Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 20 September 2004, 20:33   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard pc voor 500 €

hoi , een maat van me vroeg me om een leuke pc te bouwen voor ongeveer 500 euro , zeker niet meer.
muis, toetsenboard , beeldscherm is allemaal al in bezit , evenals de boxjes , printer en scanner , er is dus geen randapparatuur nodig.

er komt een winxp personal op te staan.

Systemcase
Aopen QF50 ( A/B/C/) incl 300 watt Aopen voeding (55,-)
Mainboard
Asrock k7s8x (38,-)
CPU
Athlonxp 2600+ (115,-)
Geheugen
DIMM 512MB DDR PC3200 (140,-)
Harddisk
160 GB 2 MB cache IDE 7200 RPM (120,-)
Grafishe kaart
Geforce FX 5200 128 MB (75,-) / Ati radeon 9600SE 128MB (95,)



moet nog wat geld appart gehouden worden cpu fan en kleine dingetjes , ben ik verder nog wat vergeten ? ik kom dus ook nog op een te hoog bedrag uit , want er moet zeker een cd brander + dvdspeler in maar t liefst nog dvd brandertje ook.


weet iemand opties om te bezuinigen ?
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 15:02   #2
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

neem een betere videokaart een fx5200 kun je niks mee... en een 9600se is ook redelijk slap... neem de pro of xt(???) en je heb tenminste iets

zou ik ten koste van de cpu of hdd doen als je geld tekort hebt.

verder hoeft een cpu koeler niet, AMD verkoopt alleen nog maar boxed cpu's en daarbij zit een koeler die voldoende is en redelijk stil (25 dBA ofzo)

Mobo zou ik als ik jou was even naar ervaringen zoeken, aangezien het een erg goedkoop mobo is wil er soms nog wel eens wat mis mee zijn, of niet lekker werken met bijvoorbeeld merkloos geheugen enzow.

om te besparen kun je eventueel ook iets langzamer geheugen erin stoppen, maar ik weet niet of het veel zal schelen.
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 15:33   #3
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door FunFair
neem een betere videokaart een fx5200 kun je niks mee... en een 9600se is ook redelijk slap... neem de pro of xt(???) en je heb tenminste iets

zou ik ten koste van de cpu of hdd doen als je geld tekort hebt.

verder hoeft een cpu koeler niet, AMD verkoopt alleen nog maar boxed cpu's en daarbij zit een koeler die voldoende is en redelijk stil (25 dBA ofzo)

Mobo zou ik als ik jou was even naar ervaringen zoeken, aangezien het een erg goedkoop mobo is wil er soms nog wel eens wat mis mee zijn, of niet lekker werken met bijvoorbeeld merkloos geheugen enzow.

om te besparen kun je eventueel ook iets langzamer geheugen erin stoppen, maar ik weet niet of het veel zal schelen.
ik heb precies zelfde mobo met een 2800+ , draait fantastish.

wat is er verder mis met de fx5200 , heb ook die kaart en nog geen game die ik niet kan spelen .... ( of is doom3 al uit ? )
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 16:39   #4
not-known
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Asrock staat niet echt bekend om z'n goede kwaliteit. Het blijft goedkope stuff en dat merk je ook wel. Verder kan je beter voor de prijzen van nu het snellere mem nemen, de prijs/kwaliteit verhouding tussen de snelheden ligt zo dicht op elkaar dat het loont om voor een paar euro meer sneller mem te nemen.
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2004, 16:43   #5
FunFair
.
 
Geregistreerd op: 1 March 2001
Berichten: 8.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ik_ben_de_man
ik heb precies zelfde mobo met een 2800+ , draait fantastish.

wat is er verder mis met de fx5200 , heb ook die kaart en nog geen game die ik niet kan spelen .... ( of is doom3 al uit ? )
doom3 is allang uit

maareuhm... ik heb die fx5200 ook gehad (non ultra) maar had hem binnen een dag weer terug gebracht... de games gingen vet langzaam... en toen ik naar benches keek, zag ik dat het echt een lowend kaart was..

hij ondersteund wel dx9, maar de games die daar gebruik van maken trekt hij amper... dx8 games trekt hij echter wel goed, maarjah... als je toch even met je pc verder wilt leg je er liever 40 euro bij voor een wat betere kaart
__________________
hardstikke doooooood
FunFair is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 19:21.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.