Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 January 2003, 20:16   #1
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Stelling: tv is het einde van de denkende mens

Heb meningen nodig voor een opstel

Ik ben het oneens met de stelling: je moet niet bij alle tv-programma's nadenken, maar dat is je eigen keuze. Als je niet wilt denken, kan je naar zulke flutseries kijken, maar er zijn ook nog programma's met niveau, die dus educatief zijn. Ook door naar buitenlandse zenders te kijken leer je beter vreemde talen. Door bepaalde programma's breid je je woordenschat ook uit zonder er veel moeite voor te doen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 21:10   #2
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down

Ook mee oneens,
hangt alleen wel af van het aanbod aan programma's.
Een onafhankelijke instelling, overheid bij voorkeur moet dit garanderen, en sociale controle proberen te verstevigen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 21:44   #3
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ook mee oneens, er zijn educatieve programma's, en een heleboel andere programma's die het nadenken stimuleren. Er is uiteraard ook een hoop troep, en als je alleen dat kijkt, en dan ook nog s 24/7, ja dan is het de tv het einde van de denkende mens. Helaas zijn er veel mensen die dat doen, maar gelukkig ook veel mensen niet.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 23:21   #4
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oneens, ligt simpel weg aan de programma's EN of je er actief mee mee doet.

Beetje offtopic misschien, maar ik ben wel van mening dat de tv veel dingen kappot maakt. Al die cencuur en propaganda. En ook mede door de tv gaan mensen minder leuke en gezonden dingen samen doen. Zoals Bordspelen, fietsen, sporten etc. etc.

Ik ben eigenlijk nog van mening dat als je een tv heb je hem uit het raam moet donderen.

En dat zeg ik, mijn mijn grote tv, dolby DTS en 5.1 set + DVD speler en echt goede luidsprekers :S :S

Maar ik kijk eigenlijk nooit gewoon tv, wel regelmatig zelf films, maar niet die op tv komen
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2003, 06:55   #5
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mwa als ik programa's op tv zie komen zoals jerry springer enzow denk ik wel.

de tv kan heel goed als educatiev middel gebruikt worden maar dat gebeurd niet
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2003, 09:40   #6
Stapper
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

opzich wel mee eens
iedereen kijkt maar een beetje dom voor zich uit en zit niet meer in de boeken, de tv haalt de kracht van verbeelding weg

bijvoorbeeld je hebt een boek gelezen en je hebt je voorgesteld in je hoofd hoe die mensen er uit zien en hoe de omgeving er uit ziet, als dat boek verfilmd word, krijg je een heel ander beeld van de personen

het kan ook andersom, je hebt een film gezien en gaat dan het boek lezen, dan zie je de film voor je in plaats van je verbeelding en das niet goed
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:19.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.