Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 26 June 2003, 13:29   #1
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Question Stelling: te veel aandacht voor dierenrechten

De stelling is dus: In deze maatschappij is er te veel aandacht voor dierenrechten. Het is een feit dat veel mensen dieren zeer belangrijk vinden en zich inzetten voor hun rechten, wat op zich een goede zaak is.
Maar nu overdrijft men: dieren mogen niet belangrijker worden dan mensen. Als een koe niet wilt bewegen, mag de boer (of weet ik veel wie) best een slag geven, zolang die bij het dier geen ernstige verwondingen of blijvende letsels veroorzaakt. Als zulke beelden op tv vertoond worden, heeft iedereen medelijden, maar de doorsnee mens kan niet oordelen hoe ver een boer mag gaan, want een koe kan tegen meer dan we wel denken.

Is het niet zo dat mensen vereenzamen en bitter worden in deze maatschappij, waarden als vriendschap verloren gaan, en mensen het zeer moeilijk hebben om hun affectie en gevoelens tegenover elkaar te uiten, en daarom die liefde 'overdragen' naar dieren?
Is al die aandacht geen (al dan niet rechtstreeks) gevolg van het slechter worden van de maatschappij? Worden die rechten bijgevolg niet overschat?

Zijn mensenrechten niet belangrijker dan dierenrechten?
Zijn mensen dus niet belangrijker dan dieren?

Nog een "bewijs" dat er echt veel aandacht uitgaat naar dierenrechten, is het feit dat ik veel reacties op deze thread verwacht, en zeer uitgesproken meningen.
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2003, 15:30   #2
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Misschien een beetje offtopic, maar ik wou even Loesje citeren:

Waar mensen leiden
lijden dieren
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2003, 16:30   #3
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

eerlijk gezegd heb ik meer medelijden met dieren dan met mensen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2003, 16:47   #4
psychobunny
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
eerlijk gezegd heb ik meer medelijden met dieren dan met mensen
same here...
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2003, 17:18   #5
Babysmurfie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by PFP
eerlijk gezegd heb ik meer medelijden met dieren dan met mensen
Dat bedoel ik nu net...
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2003, 10:12   #6
WhizzCat
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Babysmurfje, feitelijk ben ik het wel redelijk met je eens. Althans, ik snap jou denkwijze denk ik wel.

Mensen zijn iig belangrijker dan dieren, met nadruk op er . Dat wil dus niet zeggen dat we de dieren moeten verwaarlozen, maar in situaties waar de gezondheid in het geding komt, en daar hebben we de laatste tijd genoeg van gezien , moeten mensen imho voorrang krijgen op dieren.

Het is natuurlijk goed dat er organisaties zijn die opkomen voor de dierenrechten, maar soms wordt het behoorlijk overdreven.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 July 2003, 16:20   #7
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Stelling: te veel aandacht voor dierenrechten

Citaat:
. Als een koe niet wilt bewegen, mag de boer (of weet ik veel wie) best een slag geven, zolang die bij het dier geen ernstige verwondingen of blijvende letsels veroorzaakt. Als zulke beelden op tv vertoond worden, heeft iedereen medelijden
ik denk dat dit reuze meevalt en de meeste mensen wel inzien dat dat beest gewoon moet lopen.

Ik zie geen argumenten voor deze relaties:

Citaat:
Is het niet zo dat mensen vereenzamen en bitter worden in deze maatschappij, waarden als vriendschap verloren gaan, en mensen het zeer moeilijk hebben om hun affectie en gevoelens tegenover elkaar te uiten, en daarom die liefde 'overdragen' naar dieren?
Is al die aandacht geen (al dan niet rechtstreeks) gevolg van het slechter worden van de maatschappij? Worden die rechten bijgevolg niet overschat?
Om dan nog maar niet te vragen waar je het vandaan haalt om dit te vragen:
Citaat:
Zijn mensenrechten niet belangrijker dan dierenrechten?
Zijn mensen dus niet belangrijker dan dieren?
en als laatste.
Citaat:
Nog een "bewijs" dat er echt veel aandacht uitgaat naar dierenrechten, is het feit dat ik veel reacties op deze thread verwacht, en zeer uitgesproken meningen.
waar duidt dat op? Dat dieren belangrijker zijn dan mensen? Teveel aandacht? Ze krijgen aandacht omdat het ook levende wezens zijn, dus zijn ze ook redelijk belangrijk, maar dat ze belangrijker zijn dan mensen of een slechte maatschappij weergeven is puur uit de lucht gegrepen zodner echte argumenten, maar slechts op wat speculaties. Terwijl er tientallen speculaties naar hetzelfde eindresultaat zouden werken.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2003, 13:06   #8
19jordy86
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik snap niet dat je teveel aandacht kunt hebben voor de dierenrechten! Want het is nog gewoon nodig! overal in de wereld, dus ook hier! en naarmate je zuidelijker komt in Europa is het alleen maar harder nodig!!! Neem Belgie al, die beelden van die koeien op de veemarkten daar, dat is gewoon zielig, en dat is goed dat mensen mee gaan leven, want die koeien hielden er wel degelijk zwaar letsel aan over!!! koeien met vellen die los hangen, die half opgeslagen in vrachtwagens worden gesleept en zelfs tot de dood erop volgt worden geslagen!!! daar moet juist veel aandacht voor zijn!!! En dan heb je nog de stierengevechten, en ga zo nog maar ff door!!

Maar dat wil niet zeggen dat er geen aandacht voor de mensen mag zijn! maar die is er al volop, en daar wordt toch al veel meer voor gedaan dan voor de mensen.
  Met citaat antwoorden
Oud 11 September 2003, 15:06   #9
FiZz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Eigenlijk vind ik dat mensen en dieren gelijk aan elkaar zijn. (nu heb ik het dan wel voornamelijk over dieren die ook duidelijk emoties kunnen tonen. Aan een mier kun je namelijk niet zien dat die pijn heeft, en dat is erg verradelijk).

Maar over het algemeen is het wel zo dat de mensen met wie je omgaat, dat je daar een sterkere band mee kan opbouwen omdat je ook met elkaar kan communiseren. En dat maakt de dood van een vriend/familie lid etc. wel erger dan als er een dier dood gaat.

Maar, dieren zijn compleet onschuldig en kunnen zich, doordat wij zo ontwikkeld zijn, zich niet meer verweren tegen ons en zijn dus zelfs afhankelijk van ons. En dat maakt het zien van een dier dat dood gaat wel erg.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 September 2003, 14:47   #10
Jennifer1203
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mensen en dieren zijn gelijk aan elkaar net als FizZ zegt
alleen Wij ,mensen ,bepalen hun hele leven
wij stoppen ze in de bio industrie en ga zo maar door
ik bedoel die dieren hebben ook een leven alleen mogen niet eens leven
ik heb een heel onderzoek gedaan naar dieren in de bio industrie nou ik kan je vertellen dat klinkt niet bepaald fris
konijnen die hun jongen doodbijten van de stress
kuiken in plaats van kippen die worden opgegeten.De kip die je op je bord krijgt is nog geen 3 week uit en is al 2 kilo dus klaar voor de slacht
groeihormonen die worden toegedient
met al het graan dat wordt geproduceert om landbouwhuisdieren te voeren zou de wereld honger kunnen worden opgelost
das toch niet normaal
komt allemaal door de welvaart dat we vlees zijn gaan eten
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 14:06   #11
DemoCrates
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by jennifer1203
mensen en dieren zijn gelijk aan elkaar net als FizZ zegt
alleen Wij ,mensen ,bepalen hun hele leven
wij stoppen ze in de bio industrie en ga zo maar door
ik bedoel die dieren hebben ook een leven alleen mogen niet eens leven
En hoe zit het eigenlijk met die zielige krop sla op jouw bordje ?

Die groeide ooit. En leefde dus ....
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 14:37   #12
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by DemoCrates
En hoe zit het eigenlijk met die zielige krop sla op jouw bordje ?

Die groeide ooit. En leefde dus ....
ik zat al weer echt te wachten op zo'n antwoord.

Ja, een slakrop leeft ook. Alles groeit en bloeit. Maar zit jij een beetje met een slakrop op je schoot en die slakrop te aaien? Nee dus. Met een slakrop valt op geen enkele wijze een band op te bouwen. Een plant heeft helemaal geen emotie. (ja, ik weet dat hij pijn voelt maar dat ligt net iets anders). Een slakrop is gewoon een slakrop. Die groente is bedoeld om te groeien en dan of opgegeten te worden door mens/dier of om te verrotten. Er is dus allesbehalve iets zieligs aan een slakrop op een blaadje. Net zomin als ik iets zielig vind aan een koe die lekker in de wij heeft rondgelopen en uiteindelijk na z'n leventje op m'n bordje beland. Oftewel, kom nooit aan met zo'n argument als: Jamaar een plant leeft ook, want dat is wel het meest onzinnige argument. Bovendien heeft dat niet zoveel met de discussie te maken. Het gaat over dierenrechten. Niet over plantenrechten of vegetariers/veganisten

Wat echter wel heel zielig is, is als mensen dieren gaan mishandelen. Het gewoon opzettelijk pijn toebrengen bij wezens die zichzelf bijna niet kunnen verdedigen tegen een mens. Ik zal eerlijk bekennen, als iemand een dier mishandeld, vind ik dat toch een stuk erger dan mensen. Ga iemand van je eigen soort (mensen dus) mishandelen. Dat vind ik toch een stuk beter dan een kat een beetje de ogen gaan uitsteken. Walgelijk

Persoonlijk ben ik er ook voor om de straffen van dierenmishandeling gelijk te schakelen met mensen. Hopelijk leren mensen het dan af zo wreed te zijn tegen dieren. Hoe zouden zij het vinden als zij als merrie in de wei staan en 's nachts komen er een stel idioten die een stok in je vagina douwen waardoor je uiteindelijk door interne en vaginale bloedingen sterft? (ook weer ergens gelezen :kwaaist: )
Niet fijn lijkt me. Doe dat dan ook andere niet aan.
Helaas is Nederland zo beschaafd om niet oog om oog, tand om tand toe te passen. Gewoon precies hetzelfde doen bij de mishandelaars als bij de mishandelden. Dat zal dierenmishandelaars pas echt leren.

Enfin, dat was het wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2003, 14:48   #13
Setragasj
mycodenameis:edman
 
Setragasj's Avatar
 
Geregistreerd op: 22 July 2003
Berichten: 7.207
Stuur een bericht via MSN naar Setragasj
Standaard

t is dat de mensen bewust kunnen nadenken en steeds meer willen omdat ze nooit ergens blij mee zijn.
dieren die leven gewoon lekker hun leventje zonder gedoe. dat moet de mens ook doen. want de mens denkt dat de mens het belangrijkst is omdat zij toevallig de aarde regeert.
maarja. dieren leiden daar weer onder. fuck die sjit.

dieren moeten gelijk staan aan mensen, maar de mensen moeten wel de dieren onder controle houden zodat het niet op elke vierkante meter een dierentuin is ofzo
__________________
Handtekening die je kunt laten weergeven onder iedere reactie.
Setragasj is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 17:09.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.