Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Wat vinden jullie van een "VSE"?
Pro, moet dringend gebeuren 4 25,00%
Contra, mag zeker niet gebeuren 9 56,25%
Geen eigen mening/onverschillig 3 18,75%
Stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 5 January 2003, 21:08   #1
StevenB
Guest
 
Berichten: n/a
Question De Verenigde Staten van Europa

"De Verenigde Staten van Europa": een droom van sommigen, een nachtmerrie voor anderen. Er zijn verschillende dingen die de mening hierover kunnen beïnvloeden. De een denkt aan eigenheid, de ander aan vrede en mondiaal (on)evenwicht. Graag had ik hierover eens jullie mening gehoord.
  Met citaat antwoorden
Oud 5 January 2003, 21:18   #2
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Re: De Verenigde Staten van Europa

Citaat:
Originally posted by StevenB
"De Verenigde Staten van Europa": een droom van sommigen, een nachtmerrie voor anderen. Er zijn verschillende dingen die de mening hierover kunnen beïnvloeden. De een denkt aan eigenheid, de ander aan vrede en mondiaal (on)evenwicht. Graag had ik hierover eens jullie mening gehoord.
ik vind het inderdaad jammer van de eigenheid. we zijn al niet zo'n megaland, dan zou ik t zonde vinden als we opgaan in europa. we hebben al de europese unie waarmee we al veel dingen op umm..werelddeel niveau zeg maar regelen. vind ikwel genoeg.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 09:36   #3
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

mee eens
ik heb het idee dat het gemiddelde iq toch wat hoger is in europa dan in de vs. Ik denk dat we voor een groot deel kunnen bijdragen aan de wereldvrede. Laat europa maar nummer 1 worden en amerika nummer 2 ipv andersom...
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 10:46   #4
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

gedeeltelijk mee eens, het kan wel gevormt worden maar dan moeten alleen de landen van de EU een VSE vormen. voor de rest ben ik het er wel mee eens
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 10:57   #5
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben er niet echt voor of tegen maar als deze bij elkaar komen krijg je volgens mij een TE groote macht.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 11:40   #6
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

Citaat:
Originally posted by aarsch
ik ben er niet echt voor of tegen maar als deze bij elkaar komen krijg je volgens mij een TE groote macht.
ach...Europa is virtueel eigenlijk toch al 1 land (tenminste...de EU-landen en wellicht de Eurolanden en Groot Brittannie als t nog preciezer moet), denk niet dat als (een gebied van) Europa 1 land word dat we er veel van zullen gaan merken, dus ik ben hierin onverschillig, als er een VSE komt zal ik me er net zo druk om maken als dat t niet komt
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 11:55   #7
LoeLoe
 
LoeLoe's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 October 2000
Locatie: VenrayCity
Berichten: 4.876
Standaard

Ik heb weer wat gemist scijnbaar


Wat is dan de bedoeling met Europa precies?
__________________
Tjah...
LoeLoe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 18:40   #8
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Ik ben het er mee eens dat europa meer 1 land moet worden dan een alliantie en samenwerking.
Het moet net zoeits als in de VS worden. De grondrechten ect worden vanuit de EU geregeld en de provicies (landen) moeten op hun eigen gebied dit streven nakomen. Natuurlijk zullen er een hoop mensen tegen zijn vanwege het geloof of bijgeloof en er zal een hoop onrust en rellen onstaan. Maar als het allemaal geleijkde aan gebeurt zullen er weinig problemen ontstaan. We zullen sterk worden, in economisch en cultureel opzicht. Militair hoef van mij niet beter en groter te zijn als die van de VS maar zeker niet zo dat we onszelf kunnen laten klein maken door de ons omringende landen.
Samen moeten zijn we sterk, samen kunnen we de problemen beter en efficienter oplossen. Alleen de wil om samen te werken en verschillende culturen tot elkaar toe te laten, dat gezeik moet eens over zijn.

the seven musketeers
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2003, 14:26   #9
StevenB
Guest
 
Berichten: n/a
Exclamation Nog een bedenking...

Nog even wat toevoegen: de uitbreiding. Er gaan weer een heleboel landen bijkomen, die nog allemaal in Europa liggen (zoals de Baltische staten, de Balkan...) Maar er is ook sprake van toetreding van Turkije. Dit land ligt gedeeltelijk in Europa, maar het overgrote deel ligt in Azië. Als we de deuren openzetten voor Turkije, moeten we dat niet nog andere Aziatische landen toelaten ook?
Stel: Rusland wordt ook toegelaten...
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2003, 16:48   #10
Karma-Killer
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben het er niet mee eens. De Europese Unie is sterk genoeg, waarom 1 groot land worden? Welke taal gaan we dan spreken
  Met citaat antwoorden
Oud 11 January 2003, 17:12   #11
StevenB
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Esperanto!
  Met citaat antwoorden
Oud 12 January 2003, 21:19   #12
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
mee eens
ik heb het idee dat het gemiddelde iq toch wat hoger is in europa dan in de vs. Ik denk dat we voor een groot deel kunnen bijdragen aan de wereldvrede. Laat europa maar nummer 1 worden en amerika nummer 2 ipv andersom...
Hier ben ik het wel mee eens,
alleen moeten we dan natuurlijk niet precies zo aan pakken als in de usa.
Toetreding van alle landen in Europa, lijkt mee een goed plan, Rusland en Turkije kan beter nog een tijd uitgesteld worden,
Langzame toetreding van steeds meer landen in europa lijkt me het beste.

Met als uiteindelijk doel wereldwijde samenwerking. (maar dat is HEEL erg ver vooruit gedacht.)
  Met citaat antwoorden
Oud 13 January 2003, 23:49   #13
TheGroovMaster
Über Mensch
 
TheGroovMaster's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 April 2002
Locatie: Haarlem
Berichten: 9.069
Stuur een bericht via MSN naar TheGroovMaster
Standaard

Citaat:
Originally posted by Karma-Killer
Ik ben het er niet mee eens. De Europese Unie is sterk genoeg, waarom 1 groot land worden? Welke taal gaan we dan spreken
in belgie word toch ook meer dan 1 taal gesproken? engels zal het meest voor de hand liggende zijn.

over de extra landen. Laat ze er niet bij. Ze maken europa onstabiel. Eerst onze eigen zaken op orde hebben, dan de andere landen toelaten. Natuurlijk kunnen ze zich voor bereiden maar geen toelating tot!
TheGroovMaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 19:16   #14
Zolena
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Dat lijkt me niks. Het zou er wel heel erg aan liggen op wat voor manier. Wanneer iedereen z'n eigen regering enzo houdt maakt het me niet zoveel uit maar ik weetniet of dat de bedoeling is? :/ Ik vind Nederland een fijn land en heb het gevoel dat wij zelf ook invloed kunnen uitoefenen door o.a. te stemmen. Wanneer we bij zo'n groot Europa zouden horen zou niemand je stem horen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2003, 19:37   #15
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

lijkt me niks. heb het niet zo op de amerikaanse gang van zaken
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 15:31   #16
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

is dit een ideetje om meer macht te krijgen ofzo? of wil men de vs gewoon van de 'heerserij' af hebben? (wat ongeveer op tzelfde neer komt..?)



ik zit er eigenlijk niet echt op te wachten ofzo.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 12:59.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.