Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: 1
ja 4 16,00%
ik weet het niet 1 4,00%
nee 20 80,00%
Stemmers: 25. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 12 December 2002, 16:58   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard moet NL meedoen aan het aanvallen van irak

ik vind van niet .
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 18:39   #2
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Zeker niet onvoorwaardelijk, het ligt maar net aan de situatie. Op dit moment vind ik dat Nederland niet zou moeten meewerken, omdat ik simpelweg vind dat er geen aanleiding is tot een oorlog met Irak is. Als er bewijzen komen over banden tussen Osama Bin Laden, Al-Qaeda en Irak en als duidelijk wordt dat Irak grote aantallen massavernietigingswapens achterhoudt, dan is er een reden tot een aanval op Bagdad en Saddam. Laat de wapeninspecteurs nu eerst maar eens hun werk afmaken en conclusies trekken, dan kijken we verder.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 19:42   #3
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Zeker niet onvoorwaardelijk, het ligt maar net aan de situatie. Op dit moment vind ik dat Nederland niet zou moeten meewerken, omdat ik simpelweg vind dat er geen aanleiding is tot een oorlog met Irak is. Als er bewijzen komen over banden tussen Osama Bin Laden, Al-Qaeda en Irak en als duidelijk wordt dat Irak grote aantallen massavernietigingswapens achterhoudt, dan is er een reden tot een aanval op Bagdad en Saddam. Laat de wapeninspecteurs nu eerst maar eens hun werk afmaken en conclusies trekken, dan kijken we verder.
daar heb je wel gelijk in , maar , als amerika van uit huin veilige verre landje irak aanvallen , dan zal irak vast en zeker europa aanvallen( wat dichterbij ligt en beter te bereiken is.)
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 20:16   #4
The6thgate
Lid
 
The6thgate's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 April 2002
Berichten: 11.029
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
Zeker niet onvoorwaardelijk, het ligt maar net aan de situatie. Op dit moment vind ik dat Nederland niet zou moeten meewerken, omdat ik simpelweg vind dat er geen aanleiding is tot een oorlog met Irak is. Als er bewijzen komen over banden tussen Osama Bin Laden, Al-Qaeda en Irak en als duidelijk wordt dat Irak grote aantallen massavernietigingswapens achterhoudt, dan is er een reden tot een aanval op Bagdad en Saddam. Laat de wapeninspecteurs nu eerst maar eens hun werk afmaken en conclusies trekken, dan kijken we verder.
ben k het wel mee eens
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 20:19   #5
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

amerika zijn zelf gewoon nazis
ze vallen alles aan dat anders is dan hen
het enige waar het ze om gaat is olie
amerika heeft sinds wo2 22!! landen gebombardeerd
en dan krijgen ze er 2 terug (pearl harbour en wtc) en dan is de wereld ineens te klein
waarom zouden die aanslagen nou plaatsvinden?
ik denk dat ze het dondersgoed weten.
Ik vind dat Nederland geen steun moet betuigen aan de VS. Nooit.

Ik ben er 15 februari dus ook bij.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 20:28   #6
Tim P.
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik vind ook dat Nederland Amerika nooit moet steunen.
Het zijn gewoon een stel hersenloze zombies bij elkaar, die alles naar hun eigen hand willen zetten.
Alles wat anders is dan zij is fout en moet verdwijnen.
Het gaat ze idd om de olie.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 20:29   #7
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
amerika zijn zelf gewoon nazis
ze vallen alles aan dat anders is dan hen
het enige waar het ze om gaat is olie
amerika heeft sinds wo2 22!! landen gebombardeerd
en dan krijgen ze er 2 terug (pearl harbour en wtc) en dan is de wereld ineens te klein
waarom zouden die aanslagen nou plaatsvinden?
ik denk dat ze het dondersgoed weten.
Ik vind dat Nederland geen steun moet betuigen aan de VS. Nooit.

Ik ben er 15 februari dus ook bij.
klopt , ik ben ook anti USA
__________________
betaal nooit meer te veel voor games, want games vergelijk je simpel en snel op www.budgetgaming.nl
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 20:30   #8
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
amerika zijn zelf gewoon nazis
ze vallen alles aan dat anders is dan hen
het enige waar het ze om gaat is olie
amerika heeft sinds wo2 22!! landen gebombardeerd
en dan krijgen ze er 2 terug (pearl harbour en wtc) en dan is de wereld ineens te klein
waarom zouden die aanslagen nou plaatsvinden?
ik denk dat ze het dondersgoed weten.
Ik vind dat Nederland geen steun moet betuigen aan de VS. Nooit.

Ik ben er 15 februari dus ook bij.
me eens behalve dat je ze nazis noemt
ze zijn ZELF GEWOON nazis?? wie noemen we hiervoor nazi's??
en nazis waren iets anders bezig dan amerika
  Met citaat antwoorden
Oud 12 December 2002, 21:14   #9
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
amerika zijn zelf gewoon nazis
Dat je het niet eens bent met de buitenlandse politiek van de VS ok, maar vergelijk ze alsjeblieft niet met nationaal-socialimse waarin één ras het belangrijkst is en de rest, untermenschen uitgeschakeld moeten worden. Ik herken dat niet echt bij de VS.

Citaat:
Originally posted by ik_ben_de_man
als amerika van uit huin veilige verre landje irak aanvallen , dan zal irak vast en zeker europa aanvallen( wat dichterbij ligt en beter te bereiken is.)
Dat zie ik zo snel nog niet gebeuren. Irak heeft niet de middelen om bijvoorbeeld een kernbom in Europa te laten neerkomen. Als ze al nuclieare wapens hebben. Irak heeft alleen enkele scuds, die voor middellange afstand zijn, en ze kunnen dus hoogstens Israel treffen. Maar die scuds kunnen ze niet ongemerkt gebruiken, die worden voor een aanval op Irak al uigeschakeld door of de luchtmacht of commandoacties van de VS.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 12:22   #10
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur


Dat je het niet eens bent met de buitenlandse politiek van de VS ok, maar vergelijk ze alsjeblieft niet met nationaal-socialimse waarin één ras het belangrijkst is en de rest, untermenschen uitgeschakeld moeten worden. Ik herken dat niet echt bij de VS.



de vs is net zo hard bezig een wereld rijk te creeren
en zij zijn absouluut tegen de islam

ik vind het best nog wel een goede vergelijking eigenlijk
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 13:22   #11
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


de vs is net zo hard bezig een wereld rijk te creeren
en zij zijn absouluut tegen de islam

ik vind het best nog wel een goede vergelijking eigenlijk
Daarom wonen er ook miljoenen moslims in de VS en werken ze samen met islamistische landen als Pakistan en Indonesië. Ze voeren zeker ook duizenden joden af naar concentratiekampen en Amerika annexeert X landen om zo een wereldrijk te creeëren. Ik vind het eigenlijk een hele beroerde vergelijking.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 14:03   #12
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur


Daarom wonen er ook miljoenen moslims in de VS en werken ze samen met islamistische landen als Pakistan en Indonesië. Ze voeren zeker ook duizenden joden af naar concentratiekampen en Amerika annexeert X landen om zo een wereldrijk te creeëren. Ik vind het eigenlijk een hele beroerde vergelijking.
er woonden ook duizenden joden in Duitsland.
Ik vind een bom op een stad gooien toch echt wel net zo erg als een concentratiekamp.
En islamitische landen als Pakistan en Indonesie is puur om het winnen van publieke steun. Zoals jij dat nu gelooft. Pakistan kan moeilijk NEE zeggen tegen samenwerking. De VS heeft alle touwtjes in handen. Tot de EU zich tegen de VS keert (dit hoeft niet miitairistisch te zijn).
En Amerika probeert via de NAVO en de VN zeker een wereldrijk te creeren. De macht van de VS is binnen deze clubs onevenredig groot. Daarbij maakt de VS landen afhankelijk door leningen te verstrekken onder bizarre afspraken.
  Met citaat antwoorden
Oud 13 December 2002, 14:25   #13
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic


er woonden ook duizenden joden in Duitsland.
Ik vind een bom op een stad gooien toch echt wel net zo erg als een concentratiekamp.
En islamitische landen als Pakistan en Indonesie is puur om het winnen van publieke steun. Zoals jij dat nu gelooft. Pakistan kan moeilijk NEE zeggen tegen samenwerking. De VS heeft alle touwtjes in handen. Tot de EU zich tegen de VS keert (dit hoeft niet miitairistisch te zijn).
En Amerika probeert via de NAVO en de VN zeker een wereldrijk te creeren. De macht van de VS is binnen deze clubs onevenredig groot. Daarbij maakt de VS landen afhankelijk door leningen te verstrekken onder bizarre afspraken.
Wat jij dus nu denkt is dat op termijn de VS van al hun miljoenen moslims afwil of iets dergelijks? Zo niet, dan is de vergelijking met de Joden in Duitsland onzin.

En een bom op een stad gooien is inderdaad erg. Maar Nazi-Duitsland deed dat met terreurbombardementen toch op iets grotere schaal dan de VS, die echt niet zoveel mogelijk burgerslachtoffers probeert te maken zoals Hitler. En het verleden van irak is wat dat betreft ook niet erg rooskleurig, met invallen in Iran en Koeweit, terreur tegen eigen bevolking en zinloze bombardementen op maar slachtoffers te maken door scuds op Israel en Saudi-Arabië af te vuren.

Ik blijf erbij dat die vergelijking met Nazi-Duitsland onder Hitler echt totaal nergens op slaat. Je anti-Amerikaanisme wordt belachelijk als je in je eigen fantasiëen van een "wereldrijk" (hoe zie je je dat voor je: net als Hitler zoveel mogelijk landen veroveren, er één rijk van te maken en het onder één leider stellen? Ik merk er niks van dat de VS dat aan het doen zou zijn) gaat geloven.

En ik geloof echt niet alles wat de propaganda van de VS wil doen geloven, ik probeer echt wel objectief te blijven. Ik heb dan ook nog nooit gezegd dat ze Irak aan moeten vallen, waarbij veel doden zullen vallen.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 18:14   #14
jolyn
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Nee, Nederland moet (voorlopig) niet meedoen aan de oorlog!! Als het op gegeven moment echt niet anders kan en het uit de hand loopt (kan me niet voorstellen) zou ik er eens naar gaan kijken, maar voorlopig absoluut niet!!
Ze willen oorlog omdat die mensen daar "gek zijn in hum kop". De aanval op het WTC etc, etc. Is ook allemaal erg en is ook om heel verdrietig van te worden, maar wat gebeurd er met de wereld als wij net zo stom mee gaan doen??!?! Doen wij dan niet hetzelfde als zij???!
Dat is mijn mening.. xxxjolyn
  Met citaat antwoorden
Oud 25 January 2003, 22:59   #15
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

sorry maar die mening vind ik vrij simpel en kort door de bocht. Je gooit Al-Qaeda, moslims, Saddam en inwoners van Irak voor het gemak maar even op één hoop
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 08:51   #16
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Ar-Tuur
sorry maar die mening vind ik vrij simpel en kort door de bocht. Je gooit Al-Qaeda, moslims, Saddam en inwoners van Irak voor het gemak maar even op één hoop
dat doet amerika ook
ze noemen het
strijd tegen het terrorisme
een mooie naam om aan olie te komen
  Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 16:09   #17
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
dat doet amerika ook
ze noemen het
strijd tegen het terrorisme
een mooie naam om aan olie te komen
Ik denk dat een oorlog tegen Irak niet echt bevorderlijk is voor de olieprijzen hoor. Ze willen zich misschien gewoon nog revancheren voor 11 september, toen ze eventjes niet meer het machtigste lang ter wereld waren.
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 January 2003, 17:25   #18
Banaan
Amsterdam Original
 
Banaan's Avatar
 
Geregistreerd op: 9 March 2002
Berichten: 10.467
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
amerika zijn zelf gewoon nazis
ze vallen alles aan dat anders is dan hen
het enige waar het ze om gaat is olie
amerika heeft sinds wo2 22!! landen gebombardeerd
en dan krijgen ze er 2 terug (pearl harbour en wtc) en dan is de wereld ineens te klein
waarom zouden die aanslagen nou plaatsvinden?
ik denk dat ze het dondersgoed weten.
Ik vind dat Nederland geen steun moet betuigen aan de VS. Nooit.

Ik ben er 15 februari dus ook bij.
JUIST!
__________________
I put you up on the IV, Not the Roman Numeral 4
But the IV that leads to the funeral floor
Banaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 07:53   #19
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Stevie

Ik denk dat een oorlog tegen Irak niet echt bevorderlijk is voor de olieprijzen hoor. Ze willen zich misschien gewoon nog revancheren voor 11 september, toen ze eventjes niet meer het machtigste lang ter wereld waren.
nee niet voor de prijzen nee
maar wel makkelijk om zo de raffinaderijen in bezit te krijgen
en die laatste zin is mooi en die klopt zo goed
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 12:35   #20
Stevie
Lid
 
Stevie's Avatar
 
Geregistreerd op: 19 December 2002
Berichten: 13.264
Standaard

Citaat:
Originally posted by anemic
nee niet voor de prijzen nee
maar wel makkelijk om zo de raffinaderijen in bezit te krijgen
en die laatste zin is mooi en die klopt zo goed
ja alleen er moest land staan geen lang
__________________
We were somewhere around Barstow, on the edge of the desert, when the drugs began to take hold.
Stevie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 17:17   #21
Underworld
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

aangezien er tussen nu en een maand een oorlog komt moeten we niet mee doen, we zitten nu ook nog is in een economische crisis en Amerika ziet de economie steeds meer naar beneden weg zakken. (natuurlijk nog net niet de crisis van 1929)
Als we Irak aan gaan vallen komt/staat de Aex ongeveer op 175 pnt.

Bush wil gewoon oorlog vanwege hij in een Encyclopedie wil.

had btw. wel willen weten hoe Pim hier over zou oordelen..., die had er denk ik wel goeie ideeën over...

Laatst aangepast door Underworld : 27 January 2003 om 17:21
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 17:44   #22
aarsch
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by Underworld
we zitten nu ook nog is in een economische crisis en Amerika ziet de economie steeds meer naar beneden weg zakken. .
*off topic*

zit NL in een economische crisis het gaat wat minder dit jaar maar we zitten niet in de negatieve getallen
  Met citaat antwoorden
Oud 27 January 2003, 19:12   #23
Bird Of Prey
the bearded lady
 
Bird Of Prey's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Amsterdam
Berichten: 6.828
Standaard

t liefst natuurlijk niet, maar als "we" dan al mee moeten doen, laat t dan op advies van de NAVO zijn, en laten we t nie doen om t billemaatje van Bush voor te stellen
__________________
What do the innocent know, except what the guilty teach them.
Bird Of Prey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 11:15   #24
A-Man
Guest
 
Berichten: n/a
Question

ik heb niet alles gelezen.

Maar ik vind dat Nederland niet mee moet doen.
Waarom zouden we dat doen?

Ik vind de manier waarom de V.S. handelt niet echt goed.

Ut hangt bijna allemaal af van Irak of die totaal instemt met de VS en niks achterhoudt anders komt er oorlog.
Nou die zal er dus wel komen. maar ik snap onze connectie met deze oorlog niet goed.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 13:05   #25
anemic
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by A-Man
maar ik snap onze connectie met deze oorlog niet goed.
die is er ook niet
al vinden vvd en cda van wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 15:27   #26
Underworld
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

*off topic*

Ja, we zitten in een economische crisis (vanaf 1999 is de economie al aan het verslechteren, er zijn al vele bedrijfen failiet gegaan.

Kijk bijvoorbeeld is naar een nieuwe spijkerbroek...

"ze worden steeds dunner en duurder"
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 16:19   #27
Ar-Tuur
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard



Underworld:

Citaat:
"Oorlog tegen Irak goed voor economie"

Britse economen menen dat een korte oorlog in Irak goed is voor de wereldeconomie. Een organisatie van Britse economen, het non-politieke Institute of Directors denkt dat een militaire operatie in Irak grote gevolgen zou kunnen hebben voor de wereldeconomie.

De economen verwachten dat de olieprijzen bij een slepende strijd meer dan verdubbelen, tot tachtig dollar per vat. Bovendien zullen de Amerikaanse aandelenkoersen circa 30 procent kelderen en het Bruto Binnenlands Product (BBP) van de Verenigde Staten zal 2 procent slinken.

Indien de Verenigde Staten en hun bondgenoten er in slagen Saddam Hussein spoedig ten val te brengen, dan zou dat juist goed voor de economie zijn. Ruwe aardolie zal dan volgens de economen met eenderde van de huidige prijs dalen tot ongeveer twintig dollar per vat. Het volume van de Amerikaanse economie zal dan met 2 procent toenemen.

"In economische termen is een korte oorlog beter dan geen oorlog of geen machtswisseling, vanwege het wegnemen van de onzekerheid", zo meldt het rapport van de economen. "De Verenigde Staten en de wereldeconomie worden dit jaar geconfronteerd met geweldig grote militaire, economische en politieke onzekerheden."

Het rapport is opgesteld om Britse bedrijven en ondernemers inzicht te geven in de verschillende scenario's die mogelijk zijn als het tot een oorlog in Irak komt. Hierbij wordt de (voor de Britten belangrijke) export naar de Verenigde Staten centraal gesteld.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 January 2003, 19:13   #28
Underworld
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

aha thnx er is me een hele boel duidelijk :S



  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 16:16.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.