Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Multi Media > Computers & Internet
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 31 August 2003, 11:33   #1
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard aan de websitebouwers

ik ben van plan om me een beetje te gaan verdiepen in het bouwen van websites , ik kan heel klein beetje html , maar dat wil ik eerst goed kunnen.
dan javascript ofzow , maar iig , welke talen kenne jullie , en hoe hebben jullie die geleerd ?
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2003, 12:01   #2
koelkast
ubergruber
 
koelkast's Avatar
 
Geregistreerd op: 13 March 2001
Locatie: Rhoon
Berichten: 1.959
Stuur een bericht via AIM naar koelkast
Standaard

Begin gewoon lekker met HTML als je dat een beetje door hebt lekker spelen met javascriptjes niet te veel zo belangrijk is dat niet.

Dan ga je je verdiepen in CSS dit is echt een must wil je wat moois kunnen maken. Als je dit eenmaal onder de knie hebt kun je flash gaan leren als je design dingen wil doen en php en sql als je van plan bent meer aplicaties te gaan bouwen.

Hoe leer je dat?

Uit een boek. gewoon een boek kopen er voor gaan zitten en studeren. en proberen proberen.

Mijn tip ga geen ranzige php code van anderen zitten aanpassen tot je eigen wensen want wie zegt dat die code van die andere gast netjes in elkaar zit. Zeker in php is een hoop wokkie wokkie pruts werk te vinden wat wel werkt maar je moet niet vragen hoe.
__________________
Je moet niet zeggen wat je meent, maar menen wat je zegt!
koelkast is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2003, 22:39   #3
bommelding
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

ik zou eerst html leren. Dan maak je een site en wil je er zaken op zoals een gastenboek, dat maak je dan in php. Omdat te doen zoek je een tutorial om een gb te maken in php op die manier maak je iets dat je kan gebruiken en leer je toch al wat php. Een boek is wel goed en zo maar het is langdradig en je maakt allemaal voorbeelden die je niet nodig hebt. Later kan je dan met mysql en php je volledige site in een database zetten en zo en door te doen leer je automatisch ale zo doe ik dat toch en het bevalt me zeer goed beter dan al dat tijd verprutsen aan die saaie boeken.
Daarna zou ik men site wat verfraaien door bv images te maken met photoshop (knoppen, banners,...) eventueel animatie met flash.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2003, 23:44   #4
Kampie
LuisterNietNaarJeMoeder
 
Kampie's Avatar
 
Geregistreerd op: 16 August 2001
Locatie: Groningen
Berichten: 9.448
Stuur een bericht via ICQ naar Kampie
Standaard

wat nou allemaal aan de flash?

Die jongen wil wat leren!!!! Ga em niet zoiets in de schoot schuiven als flash.

Ten eerste: Leer je HTML zo volledig mogelijk.
Ten tweede: Breidt je HTML kennis uit met CSS.
Ten derde: Begin met wat JavaScript. (dit om het programeren wat onder de knie te krijgen en om te leren denken als een programmeur, maar gebruik zo weinig mogelijk JS.)
Ten vierde: Leer een beetje leuk (niet overdreven) designen.

Op dit moment kan je leuke sites maken.

Denk vooral aan de usability: Weinig beweging waar het niet nodig is, Goede kleurtoepassingen (denk ook aan kleuren blinden ) en Hoge laadsnelheid van de site.

Als je dit leuk in elkaar heb gezet kan je eventueel beginnen aan PHP (en MySQL). Dit is om je gebruikers wat bij je site te betrekken. Een gastenboek, een shoutboxje en eventueel kan je later aan je eigen forum beginnen..

Mocht je tijd over hebben (lees: heel veel tijd) dan kan je beginnen aan Flash. Maar een Flash site is alleen leuk als die site leuk is. Een halfgebakken Flash site is nix. Flash lijkt alleen leuk met mooie images en alleen als je goed kan tekenen.
__________________
Te horen elke woensdag op SluttieFM (http://www.sluttiefm.nl)
WeekBreek LIVE van 19.00u tot 22.00u, met daarna de GrooveMix.
Verhaaltjes?? http://www.plaintext.nl (ook voor de belgen)
Kampie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2003, 13:43   #5
ik_ben_de_man
www.funing.nl
 
ik_ben_de_man's Avatar
 
Geregistreerd op: 24 February 2001
Locatie: Arnemuiden
Berichten: 1.475
Stuur een bericht via AIM naar ik_ben_de_man Stuur een bericht via Yahoo naar ik_ben_de_man
Standaard

dan ga ik iig eerst html leren , en daarna kijk ik wel wat me het beste lijkt , iig bedankt voor jullie reacties.
ik_ben_de_man is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 September 2003, 15:25   #6
Plankje
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

euh begonnen met word 97 heeeeeel lang trug, toen html en javascript geleerd (klein beetje). Ondertussen beheers ik die vlekkeloos en ik kan sinds een jaar ofzo ook php met daarbij aansluitend mysql
  Met citaat antwoorden
Oud 3 September 2003, 08:36   #7
Pakspul
Banned
 
Pakspul's Avatar
 
Geregistreerd op: 12 February 2002
Locatie: Hengelo
Berichten: 12.521
Standaard

je kan iets nooit vlekkenloos beheren... onmogelijk
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:41.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.