Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Antwoord
 
Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 25 February 2007, 14:33   #1
joedt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard engelse mondeling

Over een paar weken heb ik een engelse mondeling. Zou iemand mij hiermee willen hebben voorbereiden? Eerst moet ik een spreekbeurtje houden van 5 minuten een daarna mijn hij vragen stellen.

Ik zoek dus een makkelijk onderwerp maar wat voor de docent ook intressant is. Ook moe tik enkle teksten van dit onderwerp zoeken.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 February 2007, 21:04   #2
Kooluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ben je goed/gemiddeld/slecht in engels want dat kan al heel veel verschil uitmaken qua onderwerp.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2007, 17:48   #3
joedt
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

slecht! Ben elk jaar maar op het randje over gegaan dankzij engels.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 February 2007, 17:53   #4
Kooluh
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

hmm kies een simpel onderwerp uit waar je al veel vanaf weet dat lijkt me het makkelijkst verder zo ik niet weten hoe ik je zou moeten helpen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 March 2007, 17:17   #5
soniatje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kies inderdaad iets simpels, famielie/vakanties zijn de meest voor de hand liggende onderwerpen. praat desnoods over carnaval en vertel wat je er zelf aan hebt gedaan. lekker voor de hand liggend toch ?
een tip, schrijf op een blaadje wat veel gebruikte zinnetjes (zoals hoe ontken je iets, hoe vraag je om iets etc) en probeer die zo goed mogelijk te onthouden, dat helpt echt !
  Met citaat antwoorden
Oud 27 March 2007, 21:08   #6
xavierob
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Spreken over je hobby's of dergelijke dingen zijn ook onderwerpen die een niet-gevordere leerling gemakkelijk (of alleszins zonder te veel moeite) kan behandelen.

Ik sta ook uiteraard klaar om je te helpen!
  Met citaat antwoorden
Oud 9 April 2007, 20:35   #7
Wiz
Guest
 
Berichten: n/a
Lightbulb

Het helpt ook om veel BBC te kijken!
Nu was ik zo'n eikel dat ik als kind al CBBC keek..
Children BBC, hun versie van Telekids (voor wie zo oud is dat ze weten wat Telekids was) dus ik kon al redelijk vroeg aardig wat engels

Maar uhm.. ga wat comedy programmas daarop kijken en films.
Dat helpt veel om je hersens beter de taal te begrijpen in plaats van blind de ondertiteling mee te lezen

En zet je tv gerust maar een tikkie harder om de uitspraken beter te verstaan
  Met citaat antwoorden
Oud 11 April 2007, 10:22   #8
Tom16
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

gewoon over het onderwerp waarover je moet vertelle nwat in het engels uittypen. Zie het als een soort spreekbeurt. lees dit paar keer en je kunt het. Ik had ditt ook, ik zag er erg tegen op en beetje voorbereid over een onderwerp wat mij super licht (Formule 1) en voila....een 8.5 Maak je dus niet druk, het komt wel goed
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 18:56.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.