Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 24 March 2002, 10:00   #1
hollywood
Guest
 
Berichten: n/a
Talking Uitgaande jongeren. 15, 16 of pas 18?

Hoi hoi.

Ik ben zelf 15 en ga af en toe weleens de stad in met wat vrienden. Eigenlijk mag je bij veel kroegen pas op je 16de naar binnen, maar de uitsmijters laten iedereen zowat door. Dat vind ik wel fijn en eigenlijk vind ik het nergens op slaat dat je minstends 16 moet zijn om uit je dak te mogen gaan. Als jij uit wil en je ouders vinden het ook goed... What`s the problem? En ik weet wel dat er veel meisjes niet uit mogen van hun ouders, maar door smoesjes komen ze `s avonds toch weg. Jammer dan. Het is toch de taak van de ouders om je thuis te houden `s avonds als je niet uit mag?

xxx hollywood
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 10:08   #2
forza_blondjes
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard -

wat het probleem is: meisjes van 15 gaan naar de stad, hebben niet door dat ze binne de kortste keren dronke worden gevoerd. en daarna ff lekker plat geneukt worden. en de volgende dag zeggen: Wat is er gister allemaal gebeurd, ik was dronkeN?

daarom mogen meisjes van 15 nog niet uit, en echt niet alle meisjes zulle zo zijn hoor. maar veel meisjes van 15 zijn te naief om nog uit te gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 10:25   #3
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: -

Citaat:
Originally posted by Forza_vitess!
wat het probleem is: meisjes van 15 gaan naar de stad, hebben niet door dat ze binne de kortste keren dronke worden gevoerd. en daarna ff lekker plat geneukt worden. en de volgende dag zeggen: Wat is er gister allemaal gebeurd, ik was dronkeN?

daarom mogen meisjes van 15 nog niet uit, en echt niet alle meisjes zulle zo zijn hoor. maar veel meisjes van 15 zijn te naief om nog uit te gaan
mwah als je zelfstandig in die zin bent, kan het toch allemaal geen kwaad... ik bedoel dat zou bij een meid van 17 ook kenne gebeuren... dan zul je zeggen ''ja maar die is volwassener'' maar voor haar is et ech wel even erg.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 12:21   #4
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik durf het haast niet te zeggen maar ik ben bang dat ik et deels met Forza eens ben.

En wat N.E.C. zei, meisjes die 17, 18, 19 zijn, zijn (vaak) zelfstandiger en weten (meestal) wel wat ze doen. (er zijn uitzonderingen natuurlijk. )

Ja, ik ken een paar mensen (van rond de 14 jaar) en die zuipen zich elk weekend helemaal vol. Nou, dat lijkt mij dus niet gezond. Ik bedoel maar, je bent 14, dat lijkt mij niet goed hoor.

Anyway. Ik vind gewoon dat ze goede regels moeten hebben wat betreft leeftijden enzo. Dus gewoon een leeftijdsgrens bij het binnenlaten van kroegen en het verstrekken van alcohol.
Als er toch mensen onder de 16 naar binnen mogen dan moeten ze hun maar bestempelen zodat de barkeepers weten dat er voor hun alleen nog maar cola in de koelkast staat
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 12:22   #5
Total Eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Bij alles wat je doet, ben je er zelf nog wel bij....

Natuurlijk is het klote voor die meisjes van 15, maar overal zitten consequenties aanvast.
Ook aan drinken....


Volgens mij is het overigens niet alleen de taak van de ouders om kinderen binnen te houden.
Ook horeca-personeel moet voor de veiligheid van haar klanten zorgen.
Ik kan me heel goed voorstellen dat jongeren heel graag café's etc. in willen, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat ouders dat geen prettig idee vinden.

Er lopen zoveel klootzakken rond op deze wereld.....
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 12:39   #6
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ja ,ik zette het er een beetje krom neer, maar ik bedoel eigelijk. Ik ben zelf ook 14 lentes jong, en ik ga ook bijna elk weekend uit. Mijn moeder zei eerst ook van''nee Bonnie daar ben je nog veel te jong voor''... maar uiteindelijk mocht ik ook, omdat ze wist dat ik daar zelfstandig genoeg voor was. Als ik me helemaal de tering in zuip dan kan ik ook nog steeds nadenken over hoe ik thuis kom, ik ga (ook dan) echt niet bij elke lekkere knul t bedje delen hoor.
bij de 17-jarige bedoelde ik (natuurlijk zijn die volwassener) dat het (als er iets zou gebeuren) ook even erg zou zijn.
Verder, je kunt wel stiekem uitgaan maar uiteindelijk komen je ouders er echt wel achter hoor... Als mijn ma t niet goed had gevonden, had ik het ook echt niet gedaan, ik bedoel ik zo'n situatie weet zij echt wel als beste wat wel en niet goed is.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 13:57   #7
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Vanaf je 18de pas!!!

Nu ik toch bijna 18 ben
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 14:26   #8
casual
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Waarom je pas vanaf je 16e een kroeg binnen mag? Ten eerste omdat veel kroegeigenaren liever een wat ouder publiek hebben, puberende kinderen zijn niet echt een goede reclame voor je gelegenheid. En ze geven nog eens minder uit ook.
Ook mag je van de wet een discotheek pas in als je 16 bent.
Ik snap dat als je jonger dan 16 bent het heel vervelend is. Maar je zult het wel begrijpen als je een jaar of 20 bent en er komt in een kroeg een groep van 15-jarigen binnen...
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 14:35   #9
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by casual
Waarom je pas vanaf je 16e een kroeg binnen mag? Ten eerste omdat veel kroegeigenaren liever een wat ouder publiek hebben, puberende kinderen zijn niet echt een goede reclame voor je gelegenheid. En ze geven nog eens minder uit ook.
Ook mag je van de wet een discotheek pas in als je 16 bent.
Ik snap dat als je jonger dan 16 bent het heel vervelend is. Maar je zult het wel begrijpen als je een jaar of 20 bent en er komt in een kroeg een groep van 15-jarigen binnen...
ja nu moet je neit alle hanen over een kam scheren (of zoiets )
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 14:39   #10
Femz
Guest
 
Berichten: n/a
Cool

Hmmz ik ben 15 ennik ga zo nu en dan wel uit...maar echt uitgaan kun je het niet noemen denk ik

Nej ik wacht wel gewoon een jaartje

Erh heilig allemaal maar ik geniet gewoon ff lekkah van het 15 zijn en daarvoor hoef ik echt nog niet alles kroegen en discotheken af
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 17:30   #11
Ti_Mu84
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: -

Citaat:
Originally posted by Forza_vitess!
wat het probleem is: meisjes van 15 gaan naar de stad, hebben niet door dat ze binne de kortste keren dronke worden gevoerd. en daarna ff lekker plat geneukt worden. en de volgende dag zeggen: Wat is er gister allemaal gebeurd, ik was dronkeN?

daarom mogen meisjes van 15 nog niet uit, en echt niet alle meisjes zulle zo zijn hoor. maar veel meisjes van 15 zijn te naief om nog uit te gaan
I agree
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 17:45   #12
Bon
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Femz
Hmmz ik ben 15 ennik ga zo nu en dan wel uit...maar echt uitgaan kun je het niet noemen denk ik

Nej ik wacht wel gewoon een jaartje

Erh heilig allemaal maar ik geniet gewoon ff lekkah van het 15 zijn en daarvoor hoef ik echt nog niet alles kroegen en discotheken af
]
ja klopt... hejje gelijk in. Misschien degene die uit gaan op jonge leeftijd (12 heb je ze ook) voelen zich ook wel ouder.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 21:08   #13
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

ik mocht op mijn 13de al uit. Maar dat komt omdat mijn ouders wisten dat ik me toch niet strontlazerus zou drinken. Want mijn ouders hadden me een keer stront lazerus laten drinken. En tja de volgende ochtend zei ik: "NOOIT MEER"
Dus ik kijk heel erg uit met drinken.
Mijn ouders deden het thuis, en ook om de reden dat ik daarna niet meer zo veel zou drinken!!!

BTW op mijn 13de mocht ik niet zo heel erg vaak uit!!!
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 March 2002, 21:55   #14
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

die leeftijd slaat erop dat drank pas legaal is vanaf je 16e en ze kunnen niet iedereen om legitimatie vragen bij binnenkomst.
dus het slaat wel degelijk ergens op. De dranklimit van 16 is al de laagste van europa.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 12:15   #15
casual
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by N.E.C. NijMeGeN !!!

ja nu moet je neit alle hanen over een kam scheren (of zoiets )
Daar heb je idd een punt. Ik generaliseer wel, maar dat maakt het voor de discussie wat makkelijker. Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar regels worden -over het algemeen- nog steeds voor de meerderheid gemaakt
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 12:42   #16
Tim P.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Uitgaan moet mogelijk zijn voor iedereen, die zelf denkt dat hij/zij daar toe in staat is. En de verantwoordelijkheid voor dat persoon moet dan niet bij de ouders liggen maar bij dat persoon zelf.
De ouders hebben immers niet altijd in de hand wat hun kind aan het doen is, ook al hebben ze geprobeerd het kind het beste bij te brengen.
Wanneer je iemand zelf laat beslissen of hij/zij vindt dat er uitgegaan kan worden zijn ze zelf verantwoordelijk. Nu is het wel vaak zo dat de jongere mensen zelf minder vaak een juist oordeel hebben over zichzelf, maar vooral over anderen.
Maar de leeftijd van 16 is toch wel een mooie leeftijd om diegene die niet goed kunnen beslissen over hun eigen capaciteit te beschermen tegen zichzelf, maar vooral anderen die profiteren van hun kwetsbaarheid.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 13:20   #17
DJ_Freek
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light
Vanaf je 18de pas!!!

Nu ik toch bijna 18 ben
Vind ik ook, op dit moment zit ik in Finland en zijn er veel clubs waar je 21 of 23 voor moet zijn en om nou te zeggen dat deze clubs nou zo boeiend zijn......NEE!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 17:22   #18
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by DJ_Freek


Vind ik ook, op dit moment zit ik in Finland en zijn er veel clubs waar je 21 of 23 voor moet zijn en om nou te zeggen dat deze clubs nou zo boeiend zijn......NEE!
neuh, maar dat zal ook wel komen omdat alcoholische producten in Scandinavië zeer duur zijn, ik heb ns van iemand gehoord dat als je daar een pilsje bestelt, t gewone formaat zeg maar, dat je daar al een geeltje voor moest neerleggen...

voor een geeltje kun je hier in nederland zowat een hele krat bier kopen
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 17:41   #19
Femz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Tim P.
Uitgaan moet mogelijk zijn voor iedereen, die zelf denkt dat hij/zij daar toe in staat is. En de verantwoordelijkheid voor dat persoon moet dan niet bij de ouders liggen maar bij dat persoon zelf.
De ouders hebben immers niet altijd in de hand wat hun kind aan het doen is, ook al hebben ze geprobeerd het kind het beste bij te brengen.
Wanneer je iemand zelf laat beslissen of hij/zij vindt dat er uitgegaan kan worden zijn ze zelf verantwoordelijk.
Ik denk eerlijk gezegd niet dat alle ouders het hier mee eens zijn
Zeker de mijne niet
En voor mijn zestiende hebben ze wel het gevoel dat ze verantwoordelijk voor me zijn en zijn ze bezorgd als ik ook maar een paar keer per maand weg ga
Natuurlijk ben ik ook verantwoordelijk voor mezelf en hebben ouders niet alles in de hand, maar ze hebben wel meer levenservaring enz. en weten dus beter hoe alles in elkaar steekt
Het ligt dus wel aan de ouders of die je op een vroege leeftijd laten gaan ofniet en de mijne doen dat niet
En nu bedoel dus wel 'echt' uitgaan

goh wat ben ik eigenlijk een voorbeeldige dochter
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 21:20   #20
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Weetje, het kan aan mij liggen hoor, maar wat is er nou zo leuk aan om als 14jarige uit te willen gaan? Ik heb er zelf nog absoluut geen 'behoefte' aan om uit te gaan want ik weet gewoon dat ik er niet in kom. Mijn tijd komt nog wel hoor. Geniet er gewoon van dat je nog jong bent, en dat hoef je neit altijd in de kroeg te doen hoor. Ik kan me al behoorlijk vermaken als ik met mn vriendinnen een filmpie huur en gezellig met zn allen ga zitten kijken. Of gewoon naar de film gaan ofzo. Dat is toch ook leuk? wat is er dan zo leuk aan om je te gaan bezatten terwijl je weet dat je eigenlijk nog niet uit mag? Jouw tijd komt wel hoor. En et is al gezegd: hoe zou je et vinden als jij 20 was en er zitten 14 jarige mensjes naast je te bekken met iemand van 18? Nou daar kan ik volges mij niet bepaald vrolijk van worden hoor..
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 21:43   #21
loevioem
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Dark_angel
ik mocht op mijn 13de al uit. Maar dat komt omdat mijn ouders wisten dat ik me toch niet strontlazerus zou drinken. Want mijn ouders hadden me een keer stront lazerus laten drinken. En tja de volgende ochtend zei ik: "NOOIT MEER"
Dus ik kijk heel erg uit met drinken.
Mijn ouders deden het thuis, en ook om de reden dat ik daarna niet meer zo veel zou drinken!!!

BTW op mijn 13de mocht ik niet zo heel erg vaak uit!!!
beetje onverantwoord vind ik dat van je ouders

ik zou mij mijn zusje van 13 niet poepeloere canard kunnen voorstellen hoor
misschien wel goed dat je nu zegt van NEE ik raak niet teveel drank aan, maar uiteindelijk ga je toch wel eens zat worden hoor

en op je 13e lijkt mij dat stukken ongezonder dan pakweg op je 18e
  Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 21:58   #22
DarkAngel
Looking at you
 
DarkAngel's Avatar
 
Geregistreerd op: 3 February 2002
Locatie: tuut tuut tuut tuut
Berichten: 8.408
Standaard

Citaat:
Originally posted by loevioem

beetje onverantwoord vind ik dat van je ouders

ik zou mij mijn zusje van 13 niet poepeloere canard kunnen voorstellen hoor
misschien wel goed dat je nu zegt van NEE ik raak niet teveel drank aan, maar uiteindelijk ga je toch wel eens zat worden hoor

en op je 13e lijkt mij dat stukken ongezonder dan pakweg op je 18e
Mijn ouders wilde niet dat ik het stiekem zou gaan doen. Wat heb je liever dat je kind het ergens op straat doet of gewoon thuis. Ja sorrie hoor maar ik vind het ergens best wel goed van mijn ouders. Want mijn ouders wisten ook dat ik me op die leeftijd heel erg ging intereseren voor drank en anders had ik dadelijk ergens op straat strontlazarus gelegen!!
__________________
tuut tuut
DarkAngel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 March 2002, 23:14   #23
Assurancetourix
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

denk dat alle argumenten hier boven al zijn genoemd.
denk toch wel dat het ergens goed is dat zo'n grens wordt getrokken. je geeft zo'n jong meisje 2 biertjes en ze ligt al plat.. tuurlijk zijn er uitzonderingen maar uitzonderingen bevestigen de regel..
  Met citaat antwoorden
Oud 26 March 2002, 09:10   #24
eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik was 13 toen ik voor ut eerst utiging ik ben nu 15 en ik zuip heelvaak ff te veel maahjah wil nie zeggen dat ut dan nie leuk is
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2002, 19:08   #25
Total Eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik denk niet dat alcohol het grootste probleem is, ik denk dat het contact met andere mensen het grootste probleem is.

Het argument: 'mijn dochter mag niet uit, want dan word ze dronken' is een beetje bekrompen.
Als het meisje wil drinken, dan doet ze dat anders wel stiekem.
Toen ik nog veel jonger was, dronken we ook vaak bij een jongen thuis.
Het probleem bij meisjes is dat ze slachtoffer kunnen worden van hele irritante jongens.
Hoeft nog niet eens te zijn omdat ze zeer beinvloedbaar zijn, maar kan ook zijn omdat ze, met de nodige alcohol op, niet weten wat ze doen.
Voor jongens geldt overigens hetzelfde, maar dat heeft vaak een andere uitwerking.
Volgens mij is die uitwerking juist dat ze irritant en opdringerig worden, maar goed....

Een knap meisje kan, voor sommige jongens, vaak frustrerend werken.
Ik heb vaak genoeg dingen meegemaakt met mijn vriendin en uiteraard zal over 20 jaar het uitgaansleven wel weer verandernd zijn, maar ik denk dat ik nog steeds dezelfde ervaringen als vandaag de dag in mijn hoofd heb.
Waarschijnlijk hebben ouders van nu ook hun ervaringen van vroeger in hun hoofd en lezen ze iets te goed de kranten.....

Ik denk dat het logisch is dat er een lijn word getrokken.
Zonder lijn, geen beleid.
Maar ik denk ook dat café's hun verantwoordelijkheden beter moeten nemen.
Meisjes van 14 hoeven geen probleem te zijn als men goed werk verschaft.
Meisjes van 18 precies zo.
En dan verwacht ik geen vechtpartij met een uitsmijter, omdat hij aan je vriendin zit en haar bijna aanrand.

Want laten we eerlijk wezen.
Café's zijn harstikke netjes, totdat er een keer een leuk meisje voorbij komt en dan zijn de uitsmijters en het barpersoneel zelf ook niet te beroerd om mee te helpen haar dronken te krijgen.

Er moet gewoon een consequent beleid komen!
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2002, 21:22   #26
SliMtm
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard euhmz...

Gewoon geen probleem van maken.. gewoon ff ID namaken en je komt bijna overal wel naar binnen.. en lukt het de eerst keer niet dan probeer je het later weer..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2002, 23:04   #27
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

WAAR GAAT DIT EIGENLIJK NOG OVER?!
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2002, 13:43   #28
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 15 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard Re: euhmz...

Citaat:
Originally posted by Sl!M TM
Gewoon geen probleem van maken.. gewoon ff ID namaken en je komt bijna overal wel naar binnen.. en lukt het de eerst keer niet dan probeer je het later weer..
Dat hoef je hier dus neit te proberen..
Je MOET een geldig bewijs bij je hebben. Een kopie is dat niet. Geldige ID's zijn:

1. Paspoort. (Direct)
2. Identiteitsbewijs. (Direct)
3. Rijbeijs (Indirect, afgegeven naar aanleiding van 1 of 2)
4. Brommercertificaat.

(Volgens mij waren dat ze... Correct me If I'm Wrong)

Als je hier bij de plaatselijke discotheken geen GELDIG bewijs bij je hebt kan je hem of thuis op halen, of je komt er gewoonweg niet in.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2002, 18:35   #29
Total Eclipse
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hihi, café Keizer in Doetinchem kwamen we gewoon binnen zonder ID hoor....!
Zelfs de terrasstoeltjes kwamen zonder ID naar binnen.
Heel raar.....
  Met citaat antwoorden
Oud 28 March 2002, 22:03   #30
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sorry, maar ik denk niet dat ze na 11-en nog terrasstoeltjes buiten hebben staan?
en ik maar denken dat je bij een café/kroeg/bar/whatsoever alleen naar binnen mocht met geldig legitimatie bewijs? (na 11, 12 uur dan..)
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2002, 15:14   #31
Val
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: -

Citaat:
Originally posted by Forza_vitess!
wat het probleem is: meisjes van 15 gaan naar de stad, hebben niet door dat ze binne de kortste keren dronke worden gevoerd. en daarna ff lekker plat geneukt worden. en de volgende dag zeggen: Wat is er gister allemaal gebeurd, ik was dronkeN?

daarom mogen meisjes van 15 nog niet uit, en echt niet alle meisjes zulle zo zijn hoor. maar veel meisjes van 15 zijn te naief om nog uit te gaan
Naief naief, precies of we stomme geiten zijn die zelf geen beslissingen kunnen nemen!
  Met citaat antwoorden
Oud 2 April 2002, 15:32   #32
forza_blondjes
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: Re: -

Citaat:
Originally posted by Babygirlbrit


Naief naief, precies of we stomme geiten zijn die zelf geen beslissingen kunnen nemen!
nee meissie,ze zegge wel dat meisjes qua innerlijk ouder zijn dan jongens, maar met dit is het toch echt anders, meisjes zijn VAAK naief ik zeg niet alle. maar vele wel, doordat ze nog jong zijn, en niet wete wat er allemaal gebeurd. en hoe sommige jonges kunne zijn
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:29.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.