Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Muziek Forum
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Muziek Forum Speel je in een band? Of wil je ons laten weten welk nummers jij waardeert. Kortom: Rok, Jas of Bloes. Het is allemaal klere-muziek en past hier dus perfect thuis!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 30 December 2006, 11:46   #1
MauriceAkaTox
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Probleem met Bladmuziek en Drumcomputer.

Hallo allemaal.

Ik heb wat problemen met noten plaatsen in mijn drumcomputer. Het ligt natuurlijk niet aan de drumcomputer maar aan mij .

Ik zal even in het kort uitleggen wat het probleem is. De Drumcomputer (DR-770) werkt met een 100/499 systeem.
dit wil zeggen dat elke tel 100 is.



En als er 32 of 16de noten inzitten word het op deze manier opgedeeld.



Nou met deze maten heb ik totaal geen probleem en heb ik in minder dan 2 minuten ingeprogrammeerd. Maar nu wil ik een nummer van Deftones inprogrammeren maar om de een of andere reden kom ik gewoon niet uit. Of ik heb alles misplaatst of ik kom noten te kort. Het probleem komt door alle Rusten die er in zitten ze zetten namelijk 32 en 16 noten door elkaar heen waardoor ik er niet veel meer van snap.



Kan iemand mij uitleggen welke noot bij welke tel thuis hoort? of er in ieder geval strepen tussen kan zetten zodat ik weet waar de 4 volledige tellen zitten.


Tevens Vraag ik me af of iemand weet of ik mijn DR-770 direct op de pc kan aansluiten en welke software ik nodig heb om Patterns te kunnen coppieëren. Ik bezit al een Midi geluidskaart met bekabeling. Dus kwa aansluiten geen enkel probleem.

Bij voorbaat dank. Maurice
  Met citaat antwoorden
Oud 30 December 2006, 17:54   #2
TwenteGirl65
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

huh? vat er nix van
  Met citaat antwoorden
Oud 26 June 2007, 17:20   #3
OverDrive-
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard noten

Denk dat je het antwoord al wel weet maar hier toch een voorbeeld misschien ook nog voor andere mensen eventuweel

de tellen 1 to 4 is de normale maat die andere is voor als je hem op 16 of 32 tikken heb staan

dus op de normale tel dus 1 tot 4 kan je bij 1 tel een kwart noot neer zetten of 2 8ste noten of 4 16de noten of 8 32ste noten neer zetten

ik denk dat je er zo wel uit komt veel plezier nog

Groetjes

  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 23:37.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.