Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 13 January 2003, 20:48   #1
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Thumbs down Bos is dom figuur

vanmorgen op de radio interview met Bos van PvdA:
Komt de interviewer met de vraag of Bos het premierschap op zich neemt als hij verkozen wordt. Zegt Bos dat hij het zeker niet wordt en dat het ook niemand wat aangaat...

Wat voor lijsttrekker is die stakker wel niet zeg. Zoiets zeg je toch niet een week voor de verkiezingen? dan neemt de kiezer je echt niet serieuzer. Tja, maar men kiest natuurlijk om dat lekkere kontje heh?
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2003, 20:49   #2
Nightwolf
Nerd
 
Nightwolf's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 July 2001
Locatie: oosterhout
Berichten: 12.844
Standaard

wat een kneus dan
__________________
Networked Intelligent Guardian Hardwired for Terran Warfare and Online Logical Fighting
mail: nightwolf@leerlingen.com
Nightwolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2003, 22:59   #3
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Als men niet nu ineens suggereert dat een ronduit domme man als Cohen premier zou kunnen gaan worden, dan zou ik het niet zo erg vinden. Die peilingen schommelen keer op keer weer heen en weer, en er valt echt geen touw aan vast te knopen. Als je dan als partij de vorige verkiezingen van ik meen 44 naar 23 bent gegaan, en je gaat dan filosoferen over een nieuwe premier, dán pas minacht je de kiezer, die je namelijk de vorige verkiezingen heeft laten vallen als een baksteen! Ik vind het wel van belang het te weten als men anders een incapabel persoon naar voren gaat schuiven. 21% zei Cohen, 21% Stekelenburg. Ontloopt elkaar niet zo heel veel dus
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2003, 23:53   #4
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Als men niet nu ineens suggereert dat een ronduit domme man als Cohen premier zou kunnen gaan worden, dan zou ik het niet zo erg vinden. Die peilingen schommelen keer op keer weer heen en weer, en er valt echt geen touw aan vast te knopen. Als je dan als partij de vorige verkiezingen van ik meen 44 naar 23 bent gegaan, en je gaat dan filosoferen over een nieuwe premier, dán pas minacht je de kiezer, die je namelijk de vorige verkiezingen heeft laten vallen als een baksteen! Ik vind het wel van belang het te weten als men anders een incapabel persoon naar voren gaat schuiven. 21% zei Cohen, 21% Stekelenburg. Ontloopt elkaar niet zo heel veel dus
hier sluit ik me helemaal bij aan...

stef wat een kortzichtige post
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2003, 23:59   #5
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BRuGGi


hier sluit ik me helemaal bij aan...

stef wat een kortzichtige post
Stef ís kortzichtig als het om Links gaat
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 00:07   #6
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Stef ís kortzichtig als het om Links gaat
net of ie over rechts zo uitwijdt... stef je bent een schat maar ik vind deze topic van je niet echt zwaar doordacht zeg maar
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 00:16   #7
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by BRuGGi


net of ie over rechts zo uitwijdt... stef je bent een schat maar ik vind deze topic van je niet echt zwaar doordacht zeg maar
Voor mij mag er ook een slot op
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 09:57   #8
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518
Als men niet nu ineens suggereert dat een ronduit domme man als Cohen premier zou kunnen gaan worden, dan zou ik het niet zo erg vinden. Die peilingen schommelen keer op keer weer heen en weer, en er valt echt geen touw aan vast te knopen. Als je dan als partij de vorige verkiezingen van ik meen 44 naar 23 bent gegaan, en je gaat dan filosoferen over een nieuwe premier, dán pas minacht je de kiezer, die je namelijk de vorige verkiezingen heeft laten vallen als een baksteen! Ik vind het wel van belang het te weten als men anders een incapabel persoon naar voren gaat schuiven. 21% zei Cohen, 21% Stekelenburg. Ontloopt elkaar niet zo heel veel dus
tis toch absurd dat je vlak voor de verkiezingen nog steeds geen eventuele premier heb aangewezen? En om dan nog even te gaan vertellen dat het de kiezer geen ruk aangaat wie de premier zal gaan worden als het zover komt. Strax komen ze nog met Melkert aanzetten.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 09:58   #9
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Voor mij mag er ook een slot op
een slot op je grote mond kun je krijgen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 10:00   #10
The Phit
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Stef ís kortzichtig als het om Links gaat
ik stop denk ik nog het meest tijd in linkse partijen bekijken dan aan de rechtse partijen. En zo erg links vind ik Pvda eigenlijk niet als ik ze de laatste tijd vergelijk met andere linkerds.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 10:30   #11
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik snap niet dat het CDA er zo'n ongelofelijk punt er van maakt dat ze niet willen samenwerken met Paarse bewindslieden van de PvdA, terwijl ze aan VVD-kant tegen een van de gezichten van het Paarse kabinet aan lopen te leuren... Beetje krom, niet waar?

Daarbij hebben ze al gesteld dat het geen kandidaat van de oude garde wordt, dus ook geen Melkert (die allang weer een nieuwe baan heeft bij de Wereldbank dacht ik..). Ik denk trouwens dat de PvdA nog helemaal geen eventuele MP heeft, aangezien geen enkel redelijk denkend mens had kunnen verwachten dat de partij in 2 weken het verschil van een dikke 20 zetels met het CDA had kunnen dichten... En nu het CDA ook ziet dat ze wel eens voorbijgestreefd kunnen gaan worden door de PvdA, verleggen ze ineens de aandacht naar die eventuele MP.. Ik vind het eerlijk gezegd nogal vooruit lopen op de zaken.. Net als Herben en Zalm onderling al de zaken aan het regelen zijn --> achterkamertjespolitiek. Hypocriete figuren nietwaar? De een is 8 jaar lang een van de bepalende gezichten geweest van een kabinet dat hij nu vervloekt en de ander doet in de geest van zijn politieke vader hetgeen waar zijn dode leidsman zo'n hekel aan had: kontenlikken in de politiek (dus niet in de darkroom )

Ik heb gezegd.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 11:21   #12
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie
Ik snap niet dat het CDA er zo'n ongelofelijk punt er van maakt dat ze niet willen samenwerken met Paarse bewindslieden van de PvdA, terwijl ze aan VVD-kant tegen een van de gezichten van het Paarse kabinet aan lopen te leuren... Beetje krom, niet waar?

Daarbij hebben ze al gesteld dat het geen kandidaat van de oude garde wordt, dus ook geen Melkert (die allang weer een nieuwe baan heeft bij de Wereldbank dacht ik..). Ik denk trouwens dat de PvdA nog helemaal geen eventuele MP heeft, aangezien geen enkel redelijk denkend mens had kunnen verwachten dat de partij in 2 weken het verschil van een dikke 20 zetels met het CDA had kunnen dichten... En nu het CDA ook ziet dat ze wel eens voorbijgestreefd kunnen gaan worden door de PvdA, verleggen ze ineens de aandacht naar die eventuele MP.. Ik vind het eerlijk gezegd nogal vooruit lopen op de zaken.. Net als Herben en Zalm onderling al de zaken aan het regelen zijn --> achterkamertjespolitiek. Hypocriete figuren nietwaar? De een is 8 jaar lang een van de bepalende gezichten geweest van een kabinet dat hij nu vervloekt en de ander doet in de geest van zijn politieke vader hetgeen waar zijn dode leidsman zo'n hekel aan had: kontenlikken in de politiek (dus niet in de darkroom )

Ik heb gezegd.
Tyske, schitterend. Ik had er nog niet eens bij stil gestaan.. Gisteren hoorde ik iemand zeggen 'dat Bos toch ook van de paarse clan was? Hij was staatssecretaris op het ministerie van financiën!'. Het kwam niet in me op dat toch echt ene G. Zalm daar minister was!!
Wat het CDA nu doet is de kiezer een beetje proberen te beïnvloeden om te doen voorkomen dat bij de PvdA allemaal nog dat vervloekte Paars rondloopt (wat daar nu zo erg aan was weet ik nog steeds niet. Dat is min of meer voor waar aangenomen geworden, en nu roept iedereen het maar naar).
Melkert zal het heus niet worden. En Bos heeft inmiddels al toegezegt dat de kandidaat voor de verkiezingen bekend zal worden gemaakt. Wat mij betreft dus einde discussie.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 12:34   #13
Jolie
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Ik snap niet dat het CDA er zo'n ongelofelijk punt er van maakt dat ze niet willen samenwerken met Paarse bewindslieden van de PvdA, terwijl ze aan VVD-kant tegen een van de gezichten van het Paarse kabinet aan lopen te leuren... Beetje krom, niet waar?
Er is wel een verschil...de PVDA staat voor mijn gevoel nog steeds achter die paarse manier van een land regeren...zo komt het op mij over in ieder geval.

De VVD is een heel ander geval, deze heeft een veranderin ondergaan (geheel ten goede lijkt me..). Ze komen nu met een eigen manier van beleid voeren, op een geheel andere wijze als het ging in paars.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 12:51   #14
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie


Er is wel een verschil...de PVDA staat voor mijn gevoel nog steeds achter die paarse manier van een land regeren...zo komt het op mij over in ieder geval.

De VVD is een heel ander geval, deze heeft een veranderin ondergaan (geheel ten goede lijkt me..). Ze komen nu met een eigen manier van beleid voeren, op een geheel andere wijze als het ging in paars.
Op de eerste plaats was dus niet alles mis met Paars. Dat is een fabeltje dat maar de wereld is ingeholpen.
Daarnaast moet de VVD in dat geval nog wat zeggen dat de PvdA steeds van standpunten veranderd . Dan geef je dus min of meer toe hoe verkeerd je wel niet bezig was in het verleden..
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 13:58   #15
bruggi
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie


Er is wel een verschil...de PVDA staat voor mijn gevoel nog steeds achter die paarse manier van een land regeren...zo komt het op mij over in ieder geval.

De VVD is een heel ander geval, deze heeft een veranderin ondergaan (geheel ten goede lijkt me..). Ze komen nu met een eigen manier van beleid voeren, op een geheel andere wijze als het ging in paars.
Ik heb juist het id dat de PvdA wel een verandering heeft ondergaan, iig zijn ze daar hard mee bezig. Dat was ook wel nodig natuurlijk. Ze zijn niet voor niets in een klap zo naar beneden gedenderd. Maar ik ben het wel met Bart eens dat echt niet alles fout was aan paars, dat is gewoon zo vreselijk makkelijk om te zeggen voor al die andere partijen.
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 14:34   #16
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Toch denkt het CDA populair te kunnen blijven doen door alle 'paarse' beslissingen (waarin de VVD ook een zeer grote bijdrage had) met de grond gelijk te maken. En ja hoor, hald Nederland loopt weer blind achter die 'nieuwe politiek' aan, waarvan die slet van de VVD nog wel het beste voorbeeld is (jullie weten wel, die donkere.. Kom even niet op de naam, zat gisteren bij Nederland Kiest, en had weinig boeiends te melden). De VVD speelt het uiterst laf. laat eerst het kabinet vallen omdat men denkt toch wel door te kunnen groeien, distantiërt zich zeer opvallend van de 'paarse politiek', en trapt alleen maar tegen de PvdA aan. Over betrouwbaar gesproken? Men heeft toch zélf meegedaan aan die 8 jaar paars? En dan nu ineens je daarvan afhouden, omdat ene Harry Potter dat verfoeit, en hij de grootste partij is? Dát is pas zwak. Maargoed meis (heb het over die maja de bij), dat weet jij vast niet .
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 14:40   #17
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Mee eens Bart, roep al een tijdje dat die Zalm de grootste hypocriet is die er rond loopt.. Dat bleek ook tijdens dat onderonsje met die andere kontenlikker van de LPF. Je bedoelt Ayaan Hirsi Ali trouwens? Ik heb alleen het begin gezien, maar ik vond haar eerlijk gezegd vrij zwak overkomen.

Ff opgezocht: Stemayaan.nl
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 14:43   #18
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ja, die ja.. Was nu ineens aan het verkondigen dat ze bij de VVD nu ineens vanalles in een half jaar tijd 'aan toezeggingen' had bereikt. Meer dan bij de PvdA. Dan ging het met name over rechten van de vrouw. Toen ik dat hoorde ben ik snel weggezapt naar Barend en van Dorp, waar nog een slaapverwekkend figuur en een hysterisch mens zaten. Nouja, bij Henk en Frits komt Balkenende tenminste niet weg met vage bewoordingen. Er was zelfs een vraag waar Henk van Dorp 4x moest zeggen 'dat vroeg ik niet', omdat meneer er weer eens omheen ging lullen. Nee, geef mij 'dat lekkere kontje', dan maar, stef Als ie maar geen Cohen naar voren gaat schuiven, dan ben ik zelfs in staat op Halsema of Marijnissen te gaan stemmen .
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 14:58   #19
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Wat is overigens zo mis met die Cohen? Ik weet eigenlijk alleen van hem dat hij rector is geweest op de universiteit van maastricht en nu burgemeester van A'dam is...
Overigens komt Stekelenburg altijd zeer goed op mij over, dus dat vind ik zowiezo geen verkeerde eventuele MP...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 15:00   #20
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

offuh matt herben in de metro op de vraag "hoeveel zetels willen jullie halen?"

antwoord: "als het er maar minstens 1 is, dan zit ik er al in"
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 15:07   #21
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie
Wat is overigens zo mis met die Cohen? Ik weet eigenlijk alleen van hem dat hij rector is geweest op de universiteit van maastricht en nu burgemeester van A'dam is...
Overigens komt Stekelenburg altijd zeer goed op mij over, dus dat vind ik zowiezo geen verkeerde eventuele MP...
Cohen meent altijd de wijsheid in pacht te hebben. Zo heb ik hem nogal eens betrapt op een domme uitspraak in de media. Ook zei hij ooit over het supporters-gebeuren rond Ajax-FC Utrecht het volgende:
We besloten de Utrecht-supporters terug te sturen omdat zijn 'hamas, alle joden aan het gast zongen'
Journalist: 'Maar meneer Cohen, die Ajacieden zongen toch ook Kanker-utrecht?'
Cohen: 'Maar ik vind kanker-utrecht lang niet zo erg als Hamas, joden aan het gas'.

Tja, je zal maar dierbaren hebben die aan kanker lijden, nietwaar? Boffen die even dat ze niet in een gaskamer sterven.. Iemand die dusdanige ideëen heeft en die ook nog eens in de media roept is mijns inziens absoluut ongeschikt als minister-president. Daar waar ik Stekelenburg altijd uiterst correct en verstandig heb gevonden. Als je ziet wat hij met Tilburg gedaan heeft.. In Amsterdam wil men mensen die al 30 jaar in Nederland wonen en geen Nederlands spreken 'opsporen om heb een cursus Nederlands aan te bieden'. 30 jaar wonen ze al hier.. Nee, dan waren ze vast nog niet zelf op zoek gegaan als ze dat wilden..
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 15:10   #22
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Mwa... er is er maar een die wijsheid in pacht heeft en dat ben ik

Overigens wil Winny naakt in de panorama las ik op Nieuws en Actualiteiten... Zou ze daar mee stemmen trekken?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 15:13   #23
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

heheheh, dan lees ik die panorame dus zeker niet
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 19:42   #24
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Humz.. ik heb al van meer mensen gehoord dat het een truc is en dat ie toch premier word
  Met citaat antwoorden
Oud 14 January 2003, 21:14   #25
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ja, ik heb ook van het debiele, minderjarige zusje van mijn achternichtje gehoord dat Jan Peter Balkenende na de verkiezingen overstapt naar de PvdA.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2003, 17:25   #26
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by tyskie
Ja, ik heb ook van het debiele, minderjarige zusje van mijn achternichtje gehoord dat Jan Peter Balkenende na de verkiezingen overstapt naar de PvdA.
misschien als je vertel dat ik het onder andere van een hoogleraar politocologie heb gehoord dat je het dan geloofd (is namelijk zo) rot tog eens op met altijd dat gezeik en kutreacties als je ergens niet eens alles over weet !
  Met citaat antwoorden
Oud 15 January 2003, 17:31   #27
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

So what? Als hij zelf zegt dat hij het NIET wordt? Weet jij wel alles over Wouter Bos dan? Nee, het is gewoon totaal nietszeggend... Leuk om te zeggen dat je geruchten hebt gehoord dat het een truc is.. heel interessant dat je dat van een hoogleraar politicologie hebt gehoord, maar je kunt er totaal NIETS mee...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 15:33.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.