Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Leerlingen.com > Feedback & Mededelingen
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Feedback & Mededelingen Hier kun je terecht met alle mogelijke vragen, klachten, opmerkingen en verbeterpunten voor het forum.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 11 May 2006, 18:36   #51
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Waarom staat dit topic dan nog steeds bij Aan de Bar?
Als je zo'n topic in ADB post ga ik er niet eens vanuit dat je er wat serieus mee wilt
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2006, 19:28   #52
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Wat een absurd slechte beargumentering weer, Amber.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2006, 20:24   #53
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Wat een absurd slechte beargumentering weer, Amber.
Of nalatigheid van dhr. Pakspul zelf natuurlijk
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2006, 21:14   #54
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Wat een absurd slechte beargumentering weer, Amber.
Ja. En dan? Ik ben best bereid over dit soort dingen na te denken enzo maar open een topic erover dan niet op een forum waar alleen onzin op staat.. hoe serieus moet ik het dan nemen?
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2006, 00:49   #55
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Als je ziet dat een onzintopic zich tot een serieuze discussie ontwikkeld, dan move je het toch?
Het is wel erg kansloos om iets als dit niet serieus te nemen om het enkele feit dat het op ADB staat.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2006, 06:43   #56
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AmbyPur
Als je zo'n topic in ADB post ga ik er niet eens vanuit dat je er wat serieus mee wilt
Had ik ook maar topic kunnen veranderen

2 foto's in een topic en hij gaat al naar foto & plaatjes
Citaat:
Origineel gepost door bartje518
Of nalatigheid van dhr. Pakspul zelf natuurlijk
Ohja want al mijn topic zijn serieus, dat er nou nog een goede discusie uitkwam zag ik ook niet aankomen. Ik had gewoon weer zin om ergens tegen aan te trappen.
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2006, 12:04   #57
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul
Had ik ook maar topic kunnen veranderen

2 foto's in een topic en hij gaat al naar foto & plaatjes
Ohja want al mijn topic zijn serieus, dat er nou nog een goede discusie uitkwam zag ik ook niet aankomen. Ik had gewoon weer zin om ergens tegen aan te trappen.
En zo hoort het ook!
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 May 2006, 15:07   #58
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

ok ok
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2006, 12:20   #59
AMF
Super Lid
 
AMF's Avatar
 
Geregistreerd op: 23 December 2002
Locatie: Utrecht
Berichten: 8.609
Standaard

en toen kwamen er geen reacties meer
__________________
Uw advertentie hier?
AMF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2006, 13:03   #60
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Ik heb dan ook geen argumenten pro behoud meer gezien waar ik nog op zou kunnen of moeten reageren.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2006, 22:54   #61
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Ik denk dat het op dit moment gezien de reacties van de meiden, geen goed idee is om het meidenforum af te schaffen. Want voglens mij zijn we dan alle meiden in één klap kwijt en dat wil ik niet

We zouden misschien een soort afspraak kunnen maken binnen meiden dat we met z'n allen wat meer op het gewone forum gaan posten met foto's, vragen, verhalen etcetera, om zo de activiteit aldaar wat te verhogen.
Maar het moge duidelijk zijn dat, als er alleen weer negatieve reacties op komen van de meeste mensen, dat het averechts zal werken
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 May 2006, 23:07   #62
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AmbyPur
Ik denk dat het op dit moment gezien de reacties van de meiden, geen goed idee is om het meidenforum af te schaffen. Want voglens mij zijn we dan alle meiden in één klap kwijt en dat wil ik niet

We zouden misschien een soort afspraak kunnen maken binnen meiden dat we met z'n allen wat meer op het gewone forum gaan posten met foto's, vragen, verhalen etcetera, om zo de activiteit aldaar wat te verhogen.
Maar het moge duidelijk zijn dat, als er alleen weer negatieve reacties op komen van de meeste mensen, dat het averechts zal werken
Beetje Ad-hoc denken als je het mij vraagt. Zoiets werkt een week (of misschien twee) en dan is dat ook weer afgelopen.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2006, 07:26   #63
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 11 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AmbyPur
Ik denk dat het op dit moment gezien de reacties van de meiden, geen goed idee is om het meidenforum af te schaffen. Want voglens mij zijn we dan alle meiden in één klap kwijt en dat wil ik niet

We zouden misschien een soort afspraak kunnen maken binnen meiden dat we met z'n allen wat meer op het gewone forum gaan posten met foto's, vragen, verhalen etcetera, om zo de activiteit aldaar wat te verhogen.
Maar het moge duidelijk zijn dat, als er alleen weer negatieve reacties op komen van de meeste mensen, dat het averechts zal werken
We geven jullie 2 maanden om te verhuizen van meidenforum naar dit forum. Kleine stapjes uiteraad
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2006, 09:17   #64
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Poll in het mannenforum spreekt Tyskie zijn mening ook tegen overigens Het is als een politicus die een ideaalbeeld voor ogen heeft waar zeker iets voor te zeggen is, maar die maar 5 zetels haalt. Heb je dan gelijk of niet? That's the question..
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2006, 12:04   #65
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Het feit dat er zoveel mensen zijn die het eigenlijk helemaal geen bal uitmaakt of het mannenforum wel of niet blijft zegt mij eigenlijk ook al genoeg.
Er is ook totaal geen discussie ontstaan, dus het leeft gewoon echt niet.

Maar als je een punt als dit verdedigt, dan weet je dat je de massa bijna altijd tegen je hebt.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 May 2006, 23:37   #66
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik had er niets over te melden in de Poll. In het mannenforum staan als je het mij vraagt ook niet echt berichten die je wèl zonder meer op de rest van het forum kan plaatsen. In het meidenforum schijnen er wel dusdanige topics te zijn (van hore zeggen). Ik zie dan ook geen reden om het mannenforum af te schaffen, d'r heeft immers niemand last van en zo nu en dan is het best grappig om eens een bepaalde dingen te kunnen bespreken. Ik zou er echter niet wakker van liggen als deze wèl zou verdwijnen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2006, 11:55   #67
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Om terug te komen op die poll in het mannenforum.. Het feit dat een meerderheid stemt voor het niet opheffen zegt helemaal NIETS over de vraag wat het beste is voor het forum.

Als je aan 100 Nederlanders vraagt of ze geen belasting meer willen betalen, dan zullen er minimaal 95 instemmen en juichen. Maar dat is niet het beste voor het land.

Als staff moet je juist boven dit soort polls en boven irrationele argumenten (zoals de meeste meiden aanvoeren) staan. Je moet op basis van een objectieve kijk op zaken de juiste beslissing kunnen nemen. En dat is vaak niet wat de meerderheid van de massa wilt.


@ Bas: het gaat ook niet zozeer om de vraag of iemand last heeft van het mannenforum of niet of dat je het zult missen. Het probleem zit hem in het feit dat het meidenforum gebruikt wordt als algemeen forum (ipv dat ze die topics en posts in het normale forum zetten). Dat de staff alert op dit soort gedrag gaat letten is stap een, maar dit werkt op langere termijn gewoon niet. Om het forum levendiger te krijgen is het gewoon nodig om het heilige huisje van het meidenforum te sluiten.. Zal ff hard zijn, zal misschien een paar leden kosten, maar grosso modo denk ik dat het in het belang is voor het forum dat deze stap genomen wordt.
En als het meidenforum moet sluiten, dan het mannenforum ook natuurlijk.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2006, 12:11   #68
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Ik vind het sluiten van het meidenforum dan een te drastische onnodige maatregel. Er zijn best andere mogelijkheden om de berichten en topics die niet specifiek voor het meidenforum zijn daar uit te filteren. Daar heb je óók FB's voor, om berichten en topics die verkeerd staan te verplaatsen. Dat is meer werk, maar daarmee blijft hun gekoesterde wens om het meidenforum te laten bestaan wel overeind. Het is kiezen of delen..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2006, 12:53   #69
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Dat is pappen en nathouden en binnen enkele weken verwateren die goedbedoelde initiatieven weer... met als gevolg dat er weer geen zak verandert (as usual).
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2006, 13:22   #70
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

ach komop dit is toch gewoon een meisjespesten actie. Dat mooie gelul over het belang van het forum.. Meiden die niet hier willen posten doen dat gewoon niet, wat er ook gebeurd
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2006, 13:29   #71
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

gebeurt.

Je argument is simpel te ontkrachten door het feit dat er een regeling bestaat dat je actief op het normale forum moet zijn om toegang te behouden voor meiden.

En meisjespesten lukt beter als het meidenforum blijft bestaan kan ik je verzekeren. Beetje een laag bij de grondse opmerking overigens, hoop niet dat je op FHJ dit soort zaken leert.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2006, 15:22   #72
Sanne
Whooohooo
 
Sanne's Avatar
 
Geregistreerd op: 17 December 2003
Locatie: Tilburg
Berichten: 7.664
Standaard

nee de fhj leert me inderdaad niet omgaan met losers zoals jij
__________________
Well they said it changes when the sun goes down
Around here
Sanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 May 2006, 15:26   #73
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Genoeg geflamed?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 15:11   #74
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Jammer dat dit topic door dit soort geflame stilvalt, maar back ontopic.

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans
Ik vind het sluiten van het meidenforum dan een te drastische onnodige maatregel. Er zijn best andere mogelijkheden om de berichten en topics die niet specifiek voor het meidenforum zijn daar uit te filteren. Daar heb je óók FB's voor, om berichten en topics die verkeerd staan te verplaatsen. Dat is meer werk, maar daarmee blijft hun gekoesterde wens om het meidenforum te laten bestaan wel overeind. Het is kiezen of delen..
Het werkt gewoon niet, omdat deze staff niet bereid is echt extra tijd en moeite te investeren om een probleem op te lossen. Er heerst simpelweg een 'alles is wel best-mentaliteit'.

Voorbeeld: Blijkbaar wordt er in het meidenforum nu weer flink over examens gepraat en dat terwijl we nota bene een speciaal examenforum hebben?? Dat is toch absurd.

Meiden posten liever in het meidenforum omdat het daar niet zo doods is. Er is dus gewoon een forum in een forum ontstaan en dat is intrenstiek in tegenspraak met de bedoeling achter het meidenforum.

Maar blijkbaar vindt de staff alles dus wel best, er wordt niet eens over gepraat binnen de staff. Je kunt het niet eens gedoogbeleid voeren, want er wordt gewoon nauwelijks tot geen beleid gevoerd..
Hooguit wordt er tot in den treure gebabbeld over nieuwe forumbazen (hoe lang duurt zoiets simpels al wel niet?). En zelfs daarin moeten leden zich zelf aanmelden, ipv dat de staff zelf geschikte kandidaten vraagt.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 15:18   #75
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

flink over examens praten in het meidenforum? het is niet omdat er drie woorden over gezegd worden...
en er zijn bij mijn weten een aantal mensen benaderd om zich aan te melden als kandidaat-fb.
overigens heb ik niet de indruk dat er zó uitvoerig gesproken wordt over de nieuwe fb's in staf.
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 15:24   #76
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ik persoonlijk denk dat het op het gewone forum gezelliger en ook laagdrempeliger wordt als deze prive fora idd afgeschaft worden.

dit is zo uit grootmoeder's tijd... en dan ben ik nogwel ouder dan de meeste van jullie, dus als IK het al oudbollig vind ...

(no offence overigens, het is maar een tip )
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 19:22   #77
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Jammer dat dit topic door dit soort geflame stilvalt, maar back ontopic.



Het werkt gewoon niet, omdat deze staff niet bereid is echt extra tijd en moeite te investeren om een probleem op te lossen. Er heerst simpelweg een 'alles is wel best-mentaliteit'.

Voorbeeld: Blijkbaar wordt er in het meidenforum nu weer flink over examens gepraat en dat terwijl we nota bene een speciaal examenforum hebben?? Dat is toch absurd.

Meiden posten liever in het meidenforum omdat het daar niet zo doods is. Er is dus gewoon een forum in een forum ontstaan en dat is intrenstiek in tegenspraak met de bedoeling achter het meidenforum.

Maar blijkbaar vindt de staff alles dus wel best, er wordt niet eens over gepraat binnen de staff. Je kunt het niet eens gedoogbeleid voeren, want er wordt gewoon nauwelijks tot geen beleid gevoerd..
Hooguit wordt er tot in den treure gebabbeld over nieuwe forumbazen (hoe lang duurt zoiets simpels al wel niet?). En zelfs daarin moeten leden zich zelf aanmelden, ipv dat de staff zelf geschikte kandidaten vraagt.
Gewoon een kwestie van wèl radicaal optreden, dan bloed dat meidenforum vanzelf dood òf er blijven alleen discussies over waarvoor we wel begrip hebben dat ze niet openlijk op het hele forum verteld worden.

Wat de keuze van de nieuwe FB betreft wordt er idd niet veel over gesproken in staff en je weet net zo goed als iedereen dat het al heel lang zo gaat dat er een open inschrijving is..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 19:25   #78
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Toen ik FB werd ben ik gewoon gevraagd hoor.

Als je een goede kandidaat ziet rondlopen op het forum, dan vraag je die toch? Tenzij je geen criteria hebt waar een goede kandidaat aan zou moeten voldoen. Tja, dan kies je er voor om men zich te laten aanmelden en maar te kijken wat er uit rolt.


Om weer ontopic te gaan:
je ziet nu dat er niet radicaal wordt opgetreden. Waarom niet? Volgens mij omdat het totaal niet besproken wordt binnen staff. Er is niet eens de afspraak gemaakt om dat zo te gaan doen.
De meiden vinden het allemaal wel best blijkt. En er verandert geen zak. Kan een verschil in visie zijn.. of een gebrek aan mentaliteit?
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 19:29   #79
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans
Gewoon een kwestie van wèl radicaal optreden, dan bloed dat meidenforum vanzelf dood òf er blijven alleen discussies over waarvoor we wel begrip hebben dat ze niet openlijk op het hele forum verteld worden.

Wat de keuze van de nieuwe FB betreft wordt er idd niet veel over gesproken in staff en je weet net zo goed als iedereen dat het al heel lang zo gaat dat er een open inschrijving is..
wat natuurlijk wel zo democratisch is.
maar een FB moet ook een running mate hebben dan he

we kunnen het ook zo doen: de leden kiezen de FB's die op een nieuwe FB mogen stemmen. zijn we helemaal US of A
  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 20:02   #80
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Toen ik FB werd ben ik gewoon gevraagd hoor.

Als je een goede kandidaat ziet rondlopen op het forum, dan vraag je die toch? Tenzij je geen criteria hebt waar een goede kandidaat aan zou moeten voldoen. Tja, dan kies je er voor om men zich te laten aanmelden en maar te kijken wat er uit rolt.


Om weer ontopic te gaan:
je ziet nu dat er niet radicaal wordt opgetreden. Waarom niet? Volgens mij omdat het totaal niet besproken wordt binnen staff. Er is niet eens de afspraak gemaakt om dat zo te gaan doen.
De meiden vinden het allemaal wel best blijkt. En er verandert geen zak. Kan een verschil in visie zijn.. of een gebrek aan mentaliteit?
Wat betreft het FB-schap is het de laatste tijd wel zo dat we vragen wie er de zin heeft om FB te worden en aan de hand van de motivaties van de potentiele FB's en de forummers worden dan uiteindelijk de keuzes gemaakt. Interactief beleid noemen ze dat , je geeft iedereen het gevoel dat ze mee mogen denken en uiteindelijk ligt de beslissing bij ons.

Er is idd (nog) geen afspraak gemaakt binnen de staff hierover. Ik heb het hier alleen geopperd, omdat iedereen hier mee kan lezen en kan reageren. Jammer genoeg komt hierbij weinig reactie van een aantal FB's (die het aangaat) en helaas gaat dit in de staff ook meestal zo..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 20:58   #81
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans
je geeft iedereen het gevoel dat ze mee mogen denken en uiteindelijk ligt de beslissing bij ons.
*GRMBL* KGB praktijken hier


  Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 22:28   #82
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AriesNL
*GRMBL* KGB praktijken hier


Das dan weer een beetje overtrokken. Kijk, als het goede ideeën zijn dan doen we er gewoon wat mee en anders uiteraard niet.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 23:12   #83
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Als een forum goed draait, dan kun je het goed draaiende houden. Dit forum ligt op zijn kont. Denkt men. Dat het niet meer is zoals vroeger lijkt me niet alleen een gevolg van dat wij ons werk niet goed doen, maar ook van bijvoorbeeld de opkomst van sites zoals Hyves waar de jongeren massaal naartoe gaan.

Maargoed daarbij denk ik ook dat er te weinig nieuwe mensen en teveel oude mensen zijn hier. Het is al een tijdje zo dat het hier niet meer donders leuk is maar er komt ook weinig verandering in. Zowel de staff als de leden leggen de verantwoordelijkheid daarvan regelmatig buiten zichzelf, en waarom niet, wie heeft er de tijd en wil moeite doen om vrijwillig dit forum er weer bovenop te krijgen? Maar met z'n allen opstappen helpt het forum al helemaal niet...

Het nieuwe leden werven wil niet vlotten, imo met name omdat Spill nauwelijks omkijkt naar het forum.
Radicaal beleid werd ooit helemaal afgekraakt, en het lijkt me nu ook niet handig om de topics die wél geopend worden meteen te sluiten omdat het niet helemaal serieus is of omdat mensen zich onnodig aangevallen voelen, of andere redenen die op grote populaire fora wel gebruikt worden.

En het is al de zoveelste keer dat er tijdens het nieuwe FB's werven deze discussie los komt. En iedere keer hopen we op beter en deze keer ook. We zetten ons weer keihard in en hopen dat het nu niet weer doodbloedt.. en ik denk dat die positieve energie die op zo'n moment loskomt langzaam maar zeker ook werkt, maar dat het op de lange termijn en terugkijkend pas echt merkbaar is.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 May 2006, 23:29   #84
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

(kan een fb dit gedeelte even splitten in een nieuw topic ofzo?)

Ik ben het met je eens dat Spill dit forum een stuk drukker zou kunnen maken, door het forum te gebruiken als deel van een interactive community. Koppel het forum aan de profielen, aan games en je krijgt vanzelf meer aanloop verwacht ik.
Ik zou iig niet weten waarom iemand op dit moment naar dit forum zou gaan? Het is niet echt aanlokkelijk ofzo (in tegenstelling tot hyves, sugababes of s.com).
De realiteit is imho gewoon dat ll.com op deze manier niet zal groeien en dat de enige mogelijkheid daartoe bij spill ligt.


Ik denk ook niet dat je van een FB nu moet gaan verwachten dat hier fokbeleid wordt toegepast. Dat werkt gewoon niet, maar wat geflame of nutteloze/ irritierende post mogen imho wel gewoon verwijderd worden.

Ik geloof best dat jullie je als staff keihard inzetten.. maar ik snap niet dat jullie als staff geen beleid formuleren. Dat je doelstellingen op papier zet. Je kunt toch als staff van elkaar eisen dat je je best doet om je eigen forum te verlevendigen?
Als ik nu in de staff zou zitten zou ik knettergek worden van zo'n chalyken die gewoon geen ruk gedaan heeft aan FTV&R. Want met alle respect, als het puur om slotjes zetten gaat, dan kan 1 persoon dat nog wel af.
Je moet van elkaar kunnen verwachten dat je al die inzet toont om de tuin zo mooi mogelijk te laten bloeien, ook al is de grond (spill) nog zo slecht.. De staff hoeft geen vriendenclubje te zijn, je mag elkaar best er op afrekenen als er gefaald wordt. Maar ik vind dat je van elke forumbaas mag verwachten dat hij zijn uiterste best heeft gedaan om er iets van te maken. En als dat er niet meer in zit, dat-ie gewoon stopt (of gedwongen wordt te stoppen)..


Maar zoals het nu gaat kan elke dwaas forumbaas worden, is deze uitgebreide selectiemethode echt niet nodig..

en ik denk nog steeds dat het forum -zonder nieuwe leden- drukker zal worden als gewoon de prive-fora worden afgeschaft..
__________________
"Groetjes terug."

Laatst aangepast door Tyskie : 22 May 2006 om 23:32
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 07:54   #85
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

als dat spill zo slecht is .. ( en de forum software is idd niet om over naar huis te schrijven) kunnen we dan niet zelf een forum bouwen.. ik bedoel helemaal zelf en een fatsoenlijke host zoeken ?
zo'n beetje als bij de "concurent" gebeurt ?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 08:56   #86
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
(kan een fb dit gedeelte even splitten in een nieuw topic ofzo?)
Ik zeg niks..

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Ik ben het met je eens dat Spill dit forum een stuk drukker zou kunnen maken, door het forum te gebruiken als deel van een interactive community. Koppel het forum aan de profielen, aan games en je krijgt vanzelf meer aanloop verwacht ik.
Ik zou iig niet weten waarom iemand op dit moment naar dit forum zou gaan? Het is niet echt aanlokkelijk ofzo (in tegenstelling tot hyves, sugababes of s.com).
De realiteit is imho gewoon dat ll.com op deze manier niet zal groeien en dat de enige mogelijkheid daartoe bij spill ligt.
Eens

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Ik denk ook niet dat je van een FB nu moet gaan verwachten dat hier fokbeleid wordt toegepast. Dat werkt gewoon niet, maar wat geflame of nutteloze/ irritierende post mogen imho wel gewoon verwijderd worden.
Dat gebeurt nu ook.

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Ik geloof best dat jullie je als staff keihard inzetten.. maar ik snap niet dat jullie als staff geen beleid formuleren. Dat je doelstellingen op papier zet. Je kunt toch als staff van elkaar eisen dat je je best doet om je eigen forum te verlevendigen?
Als ik nu in de staff zou zitten zou ik knettergek worden van zo'n chalyken die gewoon geen ruk gedaan heeft aan FTV&R. Want met alle respect, als het puur om slotjes zetten gaat, dan kan 1 persoon dat nog wel af.
Je moet van elkaar kunnen verwachten dat je al die inzet toont om de tuin zo mooi mogelijk te laten bloeien, ook al is de grond (spill) nog zo slecht.. De staff hoeft geen vriendenclubje te zijn, je mag elkaar best er op afrekenen als er gefaald wordt. Maar ik vind dat je van elke forumbaas mag verwachten dat hij zijn uiterste best heeft gedaan om er iets van te maken. En als dat er niet meer in zit, dat-ie gewoon stopt (of gedwongen wordt te stoppen)..
Waar haal jij je informatie vandaan? Zo'n beleid is er ook. Helaas kan je niet altijd een daad stellen met betrekking tot die eisen, aangezien je nog steeds met vrijwilligers werkt en je moeilijk het hele forum FB kunt maken (er zijn simpelweg te weinig, geschikte, mensen om dat te doen, een nadeel van een klein forum).
De staff is geen vriendenclubje, ik weet niet hoe je daarbij komt. Het gaat constant over de bart-club en dat slaat nergens op. Ik heb nauwelijks contact met andere forummers buiten het forum om. Hoogstens eens een keer dat ik een link verstuur via msn die acuut aangepakt moet worden.
Wat het afrekenen betreft, ook dat gebeurt dmv. een evaluatie. Daarin is Chalyken er idd ook niet te best vanaf gekomen. Je moet iemand dan ook de kans geven zich te verbeteren, helaas is dat tot nu toe nog niet gebeurd.

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Maar zoals het nu gaat kan elke dwaas forumbaas worden, is deze uitgebreide selectiemethode echt niet nodig..
[/I]
Dat is dus echt onzin. Iedereen krijgt de kans zich kandidaat te stellen als forumbaas. Als er echt dwazen bij zitten die niet geschikt zijn, dan worden ze uiteindelijk echt niet gekozen als FB (waar dat in het verleden wel gebeurd is met bepaalde personen als je het mij vraagt).
Voorheen was het zo dat je FB werd als je bij het vriendenkliekje hoorde, daarvoor werd je dan gevraagd. Nu krijgt iedereen een eerlijke kans en dan ga jij het omdraaien en zeggen dat dit niet goed is? Lullen naar je eigen straatje?

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
en ik denk nog steeds dat het forum -zonder nieuwe leden- drukker zal worden als gewoon de prive-fora worden afgeschaft..
Nogmaals, d'r zit best een kern van waarheid in. Helaas zie ik het echter anders. Ook het meidenforum is namelijk voor een aantal een trekpleister naar de site toe. Je stimuleert die mensen niet om meer te posten op het gewone forum als het meidenforum niet meer bestaat, ze komen dan simpelweg niet meer. Er zal gewoon anders opgetreden moeten worden door de desbetreffende FB, hier zijn ze ondertussen mee bezig om te kijken hoe hier het beste invulling aan gegeven kan worden.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 08:58   #87
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AriesNL
als dat spill zo slecht is .. ( en de forum software is idd niet om over naar huis te schrijven) kunnen we dan niet zelf een forum bouwen.. ik bedoel helemaal zelf en een fatsoenlijke host zoeken ?
zo'n beetje als bij de "concurent" gebeurt ?
Forum software niet goed? Mag jij me ff uitleggen waar het mis gaat, want in mijn ogen is vbulletin één van de beste forums die er is.
Weleens geprobeerd zelf een forum te maken overigens, ik denk dat je nog tegen genoeg problemen aan gaat lopen. Stuur je ff een PM als je over 3 jaar klaar bent en hetzelfde hebt staan als vbulletin?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 09:32   #88
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans
Forum software niet goed? Mag jij me ff uitleggen waar het mis gaat, want in mijn ogen is vbulletin één van de beste forums die er is.
Weleens geprobeerd zelf een forum te maken overigens, ik denk dat je nog tegen genoeg problemen aan gaat lopen. Stuur je ff een PM als je over 3 jaar klaar bent en hetzelfde hebt staan als vbulletin?
je hoeft niet te ontploffen hoor, ik bedoelde dat als je het helemaal zelf maakt dat je dan ook alles zelf kan doen.. en ook eventueel later extra dingen kan toevoegen waardoor het forum misschien populairder wordt.

hebben jullie trouwens rackspace of ??
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 10:47   #89
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AriesNL
je hoeft niet te ontploffen hoor, ik bedoelde dat als je het helemaal zelf maakt dat je dan ook alles zelf kan doen.. en ook eventueel later extra dingen kan toevoegen waardoor het forum misschien populairder wordt.

hebben jullie trouwens rackspace of ??
De populariteit van dit forum heeft bar weinig te maken met de functies die een forum biedt, maar met de mentaliteit van de mensen die er zitten.
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 11:05   #90
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AmbyPur
De populariteit van dit forum heeft bar weinig te maken met de functies die een forum biedt, maar met de mentaliteit van de mensen die er zitten.
nu doe je net alsof hier allemaal vreselijke mensen zitten
ik vond jullie 100% meevallen

hum nee weet je wat het is .. ik denk dat als je wat extra's aanbied dat er dan wel meer mensen zullen komen hoor
en.. hoe drukker het is, hoe meer mensen er DAN weer komen

maarja ik had jullie link al op mijn website gezet
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 11:26   #91
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AmbyPur
De populariteit van dit forum heeft bar weinig te maken met de functies die een forum biedt, maar met de mentaliteit van de mensen die er zitten.
Dat klinkt niet als een compliment voor je huidige leden..
Als je ziet hoe nieuwelingen op andere fora worden onthaald, dan zijn wij nog tamelijk mild.

Op die post van Bas ga ik vanavond wel in.
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 11:44   #92
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

amby moet weg!
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 12:03   #93
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

er moeten gewoon 4 forumbazen komen, 2 vrouwen 2 mannen waarvan 1 belg, die alles beheren

Laatst aangepast door PFP : 23 May 2006 om 12:06
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 12:05   #94
bootje
Meest gerespecteerde forummer
 
bootje's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 December 2001
Locatie: België
Berichten: 7.675
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
er moeten gewoon 4 forumbazen komen, 2 vrouwen 2 mannen en 1 belg, die alles beheren
Belgen vallen buiten categorie of zo? (noch mannelijk, noch vrouwelijk)
__________________
We'll meet again, don't know where, don't know when, but I know we'll meet again some sunny day.
bootje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 13:00   #95
Bazzemans
Super Lid
 
Bazzemans's Avatar
 
Geregistreerd op: 14 January 2002
Locatie: Ulft & Enschede
Berichten: 5.522
Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door bootje
Belgen vallen buiten categorie of zo? (noch mannelijk, noch vrouwelijk)
daar kom je nu pas achter?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 14:35   #96
AriesNL
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
amby moet weg!
Niet zo onaardig jij
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 14:43   #97
AmbyPur
Lid
 
Geregistreerd op: 12 April 2002
Locatie: Groningen
Berichten: 13.799
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Dat klinkt niet als een compliment voor je huidige leden..
Als je ziet hoe nieuwelingen op andere fora worden onthaald, dan zijn wij nog tamelijk mild.
Ik doelde meer op wat ik hiervoor ook zei, iedereen klaagt over hoe rustig en saai het is, maar er zijn weinig mensen die het initatief nemen om er wél wat van te willen maken. Respect voor de mensen die het wel proberen maar blijkbaar steekt het anderen niet aan om het ook toe doen want het bloedt regelmatig dood..
AmbyPur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 14:58   #98
PFP
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AmbyPur
Ik doelde meer op wat ik hiervoor ook zei, iedereen klaagt over hoe rustig en saai het is, maar er zijn weinig mensen die het initatief nemen om er wél wat van te willen maken. Respect voor de mensen die het wel proberen maar blijkbaar steekt het anderen niet aan om het ook toe doen want het bloedt regelmatig dood..

ja noem eens wat actiepunten?
  Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 17:41   #99
thali
architect of life
 
thali's Avatar
 
Geregistreerd op: 29 May 2004
Locatie: Belgica
Berichten: 7.713
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Tyskie
Het werkt gewoon niet, omdat deze staff niet bereid is echt extra tijd en moeite te investeren om een probleem op te lossen. Er heerst simpelweg een 'alles is wel best-mentaliteit'.
Er zijn staffleden die WEL tijd en moeite in het forum steken of hebben gestoken. Maar het probleem van de staff is dat je een gedeelte hebt dat het beste voor heeft met het forum, tal van ideeën bedenkt en in staff plaatst en dit blijft doen, maar je hebt ook een gedeelte dat het ook goed voor heeft met het forum, maar er geen vinger naar wil uitsteken, een soort van passieve fb.

En na een tijd ben je het gewoon zo beu dat er niet of nauwelijks gereageerd wordt op jouw ideeën en voorstellen dat je zoiets hebt van den boom in met het forum, ik heb er al genoeg tijd en energie ingestoken.

Als staff moet je een groep vormen en NIET een groep individuen die genoegen neemt met slotjes plaatsen en berichten verwijderen. Als staff moet je samen denken en in het begin lukt dat nog. Er onstaan grootse ideeën waarvan je weet -als je een beetje realistisch bent- dat je ze toch nooit kan uitvoeren of dat ze toch een stille dood sterven na enkele weken of maanden. Een staff moet blijven doorgaan met in groep denken. Ideeën en voorstellen van andere staffleden weerleggen, aanpassen of toejuichen en niet even lezen met in het achterhoofd dat je er misschien later nog eens even op zal reageren.
Op die manier motiveer je jezelf door andere te motiveren. Helaas is die motivatie al maanden zoek in de huidige staff. Zaken die de voormalige staff werden verweten, herhalen zich maar al te vaak.

Dit is ook een van de redenen waarom ik ermee stop.


Dan wil ik het nog even hebben over spill. Ik heb de laatste maanden een relatief goed contact met hen opgebouwd. Het is echt niet zo dat ze het forum zien als een slecht werkend onderdeel van het succesrijke lln.com (al weet ik niet hoe succesrijk lln.com is). Je moet er gewoon als staff achterzitten.
Het allemaal in hun schoenen schuiven is dus ook verkeerd.

De nieuwe staff moet in elk geval iemand aanduiden die in contact staat met spill. Via e-mail, maar ook telefonisch omdat rechtstreekse communicatie veel misverstanden uit de weg kan ruimen, maar die mogelijkheid had ik nu niet.
Maar hierover zal ik het nog wel even hebben met Bart.

Citaat:
Origineel gepost door PFP
er moeten gewoon 4 forumbazen komen, 2 vrouwen 2 mannen waarvan 1 belg, die alles beheren
En aan welke Belg had je gedacht? Er zijn geen actieve Belgen meer buiten enkele nieuwelingen en de huidige FB's.
Ikzelf lach met reacties als "het is weer een Belg" of zoals Pakspul het vaak zo graag aanhaalt: "Locatie: Belgica", maar er zijn mensen die het ook persoonlijk gaan nemen en (nog) niet beseffen dat je zaken op internet met een korreltje zout moet nemen.
__________________
bombing for peace is like fucking for virginity
beauty booty killerqueen
thali is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 May 2006, 18:07   #100
bartje518
Aachen TSV
 
bartje518's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: Friedrichshain
Berichten: 13.372
Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Een oplossing waar we het nu in Staff over hebben is om topics op MF en mannen die ook op het gewone forum kunnen daarheen te verplaatsen. Is dat geen oplossing volgens jullie?
__________________
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 20:55.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.