Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Sport
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Sport Alles wat met sport te maken heeft, professioneel en je eigen sport!

Antwoord
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 6 January 2003, 10:54   #1
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard Sport en politiek..

Even een blikje werpen op de sites van de Politieke partijen.. Wat is voor ons supporters het meest gunstig? De SP is in ieder geval positief als het gaat om bezoekende clubs:

Meer respect voor echte voetbalsupporters
Voetbalvandalisme en -geweld moet effectiever worden aangepakt. Door groepsgerichte maatregelen wordt het echte supporters erg moeilijk gemaakt om op een normale wijze voetbalwedstrijden te bezoeken. Het aantal verplichte combireizen moet daarom worden teruggedraaid en de capaciteit van de bezoekersvakken in de stadions worden uitgebreid. Daartegenover moet een hardere aanpak staan van voetbalvandalen, -onder andere door invoering van een meldplicht bij stadionverboden, gekoppeld aan een systeem van persoonlijke begeleiding/coaching.

Zozo, in het verkiezingsprogramma van CDA, VVD en GroenLinks kan ik niets terug vinden over het voetbal. De pagina van de Partij van de Arbeid wil om de een of andere duistere reden niet laden.
VVD heeft het bij veiligheid met name over dat een straf ook een straf moet zijn. Het laat zich dus raden wat er gebeurt als je een SV krijgt..
Kan iemand verder iets vinden bij onze politieke partijen? En bij wie doet de sita van de PvdA het normaal?
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 10:59   #2
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Hier moet ik wat rechtzetten. GroenLinks heeft wel degelijk sport en welzijn in haar verkiezingsprogramma. Maar over het aanpakken van voetbal en/of supporters staat wel niets geschreven. Pagina's 53 en 54 handelen over sport. Maar het gaat meer over de plaats van sport inde samenleving.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 11:06   #3
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Oef, ik lijk wel blind Ook van de VVD is een downloadbaar verkiezingsprogramma. Men laat zich niet zo uitgebreid uit over het voetbalvandalisme. Slechts op pagina 18 staat een sumier zinnetje. Hoofdstuk 1, deelparagraaf Ruimte en Sport artikel 2:
'Vanwege de sterke voorbeeldfuntie en de economische aspecten dient het huidge beleid met betrekking tot topsport te worden voortgezet. Daartoe behoren een anti-dopingbeleid, stimulering bij realisatie van moderne sportaccomodaties, het behulpzaam zijn bij het aantrekken van groe sportevenementen en het bestreiden van negatieve bijverschijnselen als vandalisme..

Tja, dat valt natuurlijk bijzonder breed te interpreteren.. Vooralsnog is de SP toch heet meest positief
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 11:09   #4
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Idd op Supportersgebied is de SP een van de weinige die er iets van schijnt en iets van wil snappen.
Alleen of je met zo'n meldingsplicht blij moet wezen..?
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 11:13   #5
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Ook de sita van de PvdA laadt inmiddels . Daar staat in het geheel niets over de voetbalsport in het bijzonder. De PvdA plijt voor 'ieder kind moet kunnen zwemmen alsie van de basisschool komt'. Goed zo Wouter Bos, daar zitten we op te wachten . Daarnaast zijn enkele belangrijke punten de probeerbon, waarmee jeugd sporten kan ontdekken. Ook gaat het over de buurthuizen, en accomodaties voor topsport (wat we ook bij de VVD tegenkwamen). Over voetbal wordt verder met geen woord gerept. Maargoed, geen nieuws is goed nieuws zullen we maar zeggen .
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 11:14   #6
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank
Idd op Supportersgebied is de SP een van de weinige die er iets van schijnt en iets van wil snappen.
Alleen of je met zo'n meldingsplicht blij moet wezen..?
Ach ja, als nu alleen écht misdadigers dat kregen.. Dan heb ik er niet zo heel veel moeite mee..
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 11:22   #7
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Ach ja, als nu alleen écht misdadigers dat kregen.. Dan heb ik er niet zo heel veel moeite mee..
Das juist het probleem van de politiek dat ze meestal maar alle supporters met een SV bombarderen tot hooligan of staatgevaarlijk. Maar toch vind ik de ideeen van de SP een verademing to wat je de meeste politici maar hoort brullen:
"Clubcard nieuwe stijl"
"Irisscan"
"Geen uitsupporters"
"Voetbalvandalisme het grootste maatschappelijk probleem"

En meer van dat soort populaire taal.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 11:26   #8
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank


Das juist het probleem van de politiek dat ze meestal maar alle supporters met een SV bombarderen tot hooligan of staatgevaarlijk. Maar toch vind ik de ideeen van de SP een verademing to wat je de meeste politici maar hoort brullen:
"Clubcard nieuwe stijl"
"Irisscan"
"Geen uitsupporters"
"Voetbalvandalisme het grootste maatschappelijk probleem"

En meer van dat soort populaire taal.
Die irisscan hadden ze het bij Roda ook laatst over. Men heeft niet eens het huidige kaartensysteem onder controle (supporters van Feyenoord en Utreg (die laatste zelfs met eigen spandoeken!) gewoon tussen de eigen fans). Maar met die irisscan kon je dan binnen komen en 'vandalen weigeren', n met vingerafdrukken moest je kunnen gaan betalen.. Oftewel, je vingerafdruk is een soort 'betaalpas'. En dat voor een club die nog niet eens een warm frikadel kan aanbieden..
Clubcard nieuwe stijl heb ik trouwens nog niet van gehoord . Dat grootste maatschappelijk probleem zal misschien wel een mooie verkiezingsreclame kunnen zijn. We boffen dat het de laatste tijd vrij rustig was, en dat het nu winterstop is, anders was het leed niet te overzien.
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 11:40   #9
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Die irisscan hadden ze het bij Roda ook laatst over. Men heeft niet eens het huidige kaartensysteem onder controle (supporters van Feyenoord en Utreg (die laatste zelfs met eigen spandoeken!) gewoon tussen de eigen fans). Maar met die irisscan kon je dan binnen komen en 'vandalen weigeren', n met vingerafdrukken moest je kunnen gaan betalen.. Oftewel, je vingerafdruk is een soort 'betaalpas'. En dat voor een club die nog niet eens een warm frikadel kan aanbieden..
Clubcard nieuwe stijl heb ik trouwens nog niet van gehoord . Dat grootste maatschappelijk probleem zal misschien wel een mooie verkiezingsreclame kunnen zijn. We boffen dat het de laatste tijd vrij rustig was, en dat het nu winterstop is, anders was het leed niet te overzien.
CC nieuwe stijl is een ideetje van Van Heemst, wethouder in Rotterdam. De man maakte zich eerder al volstrekt belachelijk met uitlatingen over spreekkoren ("Ik ga zelf nooit naar het voetbl, maar toch wil ik even kwijt....")
Kwam er in het kort opneer dat elek supporter eerst gescreend zouden worden, voordat hij pas in staat zou worden gesteld een (s)cc te kunnen aanschaffen.
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 16:39   #10
Superjood
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

kan deze discussie niet via de chat gevoerd worden aangezien er maar 2 mensen zijn die hier fanatiek op posten? slotje lijkt mij
  Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 16:42   #11
HugoBoss
klopt
 
Geregistreerd op: 12 January 2002
Locatie: R'dam/Hengelo
Berichten: 1.075
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood
kan deze discussie niet via de chat gevoerd worden aangezien er maar 2 mensen zijn die hier fanatiek op posten? slotje lijkt mij
zeg dan nix
__________________
Als ik niks te zeggen heb, waarom zeg ik het dan hier?:|
HugoBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 January 2003, 17:38   #12
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by Superjood
kan deze discussie niet via de chat gevoerd worden aangezien er maar 2 mensen zijn die hier fanatiek op posten? slotje lijkt mij

Net of iemand geinteresseerd in die persoonlijke vetes van jou en Remco
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2003, 12:15   #13
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank



Net of iemand geinteresseerd in die persoonlijke vetes van jou en Remco
Precies Tankie.. Bovendien post zelden meer iemand op sport . Het is toch stiekem wel een best boeiend onderwerp voor iedere supporter . Die clubcard nieuwe stijl is idd belachelijk. Maar ik zie het inderdaad gebeuren dat binnenkort gladde mannetjes mij thuis mijn clubcard komen aansmeren waarbij ik geheel doorgelicht wordt op mijn gedrag, of dat soort enge ideëen.. En waarbij een handscan gemaakt wordt waarmee mijn strafblad kan worden opgevraagd.. Die dingen zie ik in de toekomst wel plaatsvinden..
  Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2003, 12:25   #14
theo tank
Nostalgisch lid
 
Geregistreerd op: 11 January 2002
Berichten: 1.672
Standaard

Citaat:
Originally posted by bartje518


Precies Tankie.. Bovendien post zelden meer iemand op sport . Het is toch stiekem wel een best boeiend onderwerp voor iedere supporter . Die clubcard nieuwe stijl is idd belachelijk. Maar ik zie het inderdaad gebeuren dat binnenkort gladde mannetjes mij thuis mijn clubcard komen aansmeren waarbij ik geheel doorgelicht wordt op mijn gedrag, of dat soort enge ideëen.. En waarbij een handscan gemaakt wordt waarmee mijn strafblad kan worden opgevraagd.. Die dingen zie ik in de toekomst wel plaatsvinden..
Ik vind het ook wel een boeiend onderwerp. Als ik gezellig wil doen ga ik wel naar een chatbox....


Hier ook weer een stuk, waar een mediageil persoon weer ff de krant wil halen...

Citaat:
AMSTERDAM - Huiselijk geweld of voetbalvandalisme: één pot nat, vindt de Nijmeegse Pompe kliniek. Daarom praat de tbs-kliniek nu met voetbalclub NEC over een psychiatrisch behandelprogramma voor hooligans.

,,We zijn hierover benaderd door een bestuurslid van NEC'', vertelt een enthousiaste Jos Poelmann, algemeen directeur van de Pompestichting. ,,En we vinden het helemaal geen gek idee. We hebben ervaring in het omgaan met agressie, we zijn voortdurend bezig de samenleving te beveiligen tegen delicten van tbs'ers. We krijgen hier bijvoorbeeld veel vaders die hun kinderen slaan.''

De aldus opgedane expertise is prima toepasbaar voor relschoppers die in en rond de Nederlandse stadions actief zijn, zegt Poelmann zelfverzekerd. ,,We kunnen adviezen geven aan suppoosten, zodat die escalatie van geweld leren voorkomen. En we willen ook cursussen geven aan oproerkraaiers die een stadionverbod hebben. Deelname aan zo'n cursus kan dan een voorwaarde worden om weer het stadion in te mogen.''

Eerder werd de Pompestichting al benaderd door de NS, om conducteurs te leren omgaan met agressie. Dat project was de Pompestichting een maatje te groot. Maar Poelmann verheugt zich op de samenwerking met NEC. Deze eredivisieclub kampt met een weliswaar kleine, maar wel hardnekkige groep hooligans die zich vooral roeren bij wedstrijden tegen het Arnhemse Vitesse. Poelmann: ,,Hun behandeling zou vergelijkbaar zijn met die van bijvoorbeeld plegers van huiselijk geweld: leren hun agressie en impulsen te beheersen, en voorkómen dat ze hun gevoelens uiten in vernielen en molesteren.''

Poelmann hoopt in januari nadere afspraken te maken met NEC. De club zelf is vanwege de winterstop niet bereikbaar.
bron: Trouw
__________________
"BESTUUR TEGEN DE MUUR!"
theo tank is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 January 2003, 12:44   #15
GregoorvanDijk
Guest
 
Berichten: n/a
Standaard

Citaat:
Originally posted by theo tank


Ik vind het ook wel een boeiend onderwerp. Als ik gezellig wil doen ga ik wel naar een chatbox....


Hier ook weer een stuk, waar een mediageil persoon weer ff de krant wil halen...


bron: Trouw
Tering, wat een triest gedoe.. Die man heeft weer ergens een succesje gehaald en wil nu eeuwig beroemd worden ten koste van voetbal.. Whahaha, ik zie de hools bij Roda al nbaar een psychiater gaan en hun gedrag uitleggen.. Wat een bak
  Met citaat antwoorden
Antwoord


Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 09:51.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.