Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 3 February 2003, 12:31   #1
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard Klonen van mensen?

Wat vinden jullie van het klonen van embryo's? Is dit wel ethisch verantwoord en zouden er niet teveel medische gevolgen aan vastzitten?
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 13:21   #2
MilkyWayz
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik vind het een ziek idee. Klonen, een grote stap voor de wetenschap? nou, big whoopie hoor. Ik snap werkelijk niet waar het voor nodig is. Van mij mogen ze het verbieden.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 13:59   #3
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

ik ben er tegen. allemaal leuk en aardig dat de wetenschap zo ver is gekomen, maar op lange termijn gaat er volgens mij een hoop fout
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 14:27   #4
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik ben er ook tegen, tenzij er grote medische voordelen aan zitten, zoals met een ziekte ofzo. maar dat lijkt me sterk. de wetenschap kan zich beter bezig houden met dingen die werkelijk belangrijk zijn.
  Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 18:16   #5
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

nee , klonen is stom !
genetishe manipulatie ook
check ff www.goedewaar.com
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 February 2003, 19:31   #6
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

klonen van embryo's kan voor de medische wetenschap erg handig zijn. Uit embryo's kunnen ze namelijk stamcellen halen die nog niet voor een bepaald gebied in je lichaam bestemd zijn. Hiermee kunnen weer bepaalde cellen worden gekloond die mensen nodig hebben. Niet dat het heel handig is, want dan leeft iedereen nog langer, en wordt de aarde nog voller. Maar in principe ben ik voor.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 20:13   #7
appelshampoo
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

tegen, het gaat er steeds van uit om de perfecte mens te creeeren..
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 20:40   #8
Fade of Light
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by eneri
ik ben er ook tegen, tenzij er grote medische voordelen aan zitten, zoals met een ziekte ofzo. maar dat lijkt me sterk. de wetenschap kan zich beter bezig houden met dingen die werkelijk belangrijk zijn.
juist ook een nadeel, omdat we genetisch zwakker worden, kan een ziekte moeilijker tegen te gaan zijn o.i.d. (herinner ik me nog)
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 21:10   #9
eneri
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

genetisch zwakker als je gekloond bent? tsja dan is het inderdaad best een nadeel.
maar dat Dimas zei zie ik ook wel als een voordeel, als er stamcellen gebruikt kunnen worden om iemand te redden van een erge ziekte, dan vind ik het goed.mits er geen ernstige gevaren aan kleven.
maar als het wordt gebruikt om de perfecte mens te creeeren, keur ik het af.

Laatst aangepast door eneri : 4 February 2003 om 21:15
  Met citaat antwoorden
Oud 4 February 2003, 21:11   #10
Dimas
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Fade of Light


juist ook een nadeel, omdat we genetisch zwakker worden, kan een ziekte moeilijker tegen te gaan zijn o.i.d. (herinner ik me nog)
als ik het goed begrijp bedoel je dus dat er misschien, als ze iets tegen ziektes hebben gevonden, die ziektes kunnen muteren en wij er even doodleuk heel vatbaar voor worden. Dat klopt, en dat is inderdaad een gevaar. Vanwege het nog steeds sexueel voortplanten van mensen, is de genendiversiteit die we allemaal hebben nog steeds het grootst en gevarieerdst. Dit is het best voor ons allemaal en in dat opzicht is klonen zeker geen goede uitkomst, tenzij er ineens een ubermensch ontstaat
  Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 17:50   #11
RandyJC
Lid
 
Geregistreerd op: 3 October 2002
Locatie: Zwolle
Berichten: 3.569
Stuur een bericht via MSN naar RandyJC Send a message via Skype™ to RandyJC
Standaard

Ik denk dat ik voor ben...

lijkt me best wel interessant alhoewel ik niet pcies weet hoe het klonen inhoud...
__________________
skeflau!
RandyJC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 February 2003, 21:42   #12
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik ben Voor.
maar dan vooral vanuit wetenschappelijker onderzoek.
want ik ben voor wetenschap in het algemeen.
Het tegen houden of verbieden van klonen, belemmert de vooruitgang.

wetenschap altijd ten koste van iets.
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.