Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Klaag Corner
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Klaag Corner Erger je je ergens aan ? Klaag er op los !

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 December 2012, 11:39   #1
petitierekenen
Lid
 
Geregistreerd op: 14 December 2012
Berichten: 1
Unhappy Ik heb dyscalculie, dit betekent geen diploma voor mij!

Hallooo!

Op school heeft mijn lerares verteld dat ik geen diploma kan halen, als er niks verandert...

Ik ben Tessa en ik heb dyscalculie (rekenstoornis). het gevolg hiervan is dat ik heel slecht ben in rekenen/wiskunde. Voor mij is een som als 6x7 hetzelfde als 32x26 voor iemand die geen dyscalculie heeft. Ik heb geen inzicht in het rekenen, formules foefjes zijn voor mij dan ook geen logia en na een dag ben ik het weer vergeten. Dit frustreert mij enorm en doet me veel verdriet!

Weet je niet wat dit is? lees dit dan even http://www.balansdigitaal.nl/stoorni...s-dyscalculie/

Op school gaat het super goed, ik haal voor alle anderen vakken achten en negens! Op stage gaat het goed en ik ga er elke dag met veel plezier naar toe!

Maar de regering heeft bepaald dat iedere student op het MBO een rekenexamen (niveau HAVO leerjaar 5) moet maken en met een voldoende moet afronden. Ongeacht van welke opleiding je volgt, het maakt dus niet uit of rekenen belangrijk is in je beroep. Dit gaat mij nooit lukken. Heb ik nu alles voor niks gedaan dan? Ik heb zo mijn best gedaan voor school. Ik vind dit heel erg .. het doet me dan ook heel veel verdriet!

help mij en vele anderen studenten, teken de petitie op :
http://discalculiemaartochdiploma.petities.nl/ 1 minuutje werk! vind je ook meer informatie!

Belangrijk: Na het invullen van je gegevens, krijg je een bevestigingsmail. In deze bevestigingsmail moet je klikken op de link, dan kom je nogmaals op de site en moet je weer op bevestigen klikken! Dan pas telt je handtekening mee!


Nu zul je denken, neem dan bijles? Dat is het hele probleem, bijles is voor mij geen oplossing.
Ik heb vanaf de basisschool al bijles gehad en het wilde me maar niet lukken. Mijn ouders en ik begrepen er niks van, toen heb ik me laten testen en er kwam dyscalculie uit. Een stoornis waardoor mijn hersenen anders werken dan die van anderen mensen. Ik heb nu het niveau van de basisschool groep 6! Hoe kan ik dan ooit havo 5 leren?? niet duss..

Ik heb altijd geknokt voor dit vak!!! Maar het lukt me gewoon niet!

Belangerijk: Het verschil tussen rekenproblemen en dyscalculie:
Ernstige rekenproblemen kunnen ontstaan als er onvoldoende afstemming wordt gerealiseerd
tussen het (reken)onderwijs en de onderwijsbehoeften van de student. De kenmerken
van het onderwijs sluiten dan niet of onvoldoende aan bij de (aangeboren en verworven)
kenmerken van de student.
Wij spreken van dyscalculie als ernstige rekenproblemen ondanks langdurige deskundige
begeleiding en zorgvuldige afstemming hardnekkig blijken en onveranderd blijven
bestaan.
Ik hoop dat dit duidelijk maakt dat iemand met dyscalculie het gewoon niet kan ipv zijn best niet genoeg doet!

Vergeet dus niet dat dyscalculie in verschillende gradaties voorkomt. De ene student heeft het erger dan de ander! Bijles is dan ook niet voor iedere persoon een uitkomst! Bij mij is het zo dat als mij een som word uitgelegd, kan ik het maken onder begeleiding. Maar moet ik dezelfde opdracht de dag erop weer maken, lukt mij dit niet meer! Ik heb het inzicht niet en daardoor kan ik die formules niet opslaan.

Rekenen komt natuurlijk ook voor in de gehandicaptenzorg, dat klopt. Maar ik hoef toch geen breuken of procenten uit te kunnen rekenen? of de inhoud van een kubus?! De basis bijvoorbeeld klok kijken of de tijd inschatten enz lukt mij wel! En ik loop nu stage, dit gaat harstikke goed, ze zijn dik tevreden over mij.. dat laat toch zien dat ik het kan?

Daarnaast is het niveau dat van je verwacht word op MBO 4 , heel hoog!! HAVO leerjaar 5 word van je verwacht..

Vind je dit ook niet eerlijk? Jij kunt me helpen door deze petitie te ondertekenen. Een petitie is een inzameling van handtekeningen om te laten zien hoeveel mensen het met me eens zijn.
Dit kun je doen via deze link : http://discalculiemaartochdiploma.petities.nl/

Belangrijk: Na het invullen van je gegevens, krijg je een bevestigingsmail. In deze bevestigingsmail moet je klikken op de link, dan kom je nogmaals op de site en moet je weer op bevestigen klikken! Dan pas telt je handtekening mee!

Als laatste heb ik nog een vraag aan de studenten die met hetzelfde probleem zitten als mij!
Zou je mij je verhaal willen sturen? (petitierekenen@hotmail.nl) Wat het met jou heeft gedaan en nog steeds doet! Je schrijft dan een brief aan de regering, vertel ze wat je ervan vind. Zo hopen we de regering wakker te schudden. Deze brieven en de petitie worden overhandigd aan de regering.

Het doel van de petitie: Ervoor zorgen dat studenten met dyscalculie vrijstelling krijgen van het rekenexamen, zodat zij toch een diploma kunnen behalen (na hard werken). Waarbij vermeld staat op het diploma, uitzondering van rekenen... zo gaat het ook in belgie!!

Ik hoop dat jullie mij willen helpen =D
petitierekenen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2012, 18:52   #2
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Nee ik steun dit niet, als je niet kan rekenen, kan je niet rekenen. Of dat nou komt omdat je dyscalculie hebt of gewoon te dom om te kunnen vermenigvuldigen.

Beetje hetzelfde als iemand die niet kan zwemmen omdat ie dyszwemmie heeft toch een zwemdiploma te geven.

Daarnaast is dit dyscalculie voor veel mensen natuurlijk weer een makkelijke manier om hun incapabiliteit mee te verontschuldigen.
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 December 2012, 23:44   #3
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

subtiel.
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2012, 09:59   #4
Chrizlybeer
Beheerder
 
Chrizlybeer's Avatar
 
Geregistreerd op: 4 January 2003
Locatie: Hel
Berichten: 4.989
Standaard

Wat is dat?
__________________
Kijk.... Poep.... Poep is mooi.... Jij bent niet mooi....
Chrizlybeer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 December 2012, 13:06   #5
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

een soort koekje
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2012, 01:21   #6
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

snoepje?
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2012, 01:45   #7
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

appel
__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2012, 02:08   #8
Chitesel
Super Lid
 
Geregistreerd op: 20 May 2009
Locatie: Amsterdam
Berichten: 10.355
Standaard

U vraagt, wij draaien.
Chitesel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2012, 13:21   #9
the_darkness
F0rum God +
 
the_darkness's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 December 2007
Berichten: 24.954
Standaard

__________________
The GOD OF FAIL is here!
The FAIL God now officially has 429 worshippers.
Start worshipping me today and get a personal FAIL poem for free!
the_darkness is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 December 2012, 16:44   #10
Mr. Macphisto
Lid
 
Mr. Macphisto's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 June 2008
Locatie: Rome.
Berichten: 10.493
Standaard

Als je iets niet kunt leren omdat je het vergeten bent dan werken je hersenen echt niet anders. je bent gewoon 2 stappen dommer dan de rest.

Succes.
__________________
Alles heeft een eind en een worst wel twee.
Mr. Macphisto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 December 2012, 00:23   #11
blabla1993
Super Lid
 
blabla1993's Avatar
 
Geregistreerd op: 1 October 2006
Berichten: 10.729
Standaard

Shit nigga, mensen met dyslexie kunnen toch ook gewoon hun Nederlands examen halen? Daarnaast krijg je ook nog kankertjeveel extra tijd bij vakken die 0,0 met rekenen/wiskunde te maken hebben.
__________________
1234hoedjevanpapier
blabla1993 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 December 2013, 08:02   #12
Sharihouston
Lid
 
Geregistreerd op: 28 November 2013
Berichten: 1
Standaard

oh that's really sad. I know how you feel. But don't give up! If you have a dream and you work for it, eventually you'll get it. Cheer up

noude photo

Laatst aangepast door Sharihouston : 24 December 2013 om 08:04
Sharihouston is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:54.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.