen zijn ziek. Het is moord.. En smerig ook.. bah

Als zulke mensen ooit vrij komen gaan ze gewoon verder met waar ze gebleven zijn. Die mensen zijn niet te helpen. absolute maximumstraf dus.
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2003, 11:15   #4
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ook al is het technisch gezien moord, toch is het voor mijn gevoel anders als bewezen is (videobeelden) dat het slachtoffer vrijwillig meewerkte en de dader overgehaald heeft om het te doen. Het was in overleg met het slachtoffer.. ze aten zelfs samen nog zn geslachtsdeel op als voorafje Het blijft natuurlijk luguber en de man moet wel straf krijgen, maar toch vind ik niet dat hij levenslang moet krijgen. Het is eigenlijk gewoon euthanasie, maar dan op een alternatieve manier... en daardoor vindt iedereen het zo verschrikkelijk. Die Armin lijkt me ook geen gestoorde gek die in het wildeweg moordt.
  Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2003, 11:39   #5
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Ook al is het technisch gezien moord, toch is het voor mijn gevoel anders als bewezen is (videobeelden) dat het slachtoffer vrijwillig meewerkte en de dader overgehaald heeft om het te doen. Het was in overleg met het slachtoffer.. ze aten zelfs samen nog zn geslachtsdeel op als voorafje Het blijft natuurlijk luguber en de man moet wel straf krijgen, maar toch vind ik niet dat hij levenslang moet krijgen. Het is eigenlijk gewoon euthanasie, maar dan op een alternatieve manier... en daardoor vindt iedereen het zo verschrikkelijk. Die Armin lijkt me ook geen gestoorde gek die in het wildeweg moordt.
Als iemand een beetje labiel is dan kan die er zo mee instemmen..

Hij zocht notabene al een ander slachtoffer. Opsluiten die bende. Wegkwijnen..
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2003, 13:43   #6
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Bij mij telt inderdaad het punt dat hij een nieuw slachtoffer zocht ook erg zwaar mee. Technisch gezien zou je inderdaad een lugubere vorm van euthanasie kunnen verdedigen, zoals ArTuur betoogt, hoewel dat - naar Nederlands recht - de mist in zou gaan voor de rechter, aangezien er in deze zaak naar mijn weten geen sprake was van een ondraaglijk lijden, laat staan dat de juiste procedure is doorlopen.

Maar het belangrijkst is dat deze man naar nieuwe mensen zocht om op te smikkelen en dus gewoon een gevaar voor de samenleving is...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 December 2003, 13:47   #7
wocky
Storend Lid
 
wocky's Avatar
 
Geregistreerd op: 5 August 2002
Locatie: Purmerend
Berichten: 922
Standaard

walgelijk...in een woord walgelijk!!!
Hoe kan een mens zoiets bedenken???!!!!!
Van mij mag zo iemand een maximumstraf krijgen
__________________
..........flexheid kent geen tijd.........
wocky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2003, 18:14   #8
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind het ook verschrikkelijk ziek, maar hoort die man dan niet juist thuis in een of andere psychiatrische instelling, in plaats van de gevangenis?
Ik vind wel dat hij recht heeft op een behandeling.
Verder kan je niet echt van een 'slachtoffer' spreken, want die man wilde het zelf. Geen goedpraten uiteraard, maar toch verzachtende omstandigheden.
  Met citaat antwoorden
Oud 10 December 2003, 19:08   #9
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Kan natuurlijk een deel van de strafmaakt zijn; een verplichte behandeling.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 December 2003, 19:22   #10
leoman_1
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

het gebeurd vaker, er is namelijk in Azie een persoon geweest, die heeft in Parijs een nederlands meisje vermoord en opgegeten, overigens is hij daarvoor niet veroordeeld. Ook is er in Rusland een man geweest die in de jaren 90 een man heeft vermoord, en het vlees verkocht aan de arme mensen in een flat..
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.